Politici si Tratamente Contabile Privind Beneficiile Angajatilor

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul 1. Elemente si concepte definitorii privind beneficiile angajatilor. National si international. 3
1.1. Definirea beneficiilor angajatilor 3
1.2. Beneficii pe termen scurt ale angajatilor 4
1.3. Beneficii post-angajare ale angajatilor 6
1.3.1. Planurile de contributii determinate 6
1.3.2. Planurile de beneficii determinate 8
1.4. Beneficii pe termen lung ale angajatilor 11
1.5. Beneficii pentru incetarea contractului de munca 11
1.6. Analiza beneficiilor angajatilor. Limite si valente comparativ cu Directivele Europene. 12
1.7. Concluzii 22
Capitolul 2. Cunostinte despre SC FARMEC SA. Sistemul contabil si de control intern. 
2.1. Analiza sociala a salariatilor 23
2.2. Analiza beneficiilor angajatilor la SC FARMEC SA 26
2.3. Atitudinea managementului pentru provizioanele din pensii 33
2.4. Rezultate si concluzii asupra beneficiilor angajatilor la societate 34
2.4.1. Analiza situatiei generale a fondului de salarii 34
2.4.2. Analiza cheltuielilor cu personalul 35


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Pornind de la teoria firmei bazata pe cunostinte, care afirma ca "firma este o structura de piata a carei resursa principala este capitalul uman", este evident ca se pot determina o multitudine de relatii intre societate si personalul angajat.
In orice organizatie, indiferent de domeniul de activitate, resursele umane reprezinta singurele resurse capabile de a genera alte resurse. Resursele umane reprezinta insasi organizatia deoarece fara prezenta efectiva a oamenilor, care stiu ce au de facut, este imposibil ca organizatia sa-si atinga obiectivele. 
Companiile in ziua de astazi stiu ca daca au angajati motivati inseamna cresterea eficientei angajatului, de aceea investitiile in motivarea angajatilor sunt necesare in toate companiile,indiferent de dimensiune si de tara. 
Modalitatea de motivare a angajatilor se realizeaza prin acordarea de catre angajator, a unor beneficii financiare si nefinanciare, cum sunt primele, bonus-urile, telefonul, masina, programele de training, asigurarile medicale, abonamentele la centre de recreere sau vacante in strainatate.
Din punct de vedere contabil, la nivel international norma care dezbate problemele legate de beneficiile angajatilor este Standardul International de Contabilitate nr.19. In tara noastra, societatile cotate la bursa sunt obligate sa recunoasca beneficiile angajatilor conform Standardului International de Contabilitate nr. 19, iar celelalte tipuri de societati pot alege sa inregistreze beneficiile, fie conform Standardul, fie conform Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene. 
Lucrarea de fata, intitulata ,,Politici si tratamente contabile privind beneficiile angajatilor" debuteaza cu o introducere si este structurata pe doua capitole, in care sunt abordate si exemplificate tipurile existente de beneficii ce se pot acorda angajatilor.
Primul capitol, intitulat ,,Elemente si concepte definitorii privind beneficiile angajatilor" cuprinde tratamentul acestor notiuni atat in viziunea Standardelor Internationale de Raportare Financiara (IAS 19 ,,Beneficiile angajatilor") cat si in viziunea Directivelor Europene transpuse in legislatia nationala, respectiv prin OMFP 3055/2009. 
IAS 19 ,,Beneficiile angajatilor" acorda o importanta deosebita, dar totusi fireasca, fortei de munca, aceasta ocupand un loc important, dupa investitori, ca cea mai importanta categorie de utilizatori ai informatiei financiare.
In al doilea capitol este prezentata societatea ,,Farmec" si modul cum sunt recunoscute si inregistrate beneficiile pe care le acorda aceasta angajatilor ei. Din acest capitol vom intelege cum se calculeaza si inregistreaza din punct de vedere fiscal si contabil, concediile de odihna, medical, de maternitate, cum sunt remunerati salariatii si nu in ultimul rand vom desprinde cum se procedeaza pentru acordarea cel mai important beneficiu, pensia.
Capitolul 1. Elemente si concepte definitorii privind beneficiile angajatilor. National si international.
1.1. Definirea beneficiilor angajatilor
Beneficiile angajatilor sunt toate formele de contraprestatii pe care le acorda entitatea angajatilor in schimbul muncii depuse.1 Angajatul primeste salariu si anumite beneficii, care se stabilesc prin negocieri intre angajator si angajati sau reprezentati de sindicate. In urma negocierilor se incheie contracte colective si/sau individuale de munca, prin care angajatii se obliga sa efectueze activitatile prevazute in contract, iar angajatorul se obliga sa-i remunereze pentru munca prestata.
Standardul International de Contabilitate nr. 19, denumit ,,Beneficiile angajatilor", trateaza problematica drepturilor salariale ale angajatilor privite sub toate aspectele economice. Acest Standard recomanda modul de contabilizare si prezentare de catre angajatori a informatiilor referitoare la beneficiile angajatilor.
Pentru contabilizarea, recunoasterea si evaluarea beneficiilor angajatilor, IAS 19 impune entitatilor sa utilizeze contabilitatea de angajament, deoarece este o metoda de contabilitate in care tranzactiile si alte evenimente sunt recunoscute atunci cand au loc si nu atunci cand numerarul sau echivalentul acestuia este incasat sau platit, iar evenimentele sunt inregistrate in evidentele contabile si recunoscute in situatiile financiare ale perioadelor la care se refera.
IAS 19 cere unei entitati sa recunoasca2 :
- o datorie, atunci cand un angajat a prestat servicii in schimbul beneficiilor ce urmeaza a fi platite in viitor;
- o cheltuiala, atunci cand entitatea consuma beneficiile economice ce apar ca urmare a serviciului prestat de un angajat in schimbul beneficiilor.
Este, de asemenea, important sa intelegem ca recunoasterea si contabilizarea beneficiilor angajatilor nu are legatura cu deductibilitatea fiscala a acestor avantaje; statele care aplica Standardele Internationale de Contabilitate trateaza prin legi speciale regimul juridic si fiscal al acestor beneficii.
Orice entitate care are salariati cu contract de munca, cat si angajatii respectivi trebuie sa suporte anumite cheltuieli privind asigurarile, protectia sociala si personalul, insa standardul IAS 19 prevede doar partea suportata de entitate, nu si pe cea suportata de stat sau de angajat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politici si Tratamente Contabile Privind Beneficiile Angajatilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!