Practică turismului rural în spațiul european

Licență
7/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 2 fișiere: docx, ppt
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 12580
Mărime: 4.00MB (arhivat)
Publicat de: Leonidas Iancu
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Nicolaescu Tatiana Anton

Extras din licență

În ansamblul economiei europene a turismului, turismul rural se definește ca fiind valorificarea turistica a spatiilor rustice, a resurselor natural, a patrimoniului cultural, a imobilelor culturale, a tradițiilor sătești, a produselor agricole, prin intermediul unor produse de marca ilustrative ale identităţii regionale, care sa acopere nevoile consumatorilor în materie de primire, alimentație, activităţi recreative, divertisment şi diverse servicii, în scopul unei dezvoltări locale, durabile şi a unui răspuns adecvat la nevoile de recreere din societatea europeană, într-o noua viziune socială oraș - sat.

Este cunoscut faptul ca pentru a anticipa şi a pregăti rezolvarea problemelor ce se pot ivi în viitor, este necesară cunoaşterea cât mai temeinică a trecutului şi a prezentului turismului rural în Europa. Numeroşi specialişti din multiple domenii sunt preocupaţi astfel în analiza turismului în mediul rural, precum şi a dezechilibrelor ce se manifestă în cadrul acestora. Au fost astfel identificate probleme de mediu, probleme sociale, situaţii conflictuale, incertitudini legate de viitor şi altele.

Actualitatea temei.

Dezvoltarea spaţiului rural în Europa a devenit un obiectiv de importanţă internaţională, fapt ce a determinat intensificarea preocupărilor teoretice şi practice în acest domeniu. Multe din abordările tradiţionale nu mai sunt adecvate economiei de piaţă şi, în special, mediului rural, având în vedere cerinţele dezvoltării turismului în mediul rural european. Acest lucru impune o abordare modernă a acestuia, ţinând cont că, spaţiul rural deţine o mare varietate de resurse locale care pot fi valorificate superior pe baza durabilităţii pentru a avea loc dezvoltarea spaţiului rural.

Obiectul de studiu al lucrării.

În această lucrare am abordat spaţiul rural în toată complexitatea lui, punând accent pe programele de dezvoltare a spaţiului rural; importanţa industriei şi a producţiei de bunuri materiale în dezvoltarea acestuia şi nu în ultimul rând, pe rolul organismelor internaţionale în dezvoltare turismului rural. Tot odată în această teză de an pun accentul şi pe cererea şi oferta turismului ruralm în UE, caracterizez şi analizez circulația turistică pe piața turismului rural în uniunea europeană

Scopul lucrării.

Prezentarea şi discutarea noilor abordări şi a soluţiilor teoretice şi practice cu care se confruntă turismul în spaţiului rural este şi scopul acestei lucrări, un scop nu mai puţin important în lucrare este şi prezentarea şi caracteristica programelor europene privind dezvoltarea turismului rural ca factor determinant al economie rurale în uniunea europeană.

Obiectivele lucrării.

Complexitatea activităţii turismului în mediul rural european este determinată şi se răsfrânge şi asupra obiectivelor urmărite. Având în vedere importanţa acestor obiective nu doar la nivel individual dar şi general se impune problema să înaintezi spre cercetare atât obiective generale cât şi secundare.

Ca obiective generale în cercetarea temei alese urmăresc:

- caracteristica politicii uniunii europene în dezvoltarea turismului rural

- caracteristica şi analiza programelor europene privind dezvoltarea turismului rural ca factor determinant al economie rurale

- analiza cererii şi ofertei turismului în mediul rural european

- şi nu în ultimul rând circulația turistică pe piața turismului rural în uniunea europeană

Ca obiective secundare în cercetarea temei alese urmăresc:

- analiza iniţiativelor la nivelul Uniunii Europene privind turismul rural

- analiza politicii regionale în statele din UE şi rolul ei în dezvoltarea turismului rural.

- rolul asociaţiilor şi organisme internaţionale în turismul în mediul rural

- analiza potenţialului de cazare din UE ca factor primordial în dezvoltarea turismului în mediul rural

Bibliografie

Bran Fl. Economia turismului şi protecţia mediului, Bucureşti: Editura Ştiinţifică, 1996 – 145p.

Bran Fl. Turismul Rural Modelul European, Bucureşti: Editura Economică, 1997 – 190p.

Buciuman E. Economia turismului rural şi a agroturismului, Alba Iulia: Editura SC Grup, 1999 – 210p.

Cetină I. Marketingul competitiv în sectorul turistic serviciilor rurale, Bucureşti: Editura Teora, 2001 – 180p.

Cristureanu C. Economia şi politica turismului internaţional, Bucureşti: Editura Abeona, 2009 – 240 p.

Cristureanu C. Economia şi politica turismului internaţional, Bucureşti: Editura Abeona, 1992 – 250p.

Cristureanu C., Neaşcu M., Băltăreţu A. Turism internaţional, Bucureşti: Editura Oscar Print, 2002 - 246 p.

Diamantis D. The concept of tourism: evolution and trends. Current Issues in Tourism , London: Book Publishing, 2000 – 102p.

Florescu C., Mîlcomete P., Pop N. Marketing, Dicţionar explicativ. Editura Economică Bucureşti 2003 - 816 p.

Gherasim T. Marketing turistic, Bucureşti: Editura Economică, 1999 – 120p.

Gherasim T., Gherasim D. Marketing touristic, Bucureşti: Editura Economică, 1999- 149 p.

Preview document

Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 1
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 2
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 3
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 4
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 5
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 6
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 7
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 8
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 9
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 10
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 11
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 12
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 13
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 14
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 15
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 16
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 17
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 18
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 19
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 20
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 21
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 22
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 23
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 24
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 25
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 26
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 27
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 28
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 29
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 30
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 31
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 32
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 33
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 34
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 35
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 36
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 37
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 38
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 39
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 40
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 41
Practică turismului rural în spațiul european - Pagina 42

Conținut arhivă zip

  • Practica Turismului Rural in Spatiul European
    • prezentare promovarea turismului moldovenesc pe piata mondiala.ppt
    • teza master.docx

Alții au mai descărcat și

Promovarea Turismului Cultural în Europa de sud-vest

Introducere Ca alternativă a turismului clasic, turismul cultural sau turismul de cunoaştere reprezintă un subiect amplu promovat şi de mare...

Perspectivele de Valorificare a Turismului Rural și Agroturism în Zona de Nord a Moldovei

INTRODUCERE Actualitatea temei. Actualitatea acesteia teme reiese din necesitatea de a cunoşate în totalitate potenţialul turistic al Moldova...

Delta Dunării

Această lucrare face referire la situaţia şi perspectivele turismului românesc în dinamica turismului european, analizând în mod direct zona Deltei...

Optimizarea mixului de marketing în cadrul unei agenții de turism

ARGUMENT Marketingul desemnează tot ceea ce trebuie făcut de o firmă în conformitate cu mediul său intern şi extern, pentru satisfacerea...

Valorificare potențialului turistic în Județul Maramureș

Cap.I Localizarea si caracterizarea judetului. 1.1 Asezarea geografica a judetului. Judetul Maramures este asezat in extremitatea nord vestica a...

Valorificarea potențialului turistic al Județului Argeș

INTRODUCERE Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte sectoare-chei din economia...

Turismul Cultural în România și Oltenia de Nord

INTRODUCERE Turismul în zone rurale, complementar altor f 616d311g orme de turism, contri¬buie la sustinerea acestuia, oferindu-i conditiile...

Turismul Cultural și de Afaceri în Sibiu

Introducere Turismul reprezintă călătoriile de plăcere, pentru recreere. Aceasta a fost extinsă în ultimii ani pentru a include orice călătorie în...

Te-ar putea interesa și

Cercetări Privind Valorificarea Durabilă a Resurselor Turistice și Agroturistice din Județul Bacău

CAP.: 1. GENERALITĂŢI ŞI CONCEPTE PRIVIND TURISMUL RURAL, AGROTURISMUL SI ECOTURISMUL 1.1 Turismul rural: Teritoriul Romaniei prezinta: o mare...

Potențialul turistic al județului Neamț

Capitolul I Judeţul Neamţ – localizare şi organizare 1.1 Repere geografice Judeţul Neamţ se află în nord-estul României şi se încadrează, din...

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Forme de Turism

INTRODUCERE Actualitatea temei. Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte...

Analiza Nivelului de Dezvoltare a Turismului Rural în România

ROLUL TURISMULUI RURAL PENTRU DEZVOLTAREA TURISTICA A ROMÂNIEI Urmarindu-se unele interdependente între parte si întreg, în lucrare se prezinta...

Stadiu Cunoașterii în Domeniul Agroturismului și a Marketingului

Introducere Satul românesc, ospitalitatea oamenilor, specificul românesc(arhitectură, bucătărie tradiţională, port popular, muzică, artizanat,...

Politică de marketing a dezvoltării turismului rural în Republica Moldova

Introducere Când bunul Dumnezeu a făcut împărţirea lumii, moldoveanului i-a dăruit mare şi munte, păduri şi câmpii, râuri. I-a aşezat cu traiul pe...

Managementul departamentului de agroturism din cadrul agenției de turism Magest Trade & Travel București

Introducere Orice activitate in cadrul unei societǎţi comerciale nu poate fi demaratǎ, derulatǎ şi controlatǎ decât plecând de la informaţie....

Ai nevoie de altceva?