Introducere 3 Capitolul I. Caracteristica activitatii selectate conform CAEM ...4 Capitolul II. Analiza datelor statistice . 9 Capitolul III. Analiza factorilor de macromediu .10 Capitolul IV. Caracteristica pietei nationale specifice ramurii analizate 16 Capitolul V. Analiza comportamentului consumatorului 18 Capitolul VI. Politica de produs ..20 Capitolul VII. Politica de pre ...22 Capitolul VIII. Politica de distributie ..24 Capitolul IX. Politica de promovare 26 Concluzii si recomandari .28 Bibliografie ..29 Anexe ...30
INTRODUCERE Actualitatea si importanta temei: Mobila este produsul care asigura cea mai buna valorificare lemnului deoarece contactul "om-produs" este foarte important, care solicita o experienta oarecare din partea lucratorilor. In plus, calitatea ei depinde mult de cum se realizeaza in amonte prelucrarea lemnului, de materialele auxiliare - lacuri, vopsele, parti metalice, placi de lemn - furnizate de industriile orizontale si de modul cum penetreaza prin retelele de distributie foarte costisitoare. In aceste relatii sunt implicate nu neaparat investitii specifice foarte mari, dar mai ales o organizare industriala cu traditii si puternic interdependenta pe tot drumul"productie-repartitie-consum". Fabricarea mobilei de birou si magazine este un obiect cu destinatie legata de necesitatile utilitare si estetice ale vietii omului ce are o dezvoltare continua artistica si functionala , influentata direct de principalele stiluri ale artelor plastice , de perfectionare a uneltelor de lucru, a materialelor si conditiilor sociale in care au aparut si s-au dezvoltat principalele stiluri de mobila de birou. Obiectele de mobilier au fost ,sunt si vor fi prezente mereu in viata omului ,pentru ca ele scot in evidenta relatiile sociale, relatiile economice,obiceiurile si modul de viata al societatii omenesti dinr-o anumita perioada . Procesul de realizare a mobilei de birou este strans legat de arhitectura , in functie de aceasta obiectele de mobilier si s-au dezvoltat. Drumul pe care il parcurge acum industria mobilei este paralel cu cel al arhitecturii , fiind legate de aparitia noilor materiale, de progresul tehnic, de tenditele pietei si de nevoile oamenilor care sunt mereu in schimbare . In opinia mea industria mobilei este una importanta, pentru ca fabricarea mobilei are o gama de produse extrem de diversificata,fiindca mobilierul este reflectarea stilului nostru de viata. Scopul practicii de initiere in specialitate : analiza sectorului de fabricare a mobilei de birou si magazine la nivel national,pe piata Republicii Moldova. Obiectivele lucrarii: - Punerea in practica a cunostintelor teoretice accumulate; - Analiza companiilor ce fabrica mobilier de birou si magazine din Republica Moldova; - Identificarea situatiei fabricilor de mobilier din Republica Moldova; Metodologia de cercetare a lucrarii: Analiza datelor statistice , factorilor de macromediu , caracteristica pietei nationale,comportamentului consumatorului si factorului decizional de cumparare in cadrul sectorului de fabricare a mobilierului pentru birou. Suportul metodologic si teoretico-stiintific al lucrarii: Biroul National de Statistica www.statistica.md Industria produselor din lemn . Cuvintele-cheie: mobilier,birou, productie, beneficii, fabrici, consumatori, magazine. I CARACTERISTICA ACTIVITATII SELECTATE CONFORM CAEM Aceasta diviziune cuprinde fabricarea mobilei de birou si magazine,procesele utilizate in fabricarea mobilei sunt metode standard de modelare a materialelor si de asamblare a componentelor, inclusiv debitarea, fasonarea si laminarea. Proiectarea articolelor, atat pentru calitatile lor estetice, cat si pentru cele functionale, reprezinta un aspect important al procesului de productie. Unele din procesele utilizate in fabricarea mobilei sunt similare proceselor care se utilizeaza in alte zone ale industriei prelucratoare. Fabricarea de mobila pentru birouri si magazine Aceasta clasa include fabricarea mobilei de orice tip, din orice material (cu exceptia pietrei, betonului sau ceramicii), pentru orice destinatie si care poate fi folosita in diverse scopuri. - Clasa fabricarea mobilei pentru birouri si magazine include: - fabricarea de scaune si banchete pentru birouri, ateliere, hoteluri, restaurante si locuri publice - fabricarea de scaune si banchete pentru sali de spectacole ( teatre, cinematografe si locuri similare) - fabricarea de mobilier special pentru magazine: tejghele, vitrine, rafturi etc. - fabricarea de mobilier pentru birou - fabricarea de banchete si scaune de laborator, mobilier de laborator (de exemplu dulapuri si mese) - fabricarea de mobilier pentru biserici, scoli, restaurante. - Clasa fabricarea mobilei pentru birouri si magazine exclude: - carucioare decorative pentru restaurante, cum ar fi carucioare pentru desert, carucioare pentru mancare. - fabricarea de table scolare; - fabricarea de scaune pentru autoturisme; - fabricarea de scaune pentru vagoanele de calatori; - fabricarea de scaune de avion; - fabricarea de mobilier medico-chirurgical, stomatologic sau veterinar; - instalarea mobilierului modular, a peretilor de compartimentare si a mobilierului de laborator. Mobila reprezinta un obiect care serveste la amenajarea unei locuinte, a unei institutii etc. si care se sprijina de obicei cu partea inferioara pe podea. Aceasta constituie ultima treapta a valorificarii superioare a lemnului si a innobilarii lui cu ajutorul unui potential uman si tehnic. Actualmente, industria mobilei a evoluat mult, fiind necesar ca ea sa posede un nivel ridicat al calitatii productiei in termeni tehnici, estetici, de design si moda. Luand in consideratie ca cerintele consumatorului devin tot mai exigente, producatorii din industria mobilei trebuie sa tina cont de tot mai multi factori: conditiile de locuit care se schimba foarte repede (aparitia cladirilor noi cu o arhitectura diferita de cea precedenta, preferinta pentru camere spatioase), multifunctionalitatea mobilei, efectul de ,,fashion", cresterea numarului creditelor de consum etc. In asemenea conditii, pe piata mobilei se creeaza o concurenta tot mai acerba intre producatori, iar cei ,,slabi" sunt eliminati.
1. https://statbank.statistica.md/ ( vizitat la 19 noiembrie 2019, ora 23:40) 2. http://www.anre.md/ (vizitat la 5 decembrie 2019 , 15:26) 3. https://www.bnm.md (vizitat la 7 decembrie 2019 , 20:35) 4. https://www.confort.md/ (vizitat la 12 decembrie 2019 , 22:28) 5. http://stejaur.com/ (vizitat la 12 decembrie 2019, 22:36) 6. https://tandem.md/( vizitat la 12 decembrie 2019, 22:45) 7. https://www.ambianta.md/( vizitat la 12 decembrie 2019, 22:52) 8. https://www.crinela.md/( vizitat la 12 decembrie 2019, 23:20) 9. http://viitorul.md/( vizitat la 12 decembrie 2019, 23:38) 10. https://adorama.md/( vizitat la 12 decembrie 2019, 23:51) 11. https://consulting.md/ (vizitat la 20 decembrie 2019, 00:46) - Lectura universitara , carti 1. Beju V. "Preturi, Ed. Economica", Bucuresti, 2000. 2. Nagle, Thomas T. si Hogan, John E. ,,Strategia si tactica stabilirii preturilor", trad. Raluca Andrei, Ed. Brandbuilders Grup, Bucuresti, 2008 3. Gavrila, I. si Gavrila, T., ,,Competitivitate si mediu concurential", Ed. Economica, Bucuresti, 2008. 4. Cebotari M., "Dezvoltarea economica; politici, strategii, modele, efecte". Tipografia, A.S.M.,1999. 5. Catoiu, I., Comportamentul consumatorului: Teorie si practica, Bucuresti, 1997 6. Pop, Nicolae Al., Marketing strategic, Editura Economica, Bucuresti, 2000 7. Popescu, A.C., Marketing, B A.S.E., Bucuresti, 2000 8. Popescu, I.C., Comunicarea in marketing, Uranius, Bucuresti, 2002 9. Zaharia, R., Marketing strategic. Suport de curs, A.S.E., Bucuresti, 2002
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.