Proiectarea Cutiei de Viteze si a Cutiei de Pas pentru Masina de Litat 6x200

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
Capitolul 1. Introducere 11
Capitolul 2. Memoriu tehnic 15
2.1. Litarea 15
2.2. Caracteristici tehnice 18
2.3. Descriere masinii de litat 19
2.4. Tehnica securitatii muncii 22
Capitolul 3. Memoriu de calcul 23
3.1. Pentru cutia de viteze 23
3.1.1. Numarul de angrenaje 23
3.1.2. Calculul momentului de torsiune 24
3.1.3. Calculul modulului 25
3.1.4. Calculul elementelor geometrice 26
3.1.5. Verificarea danturii la solicitarea de incovoirere 29
3.1.6. Calculul fortelor in angrenaje 30
3.1.7. Dimensionarea arborilor 31
3.1.8. Alegerea penelor 32
3.2. Pentru cutia de pas 33
3.2.1. Numarul de angrenje 33 
3.2.2. Calculul puterii pentru arborele de intrare 37
3.2.3. Calculul momentului de torsiune 38
3.2.4. Calculul modulului 38
3.2.5. Calculul elementelor geometrice 38
3.2.6. Verificarea danturii la solicitari de incovoiere 47
Capitolul 4. Breviar de calcul 49
4.1. Calculul turatiilor 49
4.1.1. Turatia la cutia de viteze 49
4.1.2. Turatii rotor 50
4.1.3. Turatii la cutia de pas 50
4.2. Calculul vitezei de litare 53
4.3. Calculul productivitatii 54
Capitolul 5. Instructiuni de montaj 55
5.1. Generalitati 55
5.2. Controlul fundatiei 55
5.3. Centrarea rotorului 55
5.3.1. Reglarea paralelismului dintre axe 58
Capitolul 6. Instructiuni de exploatare 61
6.1. Alimentare masina 61
6.2. Pornire masina 61
6.2.1. Functionarea 62
6.2.2. Intretinere masina 62
Capitolul 7. Instructiuni de protectia muncii 63
Capitolul 8. Protectia mediului 67 
8.1. Surse de poluare 67
8.2. Reducerea poluarii fonice 68
8.3. Concluzii 69
Bibliografie 71
Opis 73


Extras din licenta Cum descarc?

Rezumat.
Cuvinte cheie: masina de litat, cutie de viteze, cutie de pas,AutoCAD.
Proiectul de fata constituie documentatia de executie a cutiei de viteze si a cutiei de pas destinate masinii de litat,care realizeaza cabluri de tractiune sau cabluri pentru benzi transportoare.
Cu ajutorul unui motor electric de tip asincron trifazat miscarea de rotatie este transmisa arborelui de intrare a cutiei de viteze, acesta avand trei trepte de turatii.La iesirea din cutia de viteze avem un cuplaj cardanic care transmite miscarea de rotatie rotorului.
Rotorul consta in principal din doua tronsoane cilindrice,doua bandaje de rulare,trei bandaje de franare,sase balansiere pe care se fixeaza bobinele pentru operatia de litare si ghidaje exterioare pentru fire(lite).
In continuare rotorul transmite miscare de rotatie prin alt cuplaj cardanic cutiei de pas,avand mai multe angrenaje cilinrice cu dinti drepti si un angrenaj conic care transmit miscarea de rotatie pe o parte tobei de tragere,iar pe cealalta bobinatorului,care serveste la acumularea pe bobina a cablului executat.
La intocmirea proiectului s-au respectat toate prevederile in vigoare de tehnica securitatii muncii pentru astfel de utilaje.
In cadrul acestui proiect s-a folosit programul de proiectare asistata pe calculator AutoCAD versiunea 2007 pentru desenul de ansamblu cu elementele componente a cutiei de viteze si cutiei de pas.
The design of the gearbox and the box step for the wireing 
machine 6x200.
Abstract
Key Words: wireing machine, gearbox, box step, AutoCAD. 
This project constitutes the execution documentation of the gearbox and the box step for the wireing machine, wich makes traction cables or cables for conveyor belts. Using a asynchronous triphased electric motor the revolution is transmitted to the shaft entry of the the gearbox ,that has three gears.At the gearbox exit we have a cardanic coupling which transmitts the revolution to the rotor.
The rotor consists mainly of two cilindric sections, two rolling rims, three breaking rims, six working beams on wich the sparking coil for the wireing operation is attached as well as the exterior guiding for the wires. Next the rotor transmits the revolution through a different cardanic coupling to the box step, having a number of cilindric gearing with straight sprokets and a coned gear that transmits the revolution on one side of the shooting exaust, on the other side of the reeler wich wires the cable.
This project was laid out within the provisions of the law of working security technique for this kind of equipement.
Within this project the 2007 version of the program of assisted projection AutoCAD was used, for the execution drawing of the constituent parts of the gearbox and the box step. 
Declaratie
Prin prezenta declar ca Lucrarea de licenta "Proiectarea cutiei de viteze si a cutiei de pas pentru masina de litat 6x200" este scrisa de mine si nu a mai fost prezentata niciodata la o alta facultate sau institutie de invatamant superior din tara sau strainatate. De asemenea, declar ca toate sursele utilizate, inclusiv cele de pe Internet, sunt indicate in lucrare, cu respectarea regulilor de evitare a plagiatului:
- toate fragmentele de text reproduse exact, chiar si in traducere proprie din alta limba, sunt scrise intre ghilimele si detin referinta precisa a sursei;
- reformularea in cuvinte proprii a textelor scrise de catre alti autori detine referinta precisa;
- rezumarea ideilor altor autori detine referinta precisa la textul original.
Cluj-Napoca, 08.06.2010
Absolvent, 
1. INTRODUCERE
Cablul din otel sau cablul de tractiune este un organ de miscare format din ansamble de sirma sau toroane infasurate in jurul unor inimi metalice sau nemetalice,in unul sau mai multe straturi concentrice.
Cablurile de tractiune trebuie sa corespunda unor prevederi tehnice din urmatoarele puncte de vedere:
-pasul de infasurare.
-dimensiunea firelor de sirma,a toroanelor si a cablului.
-caracteristicile mecanice ale cablului intreg si a firelor componente din cablu.
-bobinarea pe diferite tipuri dimensionale de tanburi functie de diametrele cablurilor.
-conservarea prin ungere a cablurilor.
Materia prima folosita la producerea cablurilor de tractiune este sirma trasa conform STAS 1298-74 categ.I-V. in stare mata,zincata sau cositorita,iar materialele auxiliare care se utilizeaza sunt: 
-sfoara de sizal conform STAS 9927-73,sfoara de cinepa si alte plante conform STAS 9227-73(pentru confectionarea inimii vegetale).
-vaselina tehnica artificiala tip C. conform STAS 917-61(pentru impregnarea si ungerea cablurilor).
-tamburi de lemn sau metal de dimensiuni diferite conform STAS 5674-64(pentru livrarea cablurilor).
Sirmele pentru cabluri de tractiune se executa in functie de rezistenta minima de rupere la tractiune in 5 categorii, fiecare categorie executandu-se in 3 calitati A,B,C, avand domeniul de utilizare urmatorul:
A-cabluri pentru transportat persoane;
B-cabluri pentru tractiune si transport materiale;
C-cabluri de ancorare.
Cele 5 categorii de sirma sunt indicate in STAS 1298-74.
Sirma se va primi la cerere in functie de dimensiuni pe urmatoarele tipuri de bobine:-bobine 160 dimensiuni 0,3-0,6 mm.
-bobine 250 dimensiuni 0,6-0,8 mm.
-bobine 400 dimensiuni 0,8-2,6 mm.
-bobine 630 dimensiuni 2,6-4 mm.
De la masinile de trefilat se obtin sirme fie in forma de colaci,fie in bobine de lungimi diferite de cea recomandata din care se va obtine prin rebobinare lungimea si bobina necesara constructiei.Sirma de pe bobine trebuie sa fie bobinata ordonat si strinsa bine.Nu se admite bobinarea sirmei peste un lot care are neregularitati de bobinare sau sirma incurcata.
Colacii de sirma trebuie sa aiba urmatoarele greutati in functie de diametrul sirmelor conform STAS 1298-74.
Diametrul sirmei (mm) Masa colacului (Kg)
0,20-0,30 0,5
0,31-0,40 2,5
0,41-0,55 5,0
0,56-1,0 10,0
1,01-2,0 25,0
2,01-3,0 40,0
Peste 3,0 50,0
Fiecare colac sau bobina va fi legat in 4 locuri cu sirma moale.Capetele colacilor sau bobinelor vor fi indoite in interior in asa fel incat sa fie usor de gasit.Fiecare colac sau bobina va purta o eticheta cu urmatoarele inscriptii:
-marca uzinei producatoare;
-notarea sirmei conform STAS 1298-74;
-semnul organului CTC.
In procesul de fabricare a cablurilor de otel,dupa operatiile de alegere,sortare si pregatire a sirmei pentru confectionarea cablului,operatia de bobinare (infasurarea sirmei pe bobine) este operatia urmatoare care are o importanta mare in acest proces.
Bobinarea este operatia de asezare a sirmei spira langa spira,strans prin depanare in straturi succesive pe un dispozitiv,bobina.Aceasta operatie se poate executa fie din colaci de sirma trefilata,fie dintr-o bobina de o marime oarecare pe alta de marimea necesara masinilor de litat.De calitatea bobinarii sirmei depinde in mare masura calitatea cablurilor fabricate,utilizarea la maxim a intregii cantitati de sirma de pe bobine,gradul de folosire a utilajului precum si functionarea fara deranjamente a acestuia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectarea Cutiei de Viteze si a Cutiei de Pas pentru Masina de Litat 6x200.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!