Proiectarea Tehnologiei de Executie a Unui Batiu de Masina
- Nota 8
- 77 pagini
- Constructii, Organe de masini
Indrumator: Ghenghea I.
Cuprins licenta Cum descarc?
CUPRINS Opis Introducere 8 CAP. I. MEMORIU DE PREZENTARE 10 I. 1. Descrierea structurii si prezentarea imbinarilor sudate 10 I.1.1. Descrierea structurii 10 I.1.2. Prezentarea imbinarilor sudate 10 I. 2. Prezentarea metalelor de baza 13 I.2.1. Criterii de alegere a otelurilor pentru structuri sudate 13 I.2.2. Alegerea clasei de calitate pentru constructii si suduri sudate 15 I.2.3. Stabilirea materialelor de baza, utilizate la executia batiului 17 I.3. Alegerea procedeelor de sudare 19 I.3.1. Sudarea cu eletrozi inveliti 19 I.3.2. Sudarea sub flux 21 I.3.3. Sudarea in mediu de gaz protector(MAG) 23 CAP. II. PREGATIREA PENTRU SUDARE 25 II.1. Alegerea materialului de adaos 25 II.1.1. Criterii de alegere a materialelor de adaos(MA) 25 II.1.2. Alegerea electrozilor inveliti 26 II.1.3. Alegerea materialului de adaos la sudarea sub flux 28 II.1.4. Alegerea materialului de adaos la sudarea MAG 30 II.2. Elaborarea rosturilor de sudare 31 II.3. Pozitionarea si fixarea componentelor in vederea sudarii 33 II.4. Tratamente termice inainte, in timpul si dupa sudare 34 CAP. III. CALCULUL PARAMETRILOR TEHNOLOGICI DE SUDARE 37 III.1. Calculul tehnologiei pentru fiecare imbinare sudata 37 III.2. Calculul functiilor obiectiv pentru optimizarea tehnologiilor de sudare 49 III.3. Stabilirea ordinii de sudare 52 CAP. IV. PLANUL DE CONTROL TEHNOLOGIC SI DE CALITATE 54 IV.1. Prezentarea metodelor de control 54 IV.1.1. Controlul cu radiatii penetrante 55 IV.1.2. Controlul cu lichide penetrante 57 IV.1.3. Controlul cu ultrasunete 58 IV.2. Elaborarea parametrilor de control pentru fiecare metoda 60 IV.3. Criterii de calitate si admisibilitate pentru imbinarile sudate 62 IV.3.1. La controlul cu lichide penetrante 62 IV.3.2. Defecte si gradul de admitere dupa controlul radiografic 63 CAP. V. INDICATORI TEHNOLOGICI SI ECONOMICI 65 V.1. Calculul costurilor sudurii 65 V.1.1. Calculul masei materialului depus unitar 65 V.1.2. Calculul masei materialului de adaos necesar depunerii ( ) 65 V.1.3. Calculul materialelor nemetalice necesare depunerii - 66 V.1.4. Calculul costului materialului de adaos unitar 67 V.2. Calculul costului unitar al manoperei 68 V.3. Calculul costului unitar al energiei electrice 69 V.4. Calculul regiei unitare 69 V.5. Costul imbinarilor sudate 70 Capitolul VI. 71 BIBLIOGRAFIE 80
Extras din licenta Cum descarc?
Opis Aceasta lucrare cuprinde: - 16 figuri si 31 tabele intercalate cu partea scrisa; - numar de pagini: 80; - 8 Fise Tehnologice anexate; - 1 desen de ansamblu, - 8 desene de executie repere in formate diferite. Introducere In prezenta lucrare se prezinta tehnologia de executie a batiurilor de masini-unelte tip constructie sudata. Batiul este un component nelipsit din alcatuirea oricarei masini si de asemenea de o importanta deosebita, deoarece are rolul de a sustine si lega rigid toate mecanismele si partile componente ale acesteia. O conditie importanta pe care batiul trebuie sa o indeplineasca pentru buna functionare a masinii este aceea ca suprafetele de baza pe care se monteaza subansamblurile fixe sau mobile, trebuie sa ramana neschimbate unele in raport cu celelalte, in timp si la toate regimurile de functionare ale masinii, adica sa nu se defecteze sau sa vibreze si sa reziste timp indelungat tuturor solicitarilor care tind sa-l uzeze. Astfel, la realizarea acestui batiu vom tine cont de foarte multi factori care sa contribuie pozitiv si sa aiba ca efect calitati fantastice pentru structura si sa indeplineasca conditiile si regimul functionarii masinii. In capitolul I trecem in revista imbinarile sudate care se vor executa pentru constructia batiului, metodele care stau la baza realizarii unui batiu, stabilirea materialelor de baza utilizate si binenteles alegerea procedeelor de sudare care vor avea loc de-a lungul procesului de constructie si care sunt: sudarea cu electrozi inveliti, sudarea sub flux si sudarea in mediu de gaz protector (MAG). In capitolul II se pune accent pe alegerea materialelor de adaos, criteriile alegerii acestora in functie de metoda ralizarii sudurii, tinand cont ca aceasta sa aiba un raort calitate pret direct proportional. Tot in acest capitol se descriu cateva procedee de pozitionare si fixare a componentelor in vederea sudarii, forma rosturilor de sudare si tratamentele termice care se efectueaza inainte, in timpul si dupa operatia de sudare. Capitolul III ne expune cea mai importanta etapa in relizarea acestui proiect si anume calculul parametrilor tehnologici pentru fiecare imbinare sudata. Exista douasprezece imbinari, din care prima se efectueaza sub flux, a V-a, a VI-a si a VII-a se realizeaza MAG, iar restul SE. Capitolul III, un capitol foarte vast unde gasim in detaliu toate datele fiecarei imbinari. Tot in acest capitol se stabileste si ordinea de sudare a componentelor batiului in asa fel incat sa nu ramana zone inchise unde accesul la suduri sa fie imposibil. In urmatorul capitol (capitolul IV) se dezvolta planul de control si calitate prin prezentarea unor metode de control care se vor utiliza la imbinarile executate. Desigur pentru fiecare metoda aleasa se va efectua o elaborare a parametrilor de control (de admisibilitate). In capitolul V, se descopera valoarea realizarii fiecarei imbinari in parte si pretul total al lucrarii, aici descriindu-se indicatorii economici dar si cateva calcule ale indicatorilor tehnologici care includ: o calculul masei materialului depus unitar; o calculul masei materialului de adaos necesar depunerii; o calculul materialelor nemetalice necesare depunerii. Sunt prezentate elemente privind protectia muncii la lucrarile de sudura. Proiectul se incheie cu bibliografie. Proiectul cuprinde opt fise tehnologice pentru sudare, cu desen de ansamblu, desene ale partilor componente ale batiului. Capitolul I MEMORIU DE PREZENTARE I.1. Descrierea structurii si prezentarea imbinarilor sudate I.1.1. Descrierea structurii Structurile sudate care fac obiectul acestui proiect sunt batiurile masinilor de frezat universale. Din cauza diversitatii pe care piata le prezinta in ziua de astazi, am ales ca exemplu pe care ne vom axa in mod deosebit, modelul batiului masinii de frezat universale FU 250. Batiul este un component principal, nelipsit din alcatuirea oricarei masini si care are rolul de a sustine si lega rigid toate mecanismele si partile masinii. Aceste tipuri de structuri se realizeaza din tabla si uneori din profile laminate. Principala conditie pe care trebuie sa o indeplineasca un batiu este ca suprafetele de baza, pe care se monteaza subansamblurile fixe sau mobile ale masinii, sa ramana neschimbate unele in raport cu celelalte in timp si la toate regimurile de aschiere.
Fisiere in arhiva (1):
- Proiectarea Tehnologiei de Executie a Unui Batiu de Masina.doc
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.