Probleme ale Protectiei Consumatorilor in Unitatile de Alimentatie Publica

Extras din licenta Cum descarc?

?Preocuparea pentru protejarea consumatorilor dateaza inca din antichitate, dezvoltarea schimbului de marfuri in pietele din orasele-cetati nefiind un fenomen intamplator si necontrolat. In scrierile vechi se spune, de exemplu, ca in pietele din Atena, pe vremea lui Pericle, se semnala prezenta unor inspectori, denumiti agoranonii, care aveau misiunea de a evalua si controla calitatea si uniformitatea painilor, greutatea si prospetimea pestelui, prospetimea legumelor si fructelor oferite spre vanzare. ? 
In societatea secolului 21, in care productia a depasit nevoile consumatorilor, incep sa apara abateri de la reguli. Producatorii au trecut de la a produce ceea ce se vinde, la a vinde ceea ce se produce. Se folosesc diverse strategii de marketing, impunand consumatorului nevoia pentru un bun sau serviciu, chiar daca acesta nu o are. Din pacate cea mai grava dintre abateri este nepasarea pentru sanatatea si chiar viata consumatorului. Pentru a ne proteja pe fiecare dintre noi, in calitate de consumator s-a instiuit Oficiul pentru Protectia Consumatorului. 
La crearea sa, Oficiul pentru Protectia Consumatorilor nu avea autonomie, ci era parte integranta a organismului ce se numea, pe atunci, Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie si Calitate. Anul 1992 este anul in care Comisia se reorganizeaza in organe de specialitate ale administratiei publice centrale, respectiv Institutul Roman de Standardizare, Biroul Roman de Metrologie Legala si Oficiul pentru Protectia Consumatorilor. De atunci incepand, consumatorul roman a cumparat bunuri si servicii sub supravegherea autoritatii care si-a stabilit ca prim scop obtinerea unui climat de echilibru pe piata, in care normele stabilite prin lege sunt respectate. Anul 2001 este anul in care OPC devine ANPC, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, in coordonarea careia isi desfasoara activitatea oficiile teritoriale care raspund de respectarea drepturilor consumatorilor in toata tara. Iar 2009 este anul in care sarbatorim impreuna 17 ani de eforturi comune pentru acelasi obiectiv: consumatori multumiti si operatori economici onesti si profesionisti. Astazi, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor este in masura sa informeze, sa educe, dar si sa rezolve reclamatiile care vin din partea celor care achizitioneaza bunuri si servicii.
ANPC isi propune sa continue strategia si politica Guvernului in scopul de a preveni si elimina practicile comerciale care pot pune in pericol viata, sanatatea si interesele economice ale consumatorilor, prin asigurarea armonizarii legislatiei nationale cu legislatia Uniunii Europene in domeniu.
Piata produselor si serviciilor din Romania, in continua dezvoltare, va duce implicit la evolutie in domeniul protectiei consumatorilor, fapt ce va intari colaborarea cu organizatiile neguvernamentale si cu societatea civila. Din perspectiva asigurarii protectiei consumatorilor din unitatile alimentare, OPC are norme stricte, norme a caror respectare este frecvent verificata si aspru pedepsita in cazul nerespectarilor.
In urmatoarele pagini vor fi prezentate, subiecte de maxima importanta pentru consumatorul modern, probleme care ne afecteaza pe fiecare dintre noi mai mult sau mai putin, dar, si in ce masura suntem ajutati de catre acesta institutie OPC.
Capitolul 1 Protectia consumatorului, aspecte generale
1.1 Principii si obiective ale protectiei consumatorilor
Incercand un scurt istoric, trebuie mentionat ca toate comentariile legate de politica consumatorista incep cu expresia formulata pentru prima oara de scotianul Adam Smith , in secolul al XVIII-lea aceea ca ?unicul scop final al produsului este consumul, producatorul fiind subordonat in toate cerintele consumatorilor. Intr-o formulare moderna, se poate spune ca scopul activitatii economice este de a aloca resurse, cat mai eficient posibil, pentru a satisface nevoile consumatorilor. O asemenea actiune conduce direct la ideea de suveranitate a consumatorilor, in ultima instanta, persoana indicata a decide alocarea resurselor fiind consumatorul insusi, ideea in cauza avand suport politic, moral, logic si, nu in ultima instanta, economic. De altfel, in literatura de specialitate, se afirma ca, asa cum in politica democratia consta in asigurarea drepturilor alegatorilor, in economie, o asemenea democratie inseamna asigurarea drepturilor consumatorilor, posibilitatea acestora de a alege. 
Protectia consumatorilor se inscrie in cadrul politicilor sociale promovate de catre orice stat. Totodata, ea trebuie, datorita importantei pe care o prezinta, sa se constituie intr-o politica de sine statatoare cu obiective, prioritati si insrumente proprii.
In prezent, consumatorul in calitatea sa de purtator al cererii de marfuri a devenit un real partener de piata, ale carui pozitii ocupate in cadrul pietei se consolideaza pe masura dezvoltarii societatii. Comportamentul de cumparare al consumatorilor afecteaza din ce in ce mai multe intreprinderi, organizatii, organisme si institutii, de aceea, consumatorului ii este acordata o atentie din ce in ce mai mare. Relatiile complexe dintre agentii economici genereaza aspecte extrem de diverse care pot face obiectul unor programe de protectie a consumatorilor. Atat guvernele, cat si alte organisme ce activeaza in domeniul protectiei consumatorilor isi stabilesc anumite structuri si domenii pentru programele lor de protectie a consumatorilor. Dar sunt anumite domenii ale protectiei consumatorilor asupra carora s-au oprit toate guvernele, asociatiile, institutiile si organismele cu implicatii in protectia consumatorilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Probleme ale Protectiei Consumatorilor in Unitatile de Alimentatie Publica.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!