INTRODUCERE CAPITOLUL I: PREZENTAREA GENERALĂ A S.C. „GRUP ATYC” S.R.L 5 1.1. Prezentarea generală a S.C. „GRUP ATYC” S.R.L 6 1.2. Organizarea Firmei 7 1.2.1. Prezentarea principalelor resurse informatice 7 1.2.2. Proiecte informatice 1.2.3. Identificarea principalelor sisteme informatţionale economice din organizaţie 1.3. Componentele organizatorice ale S,C ,, GRUP ATYC” S.R.L 1.4. Definirea şi prezentarea obiectului de activitate CAPITOLUL II: FUNDAMENTĂRI TEORETICE PRIVIND CONTUL DE REZULTATE 2.1 Prezentarea generală a contului de profit şi pierdere 2.2. Definirea, recunoaşterea şi clasificarea cheltuielilor conform normelor şi reglementărilor în vigoare 2.3. Definirea, recunoaşterea şi clasificarea veniturilor conform normelor şi reglementărilor în vigoare 2.4 Conceptul de rezultat 2.5. Modelul de prezentare a contului de profit şi pierdere în ţara noastră 2.6. Studiul de caz privind contabilitatea cheltuielilor, veniturilor si rezultatelor 2.6.1 Sistemul de conturi 2.6.2. Contabilitatea cheltuielilor 2.6.2.1. Cheltuieli de exploatare 2.6.2.2. Cheltuieli financiare 2.6.2.3. Cheltuieli extraordinare 2.7. Contabilitatea veniturilor 2.7.1. Venituri din exploatare 2.7.2. Venituri financiare 2.7.3. Venituri extraordinare 2.8. Contabilitatea rezultatului 2.8.1 Inchiderea contului de cheltuieli 2.8.2 Inchiderea contului de cheltuieli CAPITOLUL III: ANALIZA ECONOMICO – FINANCIARĂ A REZULTATELOR ŞI PERFORMANŢEI ÎNTREPRINDERII 3.1. Analiza rezultatelor şi performanţelor întreprinderii cu ajutorul indicatorilor de rezultate 3.2. Analiza capacităţii de autofinanţare 3.3. Analiza rentabilităţii firmei prin metoda ratelor CONCLUZII ŞI PROPUNERI BIBLIOGRAFIE ANEXE
PREZENTAREA GENERALĂ A S.C. GRUP ATYC S.R.L. 1.1 Prezentarea generală a S.C.”GRUP ATYC ” S.R.L. S.C.”GRUP ATYC” S.R.L. îşi are sediul central în oraşul Targoviste, înscrisă la Oficiul Registrului Comerţului cu numărul J15/140/27.03.2002, destinată transportului transportului terestru de calatori in trafic intern si internaţional. Ca urmare a efortului continuu depus de cei peste 300 de angajaţi şi a dorinţei celor doi asociaţi (respectiv, Grigore Catalin Victor si Radu Marin), de a fi cei mai buni, S.C.” GRUP ATYC” S.R.L. este, astăzi, unul dintre cel mai mare transportator terestru internaţional de călători din România. Dotare tehnica: • Hală modernă de întreţinere şi diagnosticare, cu patru canale, stand de probe pentru testarea instalaţiei de frânare, cu aparatură de verificare şi reglare a direcţiei şi farurilor, testare pentru emisia de noxe, aparatură pentru verificarea şi repararea tahografelor şi a sistemului de injecţie. Incinta este încalzită cu ajutorul unei centrale termice proprii, iar iluminatul pe timp de zi este natural. • Spălătorie ecologică acoperită, la care alimentarea cu apă se face din puţuri proprii. La evacuarea apei reziduale, instalaţia dispune de un separator apă-grăsimi. • Unul dintre cele mai moderne ateliere de vopsitorie din România, dotat cu hală de pregătire, hală de vopsire instalaţie computerizată pentru amestecul pigmenţilor de culoare, instalaţie de ventilaţie cu filtre ce împiedică emisia de noxe în atmosferă. Cuptorul cu reglare digitală a temperaturii, permite uscarea unui autocar în cel mult 40 de minute. Pe linia restructurării tehnologice prin efort propriu S.C.”GRUP ATYC” S.R.L. a realizat şi a înregistrat în perioada 2002-2008 următoarele obiective: • Perfecţionarea continuă a personalului propriu, astfel încât acesta să facă faţă standardelor europene impuse prin politica firmei; • Extinderea şi modernizarea permanentă a parcului auto prin achiziţionarea de noi autocare în sistem leasing; • Deschiderea de noi linii de transport, prin finanţare proprie; • Dezvoltarea de noi produse, care să vină în întâmpinarea necesităţilor clienţilor săi. 1.2. Organizarea Firmei Firma S.C.” GRUP ATYC” S.R.L. are o structură organizatorică de tip geografic-funcţională. Sistemul de comunicare funcţionează atât pe verticală cât şi pe orizontală. Componentele sistemului informaţional sunt realizate astfel încât să se asigure circularea informaţiilor on-line, informaţii cu privire la rezervările clienţilor pe autocare în zilele dorite. 1.2.1. Prezentarea principalelor resurse informatice Resurse software : - de bază, sistem de operare: Windows XP. - aplicaţii economice: se utilizează un program financiar-contabil, folosit pentru inserare tuturor cheltuielilor şi încasările firmei, pentru întocmirea balanţelor şi a bilanţurilor; - pentru gestionarea pompelor de motorină se foloseşte un program de inserare a datelor alimentării fiecărei maşini. Resurse umane specializate: - personalul Departamentului informatic este format din un analist de sisteme; doi programatori si un tehnician întreţinere sisteme. 1.2.2. Proiecte informatice În cadrul firmei “GRUP ATYC” momentan în planul de dezvoltare a sistemului informatic nu sunt proiecte în curs. 1.2.3. Identificarea principalelor sisteme informaţionale economice din organizaţie Principalele sisteme informaţionale folosite în S.C.“ GRUP ATYC”, sunt sisteme orientate spre date, sisteme de prelucrare mixte, bazate pe web. Firma foloseşte un software de reţea personalizat necesar rezervării biletelor, numerelor locurilor în autocarele societăţii, a numelui clienţilor, a datelor bagajelor, precum şi locul plecării şi sosirii. Biroul de analize economice controlează evenimentele care au avut loc, modalitate sigură de a determina care au fost rezultatele activităţii desfăşurate, analizarea datelor exacte fără erori. Fiecare agent de turism are o parolă de intrare şi un cont pe care lucrează, la sfărşitul zilei înregistrează orice cumpărare de bilet pe care a efectuat-o în cursul zilei. 1.3. Componentele organizatorice ale S.C. „ GRUP ATYC” S.R.L. Directorul economic Semnează contracte economice cu furnizorii; întreţine legături cu biroul avocatului, biroul contabilului expert autorizat, Banca Transilvania., etc; asigură coordonarea raportărilor statistice cu privire la profit şi a evidenţelor sintetice necesare elaborării prognozelor, reparaţii, consumuri şi a luării deciziilor. Are legături interne cu toate birourile firmei, legături externe cu furnizorii de combustibil, de piese de schimb, etc. Biroul financiar - contabil Pentru activitatea de control de gestiune, biroul financiar – contabil execută controlul documentelor (încheierea de contracte, plata furnizorilor cash sau virament bancar); efectuarea inventarierelor periodice; verificarea constituirii comisiilor de inventar şi documentelor de inventar săptămânale şi lunare a gestionarului de motorină; verificarea înregistrării în fişierele magaziei, documentele de intrare-ieşire a materialelor consumabile, materialelor de natura obiectelor de inventar, piese de schimb şi a materialelor cu caracter publicitar.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.