Cuprins
- CUPRINS
- Opis
- Introducere 8
- CAP. I. MEMORIU DE PREZENTARE 10
- I. 1. Descrierea structurii şi prezentarea îmbinărilor sudate 10
- I.1.1. Descrierea structurii 10
- I.1.2. Prezentarea îmbinărilor sudate 10
- I. 2. Prezentarea metalelor de bază 13
- I.2.1. Criterii de alegere a oţelurilor pentru structuri sudate 13
- I.2.2. Alegerea clasei de calitate pentru construcţii şi suduri sudate 15
- I.2.3. Stabilirea materialelor de bază, utilizate la execuţia batiului 17
- I.3. Alegerea procedeelor de sudare 19
- I.3.1. Sudarea cu eletrozi înveliţi 19
- I.3.2. Sudarea sub flux 21
- I.3.3. Sudarea în mediu de gaz protector(MAG) 23
- CAP. II. PREGĂTIREA PENTRU SUDARE 25
- II.1. Alegerea materialului de adaos 25
- II.1.1. Criterii de alegere a materialelor de adaos(MA) 25
- II.1.2. Alegerea electrozilor înveliţi 26
- II.1.3. Alegerea materialului de adaos la sudarea sub flux 28
- II.1.4. Alegerea materialului de adaos la sudarea MAG 30
- II.2. Elaborarea rosturilor de sudare 31
- II.3. Poziţionarea şi fixarea componentelor în vederea sudării 33
- II.4. Tratamente termice înainte, în timpul şi după sudare 34
- CAP. III. CALCULUL PARAMETRILOR TEHNOLOGICI DE SUDARE 37
- III.1. Calculul tehnologiei pentru fiecare îmbinare sudată 37
- III.2. Calculul funcţiilor obiectiv pentru optimizarea tehnologiilor de sudare
- 49
- III.3. Stabilirea ordinii de sudare 52
- CAP. IV. PLANUL DE CONTROL TEHNOLOGIC ŞI DE CALITATE 54
- IV.1. Prezentarea metodelor de control 54
- IV.1.1. Controlul cu radiaţii penetrante 55
- IV.1.2. Controlul cu lichide penetrante 57
- IV.1.3. Controlul cu ultrasunete 58
- IV.2. Elaborarea parametrilor de control pentru fiecare metodă 60
- IV.3. Criterii de calitate şi admisibilitate pentru îmbinările sudate 62
- IV.3.1. La controlul cu lichide penetrante 62
- IV.3.2. Defecte şi gradul de admitere după controlul radiografic 63
- CAP. V. INDICATORI TEHNOLOGICI ŞI ECONOMICI 65
- V.1. Calculul costurilor sudurii 65
- V.1.1. Calculul masei materialului depus unitar 65
- V.1.2. Calculul masei materialului de adaos necesar depunerii ( )
- 65
- V.1.3. Calculul materialelor nemetalice necesare depunerii -
- 66
- V.1.4. Calculul costului materialului de adaos unitar
- 67
- V.2. Calculul costului unitar al manoperei 68
- V.3. Calculul costului unitar al energiei electrice
- 69
- V.4. Calculul regiei unitare
- 69
- V.5. Costul îmbinărilor sudate
- 70
- Capitolul VI. 71
- BIBLIOGRAFIE 80
Extras din licență
Opis
Această lucrare cuprinde:
- 16 figuri şi 31 tabele intercalate cu partea scrisă;
- număr de pagini: 80;
- 8 Fişe Tehnologice anexate;
- 1 desen de ansamblu,
- 8 desene de executie repere în formate diferite.
Introducere
În prezenta lucrare se prezintă tehnologia de execuţie a batiurilor de maşini-unelte tip construcţie sudată.
Batiul este un component nelipsit din alcătuirea oricărei maşini şi de asemenea de o importanţă deosebită, deoarece are rolul de a susţine şi lega rigid toate mecanismele şi părţile componente ale acesteia.
O condiţie importantă pe care batiul trebuie să o indeplinească pentru buna funcţionare a maşinii este aceea că suprafeţele de bază pe care se montează subansamblurile fixe sau mobile, trebuie să rămână neschimbate unele în raport cu celelalte, în timp şi la toate regimurile de funcţionare ale maşinii, adică să nu se defecteze sau să vibreze şi să reziste timp îndelungat tuturor solicitărilor care tind să-l uzeze.
Astfel, la realizarea acestui batiu vom ţine cont de foarte mulţi factori care să contribuie pozitiv şi să aibă ca efect calităţi fantastice pentru structură şi să îndeplinească condiţiile şi regimul funcţionării maşinii.
În capitolul I trecem în revistă îmbinările sudate care se vor executa pentru construcţia batiului, metodele care stau la baza realizării unui batiu, stabilirea materialelor de bază utilizate şi binenţeles alegerea procedeelor de sudare care vor avea loc de-a lungul procesului de construcţie şi care sunt: sudarea cu electrozi înveliţi, sudarea sub flux şi sudarea în mediu de gaz protector (MAG).
În capitolul II se pune accent pe alegerea materialelor de adaos, criteriile alegerii acestora în funcţie de metoda ralizării sudurii, ţinând cont ca aceasta să aibă un raort calitate preţ direct proporţional. Tot în acest capitol se descriu câteva procedee de poziţionare şi fixare a componentelor în vederea sudării, forma rosturilor de sudare şi tratamentele termice care se efectuează înainte, în timpul şi după operaţia de sudare.
Capitolul III ne expune cea mai importantă etapă în relizarea acestui proiect şi anume calculul parametrilor tehnologici pentru fiecare îmbinare sudată. Există douăsprezece îmbinări, din care prima se efectuează sub flux, a V-a, a VI-a şi a VII-a se realizează MAG, iar restul SE. Capitolul III, un capitol foarte vast unde găsim în detaliu toate datele fiecărei îmbinări. Tot în acest capitol se stabileşte şi ordinea de sudare a componentelor batiului în aşa fel încât să nu rămână zone închise unde accesul la suduri să fie imposibil.
În următorul capitol (capitolul IV) se dezvoltă planul de control şi calitate prin prezentarea unor metode de control care se vor utiliza la îmbinările executate. Desigur pentru fiecare metodă aleasă se va efectua o elaborare a parametrilor de control (de admisibilitate).
În capitolul V, se descoperă valoarea realizării fiecărei îmbinări în parte şi preţul total al lucrării, aici descriindu-se indicatorii economici dar şi câteva calcule ale indicatorilor tehnologici care includ:
• calculul masei materialului depus unitar;
• calculul masei materialului de adaos necesar depunerii;
• calculul materialelor nemetalice necesare depunerii.
Sunt prezentate elemente privind protectia muncii la lucrarile de sudura.
Proiectul se incheie cu bibliografie.
Proiectul cuprinde opt fişe tehnologice pentru sudare, cu desen de ansamblu, desene ale părţilor componente ale batiului.
Capitolul I
MEMORIU DE PREZENTARE
I.1. Descrierea structurii şi prezentarea îmbinărilor sudate
I.1.1. Descrierea structurii
Structurile sudate care fac obiectul acestui proiect sunt batiurile maşinilor de frezat universale.
Din cauza diversităţii pe care piaţa le prezintă în ziua de astăzi, am ales ca exemplu pe care ne vom axa în mod deosebit, modelul batiului maşinii de frezat universale FU 250.
Batiul este un component principal, nelipsit din alcătuirea oricărei maşini şi care are rolul de a susţine şi lega rigid toate mecanismele şi părţile maşinii. Aceste tipuri de structuri se realizează din tablă şi uneori din profile laminate.
Principala condiţie pe care trebuie să o îndeplinească un batiu este ca suprafeţele de bază, pe care se montează subansamblurile fixe sau mobile ale maşinii, să rămână neschimbate unele în raport cu celelalte în timp şi la toate regimurile de aşchiere.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectarea Tehnologiei de Executie a Unui Batiu de Masina.doc