Posibilitati si resurse de punere in valoare a potentialului turistic din Valea Prahovei

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1. Evolutia turismului 4
1.1. Turismul din cele mai vechi timpuri si pana in zilele noastre ... 4
1.2. Componentele fenomenului turistic ... 7
1.3. Evolutia turismului montan din Valea Prahovei ... 18
1.4. Implicarea turismului din Valea Prahovei in activitatea economica ... .27
Capitolul 2. Valea Prahovei - importanta destinatie turistica din Romania 34
2.1. Dezvoltarea durabila a turismului din Valea Prahovei . 34
2.2. Resurse naturale ... 53
2.3. Resurse antropice .. 55
2.4. Structuri de primire si agrement ... 60
Capitolul 3. Posibilitati si resurse de valorificare a potentialului turistic din Valea 
Prahovei 66
3.1. Tendinte in oferta turistica pe Valea Prahovei . 66
3.2. Proiecte si programe de dezvoltare a turismului .. 67
3.3. Fundamentarea necesitatii si oportunitatii investitiilor in Valea Prahovei 70
3.4. Analiza potentialului turistic 72
Concluzii . 81
Propuneri 85
Bibliografie . 87


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Turismul reprezinta o activitate permanenta a omului modern, avand implicatii pe multiple planuri, de la cel economic la cel politic, social, cultural si natural.
Zona Valea Prahovei reprezinta un important centru turistic, fiind una dintre cele mai cautate destinatii turistice din tara noastra. Acest fapt se datoreaza in primul rand resurselor naturale si antropice, dar si accesibilitatii zonei. Pe Valea Prahovei intalnim statiuni ce functioneaza in tot timpul anului, ceea ce sporeste rolul turismului in economie. 
Desi potentialul turistic, natural si antropic, al zonei este extrem de valoros, in foarte putine locuri este exploatat la maximum. 
De aceea, lucrarea de fata prezinta evolutia turismului din aceasta zona in perioada 2004-2007 si un numar de concluzii in ceea ce priveste dezvoltarea rapida si durabila a sa.
Am ales aceasta tema pentru a vedea care este stadiul de dezvoltare al turismului in Valea Prahovei si care au fost masurile luate in perioada 2004-2007 de catre autoritatile locale pentru a ridica statiunile din aceasta zona la standarde internationale.
In lucrare sunt analizate atat resursele turistice ale judetului, naturale si antropice, baza materiala, cat si circulatia turistica in aceasta perioada. 
Ultima parte a lucrarii contine analiza de potential a turismului din Valea Prahovei, posibilitati de valorificare a potentialului turistic si concluziile la care am ajuns in urma analizei efectuate.
CAPITOLUL 1
Evolutia turismului
1.1. Turismul din cele mai vechi timpuri si pana in zilele noastre.
Calatoria a aparut cu mult inaintea erei noastre, cand oamenii se deplasau din diferite motive printre care: comertul, aventura, politica, religie si sanatate.
De atunci si pana astazi scopurile calatoriei nu s-au schimbat prea mult, in prezent adaugandu-se calatoriile de afaceri si deplasarile la targuri, expozitii, simpozioane si sesiuni.
In perioada Imperiului Roman calatoriile s-au dezvoltat foarte mult deoarece acestia aveau o moneda universala care era acceptata in tot imperiul, precum si o retea de drumuri foarte bine dezvoltata pentru acea perioada.
Stabilitatea politica, prosperitatea economica, moneda universala, sistemul eficient de transport si timpul liber au favorizat calatoriile in timpul Imperiului Roman.
Incepand cu anul 400 e.n., acesti factori au disparut, calatoria cunoscand o perioada de stagnare, deoarece devenise periculoasa si dificila.
Comertul, dorinta de a cunoaste alte civilizatii si de a vizita locuri noi face ca in secolul al XVI-lea calatoria sa capete noi dimensiuni, astfel apare un nou sector specializat destinat primirii si gazduirii vizitatorilor.
In secolul al XVII-lea apar orasele balneare, ceea ce marcheaza o noua etapa in dezvoltarea turismului.
Revolutia industriala de la inceputul secolului al XIX-lea a transformat calatoria intr-un fenomen accesibil maselor datorita dezvoltarii clasei de mijloc si schimbarilor sociale substantiale. 
Totodata s-au modernizat si diversificat mijloacele de transport si caile de comunicare ceea ce a facilitat calatoriile si dezvoltarea turismului modern.
In paralel cu dezvoltarea transporturilor si cailor de comunicare s-au dezvoltat si cele mai diferite forme de cazare: hanurile, hotelurile, motelurile, cabanele, vilele si bungalourile.
Turismul a progresat cu diferente evidente de la o tara la alta, de la o zona la alta in functie de: stabilitatea politica, dezvoltarea economica, stabilitatea monedei, eficienta transporturilor si bineinteles timpul liber si puterea financiara a oamenilor. Astfel putem constata ca turismul a fost si este influentat de o serie de factori. Acestia sunt:
-  Factori economici: veniturile, tarifele, oferta turistica;
-  Factori psihologici: setea de cultura, dorinta de cunoastere, sanatatea;
-  Factori demografici: cresterea longevitatii;
-  Factori tehnici: performantele mijloacelor de transport;
-  Factori sociali: evolutia numerica a populatiei, structura pe varste si pe categorii socio-profesionale;
-  Factori naturali: asezarea geografica, pozitia fata de principalele cai de comunicatie, relieful, clima;
-  Factori organizatorici si politici: formalitatile de frontiera, regimul vizelor, conflicte sociale, etnice, religioase.
In prezent, calatoria imbraca mai multe forme, printre care:
-  Calatoria religioasa: cea mai frecventa forma de calatorie religioasa o constituie pelerinajul;
-  Calatoria pentru sanatate: datorita dezvoltarii statiunilor balneo-climaterice si descoperirilor in domeniul medicinei, calatoria pentru sanatate a capatat o extindere fara precedent;
-  Calatoria de afaceri: imbraca o mare varietate de forme de manifestare -  targuri, expozitii, congrese stiintifice, simpozioane, sesiuni etc.;
-  Comertul international: este cel mai mare generator de turism international;
-  Calatoria pentru cunoasterea artei si istoriei: este generata de rguri, expozitii, congrese stiintifice, simpozioane, sesiuni etc.;
-  Comertul international: este cel mai mare generator de turism international;
-  Calatoria pentru cunoasterea artei si istoriei: este generata de ,,setea de cultura" a turistilor;
-  Turismul social: reprezinta calatorii internationale facilitate de catre guvern, patronii unor firme sau organizatii si sindicate organizate in acest scop.


Fisiere in arhiva (1):

  • Posibilitati si resurse de punere in valoare a potentialului turistic din Valea Prahovei.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Luminita Marin Basarab ,,Geografia Romaniei", Editura Mondan, Bucuresti, 1993
2. Nicolae Cianga ,,Romania. Geografia turismului", Presa Universitara Clujeana, 2002
3. Ion Coman ,,Alpinism odinioara si azi", Editura Consiliului National pentru Educatie Fizica si Sport, Bucuresti, 1982
4. Emilian Cristea ,,Bucegi: turism-alpinism", Editura Sport-Turism, Bucuresti 1978
5. Daniela Firoiu ,,Economia turismului si amenajarea turistica a teritoriului", Editura Sylvi, , Bucuresti, 2003
6. Daniela Firoiu ,,Resursele umane in turism", Editura Lumina Lex, Bucuresti, 2003
7. Walter Kargel ,,Drumul spre culmi", Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1988
8. Milton F. Lehrer ,,Sinaia", Editura Meridiane, Bucuresti, 1967
9. Vasile Neagu ,,Servicii si turism", Editura Expert, Bucuresti, 2000
10. N. Petcu ,,Statistica in turism -  teorie si aplicatii", Editura Albastra, Cluj-Napoca, 2000
11. I. Velcea, ,,Ghid turistic al judetului Prahova", Editura Sport- Gheorghe Niculescu Turism, Bucuresti, 1979
www.rotur.ro
www.alpinet.org
www.infosinaia.ro
www.infotravelromania.ro
www.romaniantourism.ro
www.insse.ro
www.cjph.ro
www.turism-romania.ofertacazare.ro
www.predeal.ro
www.valea-prahovei.com


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!