Proiectarea unei Campanii de Direct Mail pentru Produsul Vodafone în Fiecare Zi

Extras din licență Cum descarc?

De la aparent banala vânzare prin corespondenţă, fară intermediari – un sistem de
distribuţie scurt, care nu necesită investiţii deosebite, dar asigură o comunicare directă cu clienţii
şi avantaje financiare considerabile, şi-au spus cuvântul şi schimbările comportamentale
determinate de fenomene bine cunoscute ale economiilor occidentale: inflaţia mărcilor, atenuarea
diferenţierii acestora, omogenizarea circuitelor de distribuţie, explozia publicitară, comprimarea
timpului liber afectat cumpărăturilor. Comunicarea de masă, nepersonalizată, începe să devină
costisitoare şi ineficientă: clienţii nu sunt şi nu doresc să fie trataţi ca nişte „necunoscuţi”, nu mai
”gusta” monologul publicitătii clasice, simt nevoia unui dialog, realizat prin tehnici interactive.
Să cumperi direct, pe baza de catalog, prin expedierea unui cupon, printr-un telefon sau prin
internet este extrem de comod. Mai mult, îi poţi cere firmei un produs „personalizat” – culoarea
preferată, un anumit material, o monogramă1.
Până către finalul anilor '80, marketingul direct a fost apreciat ca o nouă modalitate de
distribuţie a produselor întreprinderii, activităţile sale specifice fiind integrate în cadrul
departamentelor comerciale sau de vânzări urmărind parţial sau în exclusivitate atingerea unor
obiective legate de vânzările produselor întreprinderii.
Anii '90 aduc definiţiile marketingului direct mult mai aproape de esenţa sa.
Astfel, Pierre Gregory şi Jean-Mark Lehu definesc marketingul direct ca „un demers de
marketing care constă în utilizarea unei baze de date (a unui fişier) pentru a stabili contacte
personalizate, a transmite o ofertă (prin poştă, telefonic sau într-un alt mod), a stimula un
răspuns rapid şi a pune la dispoziţia clienţilor interesaţi mijloace de a reacţiona” în timp ce
Warren Keegan, Sandra Moriarty şi Tom Duncan considera marketingul direct „un sistem de
marketing care utilizează orientarea exactă, cu ajutorul bazelor de date, împreună cu
publicitatea şi promovarea vânzărilor pentru a genera un răspuns măsurabil şi/sau o tranzacţie2.
Asociaţia de Marketing Direct – DMA, a fost creată în 1917, în SUA. DMA – The Direct
Marketing Association – cuprinde aproximativ 4700 de membrii din Statele Unite şi 53 de alte
1 Adriana Zaiţ , „Baze de date şi fişiere în marketingul direct”, www.markmedia.ro,2003
ţări, de pe 6 continente. România este şi ea membra DMA; există şi o Fedreraţie Pan Europeană a
DMA, numită FEDMA.
DMA defineşte marketingul direct ca fiind „comunicaţie directă cu un consumator
individual sau instituţional menită să genereze un răspuns sub forma unei comenzi (a unei
comenzi directe), a unei cereri de informaţii (pregătirea vânzării) şi/sau vizita la un magazin sau
un alt loc pentru cumpărarea unui anumit produs sau serviciu (creare de trafic)”.
Pornind de la aceste definiţii, marketingul direct poate fi definit ca un „ansamblu de
concepte, tehnici şi instrumente de marketing, concretizate într-un demers orientat direct,
personalizat şi interactiv către consumator, urmărind generarea unei reacţii cuantificabile a
acestuia (concretizată în cumpararea unui produs sau serviciu, solicitarea unor informaţii
suplimentare din partea organizaţiei, furnizarea de informaţii despre caracteristicile şi
comportamentul său de cumpărare şi consum, interacţiunea cu punctele tradiţionale de
marketing şi/sau vanzări ale organizaţiei) şi crearea unei platforme relaţionale de marketing pe
termen lung”. Instrumentele utilizate de către marketingul direct sunt în bună măsură similare
celor specifice marketingului „tradiţional”, similaritatea menţinându-se şi la nivelul noţiunilor şi
conceptelor de bază folosite.


Fisiere în arhivă (1):

  • Proiectarea unei Campanii de Direct Mail pentru Produsul Vodafone in Fiecare Zi.pdf

Imagini din acest licență Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!