Problematizarea in Predarea Cunostintelor de Clima la Geografia Romaniei

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1 PARTICULARITATI PSIHO PEDAGOGICE ALE COPILULUI
DE VARSTA SCOLARA MICA 6
1.1. Importanta cunoasterii particularitatiilor psihopedagogice ale scolarului mic 6
1.2. Dezvoltarea proceselor psihice si trasaturilor de personalitate in cadrul 
activitatiilor de invatare in invatamantul primar 9
1.3. Formarea reprezentarilor si notiunilor geografice la ciclul primar, 
principiile geografice 12
CAPITOLUL 2 DIDACTICA INVATARII GEOGRAFIEI 18
2.1 Definitia termenului de metodica 18
2.2 Continutul si relatiile metodicii predarii geografiei 19
2.3 Formarea reprezentarilor si notiunilor geografice la ciclul primar, principii geografice 20
CAPITOLUL 3 METODEE SI PROCEDEE DIDACTICE UTILIZATE IN PREDAREA - INVATAREA GEOGRAFIEI 24.
3.1 Strategii didactice 24
3.2 Sistemul metodelor de invatamant 26
3.3 Clasificarea metodelor de invatamant 31
3.4 Integrarea jocului didactic in lectiile de Geografie 33
CAPITOLUL 4 PROBLEMATIZAREA IN PREDAREA NOTIUNILOR DE CLIMA 35.
4.1 Problematizarea in didactica moderna 35
4.2 Problematizarea -metoda problematizarii 40
CAPITOLUL 5 CLIMA ROMANIEI 52
5.1 Predarea notiunilor de clima prin metoda problematizarii 52
5.2 Valorificarea cunostintelor de clima in cadrul orelor de geografie 54
ANEXE 68
CONCLUZII 73
BIBLIOGRAFIE 76


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Faptul ca trebuie sa invatam toata viata a devenit o necesitate pentru toti oamenii. Si aceasta mai ales pentru invatatori a caror activitate profesionala consta tocmai in a-i ,, invata bine"pe altii care au dreptul de a invata. Dreptul de a invata consta in dreptul de a citi si a scrie; dreptul de a intreba, a primi raspunsuri si a analiza; dreptul de a imagina si a crea; dreptul de a cunoaste lumea si a participa la scrierea istoriei; dreptul de acces la toate sursele de educatie; dreptul de a-ti dezvolta competentele individuale si colective. Dreptul de a invata nu constituie un lux sau un lucru de realizat in viitor. Fara dreptul de a invata nu este posibila dezvoltarea omenirii.
In invatamantul modern , indiferent de forma pe care o imbraca metoda de lucru bazata pe mijloace audio vizuale , instruire programata , invatarea problematizata , invatarea prin descoperire, accentual nu mai cade pe cantitatea de cunostinte ca in cazul invatamantului traditional, ci pe activitatea elevului ca fauritor al propriei sale personalitatii.Elevul nu mai trebuie sa primeasca rationamentul gata elaborate de profesor ci trebuie sa deprinda cu munca intelectuala de selectionare si sistematizare a cunostintelor, sa-si dezvolte aptitudinile intelectuale, originalitatea, independenta in gandire si creativitate.
Acestor deziderate corespunde si metodica lui Satalov ce presupune interactiunea reciproca a urmatoarelor elemente, sistemul de masuri pentru lichidarea situatiilor de conflict ,sistemul de apreciere a cunostintelor si a priceperilor elevilor,sistemul de aplicare a conspectelor grafice.Sistemul mentionat se poate realiza cu succes la majoritatea tipurilor de lectii de asimilare a cunostintelor noi ,de formare a priceperilor si deprinderilor, de generalizare si sistematizare a cunostintelor si principala prioritate a sistemului metodic propus de Satalov este repetarea multipla a materiei de studio la lectie si posibilitatea controlului cunostintelor tuturor elevilor la fiecare lectie.
Geografia nu este numai o stiinta informativa, care are ca scop de a-I ,,inarma" pe elevi cu un sistem de cunostinte despre dinamica invelisurilor Pamantului, de a-i educa in spiritul dragostei fata de patrie, de a le forma deprinderi practice privind aprecierea fenomenelor meteorologice si hidrologice, ci are si un rol ,,formativ" creand emotii si sentimente care, la varsta scolara mica, au puternice influente in personalitatea elevilor.
Studiul proceselor psihice, al transformarilor ce se pot produce in gandirea elevilor si in gandirea geografica, mi-au pus o serie de intrebari, la care am incercat sa dau raspunsuri. Ca sa se dezvolte gandirea elevilor trebuie sa invete sa desprinda, din diferite obiecte si fenomene separate, legaturilor lor interne si sa le foloseasca in explicarea altor fapte si fenomene geografice. A invata pe elevi sa gandeasca geografic inseamna sa-i deprindem sa priveasca fenomenele naturale si sociale in continua dezvoltare si transformare, sa patrunda legaturilor interne, interdependenta dintre ele. In acest scop, , in cadru orelor de geografie,e necesar sa nu se prezinte un fenomen separat, ci in contextul din care acesta face parte. Astfel, elevii vor intelege legatura fenomenelor studiate cu toate celelalte fenomene precum si interdependenta dintre ele.
Prezenta lucrare este structurata pe patru capitole , in primul capitol e mentionat faptul ca , continuturile invatamantului evolueaza de-a lungul timpului Sursa globala informativa si formativa a continuturilor invatamantului si al educatiei este insasi cultura societatii in toate dimensiunile sale.Cadrul didactic are sarcina de a forma omul viitorului insa acest lucru nu este posibil fara cunoasterea amanuntita a particularitati psiho -pedagogice ale copilului de varsta scolara mica.
Urmatoarele doua capitole mentioneaza faptul ca transpunerea didactica a continuturilor invatamantului presupune utilizarea riguroasa a unui sistem de operatii logice si de procedee, tehnici si instrumente psihopedagogice Predarea invatarea geografiei nu trebuie sa fie chin pentru copil , ci trebuie sa devina o placere izvorata din dorinta de a ne cunoaste tara si frumusetiile ei si modul in care ele trebuie sa fie ocrotite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Problematizarea in Predarea Cunostintelor de Clima la Geografia Romaniei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!