Portofoliu de Evaluare Finala

Cuprins licenta Cum descarc?

I.PSIHOLOGIA EDUCATIEI
I.1.Metoda observatiei.5
I.2.Metoda anchetei.8
I.3.Metoda testelor.11
I.4.Aplicatie.12
II.PEDAGOGIE
II.A.Fundamentele pedagogiei.Teoria si metodologia curricum-lui.19
II.B.Curricum-ul-delimitari conceptuale.27
II.B.1.Aplicatie.32
II.B.2.Teoria si metodologia evaluarii.36
II.B.3.Aplicatie.42
III.PRACTICA PEDAGOGICA.44
IV.MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI.54
V.BIBLIOGRAFIE.55


Extras din licenta Cum descarc?

I.1.Metoda observatiei
Ca metoda de cunoastere si cercetare psihopedagogica, observatia consta in urmarirea intentionata si inregistrarea exacta, sistematica a diferitelor manifestari comportamentale ale elevului (grupului) asa cum se prezinta ele in mod natural. Intre observarea spontana, ocazionala, pasiva si observatia stiintifica exista diferente privind scopul, modul de organizare, prelucrare si interpretarea datelor obtinute. Observatia este metoda cel mai des utilizata in cunoasterea manifestarilor comportamentale ale prescolarilor, elevilor, furnizand informatii bogate si variate. Aplicarea riguroasa si eficienta a observatiei presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
o pregatirea cercetatorului in vederea realizarii observatiei (documentarea, selectarea instrumentelor, tehnicilor etc.);
o observarea propriu-zisa;
o analiza, prelucrarea si interpretarea datelor obtinute.
Referitor la continutul observatiei, M. Zlate (1994) considera ca acesta este reprezentat de ,,simptomatica stabila" (trasaturile bioconstitutionale ale individului si trasaturile fizionomice) si ,,simptomatica labila" (conduitele flexibile, mobile cum ar fi conduita motorie, verbala etc.). este bine de stiut ca procesele, starile, isusirile psihice nu pot fi studiate, cunoscute in mod direct, ci prin modalitatle lor de manifestare in conduit. Studiind astfel de elemente de conduita se pot desprinde unele semnificatii cu privire la structurile de personalitate ale copilului: aptitudini, temperament, caracter.
Pentru evidenterea acestor manifestari comportamentale pot fi folosite mai multe forme de observatie, clasificate diferit, in functie de anumite criteria. Astfel, observatia poate fi: spontana (ocazionala, accidentala) si organizata metodic; directa s indirecta; transversala si longitudinala (I.Holban); observatie de teren si de laborator (G. D. Landsheere, G. Montmollin); integrala si selectiva; continua si discontinua etc.
Calitatea observatiei depinde de o serie de factori, dintre care enumeram:
o particularitatile psihoindividuale ale observatorului (concentrarea atentiei, sesizarea esentialului etc.);
o ecuatia personal a observatorului: tip descriptiv, tip evaluativ, tip erudit, tip imaginativ si poetic;
o caracteristici ale perceptiei: selectivitatea ei, factorii social ice o pot modela si deforma.
Avantajele utilizarii acestei metode constau in faptul ca ea permite surprinderea manifestarilor comportamentale natural (,,pe viu"), in conditi firesi de activite si ofera date de ordin calitativ. Exista si limite ale acestei metode: fenomenul cuprins in observatie poate fi greu de desprins si de nalizat, deoarece rareori apare izolat; de asemenea, necesita timp mai indelungat, la care se adauga subiectivismul celui care realizeaza observatia.
Experimentul
Acesta este apreciat ca fiind cea mai importanta metoda de cercetare, deoarece furnizeaza date precise si obiective (A. Cosmovici, 1996). In ceea ce privese experimental, doua aspect sunt considerate esentiale: capacitatea acestuia de a verifica ipotezele cauzale; faptul ca ofera posibilitatea de a controla situatiile experimentale. Factorul cu care experimantorul opereaza si pe care il poate varia constituie variabila independenta, iar modificarile ce s-au produs si care urmeaza sa fie masurate si explicate constituie variabila dependenta. Variabilele intermediare sunt cele care mijlocesc relatiile dintre variabilele independente si cele dependente si sunt constituite din factori sociali si psihici.
Principalele etape ale cercetarii experimentale pot fi sintetizate astfel:
o delimitarea si formularea problemei ce urmeaza a fi elucidata;
o formularea ipotezei/ipotezelor;
o alegerea/stabilirea variabilelor (independenta, dependenta, in functie de ipoteza avansata);
o pretestarea, pentru a se asigura faptul ca toti subiectii au inteles sarcina experimentului si ca variabila independenta actioneaza efectiv asupra lor;
o stabilirea situatiei experimentale - optiunea pentru experimental de laborator sau pentru cel natural, psihopedagogic.
o constituirea esantionului experimental si de control;
o administrarea factorului experimental pe esantionului experimental;
o faza inregistrarii, prelucrarii, analizei si interpretarii rezultatelor si stabilirii diferentelor:
a) intre cele doua faze, finala si initiala, in cadrul esantionului experimental;
b) diferenta dintre cele doua faze, finala si initiala, ale esantionului de control (unde nu s-a administrat factorul experimental);
c) diferenta dintre esantionului experimental si cel de control, ca urmare a interventei factorului experimental.
o redactarea raportului ce cercetare.
In literatura de specialitate sunt prezentate mai multe tipuri sau forme de experiment, luandu-se in consideratie criteria precum: gradul si specificul interventiei cercetatorului in manipularea variabilelor, nivelul controlului variabilelor modificate, locul experimentului in cadrul cercetarii. Cele mai multe lucrari se opresc la urmatoarele tipuri: 
o experiment de laborator;
o experiment natural;
o experiment psihopedagogic (o variant a celui natural).


Fisiere in arhiva (1):

  • Portofoliu de Evaluare Finala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!