Principiul Subsidiaritatii in Administratia Publica Romaneasca

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE. pag.4
CAP I. AUTORITATILE ADMINISTRATIEI PUBLICE SI ACTUL DE GUVERNARE IN ROMANIA. pag. 5
I.1. CONSIDERATII GENERALE ASUPRA STRUCTURII ACTUALE A ADMINISTRATIEI PUBLICE IN ROMANIA. pag. 5
I.2. DESCENTRALIZAREA ADMINISTRATIVA - FUNDAMENTUL UNEI GUVERNARI MODERNE . pag. 9
I.3. DEZVOLTAREA LOCALA IN CONTEXTUL REGIMULUI DE DESCENTRALIZARE ADMINISTRATIVA .pag. 19 
CAP. II. SUBSIDIARITATEA . pag. 29
II.1. APARITIA CONCEPTULUI DE SUBSIDIARITATE . pag.29
II.2. REGLEMENTAREA SUBSIDIARITATII IN DREPTUL COMUNITAR .pag. 32
II.3. SUBSIDIARITATEA - PRINCIPIU DE DREPT INTERN CONSACRAT PRIN LEGEA CADRU A DESCENTRALIZARII NR 195/2006 . pag. 41
CAP III. DIRECTII SI CONSIDERATII PERSONALE PRIVIND APLICAREA PRINCIPIULUI SUBSIDIARITATII IN ADMINISTRATIA PUBLICA ROMANEASCA . pag. 47
III.1. REFORMA IN ADMINISTRATIA PUBLICA ROMANEASCA .pag. 47
III.2. AUTONOMIA LOCALA SI CONTROLUL DE TUTELA ADMINISTRATIVA . pag 56
III.3. STRATEGII DE DEZVOLTARE A COLECTIVITATILOR. pag. 63
CONCLUZII . pag. 75 
BIBLIOGRAFIE . pag. 77


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Principiul subsidiaritatii reprezinta o modalitate de organizare politica de proximitate,
care imbina necesitatea suveranitatii cu respectul autonomiei, fiind singura care poate asuma
diversitatile Uniunii Europene si obiectivele simultane de extindere si aprofundare a procesului de integrare si de conservare a suveranitatii statelor membre, intrucat ideea de subsidiaritate este fondata pe acceptarea societatii pluraliste.
Subsidiaritatea furnizeaza o matrice pentru impartirea puterilor intre diferite nivele
de autoritate. Principiul subsidiaritatii este aproape automat legat de exercitiul puterii la diferite niveluri de luare a deciziilor. 
Termenul de subsidiaritate deriva din limba latina, prin "subsidium" intelegandu-se sensul originar de sprijin sau ajutor.
Ideea de subsidiaritate are antecedente notabile, intelesul sau primordial fiind implicat in reglementarea relatiilor dintre state in cadrul unor federatii, uniuni sau dintre stat si unitati administrativ - teritoriale, dintre stat si colectivitati, dintre comunitate si individ. Principiul subsidiaritatii a castigat in ultimele doua decenii, sub aspectul importantei, semnificatiilor, aplicarii practice si, mai ales, al reglementarii in dreptul comunitar. Fiind un pilon de referinta in evolutia procesului de integrare, subsidiaritatea este un mecanism care limiteaza ferm competentele comunitare in vederea protejarii suveranitatii statelor. In sens larg, notiunea de subsidiaritate se intemeiaza pe ideea conform careia competentele trebuie sa fie exercitate la nivelul cel mai apropiat de cetatean.
Principiul subsidiaritatii, aplicat in administratia publica, in cadrul activitatii generale de guvernare, nu inseamna o diminuare de suveranitate intr-un stat unitar ca Romania intrucat autonomia locala este prevazuta de Constitutie si de lege, exercitandu-se in conditiile si in limitele prevazute de acestea.
In afara de autonomie locala si descentralizare, dreptul public intern contemporan opereaza, implicit, si cu principiul subsidiaritatii.
Intr-un stat subsidiar, descentralizarea nu se poate produce numai in plan administrativ si fiscal, ci si in domeniul legislativ. Acest principiu raspunde unor nevoi de reasezare institutionala si de evolutie sociala, accentuand capacitatea colectivitatilor locale de a se "autoguverna".
CAPITLUL I
AUTORITATILE ADMINISTRATIEI PUBLICE SI ACTUL DE GUVERNARE IN ROMANIA
I.1. Consideratii generale asupra structurii actuale a administratiei publice in Romania
Administratia publica se constituie, din punct de vedere organizatoric, ca un sistem compus din organe si institutii a caror functionare se intrepatrunde si se interconditioneaza.
Important este caracterul dinamic al structurii administratiei, aceasta trebuind sa se adapteze continuu la transformarile rapide ale societatii. Daca institutiile nu tin pasul cu evolutia societatii si raman retrograde in planul mentalitatii, este necesara reorganizarea acestora sau chiar desfiintarea.
Structura actuala a administratiei publice cuprinde: Presedintele Romaniei, Guvernul Romaniei, ministerele, alte organe ale administratiei publice centrale de specialitate, autoritatile autonome ale administratiei publice centrale, serviciile publice deconcentrate ale ministerelor si celorlalte organe centrale de specialitate din unitatile administrativ-teritoriale, prefectul, consiliul judetean, consiliile municipale, orasenesti si comunale, primarii unitatilor administrativ-teritoriale, serviciile publice ale consiliilor judetene si locale.
Presedintele Romaniei reprezinta statul roman conform Constitutiei, fiind garantul independentei nationale, al unitatii si integritatii teritoriale a tarii. Presedintele exercita functia de mediere intre stat si societate, precum si intre puterile statului.
Administratia statului alcatuieste un sistem unitar, avand un singur organ central: Guvernul. Ministerele sunt organe administrative de specialitate sau de resort care infaptuiesc activitatea statului intr-un domeniu sau intr-o ramura, repartizarea sarcinilor intre ministere putandu-se realiza pe verticala sau pe orizontala.
Intr-un sistem structurat vertical, fiecare minister este competent sa solutioneze toate problemele dintr-un domeniu, permitand o specializare tehnica, indispensabila epocii moderne.
Cand unor ministere le revine indeplinirea unui volum prea mare de sarcini, se efectueaza regrupari ale ministerelor. Intrucat apar sarcini noi, atunci cand ele devin numeroase, se procedeaza la crearea unui nou minister sau organ central. Cresterea numarului organelor centrale se poate justifica prin amplificarea cerintelor sociale, dar se studiaza si dezavantajele unui numar prea mare al organelor centrale ale administratiei care atrag cheltuieli inutile din bugetul statului, facand totodata dificila activitatea de coordonare a administratiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Principiul Subsidiaritatii in Administratia Publica Romaneasca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!