Politici și strategii pe piața asigurărilor

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 77 în total
Cuvinte : 16990
Mărime: 894.06KB (arhivat)
Publicat de: Ella V.
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. Introducere
  2. CAP.I. Aspecte conceptuale şi metodologice privind politicile şi strategiile de produs
  3. 1.1.Conceptul de produs.4
  4. 1.2.Conţinutul politicii de produs.5
  5. 1.3.Ciclul de viaţă al produsului.7
  6. 1.3.1.Factorii care influenţează ciclul de viaţă al produselor.10
  7. 1.3.2.Variaţii ale ciclului de viaţă al produsului.10
  8. 1.3.3.Strategii aplicate pe parcursul ciclului de viaţă.11
  9. 1.4.Strategii de produs.12
  10. CAP.II.Prezentarea societăţii “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”
  11. 2.1.Istoric.15
  12. 2.2.Resurse umane.18
  13. 2.3.Obiectul de activitate, misiunea firmei şi obiectivele pe anul 2008.19
  14. 2.4.Tipuri de asigurări.20
  15. 2.5.Sucursale şi agenţii.21
  16. 2.6.Clienţi, concurenţi şi intermediari.22
  17. CAP.III.Analiza privind politicile şi strategiile de produs practicate pe piaţa asigurărilor
  18. 3.1.Originea şi evoluţia asigurărilor .26
  19. 3.2.Piaţa asigurărilor în trimestrul I 2008.Analiză comparativă cu trimestrul I 2007.31
  20. 3.3.Tipuri de asigurări în România.35
  21. 3.4.Portofoliul societăţii “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”.36
  22. 3.5.Politicile şi strategiile de produs practicate de “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”.54
  23. 3.6.Matricea BCG.56
  24. 3.7.Analiza SWOT.58
  25. CAP.IV.Concluzii şi propuneri.60
  26. Bibliografie
  27. Anexe
  28. Anexa 1 sucursale şi agenţiile societăţii “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”.64
  29. Anexa 2 Tarife RCA pe anul 2008.74
  30. Anexa 3 Tarife RCA pe anul 2009.76

Extras din licență

Introducere

În această lucrare am prezentat aspecte privind piaţa asigurărilor din România şi evoluţia asigurărilor pe plan internaţional.

Am ales această temă deoarece piaţa asigurărilor este în continuă dezoltare, iar în România odată cu aderarea ei la UE, piaţa asigurărilor a cunoscut o creştere din acest punct de vedere, clasându-se pe poziţia 8 intr-un clasament în funcţie de performanţele în asigurări.

În capitolul 1 am prezentat câteva aspecte teoretice despre politicile şi strategiile de produs iar în capitolul 2 am făcut o scurtă prezentare despre societatea “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI”, am ales această societate deoarece am lucrat pe perioada verii la această societate. În capitolul 3 am analizat piaţa asigurărilor din România şi m-am axat pe societatea “ASTRA-UNIQA ASIGURĂRI” iar în capitolul 4 am scris câteva concluzii şi propuneri.

CAP.I.ASPECTE CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE PRIVIND POLITICILE ŞI STRATEGIILE DE PRODUS

1.1.CONCEPTUL DE PRODUS

Noţiunea de produs a făcut obiectul numeroaselor abordări de-a lungul timpului. Potrivit concepţiei clasice, produsul reprezintă o sumă de atribute şi caracteristici tangibile, fizice şi chimice reunite într-o formă identificabilă.

Produsul poate fi privit ca şi un ansamblu de atribute tangibile pe care le oferă vanzătorul potenţialului cumpărător şi care satisfac nevoile sau dorinţele cumpărătorului. Din acest punct de vedere produsul are următoarele 3 nivele:

1.produs tangibil-cuprinde numai elemente tangibile; 2.produs extins-care cuprinde elemente tangibile dar şi intangibile; 3.produs generic-care se concentrează spre ceea ce reprezintă el pentru client nu pentru vânzător.

Produsul reprezintă elementul de bază al mixului de marketing şi se referă atât la obiecte fizice, tangibile cât şi la servicii.Produsul reprezintă deci expresia fizică a răspunsului firmei la cererea ce se manifestă pe piaţă.

Componentele ce definesc un produs pot fi grupate astfel:

Componente corporale- cuprind caracteristicile merceologice ale produsului şi ambalajului său, determinate de substanţa materială a acestora, precum şi utilitatea lor functională.

Componente acorporale-includ elementele ce nu au un scop material nemijlocit : numele şi marca, instrucţiuni de utilizare, protecţia legală prin brevet, licenţa de fabricaţie sau comercializare, preţul, orice alt serviciu acordat pentru produs.

Informaţii referitoare la produs-cuprind ansamblul informaţiilor transmise de producător sau distribuitor cumpărătorului potenţial cu scopul de a facilita prezentarea produsului şi a întări argumentaţia emotivă sau raţională ce stă la baza deciziei de cumpărare.

Imaginea produsului-semnificând sinteza afectivă, socială şi personală a produsului în rândul cumpărătorilor reprezentărilor mentale de natură cognitivă.

Bibliografie

CĂRŢI

1.Ing.Ec.Bacali Laura “Marketing-Mix”, 1997, pag.18-46.

2.Brânduşu.D, Cernuşcă.D “Marketing”, editura:Universităţii Lucian Blaga, Sibiu, 2001, pag.122-133.

3.Găvruş.C. “Marketing”, editura:Universităţii Transilvania Braşov, 2006, pag.68-75.

4.Florescu.C. “Marketing”, 1992, pag.292-298.

5.Bălăşescu.M. “Marketing”, editura:Universităţii Transilvania Braşov, 2006, pag.50-76.

6.Manole.V., Stoian.M. “Marketing”, 2006, pag.85-89.

7.Băşanu.G., Fundătura.D. “Management Marketing”, editura:Diacon Coresi, pag.169.

8.Russu.C. “Management strategic”, editura All Beck, Bucureşti, pag.77.

ADRESE DE INTERNET

1.www.uniqa.ro

2.www.csa-isc.ro

3.www.1asig.ro

4.www.smartfinancial.ro

5.www.standard.ro

6.www.asigurări.ro

7.www.zf.ro

8.www.romanialibera.ro

9.www.capital.ro

Preview document

Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 1
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 2
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 3
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 4
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 5
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 6
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 7
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 8
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 9
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 10
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 11
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 12
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 13
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 14
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 15
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 16
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 17
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 18
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 19
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 20
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 21
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 22
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 23
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 24
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 25
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 26
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 27
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 28
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 29
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 30
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 31
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 32
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 33
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 34
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 35
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 36
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 37
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 38
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 39
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 40
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 41
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 42
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 43
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 44
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 45
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 46
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 47
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 48
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 49
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 50
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 51
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 52
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 53
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 54
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 55
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 56
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 57
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 58
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 59
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 60
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 61
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 62
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 63
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 64
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 65
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 66
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 67
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 68
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 69
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 70
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 71
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 72
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 73
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 74
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 75
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 76
Politici și strategii pe piața asigurărilor - Pagina 77

Conținut arhivă zip

  • Politici si Strategii pe Piata Asigurarilor.doc

Alții au mai descărcat și

Tendințe și strategii e-business - Aplicații, componente și portaluri e-business

INTRODUCERE ÎN DOMENIUL TEHNOLOGIEI INFORMAŢIONALE 1.1. CONTEXTUL SOCIETĂŢII INFORMAŢIONALE. SCURT ISTORIC Încă de la începutul anilor 1990,...

Analiza statistico economică la o societate comercială

Statistica este ştiinţa care studiază fenomenele din societate din punct de vedere cantitativ, cu scopul obţinerii unor informaţii relevante în...

Rolul Transportului în Activitatea Logistică

INTRODUCERE Transporturile reprezintă un domeniu important al activităţii economico-sociale pentru că prin intermediul lor se efectuează...

Piața asigurărilor din România

Introducere “New York-ul nu este opera oamenilor, ci a asiguratorilor; fara asigurari n-ar exista zgaraie-nori, deoarece nici un muncitor n-ar...

Modalități de creștere a valorii firmei - SC Ready Garment Technology SRL

Lista figurilor 1. Figura 1 – Evoluţia profitabilităţii în RON 2. Figura 2 – Ponderea profitului firmei în total venituri în anul 2010 3. Figura...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de marketing a firmei York România

Climatul de afaceri in lumea contemporana se plaseaza sub semnul confruntarii unei multitudini de factori de influenta, a caror actiune devine tot...

Particularități ale asigurărilor facultative

NECESITATEA, TRĂSĂTURILE, EVOLUŢIA ŞI IMPORTANŢA ASIGURĂRILOR ÎN VIAŢA ECONOMICO-SOCIALĂ NECESITATEA ASIGURĂRILOR Producţia de bunuri materiale...

Strategii în marketingul internațional al asigurărilor - studiu de caz SC Allianz-Tiriac Asigurări SA

CAPITOLUL 1. MIXUL DE MARKETING IN ASIGURĂRI 1.1 CONŢINUTUL ŞI CARACTERISTICILE SERVICIILOR DE ASIGURĂRI Asigurarea reprezintă un serviciu prin...

Globalizarea Economiei

INTRODUCERE Cu siguranţă, deficienţele şi riscurile globalizării pot constitui obiectul multor ore de discuţii, poate fi admisă şi varianta...

Analiza strategică a mediului concurențial al firmei Aegon România

INTRODUCERE Atât în trecut, cât mai ales în actualele condiții - de recesiune economică - manageri din numeroase organizații afirmă că...

Studiul Imaginii la Societatea SC Omniasig SA

INTRODUCERE Traind intr-o lume nesigura si amenintati de pericole variate, oamenii au cautat «un adapost» pentru ei si bunurile lor. Acest...

Politica Ocupării

Capitolul 1 Politicile şi ocuparea forţei de muncă 1.1 Concepte teoretice privind piaţa muncii şi politicile de ocupare 1.1.1 Forţa de muncă...

Taxe și Impozite

În perioada de tranzitie la economia de piata, prin masuri politice în domeniul fiscal, s-au asigurat resursele bugetare si extrabugetare care...

Ai nevoie de altceva?