Preotia si Viata Bisericeasca a Credinciosilor

Cuprins licenta Cum descarc?

Prefata
Introducere
Capitolul 1: Despre preotie si rolul preotului ca pastor de suflete 
1.1 Preotul de azi, ca liturghisitor
1.2 Sensul preotiei la Sfintii Parinti
1.3 Sfintenia si raspunderile preotului
1.4 Preotia lucrare cereasca
1.5 Sfantul Apostol Pavel - despre personalitatea religios-morala a pastorului de suflete
1.6 Vocatia si pregatirea pentru preotie
1.7 Chipul preotului dupa Sfanta Scriptura si Sfintii Parinti
1.8 Slujirea preoteasca dupa Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie 
Capitolul 2 : Activitatea pastoral -misionara a preotului
2.1 Spovedania, prilej de pastoratie individuala
2.2 Sfanta Impartasanie in spiritualitatea crestina
2.3 Ierurgiile ca mijloc si prilej de pastoratie2.4 Sfanta Liturghie si Sfintele Taine ca mijloc de pastorire2.5 Predica si cateheza -mijloace de pastoratie 
2.5.1 Sfantul Ioan Gura de Aur, predicator al unitatii crestine 
2.5.2 Fericitul Augustin, predicator al unitatii Bisericii
2.5.3 Aspecte sociale in predica Sfantului Vasile cel Mare
Capitolul 3 : Activitatea obsteasca a preotului
3.1 Vrednic este lucratorul de plata sa
3.2 Motivele care determina pe unii crestini - ortodocsi sa treaca la alte 
culte
3.3 Posturile randuite de Biserica Ortodoxa in conditiile de viata actuale
ale credinciosilor
3.4 Despre vocatie si zel in pastoratia din tara noastra
3.5 Invatatura despre post in Biserica Ortodoxa3.6 Necesitatea si roadele iubirii
Capitolul 4 : Preotia in viata bisericeasca a credinciosilor
4.1 Actualitatea Sfantului Ioan Gura de Aur
4.2 Sfantul Grigorie cel Mare, indrumator al vietii preotesti
4.3 Preotia in viata Bisericii si a credinciosilor
4.4 Preotia crestina -o misiune sublima in viata oamenilor
Capitolul 5 : Personalitatea religios - morala a pastorului de suflete
5.1 Indatoririle duhovnicului dupa Sfintele Canoane
5.2 Calitatile de indrumator duhovnicesc ale Sfantului Apostol Pavel
5.3 Indrumatorul duhovnicesc si ucenicul dupa Sfintii Parinti.


Extras din licenta Cum descarc?

Despre ,, Teologia Pastorala" s-a scris si se va mai scrie mult.
Primind ca tema de ,,Disertatie", ,,Preocuparile de Teologie Pastorala in paginile Revistei Studii Teologice" am observat inca o data, daca mai era cazul, ca parohia in general si preotul cu viata lui in mijlocul comunitatii in special, au constituit din totdeauna subiecte deosebit de fascinante si mereu actuale pentru marii exegeti ai Bisericii Ortodoxe; rasfoind paginile ingalbenite de trecerea anilor ale Revistei sus amintite, mi-am dat seama ca ceea ce s-a scris odinioara este si astazi, actual, vorba poetului: " toate-s vechi si noua toate".
Una din carentele teologiei pastorale din epoca moderna ca si din epoca mai recenta a fost neconcordanta ei cu ecclesiologia ortodoxa, atat in sensul ei de interpretare a invataturii despre Biserica , precum si in sensul ei de spiritualitate ecclesiala. Aceasta lipsa de concordanta intre practica pastorala si o viziune ecclesiologica coerenta si clara, se observa mai bine astazi, cand s-a profilat o ecleziologie euharistica, ce se refera anume la organizarea parohiei ca o comunitate liturgica. 
Preocupata mai ales cu moralitatea preotului in raporturile sale cu credinciosii si cu decorarea locasului de cult ( din ,,liturghisitor" preotul a devenit ,,bisericas"), aceasta teologie si practica pastorala a lasat pe plan secundar elementele de baza care constituie parohia ca ,,biserica", dupa modelul unui trup unit si coerent. 
In multe parohii, cele doua surse din care se ,,hraneste" orice comunitate crestina, cuvantul predicat si Taina Impartasaniei, au fost ritualizate in asa masura incat ele nu mai ajung sa vitalizeze direct intreg organismul bisericesc. Asa se explica , aparitia din cand in cand, in spatiul parohial a unui cerc periferic de credinciosi care se identifica numai partial cu comunitatea lor. Se stie ca victimele prozelitismului sectar se recruteaza din randul acestor marginalizati care sunt impinsi pe o pista falsa din cauza unei vieti liturgice nesubstantiale. 
Se pare ca toate Bisericile crestine, inclusiv cea Ortodoxa, isi dau seama acum ca reorganizarea vietii parohiale este nu numai o prioritate urgenta ci si ca aceasta trebuie sa se faca in perspectiva unei invataturi clare despre Biserica.
O intelegere corecta a teologiei pastorale de azi cere, in primul rand, o aplicare a ecleziologiei. Acolo unde ecleziologia si practica pastorala sunt exercitate fara o referinta particulara la doctrina ecleziologica si la spiritualitatea liturgica, ele risca sa fie deformate. Ereziile pastorale provin din ereziile ecleziologice, nefiind vorba aici despre reinventarea mijloacelor si tehnicii de lucru ale teologiei pastorale, ci de a-i fixa mai precis punctul ei de plecare si punctul ei de sosire. Teologia pastorala trebuie sa invete din nou cum se construieste Biserica la nivel local, parohial, cum se rezolva problemele interne si externe ale constituirii parohiei ca o comunitate liturgica, spirituala si sociala, in contextul lumii de azi. 
Prin urmare, numai o viziune eclezologica autentica poate sa redreseze teologia pastorala de azi, care intampina dificultati serioase in organizarea parohiei ca o imagine locala, concreta a Bisericii. 
O atentie deosebita ar trebui sa fie data caracterului personal al identitatii crestine si caracterului de dialog, relational al cultului si pastoratiei. Lipsa de tact pastoral provine adesea dintr-o ignoranta a antropologiei ortodoxe, dintr-o contrafacere a climatului uman, spiritual al raporturilor dintre preot si credincios. Fata a cultului, in mod special a duhovniciei, nu provine dintr-o concesie fata de pacat, ci dintr-o intelegere profunda a misterului omului ca si ,,chip al lui Dumnezeu" si a misterului lui Dumnezeu, care nu inceteaza a se arata pacatosilor ca indurat, bun, impaciuitor si lesne-iertator. Umanizarea vietii pastorale nu se poate face cu arcul intins impotriva credinciosilor. Este nevoie de un dialog parohial pe fata in care sa se realizeze convergenta si comuniunea obstii. Preotul simuleaza acest dialog ca unul care se ocupa cu existente individuale, cu persoane reale si nu cu entitati sau institutii. El nu este o instanta care se impune cu autoritatea puterii, ci un slujitor care face totul pentru personalizarea raporturilor sale cu credinciosii. In mediul parohial, acestia nu sunt ,,straini", sau ,,laici" ci sunt ,,co-laboratori" si ,,co-responsabili" .
INTRODUCERE
Si in perioada anterioara lui 1948 se intalnesc figuri de preoti luminati si insufletiti intru a-si aduce pastoritii in stransa comuniune cu Hristos si intre ei, intru a-i face receptivi fata de invatatura si harurile Lui, pentru ca, intariti de acestea, sa poata strabate mai cu barbatie cararile cele grele ale vietii.
Insa la vremea aceea nu exista un program pastoral intocmit pe temei de cunoastere a psihologiei si nevoilor credinciosilor. Nu existau preocupari privind indrumarea, organizarea si promovarea sistematica a activitatii pastorale a preotimii. Putinul care se facea in acest domeniu era mai mult lucru al initiativei si priceperii catorva preoti mai inimosi. 
Primele semne ale inceperii unei noi vieti in Biserica noastra au prins a se arata dupa 1948, prin intoarcerea tuturor preotilor la altare, adica intoarcerea la Hristos, modelul suprem si de totdeauna al preotiei crestine. Intoarcerea la comuniunea cu Hristos a adus pentru preoti eliberarea de sub puterea de atractie exercitata de cele din afara, creandu-le astfel posibilitatea de a se concentra asupra celor duhovnicesti si de a-si fixa pozitia de pe care trebuie initiate toate actiunile sacerdotale. Numai prin comuniunea cu Hristos, preotul isi dobandeste acea capacitate de a-si pune toate puterile sale in slujba credinciosilor, a semenilor sai si de a se jertfi dezinteresat pentru binele lor, pentru binele oamenilor.


Fisiere in arhiva (3):

  • Bibliografie.doc
  • Cuprins.doc
  • Lucrare de diploma.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!