CAPITOLUL I Proiectare statie autoservice destinata intretinerii si repararii unui nr. de 1000 ATV-uri, mopeduri ... Documente si aprobari necesare pentru infiintarea unitatii service . 1.1. Procesul tehnologic de intretinere si reparatii curente. Stabilirea operatiilor de intretinere necesare ... . Stabilirea reparatiilor curente ... Stabilirea reparatiilor accidentale Stabilirea masurilor de tehnica a securitatii muncii .. 1.2. Schema generala a procesului tehnologic de intetinere necesar 1.3. Date privind piata si promovarea produselor . 1.4. Elaborarea planului general de organizare a atelierului de intretinere, reparatii curente si accidentale . 1.5. Stabilirea masurilor de tehnica securitatii muncii . 1.6. Dimensionarea unei unitati service auto CAPITOLUL II Studiul functionarii motorului in doi timpi 2.1. Principiul de functionare al motoarelor in doi timpi . 2.2. Cum functioneaza un motor in doi timpi .. CAPITOLUL III Diagnosticarea etanseitatii camerei de ardere .. 3.1. Obiective ale diagnosticarii .. 3.2. Tipuri de diagnosticare . 3.3. Rolul diagnosticarii .. 3.4. Diagnosticarea pe baza presiunii de compresie ... 3.5. Determinarea presiunii de comprimare pentru un motor in doi timpi . CAPITOLUL IV Calculul presei (extractorului) de rumenti .. CAPITOLUL V Calculul mecanismului biela - manivela 5.1. Fortele care actioneaza mecanismul biela - manivela . 5.2. Fortele rezultante din mecanismul biela -manivela . CAPITOLUL VI 6.1. Reglementari si norme tehnice in transporturile rutiere. Dispozitii generale .. 6.2. Conditii de autorizare. Conditii privind organizarea SITP .. CAPITOLUL VII Documente privind autorizarea inspectiilor ITP pentru ATV-uri ... 7.1. Aparatura necesara autorizarii .. Concluzii Bibliografie
CAPITOLUL I Proiectare statie autoservice destinata intretinerii si repararii unui numar de 1000 ATV-uri, mopeduri Documente si aprobari necesare pentru infiintarea unitatii service Pentru infiintarea unitatii service sunt necesare urmatoarele acte: - Certificatul de inmatriculare al firmei, eliberat de Registrul Comertului - Extrasul de carte funciara al sediului firmei - Sentinta judecatoreasca de infiintare a firmei - Statutul societatii - Copia codului fiscal 1.1. Procesul tehnologic de intretinere si reparatii curente Stabilirea operatiilor de intretinere necesare Datorita specificului unitatii (service motociclete, moped-uri si ATV-uri), majoritatea operatiilor curente de intretinere se pot efectua fara a fi necesare multe scule si dispozitive speciale si fara o calificare inalta a personalului. Nu sunt necesare aparate de diagnosticare de inalta performanta, nefiind echipate cu computer de bord sau alte sisteme electronice performante. Operatiile de intretinere ce se pot efectua in cadrul unitatii autoservice sunt urmatoarele: - Inlocuirea elementelor filtrante ale sistemului de alimentare (filtru de combustibil si filtru de aer), al sistemului de ungere si al sistemului de climatizare (filtru de praf). - Inlocuirea elementelor de frictiune ale sistemului de franare si verificarea etanseitatii sistemului; schimbarea lichidului din instalatia de franare si aerisirea instalatiei - Efectuarea schimburilor lichidului de racire, a uleiului din motor sau din transmisie - Efectuarea reglajelor sistemului de directie - Efectuarea diferitelor reglaje ale motorului (jocul termic al supapelor, reglarea avansului, unde este cazul, reglarea injectoarelor, etc.) - Efectuarea reglajelor instalatiei de iluminare - Efectuarea reglajului cursei libere a ambreiajului. Stabilirea reparatiil or curente necesare Reparatiile curente sunt reparatii, in general, de complexitate mica si care nu necesita volum mare de munca, dar care necesita anumite scule si dispozitive specializate. In general, sunt operatii de inlocuire ale unor piese si subansambluri ale sistemelor cele mai solicitate pe parcursul exploatarii. Acestea sunt, de obicei, sistemul de rulare, sistemul de directie si sistemul de franare. Operatiile care se efectueaza asupra sistemului de rulare sunt: - Inlocuirea sau ungerea rulmentilor - Inlocuirea bucselor bratelor suspensiei - Inlocuirea arcurilor si amortizoarelor - Inlocuirea pivotilor. Datorita faptului ca ATV sunt autoturisme de teren, pentru efectuarea reparatilor asupra acestui tip de autovehicul sunt necesare utilaje deosebite ca gabarit. Operatiile de reparatii curente asupra sistemului de directie sunt: - Inlocuirea bieletelor de directie - Inlocuirea bucselor coloanei de directie - Inlocuirea bucselor casetei de directie. - La nivelul sistemului de franare, se poate interveni cu urmatoarele reparatii curente: - Inlocuirea discurilor de frana - Inlocuirea cablurilor de comanda a franei de stationare - Inlocuirea diferitelor conducte - Schimbarea garniturilor de protejare la praf a etrierelor si a garniturilor de etansare - Schimbarea garniturilor pompei centrale de frana. La nivelul sistemului de franare, se poate interveni cu urmatoarele reparatii curente: - Inlocuirea discurilor de frana - Inlocuirea cablurilor de comanda a franei de stationare - Inlocuirea diferitelor conducte - Schimbarea garniturilor de protejare la praf a etrierelor si a garniturilor de etansare - Schimbarea garniturilor pompei centrale de frana. De asemenea, se mai efectueaza operatii de intretinere curenta si la nivelul motorului si a transmisiei. La nivelul motorului se efectueaza urmatoarele reparatii curente: - Inlocuirea curelei sau curelelor de distributie si a curelei de transmitere a miscarii la agregate auxiliare (alternator, pompa servomecanism directie, etc.) - Inlocuirea bujiilor, atat a celor pentru motoarele cu aprindere prin scanteie, cat si a celor incandescente, pentru motoarele cu aprindere prin comprimare - Curatarea injectoarelor. Asupra transmisiei, se pot efectua urmatoarele reparatii curente: - Inlocuirea burdufurilor arborilor planetari - Inlocuirea diferitelor articulatii ale sistemului de comanda si actionare a treptelor de viteza - Inlocuirea discului de ambreiaj, a discului si rulmentului de presiune.
1. Bobescu Gh., s.a.: Motoare pentru automobile si tractoare, vol. I, Ed. Tehnica, Chisinau. 2. Grunwald B.: Teoria, calculul si constructia motoarelor pentru autovehicule rutiere, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1980 3 Rakosi E., Rosca R., Manolache Gh.: Ghid de proiectare a motoarelor de automobil, Editura "Politehnium" Iasi, 2004. 3. Rosca R., Rakosi E., Manolache Gh, Rosu V.: Elemente de tehnologia autovehiculelor, Editura "Politehnium" Iasi, 2005. 4. Turea, N. , Diagnosticarea motoarelor, Ed. Universitatii ,,Transilvania" din Brasov, 2006. 5. ATV Yamaha YFM200 YFM225 Moto-4 200 225 Clymer Service Manuall.pdf 6. ATV Yamaha YFM400 Bigbear Kodiak 400 (05) Service Manual.pdf 7. ATV Honda CR250R 2000-2001 Service manual.pdft
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.