Politici și strategii pe piața asigurărilor

Cuprins licență Cum descarc?

Introducere
CAP.I. Aspecte conceptuale şi metodologice privind politicile şi strategiile de produs
1.1.Conceptul de produs.4
1.2.Conţinutul politicii de produs.5
1.3.Ciclul de viaţă al produsului.7
1.3.1.Factorii care influenţează ciclul de viaţă al produselor.10
1.3.2.Variaţii ale ciclului de viaţă al produsului.10
1.3.3.Strategii aplicate pe parcursul ciclului de viaţă.11
1.4.Strategii de produs.12
CAP.II.Prezentarea societăţii “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”
2.1.Istoric.15
2.2.Resurse umane.18
2.3.Obiectul de activitate, misiunea firmei şi obiectivele pe anul 2008.19
2.4.Tipuri de asigurări.20
2.5.Sucursale şi agenţii.21
2.6.Clienţi, concurenţi şi intermediari.22
CAP.III.Analiza privind politicile şi strategiile de produs practicate pe piaţa asigurărilor
3.1.Originea şi evoluţia asigurărilor .26
3.2.Piaţa asigurărilor în trimestrul I 2008.Analiză comparativă cu trimestrul I 2007.31
3.3.Tipuri de asigurări în România.35
3.4.Portofoliul societăţii “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”.36
3.5.Politicile şi strategiile de produs practicate de “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”.54
3.6.Matricea BCG.56
3.7.Analiza SWOT.58
CAP.IV.Concluzii şi propuneri.60
Bibliografie
Anexe
Anexa 1 sucursale şi agenţiile societăţii “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”.64
Anexa 2 Tarife RCA pe anul 2008.74
Anexa 3 Tarife RCA pe anul 2009.76


Extras din licență Cum descarc?

Introducere
În această lucrare am prezentat aspecte privind piaţa asigurărilor din România şi evoluţia asigurărilor pe plan internaţional.
Am ales această temă deoarece piaţa asigurărilor este în continuă dezoltare, iar în România odată cu aderarea ei la UE, piaţa asigurărilor a cunoscut o creştere din acest punct de vedere, clasându-se pe poziţia 8 intr-un clasament în funcţie de performanţele în asigurări.
În capitolul 1 am prezentat câteva aspecte teoretice despre politicile şi strategiile de produs iar în capitolul 2 am făcut o scurtă prezentare despre societatea “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”, am ales această societate deoarece am lucrat pe perioada verii la această societate. În capitolul 3 am analizat piaţa asigurărilor din România şi m-am axat pe societatea “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI” iar în capitolul 4 am scris câteva concluzii şi propuneri.
CAP.I.ASPECTE CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE PRIVIND POLITICILE ŞI STRATEGIILE DE PRODUS
1.1.CONCEPTUL DE PRODUS
Noţiunea de produs a făcut obiectul numeroaselor abordări de-a lungul timpului. Potrivit concepţiei clasice, produsul reprezintă o sumă de atribute şi caracteristici tangibile, fizice şi chimice reunite într-o formă identificabilă. 
Produsul poate fi privit ca şi un ansamblu de atribute tangibile pe care le oferă vanzătorul potenţialului cumpărător şi care satisfac nevoile sau dorinţele cumpărătorului. Din acest punct de vedere produsul are următoarele 3 nivele:
1.produs tangibil-cuprinde numai elemente tangibile; 2.produs extins-care cuprinde elemente tangibile dar şi intangibile; 3.produs generic-care se concentrează spre ceea ce reprezintă el pentru client nu pentru vânzător. 
Produsul reprezintă elementul de bază al mixului de marketing şi se referă atât la obiecte fizice, tangibile cât şi la servicii.Produsul reprezintă deci expresia fizică a răspunsului firmei la cererea ce se manifestă pe piaţă. 
Componentele ce definesc un produs pot fi grupate astfel:
Componente corporale- cuprind caracteristicile merceologice ale produsului şi ambalajului său, determinate de substanţa materială a acestora, precum şi utilitatea lor functională. 
Componente acorporale-includ elementele ce nu au un scop material nemijlocit : numele şi marca, instrucţiuni de utilizare, protecţia legală prin brevet, licenţa de fabricaţie sau comercializare, preţul, orice alt serviciu acordat pentru produs.
Informaţii referitoare la produs-cuprind ansamblul informaţiilor transmise de producător sau distribuitor cumpărătorului potenţial cu scopul de a facilita prezentarea produsului şi a întări argumentaţia emotivă sau raţională ce stă la baza deciziei de cumpărare.
Imaginea produsului-semnificând sinteza afectivă, socială şi personală a produsului în rândul cumpărătorilor reprezentărilor mentale de natură cognitivă.


Fisiere în arhivă (1):

  • Politici si Strategii pe Piata Asigurarilor.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

CĂRŢI
1.Ing.Ec.Bacali Laura “Marketing-Mix”, 1997, pag.18-46.
2.Brânduşu.D, Cernuşcă.D “Marketing”, editura:Universităţii Lucian Blaga, Sibiu, 2001, pag.122-133.
3.Găvruş.C. “Marketing”, editura:Universităţii Transilvania Braşov, 2006, pag.68-75.
4.Florescu.C. “Marketing”, 1992, pag.292-298.
5.Bălăşescu.M. “Marketing”, editura:Universităţii Transilvania Braşov, 2006, pag.50-76.
6.Manole.V., Stoian.M. “Marketing”, 2006, pag.85-89.
7.Băşanu.G., Fundătura.D. “Management Marketing”, editura:Diacon Coresi, pag.169.
8.Russu.C. “Management strategic”, editura All Beck, Bucureşti, pag.77.
ADRESE DE INTERNET
1.www.uniqa.ro
2.www.csa-isc.ro
3.www.1asig.ro
4.www.smartfinancial.ro
5.www.standard.ro
6.www.asigurări.ro
7.www.zf.ro
8.www.romanialibera.ro
9.www.capital.ro


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!