Portofoliu Didactic

Cuprins licenta Cum descarc?

Curriculum vitae.3
I. PSIHOLOGIA EDUCATIEI.5
I.1. Referat-Clasa de elevi ca grup psihosocia.6
II. PEDAGOGIE. 9
A. Fundamentele Pedagogiei. Teoria si metodologia curriculum-ului
II.A.1. Referat. Conditiile interne si externe ale invatarii scolare eficiente.10
II.A.2. Aplicatie Chestionar de evaluare. 15
II.B. Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii
II.B.1.Referat Conditii interne ale invatarii scolare. 17
II.B.2. Aplicatie Forumalrea unui set de obiective operationale. 20
III. DIDACTICA PREDARII KINETOTERAPIEI . 21
III.1 Proiect de lectie finala. 22
III.2 Test docimologic. . 28
IV. PRACTICA PEDAGOGICA. 33
IV.1. Proiect de lectie finala. 34
IV.2.Fisa de observatie psihopedagogica. 40
V. INSTRUIRE ASISTATA DE CALCULATOR. 47
V.1. Prezentare Program de interventie kinetoterapeuticain deviatiile patologice 
ale coloanei vertebrale cu accente pe principii si metode didactice 
folosite in kinetoterapie.48
VI. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI. 52
VI.1. Managementul conflictului in unitatile scolare. 53


Extras din licenta Cum descarc?

PSIHOLOGIA EDUCATIEI
I.1. Referat .
CLASA DE ELEVI CA GRUP PSIHOSOCIAL
a) Natura si caracteristicile grupurilor scolare
- in general, grupul constituie o entitate psihosociala in care indivizii sunt in interactiune; orice grup psihosocial se constituie ca un ansamblu de persoane ce interrelationeaza,in vederea atingerii unui scop;
- grupul scolar (clasa de elevi), desi indeplineste aceste conditii (scop comun, cooperare in vederea atingerii scopului, unitate socio-afectiva s.a.), comporta unele deosebiri fata de alte tipuri de grupuri (status-urile elevilor clasei sunt echivalente, din punct de vedere institutional: ei au aceleasi drepturi si indatoriri) ;
- Mielu Zlate definea grupul-clasa drept ,,ansambluri de indivizi (elevi), constituite istoric, intre care exista diverse tipuri de interactiune si relatii comune determinate"
Caracteristicile unui grup educational 
o numarul membrilor care sa asigure o functionare normala (24-30);
o interactiunea membrilor - pe verticala (ierarhic): profesor-elev si pe orizontala: elev-elev;
o scopurile formative - de instruire si educare, de formare a personalitatii elevilor;
o structura grupului;
o omogenitatea si coeziunea - este necesar un nivel ridicat;
o durata si persistenta in timp 
o O serie similara de caracteristici propune si Romita Iucu (2006, pp. 83-84):
o intinderea clasei - are in vedere numarul elevilor ce compun grupul (25-30 in cazurile cele mai frecvente, 30-40 in cazurile cele mai inoportune, 20-22 in cazurile ideale);
o interactiunea membrilor clasei, in special formele de interactiune directa, nemijlocita;
Caracteristicile unui grup educational 
o scopurile pe termen scurt si lung - sunt comune grupului-clasa, iar prin intermediul constientizarii acestora de catre elevi, pot deveni motorul dezvoltarii grupului pe perioada scolaritatii;
o structura grupului - poate fi analizata atat ca modalitate de legatura a membrilor grupului in plan interpersonal, cat si ca ierarhie interna a grupului;
o compozitia si organizarea - reprezinta rezultatul interactiunii tuturor celorlalte caracteristici ale grupului, definitoriu din punct de vedere al acestuia fiind gradul de omogenitate sau de eterogenitate a clasei; 
o coeziunea - este gradientul de unitate al grupului.
Functiile grupului scolar
o integrarea sociala (o buna integrare in cadrul grupului scolar asigura fiecarui elev in parte un confort psihologic, manifestat prin: stima de sine ridicata, dorinta de cooperare, cresterea nivelului de aspiratie);
o securitatea (clasa de elevi se constituie intr-un mediu prielnic de manifestare autentica pentru elevi);
o reglementarea relatiilor din interiorul grupului (grupul, prin diverse reactii, are puterea de a sanctiona comportamentele membrilor sai);
o reglementarea relatiilor intraindividuale (are influenta in construirea identitatii de sine a elevului, din perspectiva calitatii acestuia de membru al grupului).
o La nivel individual, se poate vorbi de un anumit statut (pozitia pe care o detine un elev intr-un grup, pe baza careia formuleaza asteptari si in functie de care ceilalti se raporteaza intr-un anume fel la el) cat si de exercitarea unui rol (aspectul comportamental al statutului elevului), in cadrul grupului scolar.
Valente formative ale grupului scolar
o in primii ani ai scolaritatii, copiii invata primele deprinderi comportamentale propuse de normele scolare, fiind ajutati indeaproape de invatori; in anii scolaritatii mijlocii, elevii incep sa isi asume raspunderi scolare, sociale, acum dezvoltandu-se stilul de colaborare, bazat pe incredere si apropiere socio-emotionala; in liceu, capacitatea elevilor de autoreglare si autogestiune a timpului si activitatii impun acordarea unei autonomii din partea profesorilor;
o in general, individualitatea elevului este estimata dupa gradul de adaptabilitate si integrare in grupul cu norme prestabilite; 
o fiecare elev se valorizeaza in grup si prin grup; doar prin interactiune cu ceilalti fiecare elev invata noi comportamente, atitudini, norme;
o astfel, interactiunile elevilor dau nastere unor norme de conduita si actiune, care se consolideaza in cadrul grupului si se transmit fiecarui membru, contribuind la aparitia unui climat psihosocial caracterizat prin incredere si respect reciproc, confort psihic, spirit de colaborare.
Tipuri de relatii interpersonale in clasa de elevi
In clasa de elevi se manifesta urmatoarele tipuri de relatii interpersonale :
o relatii de intercunoastere (deriva din nevoia psihologica de a dispune de unele informatii cu privire la celalalt, la felul lui de a fi, la personalitatea acestuia);
o relatii de intercomunicare (apar ca o rezultanta a ceea ce resimt elevii, atunci cand intra in interatiune, este nevoia vitala de a se informa reciproc, de a face schimb de informatii, de a comunica);
o relatii socio-afective (reprezinta rezultatul interventiei unei nevoi de tip interpersonal, ce are in vedere schimbul de emotii, sentimente si structuri de tip afectiv-simpatetic);
o relatii de influentare (nu se manifesta doar ca rezultante ale unor afinitati personale, ci sunt determinate si de pozitia pe care o ocupa fiecare elev in ierarhiile subiective si obiective ale grupului scolar).
Metode si tehnici de studiere si caracterizare a grupurilor scolare
o Metoda autobiografica: -solicitarea elevilor de a-si aminti momentele esentiale din evolutia grupului, diverse evenimente traite in grupul scolar si influentele acestora asupra grupului si asupra fiecarui elev in parte.
o metoda observatiei: permite investigarea personalitatii grupului, a diferitelor tipuri de relatii si interactiuni din grup.
o metoda chestionarului: poate fi utilizata fie pentru cunoasterea detaliata a unui aspect al grupului de elevi, fie pentru cunoasterea grupului in ansamblu. 
o metoda aprecierii obiective a personalitatii: (Gh. Zapan) cu scopul de a surprinde gradul de intercunoastere dintre membrii grupului si mai ales pentru a educa capacitatea de intercunoastere obiectiva a membrilor.
o tehnica sociometrica: consta intr-un ansamblu de subtehnici (testul sociometric, sociograma, sociomatricea) ce permit investigarea relatiilor afectiv-simpatetice, organizarea informala a grupurilor primare.
o Pe langa aceste metode de cunoastere au fost elaborate si o serie de metode de activare a grupului scolar, care stimuleaza participarea elevilor la rezolvarea problemelor din grup, avand un pronuntat caracter formativ. Dintre acestea enumeram: studiul de caz, jocul de rol, grupurile de formare, metoda Phillips 6-6, metoda 6-3-5.


Fisiere in arhiva (1):

  • Portofoliu Didactic.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!