Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 75 în total
Cuvinte : 11636
Mărime: 2.64MB (arhivat)
Publicat de: Georgel Damian
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: prof. Ion Naftanaila
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCURESTI FACULTATEA DE MANAGEMENT

Cuprins

  1. Introducere 4
  2. CAPITOLUL I
  3. Caracteristici generale ale firmei
  4. 1.1 Date generale 6
  5. 1.2 Obiectul de activitate 7
  6. 1.3 Structura organizatorică
  7. 1.3.1. Structura funcţională 8
  8. 1.3.2. Structura de personal 9
  9. 1.4 Mediul concurenţial
  10. 1.4.1 Clienţii 11
  11. 1.4.2 Furnizorii 13
  12. 1.4.3 Concurenţii 14
  13. 1.5 Situaţia economico-financiara
  14. CAPITOLUL II
  15. Diagnosticul activităţii la S.C. AUTOTRANS FILARET S.A.
  16. 2.1. Diagnosticul activităţii 22
  17. 2.2. Modelul Porter de analiză a principalelor forţe concurenţiale 25
  18. 2.3. Diagnosticarea mediului extern
  19. 2.2.1 Oportunităţi 28
  20. 2.2.2 Ameninţări 29
  21. 2.4. Diagnosticarea mediului intern
  22. 2.3.1 Puncte forte 30
  23. 2.3.2 Puncte slabe 31
  24. 2.5. Analiza SWOT 32
  25. 2.6. Formularea strategiei de piaţă 34
  26. CAPITOLUL III
  27. Posibilităţi de raţionalizare S.C. AUTOTRANS FILARET S.A.
  28. 3.1. Metode de raţionalizare a poziţiei concurenţiale 37
  29. 3.1 Reproiectarea sistemului de management 40
  30. 3.1.1. Reproiectarea subsistemului metodologico-managerial 40
  31. 3.1.2. Reproiectarea subsistemului decizional 41
  32. 3.1.3. Reproiectarea subsistemului informaţional 42
  33. 3.1.4. Reproiectarea subsistemului organizatoric 42
  34. 3.2 Creşterea calităţii serviciilor, simultan cu menţinerea sau reducerea costurilor 44
  35. 3.3 Creşterea vânzărilor, mijloc de creştere a profitului 45
  36. Recomandări 47
  37. Concluzii 48
  38. Anexa 49
  39. Bibliografie 61

Extras din licență

Introducere

Dintotdeauna transportul a fost o necesitate umană de bază şi o sursă importantă de câştig pentru cei care s-au ocupat de organizarea acestei activităţi. În România, transportul de persoane intre localităţi se poate face pe cale feroviară sau rutieră (exceptând distanţele lungi care pot fi străbătute pe calea aerului), dar în cele ce urmează nu ne vom referi la acestea, ci la transportul de persoane pe cale rutieră.

Tema acestei lucrări “Posibilităţi de raţionalizare a poziţiei concurenţiale” şi conţinutul acesteia constituie o importanţă majoră pentru firma aleasă, precum şi pentru economia şi managementul ţării; societatea “S.C AUTOTRANS FILARET S.A” fiind cea mai mare companie de transport-persoane din întreaga ţară.

“Transportul persoanelor realizează deplasarea în spaţiu a oamenilor în vederea satisfacerii necesităţilor materiale şi spirituale ale acestora.”

Transportul s-a dezvoltat odată cu societatea omenească. Evoluţia transporturilor a fost impunsă de dezvoltarea mereu ascendentă a factorilor de producţie.

Transporturile constituie o ramură importanta a economiei naţionale, menite să asigure desfăşurarea nestingherită a proceselor de producţie şi legătura organică între resursele de materii prime, unităţile de prelucrare şi de fabricaţie şi unităţile de distribuţie a bunurilor materiale pe teritoriul ţării, în volumul, la timpul şi în direcţiile necesare, dictate de interesele şi ritmurile de dezvoltare ale economiei naţionale, reprezentând aproape 10% din PIB-ul ţării.

Conform Institutului Naţional de Statistică, în anul 2001 numărul de pasageri care au apelat la transporturile rutiere interurbane şi internaţionale a fost de peste 200 milioane, dar tendinţa faţă de anul precedent este una descendentă. S-au utilizat peste 3000 de autobuze şi microbuze.

În cazul transporturilor rutiere internaţionale de persoane, în România anului 2002 s-a înregistrat o tendinţă descrescătoare (aproximativ 90% faţă de anul 2001 la majoritatea indicatorilor).

În prezent pe piaţa transporturilor interurbane de persoane operează aproape 2000 de firme, dintre care peste 500 realizează şi transporturi în afara graniţelor ţării.

Pe lângă acestea, trebuie avută în vedere, concurenta pe care o constituie transportul feroviar. Totuşi, în ultimul timp, multe persoane au început să se orienteze către transportul rutier, mai ales datorită raportului bun intre calitatea serviciilor şi preţul care trebuie plătit.

Analizând oferta, remarcăm o situaţie de monopol natural; iar în privinţa cererii, strict a transporturilor de persoane, remarcăm o concurentă atomistică; ceea ce înseamnă că întâlnim mulţi beneficiari cu cerinţe diferenţiate.

CAPITOLUL I

Caracteristici generale ale firmei

1.1. Date generale

Denumire SC AUTOTRANS CĂLĂTORI FILARET S.A

Sediul Str Cuţitul de Argint nr 2 B, Sector 4, Bucureşti

Punct de lucru Str Cuţitul de Argint nr 2 B, Sector 4, Bucureşti

Telefon/Fax 021.335.13.50

Nr.Registrul Comerţului J40/2110/1991

Cod Unic de identificare 338221

Stare societate Înregistrat în data de 23 Februarie 1991

Capital social subscris şi vărsat 1,780, 295 RON

Cifră de afaceri: 12, 068, 768 RON

Tipul de activitate Alte transporturi terestre de călători n.c.a

Cod CAEN 4939

Salariaţi 99 angajaţi

Obiectul principal de activitate al firmei “S.C AUTOTRANS CĂLĂTORI FILARET S.A “este efectuare de transporturi de persoane în trafic intern şi internaţional. Este una dintre cele mai mari companii de transport persoane din România, poseda un parc de 70 autocare corespunzător (cea mai mare flotă de autocare VOLVO din România) pentru călătorii de agrement comode şi în deplină siguranţă.

Preview document

Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 1
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 2
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 3
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 4
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 5
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 6
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 7
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 8
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 9
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 10
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 11
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 12
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 13
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 14
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 15
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 16
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 17
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 18
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 19
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 20
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 21
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 22
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 23
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 24
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 25
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 26
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 27
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 28
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 29
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 30
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 31
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 32
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 33
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 34
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 35
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 36
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 37
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 38
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 39
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 40
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 41
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 42
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 43
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 44
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 45
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 46
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 47
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 48
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 49
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 50
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 51
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 52
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 53
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 54
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 55
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 56
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 57
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 58
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 59
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 60
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 61
Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale - Pagina 62

Conținut arhivă zip

  • Posibilitati de Rationalizare a Pozitiei Concurentiale.doc
  • Posibilitati de Rationalizare a Pozitiei Concurentiale.ppt

Alții au mai descărcat și

Optimizarea deciziilor economice în managementul aprovizionării

Cap I: Managementul 1.1. Întreprinderea Managementul reprezintă ştiinţa de a conduce munca altora. Ca ştiinţă, s-a cristalizat relativ recent ca...

Strategii de creștere a vânzărilor în cadrul SC Orange România SA

INTRODUCERE Prezenta lucrare, intitulată Strategii de creştere a vâzărilor în cadrul S.C. ORANGE ROMÂNIA S.A., constituie tema licenţei pe care am...

Studiul Mediului Extern și Fundamentarea Strategiei SC Marian Company Impex

CAPITOLUL 1. IMPORTANŢA CUNOAŞTERII MEDIULUI EXTERN AL FIRMEI Evoluţia întreprinderii moderne este marcată, în prezent de amplificarea...

Strategii de Firma. Studiu de Caz SC Confort SA

Introducere Strategiile reprezintă programul general de acţiune pe termen lung şi cuprinde desfăşurarea obiectivelor majore ale întreprinderii...

Analiza Diagnostic și Perspectivele de Dezvoltare la SC Lider CMC SRL Suceava

INTRODUCTION Diagnostic analysis is a broad investigation of the main economic, technical, sociological, legal and management aspects of a...

Analiza cadrului managerial în cadrul SC X SA și implicațiile acestuia

Introducere Marimea si calitatea activitatii precum si modul de utilizare a resurselor economice de catre agentii comerciali se caracterizeaza...

Îmbunătățirea managementului în cadrul SC Ecrocompany SA

Mi-am ales aceasta tema deoarece managementul in societatea romaneasca s-a văzut confruntat in ultimii ani cu schimbări semnificative in ceea ce...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Te-ar putea interesa și

Posibilități de Raționalizare a Managementului Vânzărilor în Întreprinderile de Prelucrare a Lemnului

INTRODUCERE Ideea realizarii unui studiu privind managementul vânzãrilor, mai corect a posibilitãtilor de rationalizare a acestuia a fost...

Influența mediului extern în activitatea firmei

INTRODUCERE Organizaţia în general şi întreprinderea productivă în special nu reprezintă un scop în sine, ci un mijloc prin care se satisfac...

Administrație și management public

Managementul este meseria care consta în a conduce, într-un context dat, un grup de oameni cu scopul de a atinge în comun obiective conforme...

Management strategic în administrația publică

Introducere Administratia publica din Romania s-a vazut confruntata in ultimii ani cu schimbari semnificative in ceea ce priveste cadrul propriu...

Influența fiscalității în învestii

CAPITOLUL I COMPORTAMENTUL INVESTIŢIONAL LA AGENŢII ECONOMICI ÎN ROMÂNIA 1.1. Caracteristicile activităţii de investiţii in România Investiţiile...

Agroturism - Descrierea unei Pensiuni

Introducere Agroturismul în România înseamnă civilizaţia tradiţională cu obiceiuri cunoscute de generaţii întregi, cu sărbători strămoşeşti,...

Activitatea de Investiții sub Impactul Fiscalitații la un Agent Economic

INTRODUCERE Acestă lucrare are ca temă “Activitatea de investiţii sub impactul fiscalităţii la un agent economic” prin care se urmareşte...

Managementul public. conținut și mod de abordare

MOTTO : “Dacă oamenii ar fi îngeri nici un tip de guvernămînt nu ar fi necesar” INTRODUCERE Gestiunea publică prezintă un ansamblu de...

Ai nevoie de altceva?