Proiectarea Aplicatiilor de Comert Electronic - Aplicatie de Food-Ordering

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I 
CONCEPTE GENERALE DE COMERT ELECTRONIC 7
1.1 Noua economie. Revolutia Internet. 7
1.2 Afaceri electronice. Comert electronic. 8
1.3 Modele de comert electronic 10
1.4 Avantajele si dezavantajele comertului electronic 11
1.5 Aspecte critice privind dezvoltarea comertului electronic 13
1.6 Comertul electronic in Romania: evolutie si tendinte 13
CAPITOLUL II 
DEZVOLTAREA UNUI SISTEM DE COMERT ELECTRONIC 16
2.1 Arhitectura unui sistem de comert electronic 16
2.2 Etapele implementarii unui sistem de comert electronic 16
2.2.1 Etapa I: Dezvoltarea site-ului si promovarea produselor 17
2.2.2 Etapa a II-a: Managementul bazelor de date 19
2.2.3 Etapa a III-a: Plata si procesarea tranzactiilor 20
2.2.4 Etapa a IV-a: Managementul produselor si al comenzilor 20
2.2.5 Etapa a V-a: Centru specializat de servicii 21
2.3 Sistem Electronic de Plati 21
2.3.1 Arhitectura unui Sistem Electronic de Plati (SEP) 21
2.3.2 Dispozitive folosite intr-un Sistem Electronic de Plati 21
2.3.3 Tipuri de tranzactii intr-un Sistem Electronic de Plati 22
2.3.4 Modalitati de plata 23
CAPITOLUL III 
TEHNOLOGII SI INSTRUMENTE INFORMATICE UTILIZATE IN DEZVOLTAREA APLICATIEI 28
3.1 Arhitectura Client/Server 28
3.2 Tehnologii si instrumente informatice utilizate in proiectarea aplicatiei 30
3.2.1 Limbajul de modelare 30
3.2.2 Procesul 32
3.2.3 Instrumentele utilizate (RationalRose, DBDesigner) 33
3.3 Tehnologii si instrumente informatice utilizate in implementarea aplicatiei 33
3.3.1 Justificarea solutiei Apache + PHP + MySQL 33
3.3.2 PHP 34
3.3.3 MySQL 36
3.3.4 Apache 38
CAPITOLUL IV 
DEZVOLTAREA APLICATIEI 40
4.1 Determinarea cerintelor unei aplicatii de food-ordering 40
4.1.1 Studiul pietei aplicatiilor care ofera servicii de comenzi on-line a preparatelor culinare 40
4.1.2 Cerintele beneficiarilor aplicatiei de food-ordering 44
4.1.3 Delimitarea comportamentului aplicatiei (cazurile de utilizare) 47
4.2 Proiectarea aplicatiei 54
4.2.1 Designul conceptual al aplicatiei 54
4.2.1.1 Arhitectura aplicatiei 54
4.2.1.2 Designul conceptual al interfetei - prototipul de interfata 56
4.2.1.3 Designul conceptual al bazei de date 58
4.2.2 Designul fizic al aplicatiei 60
4.2.2.1 Componentele aplicatiei 60
4.2.2.2 Diagramele de activitate 62
4.2.2.3 Designul fizic al bazei de date 64
4.3 Implementarea aplicatiei 65
CAPITOLUL V 
SIMULAREA SUCCESULUI UNEI APLICATII WEB 72
5.1 Aspecte generale privind modelarea si simularea proceselor economice 72
5.2 Metoda Monte Carlo 73
5.3 Estimarea succesului aplicatiei 74
5.4 Interpretarea rezultatelor 78
CONCLUZII SI PROPUNERI 79
BIBLIOGRAFIE 80


Extras din licenta Cum descarc?

Progresele realizate recent in domeniile tehnologie-calculatoare, telecomunicatii si software, precum si in alte domenii ale informatiei, au schimbat radical modul de viata al populatiei globului intr-o maniera care ar fi fost greu de estimat in urma cu 20 de ani. Pe fundalul acestor transformari s-a realizat trecerea de la era industriala la cea informationala. In noua societate, rezultata in urma acestor transformari, prelucrarea informatiilor, dobandirea de cunostinte cu ajutorul calculatorului, comunicarea si dezvoltarea afacerilor cu ajutorul Internetului au devenit posibile pretutindeni si in orice moment, fara depunerea unui efort considerabil. Aceste transformari au avut un impact foarte mare asupra tuturor domeniilor de activitate.
Una dintre caracteristicile importante ale Internetului - mentionata de sustinatorii ideii ca acesta va deveni motorul prosperitatii viitoare - este aceea ca dupa ce, la inceput, impactul sau s-a manifestat numai in sectorul ,,tehnologiilor inalte" (high-tech), treptat se face simtit in toate industriile si serviciile.
Explozia Internetului, aparitia si dezvoltarea economiei Internet si deci a conceptelor de afaceri electronice si in particular comert electronic au produs modificari semnificative in peisajul economic mondial. In aceste conditii proiectarea, implementarea si realizarea unei afaceri electronice este o consecinta naturala, impusa atat de mediul economic, prin necesitatea transformarii stilului de a face afaceri, cat si de cel tehnologic.
Afacerile electronice transforma radical relatiile si procesele de afaceri, facandu-le mai usor de gestionat si facilitand, prin intermediul Internetului, o reactie mai rapida la cerintele clientilor si tendintele pietei.
Obiectivele principale ale unei aplicatii de comert electronic ar trebui sa vizeze cresterea eficientei economice a afacerii dezvoltate prin reducerea consumului de timp si resurse, cresterea vitezei de comunicare a informatiilor, oferirea unei interfete prietenoase care sa faciliteze schimbul de informatii dintre diversele categorii de utilizatori ai aplicatiei (cumparatori si furnizori). 
Lucrarea de fata isi propune prezentarea fundamentarilor economice si a pasilor care ar trebui urmati in dezvoltarea unei aplicatii de comert electronic in general, respectiv a unei aplicatii de food-ordering in particular. Prin aplicatie de food-ordering se intelege o aplicatie bazata pe tehnologia client/server, menita sa faciliteze efectuarea comenzilor on-line de preparate culinare de la furnizori care asigura livrari la domiciliu.
Metoda utilizata in stabilirea cerintelor aplicatiei are la baza un studiu al pietei aplicatiilor care ofera servicii de comenzi on-line de preparate culinare. Rezultatele studiului s-au materializat in enuntarea avantajelor si dezavantajelor aplicatiilor studiate pentru o mai buna modelare si intelegere a cerintelor beneficiarilor. 
Aplicatia de food-ordering are la baza o arhitectura pe trei nivele: nivelul de prezentare, nivelul de logica a aplicatiei (de business) si nivelul de date. Am ales aceasta structurare datorita avantajului major pe care il prezinta fata de o arhitectura client/server traditionala (pe doua nivele), si anume acela ca majoritatea procesarilor se fac pe serverul de aplicatie si pe baza de date, nu pe calculatorul client si pe baza de date, ceea ce permite o scalabilitate mult mai buna a aplicatiei in conditiile unui volum de tranzactii in crestere (este necesara doar adaugarea de servere suplimentare pentru cresterea capacitatii de procesare). 
In dezvoltarea si implementarea aplicatiei am optat pentru avantajele oferite de triada Apache + MySQL + PHP. Aceasta solutie se remarca dintre cele traditionale prin costul redus al dezvoltarii software datorita gratuitatii celor trei produse (este posibila o eventuala licenta pentru serverul de baze de date MySQL), rapiditatea in dezvoltare si usurinta in intretinere a aplicatiilor create.
In contextul actual al mediului Web, Apache satisface cerintele unui server HTTP prin securitate sporita, eficienta in functionare, gratuitate si o structura modulara care permite extensia functionalitatii acestuia. Aceasta ultima caracteristica permite configurarea PHP-ului ca si modul al serverului, crescandu-se astfel rapiditatea triadei.
PHP satisface nevoia unui limbaj server-side puternic la implementarea nivelului de logica a aplicatiei datorita combinarii unei sintaxe relaxate cu constructii puternice de limbaj si datorita faptului ca beneficiaza de o librarie de extensii considerabila. Este bine cunoscut suportul oferit pentru interactiunea cu un server de baze de date MySQL, asa cum este bine cunoscut si tandemul pe care PHP si MySQL il formeaza ca solutie rapida la cererea crescanda de site-uri ce afiseaza continut dinamic. Usurinta in folosire a PHP-ului se datoreaza in principal modelului ales in implementarea paradigmei generarii dinamice de continut Web. Din functiile puternice oferite de PHP se pot deriva cu usurinta scripturi particularizate care sa implementeze regulile de functionare a aplicatiei in ceea priveste managementul datelor stocate intr-o baza de date MySQL. 
Referitor la solutia aleasa pentru implementarea nivelului de date al aplicatiei, trebuie mentionat ca serverul de baze de date MySQL depaseste competitia prin rapiditatea in executie (mai ales pentru sistemul de operare Linux) si securitatea sporita.
In ceea ce priveste limitele lucrarii de fata, precizez ca aplicatia prezentata nu isi propune sa implementeze un sistem electronic de plati, acest lucru putand fi luat in considerare la o dezvoltare ulterioara. Totusi, in urma studiilor efectuate, avand in vedere faptul ca un asemenea sistem ar presupune eforturi financiare suplimentare atat din partea furnizorului (taxa de conectare la serviciu + taxa lunara de procesare a platilor + comision din incasari) cat si din partea consumatorului (taxa de conectare la serviciu + taxa lunara de administrare cont), coroborat cu faptul ca acest tip de afacere presupune contactul direct intre furnizori si consumatori in momentul livrarii produselor (moment in care se poate realiza si incasarea contravalorii produselor furnizate), consider ca implementarea unui astfel de sistem nu ar aduce beneficii suplimentare considerabile pentru aplicatie. De asemenea, lucrarea isi propune sa insiste asupra aspectelor legate de proiectarea aplicatiei si asupra functionalitatii oferite de aceasta, lasand intr-un plan secundar aspectele legate de design, testarea sau promovarea aplicatiei, acestea putand fi aprofundate in etapele ulterioare de dezvoltare.
Urmarind o abordare tehnico-economica, lucrarea este fundamentata stiintific pe arhitectura a cinci capitole.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectarea Aplicatiilor de Comert Electronic - Aplicatie de Food-Ordering.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!