Portofoliu Modul Psihopedagogic

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL 1
CAPITOLUL 2 A. Importanta si actualitatea temei .
B. Motivarea alegerii temei .
Fundamentarea psihopedagogica a temei .
1. Cunoasterea profilului psihologic al scolarului mic - premisa importanta in reusita demersului educativ .
2. Strategii didactice si metode activ - participative folosite in procesul de invatamant la ciclul primar .
2.1. Activizarea elevilor in procesul instructiv - educativ . 
2.2. Activizarea, diferentierea si individualizarea elevilor prin joc . 
Evaluarea si instruirea diferentiata e elevilor .
1. Rolul evaluarii in procesul didactic .
2. Functiile evaluarii .
3. Forme de evaluare .
4. De la evaluarea traditionala la cea moderna .
5. Metode moderne de evaluare .
5.1. Observarea sistematica .
5.2. Investigatia .
5.3. Proiectul .
5.4. Portofoliul .
5.5. Autoevaluarea .
5.6. Harta conceptuala .
6. Instruirea diferentiata si individualizarea invatamantului .
7. Interdependenta dintre evaluare si tratarea diferentiata .
8. Tehnici de activitate diferentiata . 5
CAPITOLUL 3
CAPITOLUL 4
CONCLUZII
ANEXE
BIBLIOGRAFIE
Designul cercetarii .
1. Ipoteza, obiectivele si etapele cercetarii .
2. Esantioanele cuprinse in cercetare .
3. Metodologia cercetarii .
4. Analiza, prelucrarea si interpretarea datelor obtinute in urma evaluarii initiale .
5. Modalitati de utilizare a metodelor moderne de evaluare in procesul instructiv - educativ .
5.1. Utilizarea metodelor moderne de evaluare la limba romana .
5.2. Utilizarea metodelor moderne de evaluare la matematica .
5.3. Utilizarea metodelor moderne de evaluare la cunoasterea mediului / stiinte .
Prezentarea rezultatelor cercetarii .
1. Analiza psihopedagogica a rezultatelor obtinute in urma utilizarii metodelor alternative de evaluare in activitatea didactica . 
2. Evaluarea si interpretarea datelor obtinute .
Anexa 1 - Proiecte didactice .
Anexa 2 - Chestionar de aflare a datelor in vederea aprecierii preocuparii si interesului pentru invatatura .
Anexa 3 - Fisa de caracterizare psihopedagogica .
Anexa 4 - Evaluarea proiectului ,,ION CREANGA" .


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
A. Importanta si actualitatea temei
Este bine stiut ca progresul si reusita in educatie nu pot veni decat sub influenta pozitiva a dascalului si prin participarea constienta si motivata intrinsec a subiectilor asupra carora actioneaza. Daca suntem dascali trebuie sa ne consideram mai intai, noi insine, elevii nostri. Educatorul de azi nu poate sa desfasoare o activitate eficienta daca nu detine o informatie didactica substantiala, daca nu este la curent cu toate aspectele modernizarii si inovarii actuale a scolii sub raport tehnologic, daca nu este preocupat de aplicarea celor mai eficiente metode de predare si modalitati de organizare a procesului intructiv-educativ, precum si a celor mai moderne metode de evaluare, care sporesc performantele elevilor. Studiind elevii pe care ii formam pentru viata, observam ca fiecare este un unicat si are un ritm de munca diferit, fapt care ii determina personalitatea.
Transformarile prin care trece societatea romaneasca actuala impun o revigorare spirituala si, prin dezvoltarea stiintei, o perfectionare a intregului sistem de instructie si educatie. In conditiile accentuarii caracterului formativ al procesului de invatamant, didactica moderna promoveaza, printre altele, ideea potrivit careia sarcina fundamentala a cadrului didactic este aceea de a crea conditii care sa determine o invatare eficienta, adecvata fiecarui elev in parte, astfel incat fiecare sa invete la nivelul maxim al capacitatilor sale, motiv pentru care activitatea de invatare organizata de invatatori ar trebui sa utilizeze, pe langa instruirea individualizata, diferentiata, cu preponderenta metodele moderne, activ participative de predare-invatare, dar si de evaluare. In activitatea didactica desfasurata, orice educator porneste de la premisa ca, pentru a contribui la dezvoltarea intelectuala a elevilor, se impune o buna cunoastere a profilului psihologic, a particularitatilor de varsta si individuale, a potentialului lor creativ, precum si proiectarea si desfasurarea unor activitati instructiv-educative utilizandu-se strategiile didactice activ-participative si metodele prin care fiecare elev este evaluat la adevarata lui valoare.
Orice incercare de a discuta despre evaluare in educatie trebuie plasata si in contextul social, economic si politic al unei tari. Acest fapt nu prezinta o noutate, atata timp cat invatamantul face parte dintr-un sistem mult mai larg, in special cel social. Subsistemul educational atrage si consuma resurse, pregateste forta de munca, creeaza tensiuni de tip scoala-comunitate, educator-elev, cadre didactice-autoritati.
Evaluarea educationala reprezinta un subiect sensibil in orice sistem de invatamant. Cauzele decurg din faptul ca efectele diferitelor actiuni educative se rasfrang nu numai in cadrul sistemului educational, ci si in afara lui. Dintre cele trei componente ale spiralei educatiei (predare-invatare-evaluare), ultima este adesea neglijata sau i se acorda un rol minor in procesul de planificare si desfasurare a instruirii. Se uita prea usor faptul ca procesul de instruire depinde in mare masura de modul in care este proiectata evaluarea. Daca vom pune accentul numai pe aprecierea cunostintelor acumulate, elevii vor invata definitii, reguli, legi si concepte la nivelul memoriei si mai putin la nivelul reflectiei, al gandirii critice sau al invatarii prin descoperire.
P. Bradfort (Bradfort, P., 1996, p. 143) prezinta patru moduri in care evaluarea influenteaza invatarea. Acestea sunt: 
a). Evaluarea furnizeaza motivatia pentru invatare, prin: 
o aspectele pozitive ale succesului scolar (sau, dimpotriva, prin demotivare in cazul insuccesului);
o intarirea increderii elevului in propriile forte;
b). Evaluarea ajuta elevii (si cadrele didactice) sa decida ceea ce trebuie sa invete, prin:
o scoaterea in evidenta a ceea ce este important din ceea ce se preda;
o furnizarea feedback-ului asupra performantelor obtinute
c). Evaluarea ajuta elevii sa stie cum sa invete, prin:
o incurajarea unui stil de invatare activ;
o influentarea alegerii strategiilor de predare-invatare; 
o dezvoltarea activitatilor de a intelege si a aplica in diferite contexte cunostinte si capacitati;
d). Evaluarea ajuta elevii sa aprecieze eficacitatea invatarii, prin: 
o evaluarea a ceea ce au de invatat;
o consolidarea si transferul a ceea ce au invatat;
o consolidarea unor noi situatii de invatare;
Performantele scolare depind in mare masura de ceea ce cadrele didactice predau elevilor lor. La randul sau, modul de instruire ales de educatori depinde de obiectivele educationale, standarde, programe scolare, manuale, nivelul de pregatire al elevilor, asteptarile parintilor, cerintele socio-economice si exigentele societatii: ,,Dar, cadrul didactic trebuie sa fie constient ca, singura, actiunea de instruire are un efect scazut asupra invatarii daca nu este dispus sa si verifice eficacitatea actului de predare." (Stoica, A., 2003, p. 16). Pe de alta parte, feedback-ul oferit de evaluarea rezultatelor scolare sta la baza deciziilor privind modificarile din sistemul de invatamant, efectuarea de prognoze si anticiparea costurilor economice ale educatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Portofoliu Modul Psihopedagogic.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!