Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 75 în total
Cuvinte : 18427
Mărime: 198.72KB (arhivat)
Publicat de: Ernest Nica
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. Capitolul I – Sfera turismului
  3. 1.1 Turismul — sector al economiei naţionale
  4. 1.1.1 Impactul economic al turismului
  5. 1.1.2 Efectul multiplicator al turismului
  6. 1.2 Noţiuni specifice activităţii turistice
  7. 1.3 Factorii care influenţează turismul
  8. 1.4 Particularităţile şi structura pieţei turistice
  9. 1.4.1 Cererea turistică
  10. 1.4.2 Oferta turistică
  11. 1.4.3 Elemente definitorii privind pieţele turistice de perspectivă
  12. 1.5 Indicatori privind caracterizarea turismului în România
  13. 1.5.1 Caracterizarea statistică a turismului internaţional al Europei
  14. 1.5.2 Caracterizarea statistică a turismului din România
  15. Capitolul II – Serii de timp
  16. 2.1 Definiţii şi particularităţi ale seriilor de timp
  17. 2.2 Clasificarea seriilor de timp
  18. 2.3 Ajustarea seriilor de timp
  19. 2.3.1 Metoda grafică
  20. 2.3.2 Metoda sporului mediu
  21. 2.3.3 Metoda ritmului mediu
  22. 2.3.4 Metoda analitică de ajustare
  23. Capitolul III – Prezentarea unor metode de prognoză utilizate în turism
  24. 3.1 Orizontul prognozei
  25. 3.2 Extrapolarea nivelului pentru un orizont de prognoză dat
  26. 3.3 Determinarea zonei de prognoză
  27. 3.4 Criterii de alegere a celui mai bun model
  28. 3.4.1 Metoda grafică
  29. 3.4.2 Metoda celor mai mici pătrate
  30. 3.4.3 Metoda coeficientului de variaţie
  31. 3.5 Prognoza cererii turistice
  32. 3.5.1 Natura prognozei
  33. 3.5.2 Modele de prognoză
  34. 3.4.3 Natura cererii
  35. 3.4.4 Elasticitatea cererii
  36. Capitolul IV – Aplicaţie
  37. 4.1 Calculul indicatorilor absoluţi, relativi si medii ai variatiei în timp
  38. 4.2 Ajustarea seriei de timp
  39. 4.2.1 Metoda grafică
  40. 4.2.2 Metoda analitica de ajustare
  41. 4.3 Alegerea celui mai bun model de trend
  42. 4.3.1 Metoda grafică
  43. 4.3.2 Metoda celor mai mici pătrate
  44. 4.3.3 Metoda coeficientului de variaţie
  45. 4.4 Prognoza numărului de turişti străini sosiţi în România
  46. 4.4.1 Prognoza statistică punctuală
  47. 4.4.2 Prognoza statistică prin interval de încredere
  48. CONCLUZII ŞI PROPUNERI
  49. BIBLIOGRAFIE

Extras din licență

INTRODUCERE

Turismul este un fenomen economico-social specific civilizaţiei moderne, puternic ancorat în viaţa societăţii şi, ca atare, influenţat de evoluţia ei. Adresându-se unor segmente sociale largi, şi răspunzând pe deplin nevoilor acestora, turismul se detaşează printr-un înalt dinamism atât la nivel naţional, cât şi internaţional.

În evoluţia sa, turismul antrenează un vast potenţial uman şi material şi produce efecte benefice asupra domeniilor cu care se interferează, acţionând astfel ca un factor stimulator al progresului.

În ultimii ani, oferta turistică autohtonă s-a amplificat şi diversificat, iar cea străină este atractivă şi acceptabilă financiar.

România reprezintă o destinaţie atractivă, dar industria turistică se confruntă cu numeroase probleme. Diverşi factori de ordin administrativ, sanitar, politic sau economic frânează sau chiar întrerup atracţia pentru o anumită destinaţie. Unităţile prestatoare de servicii turistice autohtone se confruntă cu numeroase dificultăţi, cum ar fi: investiţii reduse, putere de cumpărare scăzută a populaţiei retrocedarea terenurilor, neclarificarea situaţiei imobilelor naţionalizate.

Analişti economici şi politici, oameni de afaceri, au nevoie de date statistice pentru a înţelege mai bine factorii şi influenţa lor asupra turismului, precum şi influenţa acestuia asupra societăţii. Cu ajutorul datelor statistice şi a informaţiilor statistice se pot urmări cursul, intensitatea şi ritmicitatea fluxurilor turistice, cererea şi oferta turistică, se pot determina investiţiile, necesarul de forţă de muncă, rentabilitatea activităţii turistice etc.

CAPITOLUL I

SFERA TURISMULUI

1.1 Turismul—sector al economiei naţionale

1.1.1 Impactul economic al turismului

1.1.2 Efectul multiplicator al turismului

1.2 Noţiuni specifice activităţii turistice

1.3 Factorii care influenţează turismul

1.4 Particularităţile şi structura pieţei turistice (cererea turistică şi oferta turistică)

1.4.1 Cererea turistică

1.4.2 Oferta turistică

1.4.3 Elemente definitorii privind pieţele turistice de perspectivă

1.1 Turismul—sector al economiei naţionale

Turismul, ca sector al economiei naţionale reprezintă o componentă majoră a vieţii economice şi sociale ce polarizează interesul unui număr tot mai mare de ţări. Turismul este o industrie cu importante implicaţii în alte domenii ale vieţii economice, sociale şi culturale, întrucât implică un ansamblu de activităţi corelate: transport, cazare, servicii de alimentaţie publică, de recreere etc.

Noţiunea de turism implică acţiunea de a vizita diferite locuri şi obiective atractive, pentru plăcerea proprie, această călătorie implicând atât deplasarea, cât şi şederea temporară în localităţile alese ca destinaţie pentru petrecerea timpului liber.

Desfăşurarea activităţii turistice presupune o cerere specifică de bunuri şi servicii, cerere care antrenează o creştere în sfera producţiei acestora.

Prin natura sa, fenomenul turistic este deosebit de complex, cu adânci implicaţii sociale, politice, culturale şi economice.

Bibliografie

Asandului, L,—Statistică aplicată în servicii, Editura Junimea, 2002

Analele Ştiinţifice ale Universităţii "Al.I.Cuza" din Iaşi (serie nouă), —Ştiinţe Economice, Editura Universităţii "Al.I.Cuza", 2001

Ghibuţiu, A., —Serviciile şi dezvoltarea (De la prejudecăţi la noi orizonturi), Editura Expert, Bucureşti, 2000

Institutul de Studii Economice "Gh. Zane"-Iaşi, Editura Academiei Române, Tomul 5, 1996

Minciu, Rodica,—Economia turismului, Editura Uranus, Bucureşti, 2000, ediţia a II-a revăzută

Niţă, Ilie; Niţă, Constantin,— Piaţa turistică a României, Editura Ecran Magazin, Braşov, 2000

Snak, Oscar; Baron, Petre; Neacşu, Nicolae,—Economia turismului, Editura Expert, Bucureşti, 2001

Tacu, A.P.; Talabă, I.; Sandu, G.,—Turismul rural românesc, Editura Pan Europe, Iaşi, 2002

Tacu, A.P.; Jaba, E.,—Statistica în cercetarea economico-socială, Editura Junimea, Iaşi, 2001

Anuarul Statistic al României, INS, Bucureşti, 2000

Preview document

Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 1
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 2
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 3
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 4
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 5
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 6
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 7
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 8
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 9
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 10
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 11
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 12
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 13
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 14
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 15
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 16
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 17
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 18
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 19
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 20
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 21
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 22
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 23
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 24
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 25
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 26
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 27
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 28
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 29
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 30
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 31
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 32
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 33
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 34
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 35
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 36
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 37
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 38
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 39
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 40
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 41
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 42
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 43
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 44
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 45
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 46
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 47
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 48
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 49
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 50
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 51
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 52
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 53
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 54
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 55
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 56
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 57
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 58
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 59
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 60
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 61
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 62
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 63
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 64
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 65
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 66
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 67
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 68
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 69
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 70
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 71
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 72
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 73
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 74
Prognoza Sosirilor Turiștilor Străini în România - Pagina 75

Conținut arhivă zip

  • Prognoza Sosirilor Turistilor Straini in Romania.docx

Alții au mai descărcat și

Perspective de Integrare a Turismului Românesc în Plan European

CAPITOLUL I TURISMUL ÎN EUROPA – ORIENTARI SI TENDINTE 1.1. Factori de influenta în dezvoltarea turismului Turismul este influentat de o gama...

Perspectivele Dezvoltării Turismului Montan în Contextul Dezvoltării Durabile

MOTIVAŢIA LUCRĂRII Importanţa zonei montane în cererea de vacanţe, a generat preocupări ale specialiştilor în scopul exploatării pentru turism a...

Locul și Rolul Turismului Internațional în Grecia Posibilități de Dezvoltare a Relațiilor Turistice greco-române

CAPITOLUL I 1. Rolul şi locul turismului în economia mondială 1.1. Scurtă introducere Industria călătoriilor şi a turismului este, în prezent,...

Turismul Cultural

INTRODUCERE Turismul depinde într-o mare măsura de o “imagine” creată şi care se adresează în mod direct turiştilor. Consumatorii acestei...

Implementarea unei Interfețe Web pentru o Agenție de Turism

Introducere Lucrarea de faţă are ca şi scop realizarea unui site web pentru o agenţie de turism. Aplicaţia este realizată în ASP.NET, o platformă...

Tendințe privind Competitivitatea Serviciilor Turistice din România

CAPITOLUL 1. LOCUL TURISMULUI ÎN ECONOMIA ROMÂNEASCĂ. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII TURISTICE DIN ROMÂNIA Turismul mobilizează nenumărate rezerve şi...

Piața mondială a turismului de afaceri

CAPITOLUL I ISTORIC ȘI CONCEPTE ÎN TURISMUL DE AFACERI Turismul este cea mai mare afacere a începutului de mileniu, atât pe plan mondial, cât și...

Mijloace și modalități de plată în turism

Introducere Încasarea notelor de plată prin casieria serviciului front-office se poate face utilizând mijloace de plată diferite : moneda...

Te-ar putea interesa și

Turismul în Contextul Actual

INTRODUCERE Am optat pentru această temă deoarece am vizitat de mai multe ori această staţiune şi am fost încântată de splendoarea acestei zone a...

Fundamentarea Strategiei de Comunicare în Marketing la Nivelul SC Complex Delta SRL

CAP. 1 : COMUNICAREA ÎN MARKETING – MIJLOC DE REALIZARE A OBIECTIVELOR POLITICII GLOBALE A ORGANIZATIEI ECONOMICE 1.1. Rolul comunicării în...

Plan de afaceri - Pensiunea Acățari

2.Lista de achizitii si sursele de aprovizionare pentru active Nr.Crt Furnizor Adresa Produs Valoare estimata Procent din total valoare eligibila...

Diversificarea produselor și serviciilor studiu de caz Dodo Travel

Introducere Am ales aceastǎ lucrare de licenţǎ deoarece evoluţia, atât a turismului, cât şi a turismului internaţional se caracterizeazǎ, la nivel...

Dezvoltarea Turismului Balnear în Stațiunea Mangalia

INTRODUCERE Originea lingvistica a termenului “turism” este strans legata de semnificatia cuvintelor latine “tornare” (a se intoarce) si “tornus”...

Turismul Românesc - Locul și rolul resurselor umane și a capacității manageriale - Necesitați și posibilități de revitalizare

I.TURISMUL – CA SERVICIU AGREAT. PREZENT ŞI PERSPECTIVE. 1.1. MANAGEMENTUL SERVICIILOR – CONŢINUT, OBIECTIVE, PARICULARITĂŢI. Serviciile sunt,...

Serviciile de cazare hotelieră - studiu de caz Hotel Crișana Băile Felix

CAPITOLUL I: TURISMUL ŞI PERSPECTIVELE LUI 1.1. Turismul, ramură a economiei naţionale Turismul este, în înţelegerea multor profesionişti, cu...

Cercetări de marketing - piața turistică din România

Capitolul 1 Prezentarea pieţei, a firmei si a serviciului 1.1 Prezentarea pieţei turistice din România Turismul românesc încearcă să-şi...

Ai nevoie de altceva?