Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile

Licență
8/10 (2 voturi)
Conține 2 fișiere: pdf
Pagini : 73 în total
Cuvinte : 17476
Mărime: 2.10MB (arhivat)
Publicat de: Iuliana Negoiță
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: prof. Dr. ing Bot Dumitru

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. 1. Stadiul actual privind metodele de purificare a gazelor de esapamanet 4
  3. 1.1 Noxele rezultate in combustia motoarelor cu ardere interna 4
  4. 1.1.1. Compusii carbonati 4
  5. 1.1.2 Compusii azotati 5
  6. 1.1.3 Compusi organici 6
  7. 1.1.4 Compusi pe baza de sulf 9
  8. 1.1.5 Compusi halogenati 10
  9. 1.1.6 Compusi metalici 10
  10. 1.1.7 Particule Matter 11
  11. 1.1.8 Mirosurile 11
  12. 1.2 Metode actuale de purificare a gazelor de esapament 11
  13. 1.2.1 Constitutia convertorului catalitic 11
  14. 1.2.2 Suportii monolitici 14
  15. 1.2.3 Suportul catalitic secundar 27
  16. 1.2.4 Suportul catalitic 28
  17. 1.3 Transformari ce au loc in interiorul convertotului catalitic 30
  18. 1.3.1 Reactiile chimice din interiorul catalizatorului 30
  19. 1.3.2 Termodinamica reactiilor 32
  20. 2. Proiectarea unui nou sistem de purificare a gazelor 39
  21. 2.1 Obtinerea pulberilor 41
  22. 2.1.1 Obtinerea pulberii de Fier - Metoda carbonil - 43
  23. 2.1.2 Obtinerea pulberii de Ni –Macinarea in mori cu vartej – 44
  24. 2.2 Amestecul pulberilor metalice 45
  25. 2.3 Proiectarea matritelor 47
  26. 2.4 Presarea pulberilor 49
  27. 2.5 Sinterizarea 50
  28. 2.5.1 Parametrii tehnologici ai sinterizarii 55
  29. 2.5.2 Tipul sinterizarii 57
  30. 2.5.3 Rebuturile sinterizarii 57
  31. Universitatea „TRANSILVANIA"
  32. din Brasov
  33. Specializarea : S.M.
  34. PROIECT de DIPLOMĂ
  35. Pag. 2
  36. 2.6 Controlul calitatii filtrelor 58
  37. 2.6.1 Determinarea proprietatilor chimice 58
  38. 2.6.2 Incercari mecanice 59
  39. 2.6.3 Incercari particulare 59
  40. 3.Alegerea utilajelor tehnologice 61
  41. 3.1 dispozitivul de dozare 61
  42. 3.2 Utilajul de presare 62
  43. 3.3 Utilajul de sinterizare 62
  44. 4. Aspecte economice in productia filtrelor catalitice prin tehnologia pulberilor 65
  45. 4.1 Pretul pulberii necesare la fabricarea unui filtru 65
  46. 4.2 Calculul costului energiei si costurilor peronalului pentru fabricarea unui filtru 66
  47. 4.3 Pretul final al unei tobe catalitice 68
  48. 5. Masuri de tehnica securitatii muncii 69
  49. 5.1 Masuri de securitate a munci in sectiile de producere a pulberilor 69
  50. 5.2 Masuri de securitate a muncii pentru folosirea amestecatorului 70
  51. 5.3 Masuri de securitate a muncii in sectia de cuptoare 71
  52. 6. Bibliografie 72
  53. Anexa 1 73

Extras din licență

Introducere

Există milioane de masini pe soselele din lume, si fiecare dintre acestea este o sursă potentială de

poluare a aerului. În special în orasele mari, nivelul poluării pe care masinile o produc împreună

poate crea mari probleme.

Pentru a rezolva aceste probleme, orasele, statele si guvernul federal emit legi pentru protectia

calitătii aerului si au fost adoptate mai multe legi care limitează poluarea care poate fi produsă de

masini. Pentru a tine pasul cu aceste legi, producătorii de masini au realizat multe îmbunătătiri ale

motoarelor si sistemelor de alimentare ale masinilor.

Pentru a reduce emisiile de poluanti, motoarele moderne controlează cu precizie cantitatea de

carburant pe care o consumă. Acestea încearcă să mentină raportul aer-carburant foarte aproape de

punctul stoichiometric, care reprezintă raportul ideal calculat pentru aer si carburant. Teoretic, la

acest raport, tot carburantul ar fi ars utilizând tot oxigenul din aer. Pentru benzină, raportul

stoichiometric este de aproximativ 14,7:1, adică pentru fiecare litru de benzină vor fi arse 14,7 litrii

de aer. Amestecul carburant variază în realitate de la raportul ideal destul de mult în timpul

functionării motorului. În unele cazuri amestecul poate fi sărac (un raport aer-carburant mai mare de

14,7) iar în alte cazuri amestecul poate fi bogat (un raport aer-carburant mai mic de 14,7).

Pentru a reduce si mai mult emisiile, acestia au dezvoltat un dispozitiv interesant numit

convertizor catalitic, care tratează gazele de esapament înainte ca acestea să fie evacuate si elimină o

parte importantă a poluantilor.

Pentru aceasta lucrare mi-am propus studierea metodelor actuale de purificare a gazelor de

esapament si proiectarea unei noi tehnologi, mai simpe si mai ieftine, de purificare a a acestora,

avand la baza metalurgia pulberilor.

1. Stadiul actual privind metodele de purificare a gazelor de esapamanet

1.1 Noxele rezultate in combustia motoarelor cu ardere interna

Motoarele cu ardere interna(m.a.i.), sunt de doua tipuri, motoarele cu aprindere prin scanteie

(m.a.s.),cunoscute si ca motoare otto, ce folosesc ca si combustibil benzina, si motoarele cu aprindere

prin compresie (m.a.c.), motoarele diesel, combustibilul acestor motoare fiind motorina.

Intr-un m.a.i. temperatura gazelor de evacuare poate varia intre 300-400 O C la relanti si

900 O C in plina sarcina.Debitele de gaz ce parcurg sistemul de evacuare sunt foarte fluctuante, in

functie de acceleratii, deceleratii si pentru un motor cu o cilindree medie, variaza intre 10-150 m3 /h.

Emisiile unui m.a.i., este un amestec si contin sunte de compusi care circula in atmosfera sub

forma de gaz, erosoli si particule.

1.1.1. Compusii carbonati

In gazele de evacuare se gasesc doua gaze pe baza de carbon, si anume, Dioxidul de carbon (CO2 ) si

monoxidul de carbon (CO).

1.1.1.1 Dioxidul de carbon

Este un gaz incolor, indodor si isipit, prezent in atmosfera terestra in proportie de 0,04%, si

este un gaz cu o foarte mare importanta in efectul de sera.

Este un produs final, normal al combustiei tuturor combustibililor carbonati (biomasa, lemn,

carbuni, titei si derivati petrolieri).

Un studiu a aratat ca din 18 Gt de CO2 din lumea intreaga, 4.416 Mt de CO2 sunt atribuite

autovehiculelor rutiere.

1.1.1.2 Monoxidul de carbon

Monoxidul de carbon este un gaz incolor, cu densitatea foarte apropiata de a aerului, fara

miros, foarte toxic, axfisiant, care ia nastere in cazul combustiilor foarte bogate.

Preview document

Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 1
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 2
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 3
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 4
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 5
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 6
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 7
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 8
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 9
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 10
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 11
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 12
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 13
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 14
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 15
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 16
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 17
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 18
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 19
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 20
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 21
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 22
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 23
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 24
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 25
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 26
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 27
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 28
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 29
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 30
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 31
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 32
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 33
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 34
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 35
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 36
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 37
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 38
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 39
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 40
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 41
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 42
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 43
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 44
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 45
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 46
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 47
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 48
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 49
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 50
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 51
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 52
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 53
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 54
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 55
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 56
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 57
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 58
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 59
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 60
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 61
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 62
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 63
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 64
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 65
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 66
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 67
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 68
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 69
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 70
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 71
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 72
Proiectarea tehnologiei de obținere a elementelor catalitice pentru purificarea gazelor de eșapament de la automobile - Pagina 73

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea Tehnologiei de Obtinere a Elementelor Catalitice pentru Purificarea Gazelor de Esapament de la Automobile
    • anexa1.pdf
    • parvu .pdf

Alții au mai descărcat și

Înregistrarea Mărcilor

1. Rolul si funcţiile mărcilor Apariţia mărcilor a avut loc în timpuri străvechi, în momente greu de precizat. Din dorinţa de a-şi proteja...

Tratamente Termice

1. Carburarea Metoda de carburare descrisă se poate aplica pe instalaţii de tratament termic în strat fluidizat încălzită cu gaz, unde faza de...

Materiale Magnetice Moi

Corespunzator destinatiei lor,la elaborarea materialelor magnetic moi se urmareste sa se obtina: - inductie remanenta mica; - permeabilitate...

Tehnologii avansate - obținerea polimerilor

Introducere. Generalitati Multe articole fabricate mai demult din lemn, metal sau alte materiale se fac astazi din material plastic. Toate...

Materiale

1.1. Generalitati In tehnica, obtinerea de produse impune neaparat si utilizarea categoriei de "material", ca parte componenta a "bazei materiale"...

Aurul și Argintul

Se crede ca aurul a fost descoperit inaitea cuprului . Cules sub forma unor bucati stralucitoare din nisipurile raurilor si depunerile aluvionare ,...

Tehnologia Materialelor

PRINCIPIUL OBT PIESEI PRIN TURNARE:obt unei piese prin turnare consta in umplerea unei cavitati cu topitura mat sau aliajului.pt piesa 1 se fol un...

Proprietățile fizico-mecanice și de exploatare ale fontei cu grafit nodular

Prin determinarea proprietăţilor mecanice în condiţii de exploatare s-a constatat că proprietăţile mecanice ale fontei cu grafit nodular sînt pe...

Ai nevoie de altceva?