Proiectarea Tehnologiei de Obtinere a Elementelor Catalitice pentru Purificarea Gazelor de Esapament de la Automobile

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
1. Stadiul actual privind metodele de purificare a gazelor de esapamanet 4
1.1 Noxele rezultate in combustia motoarelor cu ardere interna 4
1.1.1. Compusii carbonati 4
1.1.2 Compusii azotati 5
1.1.3 Compusi organici 6
1.1.4 Compusi pe baza de sulf 9
1.1.5 Compusi halogenati 10
1.1.6 Compusi metalici 10
1.1.7 Particule Matter 11
1.1.8 Mirosurile 11
1.2 Metode actuale de purificare a gazelor de esapament 11
1.2.1 Constitutia convertorului catalitic 11
1.2.2 Suportii monolitici 14
1.2.3 Suportul catalitic secundar 27
1.2.4 Suportul catalitic 28
1.3 Transformari ce au loc in interiorul convertotului catalitic 30
1.3.1 Reactiile chimice din interiorul catalizatorului 30
1.3.2 Termodinamica reactiilor 32
2. Proiectarea unui nou sistem de purificare a gazelor 39
2.1 Obtinerea pulberilor 41
2.1.1 Obtinerea pulberii de Fier - Metoda carbonil - 43
2.1.2 Obtinerea pulberii de Ni -Macinarea in mori cu vartej - 44
2.2 Amestecul pulberilor metalice 45
2.3 Proiectarea matritelor 47
2.4 Presarea pulberilor 49
2.5 Sinterizarea 50
2.5.1 Parametrii tehnologici ai sinterizarii 55
2.5.2 Tipul sinterizarii 57
2.5.3 Rebuturile sinterizarii 57
Universitatea ,,TRANSILVANIA"
din Brasov
Specializarea : S.M.
PROIECT de DIPLOMA
Pag. 2
2.6 Controlul calitatii filtrelor 58
2.6.1 Determinarea proprietatilor chimice 58
2.6.2 Incercari mecanice 59
2.6.3 Incercari particulare 59
3.Alegerea utilajelor tehnologice 61
3.1 dispozitivul de dozare 61
3.2 Utilajul de presare 62
3.3 Utilajul de sinterizare 62
4. Aspecte economice in productia filtrelor catalitice prin tehnologia pulberilor 65
4.1 Pretul pulberii necesare la fabricarea unui filtru 65
4.2 Calculul costului energiei si costurilor peronalului pentru fabricarea unui filtru 66
4.3 Pretul final al unei tobe catalitice 68
5. Masuri de tehnica securitatii muncii 69
5.1 Masuri de securitate a munci in sectiile de producere a pulberilor 69
5.2 Masuri de securitate a muncii pentru folosirea amestecatorului 70
5.3 Masuri de securitate a muncii in sectia de cuptoare 71
6. Bibliografie 72
Anexa 1 73


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Exista milioane de masini pe soselele din lume, si fiecare dintre acestea este o sursa potentiala de
poluare a aerului. In special in orasele mari, nivelul poluarii pe care masinile o produc impreuna
poate crea mari probleme.
Pentru a rezolva aceste probleme, orasele, statele si guvernul federal emit legi pentru protectia
calitatii aerului si au fost adoptate mai multe legi care limiteaza poluarea care poate fi produsa de
masini. Pentru a tine pasul cu aceste legi, producatorii de masini au realizat multe imbunatatiri ale
motoarelor si sistemelor de alimentare ale masinilor.
Pentru a reduce emisiile de poluanti, motoarele moderne controleaza cu precizie cantitatea de
carburant pe care o consuma. Acestea incearca sa mentina raportul aer-carburant foarte aproape de
punctul stoichiometric, care reprezinta raportul ideal calculat pentru aer si carburant. Teoretic, la
acest raport, tot carburantul ar fi ars utilizand tot oxigenul din aer. Pentru benzina, raportul
stoichiometric este de aproximativ 14,7:1, adica pentru fiecare litru de benzina vor fi arse 14,7 litrii
de aer. Amestecul carburant variaza in realitate de la raportul ideal destul de mult in timpul
functionarii motorului. In unele cazuri amestecul poate fi sarac (un raport aer-carburant mai mare de
14,7) iar in alte cazuri amestecul poate fi bogat (un raport aer-carburant mai mic de 14,7).
Pentru a reduce si mai mult emisiile, acestia au dezvoltat un dispozitiv interesant numit
convertizor catalitic, care trateaza gazele de esapament inainte ca acestea sa fie evacuate si elimina o
parte importanta a poluantilor.
Pentru aceasta lucrare mi-am propus studierea metodelor actuale de purificare a gazelor de
esapament si proiectarea unei noi tehnologi, mai simpe si mai ieftine, de purificare a a acestora,
avand la baza metalurgia pulberilor.
1. Stadiul actual privind metodele de purificare a gazelor de esapamanet
1.1 Noxele rezultate in combustia motoarelor cu ardere interna
Motoarele cu ardere interna(m.a.i.), sunt de doua tipuri, motoarele cu aprindere prin scanteie
(m.a.s.),cunoscute si ca motoare otto, ce folosesc ca si combustibil benzina, si motoarele cu aprindere
prin compresie (m.a.c.), motoarele diesel, combustibilul acestor motoare fiind motorina.
Intr-un m.a.i. temperatura gazelor de evacuare poate varia intre 300-400 O C la relanti si
900 O C in plina sarcina.Debitele de gaz ce parcurg sistemul de evacuare sunt foarte fluctuante, in
functie de acceleratii, deceleratii si pentru un motor cu o cilindree medie, variaza intre 10-150 m3 /h.
Emisiile unui m.a.i., este un amestec si contin sunte de compusi care circula in atmosfera sub
forma de gaz, erosoli si particule.
1.1.1. Compusii carbonati
In gazele de evacuare se gasesc doua gaze pe baza de carbon, si anume, Dioxidul de carbon (CO2 ) si
monoxidul de carbon (CO).
1.1.1.1 Dioxidul de carbon
Este un gaz incolor, indodor si isipit, prezent in atmosfera terestra in proportie de 0,04%, si
este un gaz cu o foarte mare importanta in efectul de sera.
Este un produs final, normal al combustiei tuturor combustibililor carbonati (biomasa, lemn,
carbuni, titei si derivati petrolieri).
Un studiu a aratat ca din 18 Gt de CO2 din lumea intreaga, 4.416 Mt de CO2 sunt atribuite
autovehiculelor rutiere.
1.1.1.2 Monoxidul de carbon
Monoxidul de carbon este un gaz incolor, cu densitatea foarte apropiata de a aerului, fara
miros, foarte toxic, axfisiant, care ia nastere in cazul combustiilor foarte bogate.


Fisiere in arhiva (2):

  • Proiectarea Tehnologiei de Obtinere a Elementelor Catalitice pentru Purificarea Gazelor de Esapament de la Automobile
    • anexa1.pdf
    • parvu .pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!