Portofoliu Didactic

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 63 în total
Cuvinte : 13253
Mărime: 119.73KB (arhivat)
Publicat de: Amza Cosma
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dumitriu Iuliana
Universitatea Vasile Alecsandri, Bacau, Facultatea de Inginerie

Cuprins

  1. I.PSIHOLOGIA EDUCATIEI
  2. I.1.Metode de cunoastere a personalitatii 7
  3. I.2 Aplicatie 9
  4. II.PEDAGOGIE
  5. II.A.1. Fundamentele Pedagogiei. Teoria si metodologia curricum-ului 15
  6. II.A.2. Aplicatii 34
  7. II.B. Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii 40
  8. II.B.1. Aplicatii 52
  9. III. DIDACTICA PREDARII
  10. III. Aplicatii-proiecte de lectie 55
  11. IV. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI
  12. Analiza Swot 65
  13. V. BIBLIOGRAFIE 66

Extras din licență

I.1.PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI

I.1.Metodele de cunoastere a personalitatii

Nevoia de cunoaştere a elevului a determinat analiza unor metode şi tehnici de cunoaştere a personalitāţii acestuia încă cu mult timp în urmă de către cercetătorii din acest domeniu.

Dintre metodele şi tehnicile de cunoaştere a personalităţii elevului (Dumitriu C. si Dumitriu G, 2004.) amintesc:metoda observatiei, experimentul, metoda anchetei, metoda analizei produselor activitaţii şi a cercetării documentelor, convorbirea, metoda testelor şi metoda biografică.

Ca metodă de cunoaştere şi cercetare psihopedagogică, observţia constă în urmărirea intenţionată şi înregistrarea exactă a diferitelor manifestări comportamentale ale elevului aşa cum se prezintă ele în mod natural. Experimentul este apreciat ca fiind cea mai importantă metodă de cercetare, deoarece furnizează date precise şi obiective (Cosmovici A.,1996):acesta constă în analiza efectelor unor variabile independente asupra unor variabile dependente într-o situaţie controlată, în scopul verificării ipotezelor cauzale. Metoda anchetei urmareste cunoasterea stiintifică a opiniilor, atitudinilor, aspiratiilor, motivatiei, ancheta putănd fi realizată cu ajutorul interviului şi a chestionarului. Metoda analizei produselor activitatii şi a cercetării documentelor (Dumitriu C. si Dumitriu G.,2004) oferă informaţii despre procesele psihice şi unele trăsături de personalitate ale elevilor din prisma obiectivării lor in ‘produsele’ activitătii:caiet de teme, lucrări scrise, referate, desene, compuneri,etc Marele avantaj al convorbirii constă în faptul că permite recoltarea unor informaţii numeroase şi variate despre aspiraţiile, motivele, interesele şi trăirile afective într-un timp relativ scurt. Cosmovici A. defineşte testul ca fiind ‘ o proba standardizată, vizănd determinarea cât mai exactă a gradului de dezvoltare a unei insuşiri psihice sau fizice’ Metoda biografică este , in opinia unor autori, ca o variantă a metodei studiului de caz, cu mentiunea că ea se bazează pe cercetarea vieţii şi activităţii individului pentru stabilirea profilului personaliţatii sale.

Ca metodă de cunoastere a personalitaţii elevului, am folosit observaţia. Procesele şi stările nu pot fi studiate sau cunoscute în mod direct ci prin modaliţatile lor de manifestare în conduită: studiindu-le se pot desprinde unele semnificaţii cu privire la structurile de personalitate ale elevului cum ar fi aptitudinile, caracterul, temperamentul.

Fişa de caracterizare psihopedagogică ﴾Ştefănescu, C., p. 54) reprezintă un auxiliar al profesorului diriginte în organizarea activităţii de cunoaştere a elevului, indicându-i continutul acestei activităţi.

Avantajele utilizării :

-Reprezintă un instrument util de sinteză şi organizare a informaţiilor privind profilul psihologic, familial, medical al elevului, obţinute pe parcursul investigaţiilor complexe, prin intermediul mai multor metode;

-Permite aprecieri calitative asupra trasaturilor de personalitate ale elevului, dar si asupra factorilor care exercită influenţe asupra formării elevului.

În continuare voi realiza ca aplicaţie practică o fişă de caracterizare psihopedagogică iar ca metodă de cercetare si cunoaştere a elevului am folosit observaţia

cu ajutorul căreia am urmărit diferitele manifestări comportamentale ale elevei. Fişa a fost realizată pe parcursul a 3 ani , cu menţionarea că ea mai poate suporta completări, intrucât întocmirea acestei cercetări se desfăşoară pe parcursul a 4 ani.

I.2.Aplicatie

FIŞĂ DE CARACTERIZARE PSIHO-PEDAGOGICĂ

I. DATE PERSONALE :

1.Nume şi prenume : P.A.

2.Locul şi data naşterii : Bacau, 10 iulie 1993

3.Domiciliu : Strada Energiei, nr. 51, Bacău

4.Ocupatia :elevă, clasa a XI-a

II. DATE FAMILIALE

a) Ocupaţia şi locul de muncă al parinţilor :

1. Numele şi prenumele tatălui : P.V.

Vârsta : 50

Profesia : Pensionar

2. Numele şi prenumele mamei : P.M.

Vârsta :46

Profesia : Agent comercial.

b) Structura şi componenţa familiei :

1. Tipul familiei : x NORMALĂ

CU PROBLEME

FĂRĂ VIITOR

Preview document

Portofoliu Didactic - Pagina 1
Portofoliu Didactic - Pagina 2
Portofoliu Didactic - Pagina 3
Portofoliu Didactic - Pagina 4
Portofoliu Didactic - Pagina 5
Portofoliu Didactic - Pagina 6
Portofoliu Didactic - Pagina 7
Portofoliu Didactic - Pagina 8
Portofoliu Didactic - Pagina 9
Portofoliu Didactic - Pagina 10
Portofoliu Didactic - Pagina 11
Portofoliu Didactic - Pagina 12
Portofoliu Didactic - Pagina 13
Portofoliu Didactic - Pagina 14
Portofoliu Didactic - Pagina 15
Portofoliu Didactic - Pagina 16
Portofoliu Didactic - Pagina 17
Portofoliu Didactic - Pagina 18
Portofoliu Didactic - Pagina 19
Portofoliu Didactic - Pagina 20
Portofoliu Didactic - Pagina 21
Portofoliu Didactic - Pagina 22
Portofoliu Didactic - Pagina 23
Portofoliu Didactic - Pagina 24
Portofoliu Didactic - Pagina 25
Portofoliu Didactic - Pagina 26
Portofoliu Didactic - Pagina 27
Portofoliu Didactic - Pagina 28
Portofoliu Didactic - Pagina 29
Portofoliu Didactic - Pagina 30
Portofoliu Didactic - Pagina 31
Portofoliu Didactic - Pagina 32
Portofoliu Didactic - Pagina 33
Portofoliu Didactic - Pagina 34
Portofoliu Didactic - Pagina 35
Portofoliu Didactic - Pagina 36
Portofoliu Didactic - Pagina 37
Portofoliu Didactic - Pagina 38
Portofoliu Didactic - Pagina 39
Portofoliu Didactic - Pagina 40
Portofoliu Didactic - Pagina 41
Portofoliu Didactic - Pagina 42
Portofoliu Didactic - Pagina 43
Portofoliu Didactic - Pagina 44
Portofoliu Didactic - Pagina 45
Portofoliu Didactic - Pagina 46
Portofoliu Didactic - Pagina 47
Portofoliu Didactic - Pagina 48
Portofoliu Didactic - Pagina 49
Portofoliu Didactic - Pagina 50
Portofoliu Didactic - Pagina 51
Portofoliu Didactic - Pagina 52
Portofoliu Didactic - Pagina 53
Portofoliu Didactic - Pagina 54
Portofoliu Didactic - Pagina 55
Portofoliu Didactic - Pagina 56
Portofoliu Didactic - Pagina 57
Portofoliu Didactic - Pagina 58
Portofoliu Didactic - Pagina 59
Portofoliu Didactic - Pagina 60
Portofoliu Didactic - Pagina 61
Portofoliu Didactic - Pagina 62
Portofoliu Didactic - Pagina 63

Conținut arhivă zip

  • Portofoliu Didactic.doc

Alții au mai descărcat și

Utilizarea metodelor interactive în vederea optimizării predării - învățării științelor naturii în ciclul primar

1.INTRODUCERE Daca te poarta gandul peste un an, seamănă un ogor. Dacă te poartă peste zece ani, sădește un pom. Dacă te poartă gândul peste...

Portofoliu Modul Psihopedagogic

INTRODUCERE A. Importanţa şi actualitatea temei Este bine ştiut că progresul şi reuşita în educaţie nu pot veni decât sub influenţa pozitivă a...

Sistemul metodologic de evaluare în învățământul primar - Analiza critică

CONSIDERAȚII INTRODUCTIVE IMPORTANȚA ȘI ACTUALITATEA TEMEI 1.ARGUMENTE TEORETICE ȘI PRACTICE PRIVIND MOTIVAREA ALEGERII TEMEI „Ai toată viaţa...

Portofoliu de Evaluare Finală

I.1.Metoda observaţiei Ca metodă de cunoaştere şi cercetare psihopedagogică, observaţia constă în urmărirea intenţionată şi înregistrarea exactă,...

Portofoliu de Evaluare Finală

CAP.I PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI Nevoia de cunoaştere a elevului a determinat analiza unor metode şi tehnici de cunoaştere a personalitāţii acestuia...

Portofoliu pedagogie

CAPITOLUL I RELAȚIA PROFESOR-ȘCOALĂ 1.1. Rolul profesorului în școală și societate În România, primele așezăminte de tip școlar au apărut pe...

Fișă de caracterizare elev

I. DATE FAMILIALE: A. Ocupatia pãrintilor: Tata – inginer Mama – contabilã B. Frati/surori Nu are frati. C. Conditii materiale:...

Portofoliu de Evaluare Finală

PSIHOLOGIA EDUCATIEI I. Competente ale profesorului în conducerea procesului de învatamânt I. Competente ale profesorului în conducerea...

Te-ar putea interesa și

Portofoliu Didactic

1. Psihologiа educаţiei 1.1 Disfunţionаlităţi în cаdrul susţinerii exаmenului de bаcаlаureаt Sistemul de învăţământ Românesc Sistemul de...

Portofoliu Didactic

PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI I.1. Referat . CLASA DE ELEVI CA GRUP PSIHOSOCIAL a) Natura şi caracteristicile grupurilor şcolare - în general, grupul...

Portofoliu de Evaluare Finală

I. PSIHOLOGIA EDUCAȚIEI 1. Obiectul și importanța psihologiei școlare Psihologia este știința care acordă o atenție deosebită descrierii și...

Portofoliu la Didactica Specialității

Denumirea opţionalului: AFACERI IN TURISM Clasa: a X-a Durata: 1 an scolar Număr de ore pe săptămână: 1h / săptămână. Autor: Instituţia de...

Metode Alternative de Evaluare

ARGUMENT În cadrul reformei educaţionale actuale a învăţământului românesc, un accent deosebit se pune pe utilizarea unor metode şi tehnici de...

Portofoliu Didactic

I. PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI I.1. Metode de cunoaştere a elevilor Practica pedagogică demonstrează că în domeniul instrucţiei şi educaţiei,...

Portofoliu didactic - instruire asistată pe calculator

Argument Cu ajutorul bazelor de date, folosind un limbaj de programare adecvat, se pot realiza softuri utile proiectate pe etapele lecţiei...

Portofoliu didactic - dificultăți de învățare la copiii cu autism

Argument Dificultăţile în învăţarea şcolară reprezintă manifestări ale dereglării procesului de învăţare; ele reflectă nu numai perturbarea...

Ai nevoie de altceva?