Procedee Stilistice Utilizate in Titlu

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT. 5
CAPITOLUL I - TEXTUL JURNALISTIC. 6
1.1. Caracteristicile textului. 6
1.2. Elemente constitutive . 12
1.3. Rolul titlului in textul jurnalistic. 17
CAPITOLUL II - RETORICA TITLURILOR. 20
2.1. Delimitari conceptuale. 20
2.2. Calitatile titlului. 21
2.3. Tipologia titlurilor. 22
2.3.1. Titluri informative. 23
2.3.2. Titluri incitative. 23
2.3.3. Titlurile propriu-zise. 23
2.3.4. Supratitlul. 24
2.3.5. Subtitlul. 25
2.3.6. Intertitlul. 26
2.4. Retorica titlurilor. 27
2.2.1. Titluri verbale si titluri nominale. 27
2.2.2. Titlul narativ. 28
2.2.3. Desemnarea epica. 28
2.2.4. Desemnarea tendentioasa. 30
2.2.5. Titluri incomplete. 31
2.2.6. Presupozitii si implicatii. 33
2.2.7. Jocul de cuvinte. 34
2.2.8. Chiasmul . 34
2.2.9. Rimele. 35
2.2.10. Variatia sinonimica. 35
2.5. Tipologia stilistica a titlurilor. 36
2.4.1. Titlul clasic, traditional. 37
2.4.2. Titlul bazat pe jocuri de cuvinte. 37
2.4.3. Titlul citat . 38
2.4.4. Titluri care exploateaza valorile stilistice ale unor semne de punctuatie. 39
2.4.5. Titluri care parafrazeaza. 39 
2.4.6. Titluri care utilizeaza rime. 40
2.4.7. Titluri care folosesc jocurile de litere. 41
2.4.8. Titlurile interogative sau exclamativ - imperative. 41
2.4.9. Titlurile defective de predicat. 42
2.4.10. Titlul evaziv, care deruteaza cititorii. 42
2.4.11. Alte categorii. 43
CAPITOLUL III - PROCEDEE STILISTICE UTILIZATE IN TITLURILE ACTUALE - STUDIU DE CAZ. 45 
CONCLUZII. 63
BIBLIOGRAFIE. 65


Extras din licenta Cum descarc?

Argument
Orice mesaj, care este trimis prin intermediul mass-media are ca scop nu doar transmiterea unor informatii, ci si modificarea sau crearea de opinii.
Lucrarea de fata a pornit de la intrebarea, daca titlurile se afla intr-o relatie stransa si logica cu textele propriu-zise si care sunt procedeele prin care se atrage atentia cititorului. Titlul este un element foarte important si constituie primul contact al cititorului cu textul. Mai mult decat atat, el trebuie sa-l atraga pe cititor spre lectura textului de presa.
Lucrarea este alcatuita din trei capitole la care se adauga argumentul si concluziile. Primele doua capitole constituie partea teoretica, iar capitolul trei se ocupa de analiza propriu-zisa a titlurilor din presa.
Primul capitol prezinta textul jurnalistic, caracteristicile, elementele constitutive ale textului continuand apoi cu rolul titlului in textul jurnalistic. 
Al doilea capitol s-a ocupat foarte amanuntit de titlul presei scrise si a abordat urmatoarele elemente: delimitarile conceptuale si calitatile titlului, tipologia titlurilor, retorica acestora si spre finalul capitolului am vorbit despre tipologia stilistica a titlurilor. 
Ultimul capitol constitue partea practica a lucrarii si contine analiza stilistica a titlurilor din presa actuala. 
CAPITOLUL I. TEXTUL JURNALISTIC
1.1. Caracteristicile textului
Teoreticienii sublinieaza respectarea unor particularitati, trasaturi distinctive in perspectiva materializarii scriiturii de presa. 
Conform opiniei lui Curtis D. MacDougall ,, stilul jurnalistic se caracterizeaza printr-o sintaxa concentrata, prin alegerea cuvantului clar, concret si activ, precum si a detaliului obiectiv. De asemenea, stilul jurnalistic are ca tendinta eliminarea bruiajului semantic." 
Orice text jurnalistic este, inainte de toate, o colectie de date selectionate si aranjate cu grija de catre o persoana ce exercita profesia de jurnalist.
Luminita Rosca defineste textul jurnalistic dupa patru criterii de importanta majora: 
1. Conditiile specifice de producere a acestuia. Prin urmare, textul jurnalistic este rezultatul activitatii de colectare a informatiei, de selectare, ierarhizare si condensare a acesteia, de catre un jurnalist (ziarist), care trebuie sa isi asume raspunderea privind respectarea regulilor dontologice.
Calitatea informatiei jurnalistice este data de o serie de criterii de cercetare a filtrarii acesteia, conform lui Albert Kientz: ,, originalitatea mesajului; gradul de inteligibilitate a acestuia; gradul de implicare a publicului; profunzimea psihologica a informatiei transmise." 
a. originalitatea mesajului. Presa considera demne de interesul cititorilor evenimentele care contin informatii de actualitate , neasteptate, neobisnuite si care modifica perceptia comuna a realitatii.
b. gradul de inteligibilitate a acestuia. Oricat de noua ar fi o informatie, nu va fi receptata de public daca textul nu va fi redactat intr-un limbaj simplu si usor de asimilat. De aceea trebuie evitati termenii abstracti, frazele lungi, dificile si inversiunile cu functie stilistica.
c. gradul de implicare a subiectului. Acesta ii ofera jurnalistului argumente pentru alegerea genului publicistic si a timpului . 
d. profunzimea psihologica a informatiei transmise. Acest criteriu se refera la impactul pe care il are informatia asupra psihicului cititorilor. 
2. Vehicul al informatiei, textul jurnalistic este in acelasi timp produs destinat cumpararii si consumarii, suport al informatiei dar si serviciu public. 
Mihai Coman considera ca ,,activitatea jurnalistului este marcata de constrangeri interne ( de ce un eveniment devine informatie de presa, cum se filtreaza informatia, cum se construieste textul, cum se ,, ambaleaza" informatia pentru a fi ,, vanduta") si externe (statutul publicatiei, al jurnalistului, reguli de etica profesionala, modificari aparute in profilul psiho-moral al publicului)".


Fisiere in arhiva (1):

  • Procedee Stilistice Utilizate in Titlu.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!