Proiectarea unei Campanii de Direct Mail pentru Produsul Vodafone in Fiecare Zi

Extras din licenta Cum descarc?

De la aparent banala vanzare prin corespondenta, fara intermediari - un sistem de
distributie scurt, care nu necesita investitii deosebite, dar asigura o comunicare directa cu clientii
si avantaje financiare considerabile, si-au spus cuvantul si schimbarile comportamentale
determinate de fenomene bine cunoscute ale economiilor occidentale: inflatia marcilor, atenuarea
diferentierii acestora, omogenizarea circuitelor de distributie, explozia publicitara, comprimarea
timpului liber afectat cumparaturilor. Comunicarea de masa, nepersonalizata, incepe sa devina
costisitoare si ineficienta: clientii nu sunt si nu doresc sa fie tratati ca niste ,,necunoscuti", nu mai
"gusta" monologul publicitatii clasice, simt nevoia unui dialog, realizat prin tehnici interactive.
Sa cumperi direct, pe baza de catalog, prin expedierea unui cupon, printr-un telefon sau prin
internet este extrem de comod. Mai mult, ii poti cere firmei un produs ,,personalizat" - culoarea
preferata, un anumit material, o monograma1.
Pana catre finalul anilor '80, marketingul direct a fost apreciat ca o noua modalitate de
distributie a produselor intreprinderii, activitatile sale specifice fiind integrate in cadrul
departamentelor comerciale sau de vanzari urmarind partial sau in exclusivitate atingerea unor
obiective legate de vanzarile produselor intreprinderii.
Anii '90 aduc definitiile marketingului direct mult mai aproape de esenta sa.
Astfel, Pierre Gregory si Jean-Mark Lehu definesc marketingul direct ca ,,un demers de
marketing care consta in utilizarea unei baze de date (a unui fisier) pentru a stabili contacte
personalizate, a transmite o oferta (prin posta, telefonic sau intr-un alt mod), a stimula un
raspuns rapid si a pune la dispozitia clientilor interesati mijloace de a reactiona" in timp ce
Warren Keegan, Sandra Moriarty si Tom Duncan considera marketingul direct ,,un sistem de
marketing care utilizeaza orientarea exacta, cu ajutorul bazelor de date, impreuna cu
publicitatea si promovarea vanzarilor pentru a genera un raspuns masurabil si/sau o tranzactie2.
Asociatia de Marketing Direct - DMA, a fost creata in 1917, in SUA. DMA - The Direct
Marketing Association - cuprinde aproximativ 4700 de membrii din Statele Unite si 53 de alte
1 Adriana Zait , ,,Baze de date si fisiere in marketingul direct", www.markmedia.ro,2003
tari, de pe 6 continente. Romania este si ea membra DMA; exista si o Fedreratie Pan Europeana a
DMA, numita FEDMA.
DMA defineste marketingul direct ca fiind ,,comunicatie directa cu un consumator
individual sau institutional menita sa genereze un raspuns sub forma unei comenzi (a unei
comenzi directe), a unei cereri de informatii (pregatirea vanzarii) si/sau vizita la un magazin sau
un alt loc pentru cumpararea unui anumit produs sau serviciu (creare de trafic)".
Pornind de la aceste definitii, marketingul direct poate fi definit ca un ,,ansamblu de
concepte, tehnici si instrumente de marketing, concretizate intr-un demers orientat direct,
personalizat si interactiv catre consumator, urmarind generarea unei reactii cuantificabile a
acestuia (concretizata in cumpararea unui produs sau serviciu, solicitarea unor informatii
suplimentare din partea organizatiei, furnizarea de informatii despre caracteristicile si
comportamentul sau de cumparare si consum, interactiunea cu punctele traditionale de
marketing si/sau vanzari ale organizatiei) si crearea unei platforme relationale de marketing pe
termen lung". Instrumentele utilizate de catre marketingul direct sunt in buna masura similare
celor specifice marketingului ,,traditional", similaritatea mentinandu-se si la nivelul notiunilor si
conceptelor de baza folosite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectarea unei Campanii de Direct Mail pentru Produsul Vodafone in Fiecare Zi.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!