Proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii in cadrul unei companii de operare portuara de marfuri generale

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 6
Lista figurilor si a tabelelor 5
CAPITOLUL 1. Abordari privind evolutia managementului calitatii 8
1.1 Aspecte generale 8
1.1.1 Principiile Managementului Calitatii 9
1.1.2 Fundamentele teoretice ale managementului calitatii 14
1.1.3 Principalii precursori ai managementului calitatii 14
1.2 Asigurarea calitatii potrivit standardelor internationale 16
1.2.1 Ce inseamna standardizarea internationala 17
1.2.2 Ce este ISO 9001:2008 18
1.2.3 Certificarea ISO 9001:2008 18
1.2.4 Avantajele certificarii 19
1.3Evaluarea calitatii 20
1.3.1 Continutul manualului calitatii 20
1.3.2 Auditul calitatii 20
CAPITOLUL 2. Operarea marfurilor generale 23
2.1 Complexitatea transporturilor maritime 23
2.2 Marfurile - obiect al transportului maritime modern 24
2.3. Importanta internationala a marfurilor generale 25
2.3.1 Perceptia marfurilor generale - studiul Dynamar 26
2.3.2 Top 10 operatori marfuri generale 28
2.4 Navele de marfuri generale 31
2.4.1 Nave cargou 31
2.5 Flota de nave de marfuri generale a lumii 35
Capitolul 3 Prezentarea operatorului portuar S.C SOCEP S.A 37
3.1 Generalitati 37
3.2 Amenajarea terminalului portuar de marfuri generale 39
3.2.1 Instalatii portuare de operare a marfurilor generale 39
3.3 Stivuirea marfurilor generale 45
CAPITOTUL 4. Implementarea unui sistem de management al calitatii la operatorul portuar de marfuri generale S.C. SOCEP S.A 51
4.1 Structura organizatorica a operatorului portuar S.C. SOCEP S.A. Organigrama 51
4.2 Planificarea calitatii operatorului portuar 52
4.2.1 Controlul inregistrarii calitatii 53
4.2.2 Audituri interne ale calitatii 54
4.2.3 Procedurile sistemului calitatii 56
4.2.4 Controlul documentelor si al datelor 57
4.3 Controlul produsului neconform 59
4.4 Realizarea operatiunii de aprovizionare a operatorului 60
4.4.1 Verificarea produsului aprovizionat 61
4.4.2 Identificarea si trasabilitatea produsului 62
4.5 Sistemului de management al calitatii in cadrul companiei S.C. SOCEP S.A 65
4.5.1 Importanta sistemului implementat 66
4.6 Politica de securitate, ocrotirea sanatatii, protectia muncii si protectia mediului 66
4.6.1 Obiectivele companiei 67
4.7Analiza SWOT a companiei S.C. SOCEP S.A 68
CONCLUZII 71
ANEXE 73
Bibliografie 79


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Cuvantul calitatea are un inteles dinamic deoarece este determinat de cerintele si exigentele membrilor societatii, de caracterul dezvoltarii fortelor de productie si de competitivitatea tehnica.
Studierea interactiunii dintre cerintele clientilor si capacitatile firmei conduce la identificarea caracteristicilor de calitate. Calitatea inalta este cheia pentru mandrie, productivitate si profitabilitate.
Elaborarea de standarde europene, a determinat o si mai mare preocupare in ce priveste calitatea, astfel calitatea si-a imbogatit semnificatia si a capatat un sens foarte larg, primind o definitie conform unui standar international.
Multe intreprinderi manifesta un interes deosebit pentru modelele de asigurare a calitatii propuse de standardele internationale din familia ISO 9000, aflandu-se in diferite faze de implementare a unui sistem model. Aceste intreprinderi considera ca certificarea sistemului calitatii are un impact favorabil asupra performantelor in afaceri, recunoscand, in acelasi timp importanta imbunatatirii continue a acestui sistem si implementarea principiilor managementului calitatii, pentru asigurarea succesului in competitie.
Scopul acestei lucrari este acela de a analiza, proiecta si implementa un sistem de management al calitatii la operatorul portuar de marfuri generale S.C. SOCEP S.A. Astazi calitatea nu mai inseamna doar indeplinirea cerintelor clientilor. Ea a devenit o cautare competitiva.
Lucrarea este astfel structurata incat sa cuprinda apecte necesare pentru a putea concluziona referitor la importanta si necesitatea proiectarii si implementarii unui sistem de management al calitatii.
Astfel in prima parte a lucrarii in care sunt trasate in linii fine particularitati ale managementului calitatii, am incercat sa evidentiez importanta calitatii, necesitatea imbunatatirii proceselor, precum si importanta existentei unei comunicari deschise si lucru in echipa care inlatura barierele organizationale si extinde eficacitatea, eficienta si imbunatatirea continua.
In a doua parte am analizat factorul motor in economia transportului maritim ,,marfa" si importanta deosebit de mare a transportului si operarea de marfuri generale. Prin operarea de marfuri generale societatea doreste sa-si atinga obiectivele, acelea de a oferii servicii de calitate.
In urmatorul capitol am prezentata principalele aspecte ale operatorului de marfuri generale, activitatea desfasurata in cadrul terminalului de marfuri generale. Acest capitol reda imaginea fidela a operatiunilor desfasurate in terminal, operatiunile complexe desfasurate de catre S.C. SOCEP S.A, precum si utilajele prezente in procesul de operare.
In ultima parte a lucrarii am studiat in amanunt politica societatii precum si metodele de organizare a activitatii, realizand in urma informatiilor culese necesitatea proiectarii si implementarii unui sistem de management al calitatii.
In acest ultim capitol sunt prezentate documentele, procedurile de sistem a calitatii si sunt analizate in scopul evidentierii importantei activitatii desfasurate. In urma studierii activitatii desfasurate de catre societate am realizat analiza SWOT deoarece aceasta reprezinta o importanta tehnica manageriala utilizata pentru intelegerea pozitiei strategice.
Un sistem de management corect proiectat si dezvoltat este o unealta la dispozitia organizatiei, utilizata pentru a comunica interdependenta persoanelor si a proceselor, precum si a permite luarea deciziilor in conditiile unei corecte analize ce va face posibila cresterea profitului.
"Calitatea nu este niciodata un accident, este
intotdeauna rezultatul unui efort de inteligenta "
John Ruskin 
CAPITOLUL 1. Abordari privind evolutia managementului calitatii
1.1 Aspecte generale
Pentru guverne calitatea are o dimensiune sociala. In lipsa dovezilor asigurate de managementul calitatii intreprinderile nu-si gasesc clienti, dau faliment, iar de rata somajului, de regula, guvernul este invinovatit.
Pentru politicieni calitatea are o dimensiune politica. Competitia la nivel global are radacini locale, in sate, comune, orase, adica in circumstante electorale. Atitudinea fata de calitate transforma un cetatean in consumator. Lipsa de calitate poate nemultumii consumatorul. Toti suntem consumatori. Fiecare consumator este un alegator.
Pentru cumparatori, incepand cu ministerele de aparare, asigurarea calitatii la furnizori permite reducerea, eliminarea receptiei calitative, a volumului de incercari de receptie, incredere in furnizori. Toate acestea inseamna foarte multi bani economisiti.
Pentru sindicate calitatea inseamna atingerea obiectivelor propuse, iar pentru patroni si manageri, managementul calitatii aduce eficienta si echilibru social in intreprindere.
Definirea calitatii - scurt isoric
Desi calitatea este un concept relativ vag, radacinile sale sunt adanc implementate in istorie. 
Inca din anul 2150 I.Chr.Codul lui Hamuradi prevede reglementari privind calitatea referitor la constructia de locuinte " daca un constructor construieste o casa pentru un om si munca sa nu este rezistenta si casa se prabuseste si ucide pe propietar, acel constructor va fi condamnat la moarte".
Trecand peste aspectele de mai sus aducem in discutie perioada de dupa cel de-al doilea razboi mondial, in timpul razboiului rece Ministrul Apararii al SUA a introdus in regulamentul de achizitii un amendament, prin care toti contractorii de produse si servicii cu armata americana trebuie sa faca dovada existentei unui sistem de management al calitatii implementat si mentinut. Aceasta masura a impulsionat puternic dezvoltarea si extinderea sistemelor de management al calitatii in economia americana.
De-a lungul timpului in literatura de specialitate au fost formulate mai multe definitii ale termenului calitate, care exprima un inteles diferit pentru domenii diferite, formulate de experti diferiti in calitate. Printre definitiile cele mai des acceptate se regasesc si urmatoarele variante:
- ,,corespunzator pentru utilizare" J.M.Juran 
- prin calitate Crosby intelegea "conform cu cerintele "
- ,,un ansamblu de caracteristici ale unei entitatii care confera acesteia aptitudinea de a satisface necesitatile exprimate sau implicite".
Pentru a avea succes, activitatile calitate trebuie sa fie conduse de management si orientate catre consumator. Sprijinul managementului, lucratorilor si guvernului pentru imbunatatirea calitatii este esential pentru competitivitatea pe piata. Calitatea cere un proces continuu de imbunatatire, cu obiective masurabile de performanta pentru persoane, corporatii sau natiune.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii in cadrul unei companii de operare portuara de marfuri generale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Bratianu, C., Managementul strategic al calitatii, in Proiectul Calisro, Editura Universitara din Bucuresti, 2004.
2. Bamboi G., Beziris A., Transportul Maritim volum 1, Editura Tehnica, Bucuresti, 1988.
3. Bamboi G., Beziris A., Transportul Maritim, volumu 2, Editura Tehnica, Bucuresti, 1988.
4. Batranca Gh., Economia Transporturilor, Note de curs, Universitatea Maritima, Constanta, 2011.
5. Brakhahu, W. Voght, U., ISO 9000 pentru servicii. Rapid si sigur pentru certificare, Editura Tehnica, Bucuresti, 1998.
6. Cherciu, O., Posibilitati privind implementarea sistemelor de management al calitatii, in organizatiile furnizoare de servicii de instruire, in acord cu exigentele europene si internationale, teza de doctorat, Academia de Stiinte Economice, Bucuresti 2006.
7. Cupsa, O., Dragomir, C., Exploatarea sistemelor portuare, Editura Nautica, Constanta, 2011.
8. Cupsa, O., Terminale Portuare, Note de curs, Universitatea Maritima Constanta, 2011.
9. Dragan, C., "Managementul calitatii in administratia publica centrala", Editura Nautica, Constanta, 2012.
10. Froman, B., "Management, calitate, marketing-manualul calitatii, instrument strategic al abordarii calitatii", Editura Tehnica, Bucuresti, 1998.
11. Gheorghe T., "Sisteme de transport portuar", Editura tehnica, Bucuresti, 1978.
12. Memet, F., si Stanca, C., Aspecte ale cercetarii proceselor si echipamentelor maritime si portuare, Editura Muntenia, Constanta 2006.
13. Olaru, M, Managementul Calitatii, Tehnici si instrumente, Editura Academiei de Studii Economice, Bucuresti, 1999.
14. Olaru, M., Cadrul conceptual al managementului calitatii, in Managementul calitatii, concepte si principii de baza, Editura Academiei de studii Economice, Bucuresti, 1993.
15. Raicu S., "Sisteme de Transport", Editura Agir, Bucuresti, 2007.
16. Roncea, C., Auditul sistemelor calitatii. Ghid practic, Editura Class, 1998.
17. Soare, I., Organizarea si conducerea sistemelor calitatii la nivel de firma, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 1995.
18. Stanca, C., Approaches ou European Quality Assurance Evolution of Higher Education Institutions, Proceedings of Conference Quality, Innovation and European Integration QIEI, 2008.
19. Stanca C., Etape in implementarea sistemelor integrate in management calitate-mediu, in "Lucrarile Conferintei Internationale Acvadepol", Constanta, iulie 2007.
20. Stanca, C., Managementul sistemelor portuare , Editura fundatiei Universitare ,,Dunarea de jos,, Galati, 2004
21. Stanca, C., Consideratii asupra masurilor performantelor portuare, Analele Universitatii Maritime Constanta, anul III, volumul 3, Constanta, 2002.
22. Teodoru, T., Implementarea si certificarea sistemelor de management a calitatii, Editura Conteca 94, Bucuresti, 2007.
23. ***Auditing Continual Improvment ISO 9001, Auditing Practices Group, octombrie 2009
24. ***SR EN ISO 9001:2008 Sisteme de management al calitatii. Cerinte, Asociatia de Standardizare din Romania.
25. ***Standardizarea SR ISO14031:2001. Management de mediu. Evaluarea performantei de mediu. Ghid, Asociatia de standardizarea din Romania.
26. www.brs-paris.ro
27. www.cmu-edu-eu.ro
28. www.iso.org
29. www.quality.mist.gos
30. www.unctad.org
31. www.usw.edu.au
32. http://www.hellenicshippingnews.com


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!