Practici neetice în comerțul on-line

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 13988
Mărime: 2.56MB (arhivat)
Publicat de: Valentin B.
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Introducere 4
  2. Capitolul 1. Aspecte legislative privind comerțul electronic 5
  3. Capitolul 2. Studiu de caz privind practici neetice in comerțul on-line ..18
  4. 2.1 Comerțul online in Romania in 2014 si 2015 20
  5. 2.2 Ce reclamă oamenii la Protecția Consumatorilor ...23
  6. 2.3 Cel mai important aspect pentru consumatori: informarea .23
  7. 2.4 Ce obligații mai au magazinele virtuale ..24
  8. 2.5 Reclamațiile in mediul on-line ...24
  9. 2.6 Studiu de caz - Biletele on-line ...26
  10. 2.7 Principalele zone cu probleme 26
  11. 2.7.1 Exemple pozitive in comerțul on-line 27
  12. 2.8 Website-uri, în atenția ANPC ..28
  13. Concluzii .31
  14. Bibliografie ..32

Extras din licență

Introducere

În economia actuală informația este unul din cele mai importante bunuri ale unei organizații, probabil inferioară doar resurselor umane. Fiecare aspect al societății, inclusiv mediul de afaceri este influențat de informații, care sunt interconectate. Asta nu înseamnă că fiecare aspect al vieții este online, ci că, indiferent dacă cineva participă sau nu, el este afectat de acest aspect.

Din perspectiva afacerilor, informația a devenit unul din cele mai importante bunuri. Astfel, securitatea informației are o importanță deosebită pentru companiile care vor să implementeze afaceri electronice. Principala problemă referitoare la securitatea acestora este că însăși natura informației împreună cu mediul de creare, dezvoltare, stocare și transmisie - calculatoarele, rețelele de comunicații și mai ales Internetul, care este prin concepție un mediu deschis și nesecurizat - sunt foarte greu de controlat. În ziua de astăzi este foarte ușor să creezi, să modifici și să transmiți informația.

Comerțul electronic se află încă într-o fază incipientă. Clienții manifestă temeri în ceea ce privește acest tip de comerț, în special, datorită problemelor de securitate ce apar (furtul ID-urilor, parolelor, numerelor cardurilor de credit, confidențialitatea datelor personale, etc.). Acestea se datorează faptului că, multe firme nu au adoptat modelul electronic potrivit pentru desfășurarea comerțului lor electronic sau întâmpină dificultăți în integrarea comenzilor legate de securizarea site-ului Web și a informațiilor obținute online, în activitatea curentă a firmei.

Cu toate acestea, este o certitudine faptul că numărul clienților magazinelor electronice și a firmelor ce adoptă soluțiile comerțului electronic este în continuă creștere. Mulți furnizori de servicii Internet popularizează sistemul de cumpărare online tocmai pentru a aduce un plus de încredere și considerație.

Având o creștere continuă și cu o prezență din ce în ce mai numeroasă a comercianților tradiționali, aceasta piață reprezintă o temă de interes pentru cumpărătorul din ziua de azi, dar și în mediul tradițional, acest mediu nu este lipsit de înșelătorie și diferite șiretlicuri. Din acest motiv am considerat ca fiind foarte utilă alegerea unei asemenea teme, și efectuarea unui studiu asupra problemelor cu care s-au confruntat până acum utilizatorii.

Lucrarea " Practici neetice în comerțul on-line din România" prezintă probleme cu care se confruntă utilizatorii acestui tip de comerț și este structurată pe două capitole. Primul capitol " Legislația în domeniul comerțului electronic" analizează aspecte legate de legislația care se aplică în cazul acestor tipuri de activități.

Cel de al doilea capitol cuprinde o serie de exemple negative ce analizează nemulțumirile clienților cu privire la produsele și serviciile solicitate și cele obținute, precum și modalitățile de soluționare. În cadrul exemplelor sunt incluse atât experiențe negative ale unor consumatori, dar și experiențe pozitive. Atunci când avem parte de un comportament neetic din partea comerciantiilor, și ne lovim de probleme (nelivrarea comenzii, neacceptarea produselor achiziționate în termenul de returnare, neacceptarea în service sau alte probleme), trebuie ca fiecare consumator să fie conștient de ajutorul la care poate apela.

Deși încrederea consumatorilor în organele de control ANPC este destul de scăzută, în această lucrare se evidențiază câteva situații în care acțiunea ANPC a dus la rezolvarea unor nedreptăți, dat fiind faptul că, consumatorii respectivi au știut ce drepturi au.

Printre altele sunt prezentate și câteva statistici cu privire la gradul de dezvoltare al comerțului on-line, metodele de plată, numărul de reclamații, cele mai cumpărate produse în mediul on-line, etc.

Capitolul 1 Aspecte legislative privind comerțul electronic

Într-o economie în rapidă dezvoltare, canalele alternative de vânzare și viteza crescută de comunicare, precum și metodele publicitare rapide și facile reprezintă fără îndoială aspectele pozitive ale tranzacțiilor desfășurate prin mijloace electronice pentru furnizorii de servicii.

Domeniul comerțului electronic în România a fost impulsionat în mod substanțial prin creșterea rapidă a numărului de servicii prestate prin mijloace electronice, care a atras atenția atât a companiilor, cât și a consumatorilor asupra acestui domeniu, prin marea viteza de efectuare a tranzacțiilor, dar și prin costurile lor reduse. Tranzacțiile efectuate prin mijloace electronice au dat un imbold major întreprinderilor mici si mijlocii să utilizeze internetul pentru a-și dezvolta afacerile și au oferit posibilitatea consumatorilor din România de a accesa bunuri și servicii la care altfel aceștia nu ar fi avut acces.

Pentru consumatori, comerțul electronic reprezintă un consum redus de timp și oferă o mai mare varietate de opțiuni, întrucât magazinele virtuale pot fi vizitate ușor și rapid de oriunde din România unde există un calculator.

În sens larg, comerțul electronic reprezintă un schimb electronic de informații între o afacere și clienții săi. Acesta se poate realiza prin fax, telefon, voice-mail , e-mail , extranet sau internet .

În sens restrâns, comerțul electronic este una din soluțiile complexe pe care le oferă tehnologia Internet. Aceasta înseamnă că o multitudine de aplicații și de furnizori de servicii Internet trebuie să conlucreze într-o sincronizare perfectă pentru ca un site de comerț electronic să poată funcționa.

Comerțul electronic cuprinde o gamă largă de tehnologii, cum ar fi:

- EDI (Electronic Data Interchange);

- mesageria X.400;

- poșta electronică;

- Internet / WWW;

Intranet-ul - rețeaua internă a unei companii, organizată după principiile Internet ului;

Extranet-ul - rețeaua care funcționează după modelul Internet-ului și care asigură schimbul electronic de informații între colaboratorii companiei: furnizori, clienți, bănci.

Tranzacționarea electronică a mărfurilor și serviciilor reprezintă o extensie a comerțului actual. Astfel se obține o eficientă sporită, în sensul reducerii costurilor și în ceea ce privește efectul marketingului, îmbunătățind-se relația dintre beneficiar și client. Comerțul electronic facilitează și cooperarea între firme: reduce costurile de marketing și de livrare, permite intrarea pe piețe noi și sprijină strategia de marketing a firmei. În viitorul apropiat, comerțul electronic va avea un impact puternic asupra competitivității firmelor. Mai mult, comerțul electronic nu este restricționat de frontierele statelor, dar depinde de existența sau inexistența rețelelor de calculatoare și a infrastructurii bancare care să permită efectuarea plăților prin Internet.

Bibliografie

1. http://www.anpc.gov.ro/articol/192/11-website-uri-in-atentia-anpc

2. http://www.business24.ro/articole/studiu+comert+online+romania

3. http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-6057014-legislatia-din-romania-domeniul-comertului-electronic.htm

4. http://www.efrauda.ro/pages.do;jsessionid=5F8EAC8A4ED2A164EEAED96F141313DC?idArticol=48

5. http://www.gds.ro/Local/2016-01-21/cum-puteti-restitui-produsele-cumparate-line/

6. http://thehappycherry.blogspot.ro/2009/05/capitolul-i-dezvoltarea-comertului.html

7. http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/comert-electronic/legea-comertului-electronic.html

Preview document

Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 1
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 2
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 3
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 4
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 5
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 6
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 7
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 8
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 9
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 10
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 11
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 12
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 13
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 14
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 15
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 16
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 17
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 18
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 19
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 20
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 21
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 22
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 23
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 24
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 25
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 26
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 27
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 28
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 29
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 30
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 31
Practici neetice în comerțul on-line - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • Practici neetice in comertul on-line.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?