Potentialul turistic si perspective de dezvoltare ale Municipiului Toplita

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere ...5
Capitolul I. Descrierea destinatiei turistice Toplita ...6
I.1. Asezare si cai de acces ...6
I.2. Relieful si constitutia geologica ...10
I.3. Conditiile climatice ..12
I.4. Reteaua hidrografica 17
I.5. Vegetatia, flora si fauna ...19
I.6. Istoricul localitatii 23
I.7. Infrastructura 27
Capitolul II. Potentialul turistic al Municipiului Toplita .30
II.1. Potentialul turistic natural 30
II.1.1 Izvoare de apa termala .30
II.1.2 Rezervatii naturale 31
II.1.3 Trasee turistice si cicloturistice ...33
II.2. Potentialul turistic antropic .. ... 35
II.2.1 Manastiri .. ..35
II.2.2 Monumente .. ...37
II.2.3 Muzeul de etnografie .. ..42
II.2.4 Castelul Urmanczy .. . .43
II.3. Activitati de agrement si relaxare .. . 44
II.3.1 Stranduri, Centrul Wellness . 44
II.3.2 Partii de schi .. . ...46
II.3.3 Echitatie .. 47
II.4. Structuri de primire turistica si alimentatie .. .48
Capitolul III. Analiza situatiei turistice in Municipiul Toplita ...52
III.1. Circulatia turistica .52
III.2. Tipuri si forme de turism practicate ..55
III.3. Analiza SWOT a destinatiei turistice Toplita .. ..59
Capitolul IV. Strategii de promovare si perspectivele de dezvoltare ale destinatiei turistic Toplita 62
IV.1. Stabilirea obiectivelor ... ..63
IV.2. Plan de actiune ... .. ... 64
IV.3. Plan de monitorizare ... .. ..69
Concluzii .. .. .74
Bibliografie .. .. 75


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Industria calatoriilor si a turismului este considerata ca fiind cea mai importanta si mai diversa industrie a lumii. Multe natiuni ale lumii o considera ca prima sursa de venituri a economiei, prima industrie generatoare de locuri de munca, prima industrie ce determina cresterea sectorului privat si prima industrie care determina dezvoltarea infrastructurii. Astfel, dezvoltarea turismului este incurajata, mai ales, in tarile in dezvoltare in care alte forme ale dezvoltarii economice cum ar fi manufacturile sau exportul de resurse naturale nu sunt viabile din punct de vedere comercial.
Motivatia alegerii temei pentru prezenta lucrare de licenta are in vedere o foarte buna cunoastere a localitatii de studiu, implicit prin prisma activitatilor de turism. Pornind de la considerentul ca turismul se poate constitui intr-o premisa solida pentru dezvoltarea economica la nivel general a Municipiului Toplita, scopul principal al prezentei lucrari de licenta are legatura cu demonstrarea rolului deosebit de important jucat de resursele turistice in cadrul activitatii generale de turism, in stimularea fluxurilor turistice si cresterea duratei medii a sejurului.
Lucrarea prezinta un numar de trei obiective: identificarea resurselor turistice naturale si antropice, ca baza pentru atragerea fluxurilor de turisti; analiza situatiei actuale a activitatii de turism din cadrul Municipiului Toplita, implicit realizarea analizei SWOT; conceperea celor mai bune si realiste strategii de dezvoltare si promovare a turismului in cadrul orasului Toplita.
Pentru atingerea acestor obiective este nevoie de realizarea activitatilor specifice, corespunzatoare: studiu bibliografic de specialitate, utilizarea webografiei (cu selectarea si utilizarea site-urilor oficiale ale institutiilor competente in domeniul turismului si economiei, atat la nivel local dar si central), lucrul cu diferitele tipuri de harti turistice pentru identificarea si localizarea principalelor elemente de potential turistic, studiu de teren- vizitarea obiectivelor turistice vizate si identificarea starii de conservare si valorificare turistica, etc.
Ipoteza de baza a lucrarii vizeaza un potential turistic deosebit de valoros, pornind de la caracteristicile cadrului natural cu elemente de atractivitate legate de relief, potential climato-turistic, prezenta apelor termale si a unui invelis biogeografic interesant dar si a resurselor turistice de factura antropica. Lucrarea este structurata in patru capitole: primul capitol prezinta cadrul geografic general al destinatiei turistic Toplita; capitolul secund are in vedere prezentarea principalele atractii turistice natural, antropice dar si a posibilitatilor de agrement existente; capitolul al treilea realizeaza o analiza a situatiei actuale a turismului din Toplita, implicit pe baza analizei SWOT iar ultimul capitol propune strategii de promovare si dezvoltare a turismului la nivel local. Un rol foarte important revine materialului grafic (imagini, harti, etc.) care are ca principal scop o mai buna explicare a imaginilor transmise prin intermediul textului. 
I. Descrierea destinatiei turistice Toplita
In cadrul primului capitol vor fi prezentate elemente legate de pozitia geografica si accesibilitate, favorabilitate si restrictivitate, aspectele legate de relief si geologia zonei, elemente climatice caracteristice, potentialul hidrologic, invelisul biogeoghrafic, un scurt istoric- principalele evenimente istorice care au marcat aparitia si dezvoltarea localitatii si prezentarea infrastructurii.
I.1. Asezare si cai de acces
Municipiul Toplita se afla situat in Europa Centrala, Romania (fig. 1.1.), in provincia istorica a Transilvaniei, in judetul Harghita, fiind parte componenta a Regiunii de Dezvoltare Centru. 
Fig. 1.1. Pozitia geografica a Municipiului Toplita in cadrul Romaniei.
Sursa: http://www.harta-romaniei.ro/harta_detaliata_a_romaniei.html (accesat in data de 12.03.2021)
In cadrul judetului Harghita pozitia geografica a Municipiului Toplita este una nordica, marginala, foarte aproape de limita administrative cu judetul Mures (fig. 1.2.).


Fisiere in arhiva (1):

  • Potentialul turistic si perspective de dezvoltare ale Municipiului Toplita.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

a) Literatura de specialitate
1. Baltaretu Andreea-Mihaela (2016), Economia industriei turistice, Editura Universitara, Bucuresti;
2. Bourdieu, P. (1984), Distiction: a Social Critique of the Judgement of Taste, Routledge & Kegan Paul, London; 
3. Candea Melinda, Erdeli, G., Simon Tamara (2001), Romania. Potential turistic si turism, Editura Universitatii din Bucuresti;
4. Candea Melinda, Simon Tamara, Bogan Elena (2012), Patrimoniul turistic al Romaniei, Editura Universitara, Bucuresti;
5. Cianga, N. (1998), Turismul din Carpatii Orientali, Presa Universitara Clujeana, Bucuresti;
6. Ciulache, S. (2005), Meteorologie si climatologie, Editura Universitara, Bucuresti;
7. Ciulache, S., Ionac Nicoleta (2007), Esential in meteorologie si climatologie, Editura Universitara, Bucuresti;
8. Cocean, P., Vlasceanu, G., Negoescu, B. (2005), Geografia generala a turismului, Editura Meteor Press, Bucuresti;
9. Cristureanu Cristina, Baron, P. (1987), Economia turismului, A.S.E., Bucuresti;
10. Cucu, V., Stefan, M. (1979), Romania, ghid-atlas al monumentelor istorice, Editura Sport-Turism, Bucuresti;
11. Dinu Mihaela (2002), Geografia turismului, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti;
12. Erdeli, G., Gheorghilas, A. (2006), Amenajari turistice, Editura Universitara, Bucuresti;
13. Erdeli, G., Cucu, V. (2007), Romania. Populatie. Asezari umane. Economie. Editura Transversal, Bucuresti;
14. Florea, V. (2008), Tehnica hoteliera, Timisoara;
15. Gastescu, P. (2010), Fluviile Terrei, Editura CD Press, Bucuresti;
16. Gheorghilas, A. (2008), Geografia turismului, Editura Universitara, Bucuresti
17. Glavan, V. (2010), Geografia turismului, Editura Fundatiei "Romania de Maine", Bucuresti;
18. Grigore, M. (1975), Potentialul natural al turismului, Centrul de multiplicare al Universitatii din Bucuresti;
19. Ielenicz, M., Patru Ileana (2005), Romania, geografie fizica, volumul 1, Editura Universitara, Bucuresti;
20. Ielenicz, M., Comanescu Laura (2006), Romania- potential turistic, Editura Universitara, Bucuresti;
21. Ielenicz, M. (2007), Romania-geografie fizica (vol. II), Editura Universitara, Bucuresti;
22. Manta, I. (1992), Romania, o enciclopedie a naturii, editura Abeona, Bucuresti;
23. Mihailescu, V. (1963), Carpatii Sud-Estici, Editura Stiintifica, Bucuresti;
24. Minciu Rodica (2000), Economia turismului, Editura Uranus, Bucuresti
25. Muja, S. (1984), Spatiile verzi in sistematizarea teritoriului si localitatilor, Editura Ceres, Bucuresti;
26. Munteanu, L., Stoicescu, C., Grigore, L. (1979), Ghidul statiunilor balneoclimatice din Romania, Editura Sport-Turism, Bucuresti;
27. Muntele, I., Iatu, C. (2003), Geografia turismului- concepte, metode si forme de manifestare spatio-temporala, Editura Sedcom Libris, Iasi
28. Neacsu, N. si colab. (2009), Resurse si destinatii turistice, Editura Universitara, Bucuresti;
29. Pascu, M. (2003), Romania, ghid auto-turistic, Editura Coresi, Bucuresti;
30. Patru Ileana, Zaharia Liliana, Oprea, R. (2006), Geografia fizica a Romaniei, Editura Universitara, Bucuresti;
31. Pisota, I., Zaharia Liliana, Diaconu, D. (2005), Hidrologie, Editura Universitara, Bucuresti;
32. Posea, G. (2006), Geografia fizica a Romaniei, partea a II-a, Editura "Fundatiei Romania de Maine", Bucuresti;
33. Posea, G. (2012), Relieful- resursa de baza a turismului, Editura Fundatiei "Romania de Maine" Bucuresti;
34. Posea, G. (2017), Domeniul carpato-danubiano-pontic si unitatea de neam, de limba si statala a poporului roman, Editura Fundatiei "Romania de Maine", Bucuresti;
35. Tuca, F., Siteanu, E., Popescu, M. (2016), Mausoleele Eroilor Romani din Primul Razboi Mondial, Editura Oamenilor de Stiinta din Romania, Bucuresti;
36. *** (1962), Clima R.P.R, volumul I;
37. *** (1983), Tratatul de Geografie Fizica, volumul I;
38. *** (2007), Ghidul ariilor naturale protejate din Romania, Autoritatea Nationala pentru Turism, Bucuresti;
39. *** (2009), Romania- ghid turistic, Colectia National Geographic Traveller, Biblioteca "Adevarul
...


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!