Potentialul turistic al Bucovinei

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere: 1
Capitolul 1. Spatiul turistic -  caracteristici 2
1.1. Potentialul turistic: 2
1.2. Tipuri de spatii turistice 3
1.3. Date generale de prezentare a judetului Suceava: 3
Capitolul 2: Oferta turistica a judetului Suceava: 6
2.1. Forme de turism practicate pe teritoriul Bucovinei: 11
2.2.1 Valorificarea potentialului turistic montan: 15
2.2.2 Valorificarea potentialului turistic balnear: 16
1.3. Analiza SWOT a turismului bucovinean: 17
Capitolul 3. Strategia de dezvoltare a turismului din Bucovina: 21
3.2. Viziune, misiune si obiective strategice -  Bucovina 2026: 28
3.3.Studiu de caz: investitiile in turismul din Bucovina 32
Concluzii: 35
Bibliografie: 36
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere:
Turismul este un fenomen socio-economic, puternic ancorat in aproape toate sectoarele economiei, pe plan mondial industria turistica inregistreaza mai mult de 10-12% din PNB al tuturor tarilor afiliate la Organizatia Mondiala a Turismului.
Capitolul I denumit ,, Spatiul turistic" prezinta potentialul turistic, natural si antropic al Bucovinei, tipurile de spatii turistice prezente pe teritoriul judetului Suceava dar si datele generale de prezentare a acestuia.
Capitolul al II - lea prezinta oferta turistica a Bucovinei prezentand evolutia structurilor de primire si capacitatea de primire a acestora, formele de turism ce se pot practica pe teritoriul acesteaia incepand de la turismul religios si continuand cu turismul cultural, montan, agroturismul, ecoturismul si turrismul de afaceri. Tot in aici am vorbit despre valorificarea resurselor turistice si valorificrea potentialului turistic balnear si montan si am facut o analiza SWOT pentru a vedea punctele tari, punctele slabe, oportunitatlie de dezvoltare si amentirarile prezente in turismul sin Bucovina.
In capitolul al III-lea denumit ,,Strategia de dezvoltare a turismului in Bucovina", am prezentat principalele obiective turistice ale Bucovinei si modalitati de dezvoltare si promavare a turismului tinand cont de ,,Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-20016", ,,Strategia de dezvoltare a turismului in judetul Suceava- 2008" si ,,Strategia de dezvoltare Culturala si Creativa a Municipiului Suceava 2015-2025", scopul final fiind atragerea unui numar cat mai mare de turisti in judetul Suceava.
Capitolul 1. Spatiul turistic -  caracteristici
Spatiul turistic reprezinta totalitatea activitatilor de dezvoltare si intensificare, diversificare sau specializare, desfasurate in cadrul unor spatii geografice cu potential turistic natural si/sau antropic. In literatura de specialitate pentru definirea potentialului turistic sunt folosite notiuni ca: atractii turistice -  limitandu-se la definirea cu precadere a elementelor care atrag atentia, produc impresie si incita la calatorii si resursele turistice -  care se refera atat la atractia propriu-zisa cat si la modul de exploatare, respectiv resursele naturale, materiale, umane si financiare.( Minciu, 2000, pg.159-160).
Inainte de toate spatiul turistic sau regiunea turistica, semnifica un teritoriu, caruia intensificarea activitatilor turistice, ii confera un mare grad de specificitate geografica si social-culturala, fiecare regiune posedand propria sa imagine de marca.(Candea, Cimpoeru, Bran, 2006, p.209).
Un spatiu turistic, se poate defini ca o regiune turistica, din momentul in care exista un flux mare de turisti, spatii de cazare corespunzatoare, iar insfrastructura transporturilor si a serviciilor interactioneaz si se conditioneaza reciproc.(Candea, Cimpoeru, Bran, 2006 pg.208-211).
1.1. Potentialul turistic:
Potrivit lui Minciu (2004, p.161) ,,potentialul turistic al unui teritoriu poate fi definit, la modul general, prin, ansamblul elementelor ce se constituie ca atractii turistice si care se preteaza unei amenajari pentru vizitare si primirea calatorilor."
Potentialul turistic reuneste o mare diversitate de elemente care reprezinta ,,materia prima" a turismului, facandu-se necesara clasificarea lor, cea mai frecvent utilizata fiind (Minciu. 2004, p.162):
Dupa continutul lor in doua categorii principale: atractii naturale si atractii antropice, care la randul lor se impart in doua categorii de grupe omogene (Minciu. 2004, p.162):
-  Potential turistic natural -  se refera la formele de relief, aspecte climatice, retele hidrografice, vegetatie si fauna (Neacsu, Baron, Snak, 2006, p.27)
-  Potentialul antropic -  la nivelul Bucovinei este reprezentat de vestigii arheologice, monumente istorice, arta, etnografie si folclor dar si alte tipuri de resurse turistice legate de o activitate economica sau potentialul sociodemografic(asezarile rurale si urbane.(Neacsu, Baron, Snak, 2006, p.27).


Fisiere in arhiva (1):

  • Potentialul turistic al Bucovinei.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Angheluta, Alin Valentin. Strategii de marca pentru destinatia turistica Romania, in contextul procesului de construire a marcii de tara. Bucuresti: ASE, 2011 (teza doctorat).
2. Bouaru, Codruta Petronela. Dezvoltarea turismului in Bucovina. In: Revista de comert, v. 7, nr. 7 (Iulie 2006), p. 19-24.
3. Bucurescu, Iuliana. Potentialul turistic al oraselor istorice mici si medii: fise de studii de caz din Romania. Bucuresti: Estfalia, 2015.
4. Busuioc, Marian Florin. Strategii de dezvoltare si promovare a turismului cultural in Romania. Bucuresti: ASE, 2008 (teza doctorat).
5. Bran, Florina. Turismul rural : model europen. Bucuresti: Editura Economica, 1997.
6. Candea, Melinda. Potentialul turistic al Romaniei. Bucuresti: Editura Universitara, 2007.
7. Condratov, Iulian. Tehnologii multimedia de promovare a turismului din Bucovina. Bucuresti: ASE, 2012 (teza doctorat).
8. Cosmescu, Ioan. Turismul: fenomen complex contemporan. Bucuresti: Editura Economica, 1998.
9. Drutu, Maricica (Ivan). Cresterea gradului de valorificare a potentialului turistic in spatiul rural din Romania. Bucuresti: ASE, 2012 (teza doctorat).
10. Erdeli, George. Potentialul turistic al Romaniei. Bucuresti: Editura Universitatii din Bucuresti, 1996.
11. Ionescu, Ion. Turismul: fenomen social-economic si cultural. Bucuresti: Oscar Print, 2000.
12. Nedelea, Alexandru. Politici de marketing in turism. Bucuresti: Editura Economica, 2003.
13. Rezeanu, Oana Maria. Implicatii economice si sociale ale calitatii serviciilor din turismul romanesc. . Bucuresti: ASE, 2011 (teza doctorat).
14. Stanciu, Pavel. Echilibrul oferta-cerere pe piata turistica si fundamentarea strategiilor de dezvoltare: studiu de caz: zona Bucovina. Bucuresti: ASE, 2012 (teza doctorat).
15. Stancioiu, Aurelia-Felicia. Strategii de marketing in turism. Bucuresti: Editura Economica, 2004.
16. Stoina, Cristian; Spanu, Madalina. Turism si marketing turistic. Bucuresti: Editura Fundatiei "Romania de Maine", 2003.
Webgrafie
-  http://tourisminbucovina.ro/studii/strategie_turism_completa.pdf
-  http://www.mi.bxb.ro/Articol/MI_33_33.pdf
-  http://satele-bucovinei.ro/download/brosura-satele-bucovinei.pdf 
-  http://store.ectap.ro/articole/593_ro.pdf 
-  http://www.revistadeturism.ro/rdt/article/view/220/129 
-  https://alexandrusenciuc.files.wordpress.com/2011/02/brosura-manastirea-humorului-peisaj-cultural.pdf
-  http://www.prinmaramuresbucovina.info/docs/ghid-MaramuresBucovina.pdf 
-  http://www.sisconresearch.ro/cleanprod/18.pdf 
-  http://www.primariasv.ro/portal/suceava/portal.nsf/BE5C166EE0BFCFCEC2257BEC00240D2A/$FILE/Strategia_de_turism.pdf


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!