INTRODUCERE 5 CAPITOLUL I. CONSIDERATII TEORETICE CU PRIVIRE LA TRANSMISIILE MECANICE 6 1.1CLASIFICAREA ORGANELOR DE MASINI 6 1.2 ORGANE DE MASINI PENTRU TRANSMITEREA MISCARII DE ROTATIE 7 1.3 TRANSMISIA PRIN CURELE 9 1.4 TRANSMISII CU CABLU 15 1.5 TRANSMISII CU LANTURI 17 1.6 MECANISME CU ROTI DINTATE 19 CAPITOLUL II. PROIECTAREA UNEI TRANSMISII MECANICE DIN CONSTRUCTIA UNUI DISPOZITIV DE AMESTECARE 22 2.1 ANALIZA CINEMATICA A MECANISMULUI DE ACTIONARE 24 2.2 CALCULUL DE PROIECT AL ANGRENAJULUI CILINDRIC 27 2.3 CALCULUL DE PREDIMENSIONARE AL ARBORILOR , ROTILOR DINTATE . ALEGEREA RULMENTILOR 36 2.4 CALCULUL DE REZISTENTA AL ARBORILOR 39 2.5 CALCULUL DE VERIFICARE AL RULMENTILOR 45 2.6 CALCULUL ASAMBLARILOR PRIN PENE 47 CONCLUZII 51 BIBLIOGRAFIE 53
Introducere Organele de masini sunt piese (eventual ansambluri de piese), avand rol functional utilitar care intra in compunerea organic-structurala a oricaror masini, agregate, mecanisme sau dispozitive. Avand rol functional bine determinat fiecare organ de masina poate fi analizat, proiectat si executat separat, considerandu-1 insa independent ca solicitare si uzare cu celelalte organe cu care se asambleaza. Performantele functionale si tehnice ale oricarei masini depind de doi factori principali: conceptia proiectantului care elaboreaza schema de principiu a viitoarei masini si insusirile calitative ale fiecarui element structural component. Primul factor poate fi asigurat printr-o temeinica pregatire teoretica si practica de specialitate a proiectantului. Al doilea factor demonstreaza ca performanta si siguranta in exploatarea masinii, durabilitatea si fiabilitatea sa sunt hotarate de calitatea fiecarui organ component. Pentru aceasta organele de masini trebuie sa satisfaca urmatoarele conditii de baza: - sa corespunda integral scopului functional pentru care se construiesc; - sa fie simple si sa prezinte siguranta in exploatare, adica sa reziste solicitarilor la care sunt supuse; - sa asigure durata de functionare necesara in raport cu scopul, calitatea materialului si a tehnologiei de executie. Rezistenta propriu-zisa, rigiditatea, rezistenta la uzura si rezistenta la temperatura sunt caracteristici ale materialelor organelor de masini care le mentin o anumita capaci tate de a rezista si de a functiona in diferite conditii. Prelucrarea fara dificultati deosebite ca si interschimbabilitatea sunt, de asemenea, insusiri de baza caracteristice multor organe de masini cu rol functional deosebit. CAPITOLUL I. CONSIDERATII TEORETICE CU PRIVIRE LA TRANSMISIILE MECANICE 1.1CLASIFICAREA ORGANELOR DE MASINI Marea diversitate de forme si dimensiuni permite gruparea organelor de masini dupa o serie de criterii, dintre care mai importante sunt cele constructive si cele functionale. Constructiv, organele de masini se grupeaza in: organe simple (pene, nituri, suruburi, arcuri, osii si arbori, roti etc.) si organe complexe (lagare, rulmenti, ambreiaje, vane etc.). Organul complex se caracterizeaza printr-un ansamblu de piese elementare, care numai in totalitatea lor pot indeplini un rol functional unitar. Dupa rolul functional, organele de masini se grupeaza astfel: - organele pasive (nituri, stifturi, pene, arcuri, suruburi de fixare etc.) care nu contribuie in mod direct la transmiterea, la realizarea sau la transformarea miscarii mecanice, ci doar la asamblarea clementelor; - organe active (suruburi de miscare, roti dintate, arbori, manivele, biele, lanturi de transmisie etc.) care, in functionare, au rolul de transmitere sau de transformare a miscari. 1.2 ORGANE DE MASINI PENTRU TRANSMITEREA MISCARII DE ROTATIE Simplitatea constructiva, posibilitatea transmiterii continue la distante variate, functionarea silentioasa, capacitatea de amortizare a vibratiilor si siguranta in functionare sunt caracteristici spre care tinde perfectionarea continua a transmisiilor mecanice. Transmiterea directa a miscarii de rotatie intre arbori situati cap la cap se face prin intermediul cuplajelor. Pentru transmiterea miscarii intre arbori situati la o anumita distanta, dispusi intr-o anumita pozitie, se folosesc mecanisme speciale, numite transmisii mecanice. Transmisia mecanica este un ansamblu cinematic de elemente care au ca scop transmiterea miscarii de rotatie cu sau fara transformarea acesteia, insotita de transmiterea energiei mecanice. Transformarea poate fi cantitativa, cand se transmite miscarea sub un anumit raport de transmitere i != 0 sau calitativa, cand se produce transmiterea prin transformarea miscarii de rotatie in miscare de translatie sau invers. Transmisiile mecanice transmit miscari de la arborele motor numit si arbore conducator la arborele condus.
1 .Bostan I. " Bazele proiectarii masinilor" Editura "Tehnica-Info", Chisinau, 2000 2. Desen tehnic industrial, 2010, Catalog 3. Dima M., "Organe masini", Vol.III, Editura "Academia Militara", Bucuresti, 1975 4. Dulgheru V. "Mecanica Aplicata " Editura "Tehnica", Chisinau, 1999 5. Draghici I., s.a, "Indrumar de proiectare in constructiia de masini", vol.1 si vol.2, Editura "Tehnica" Bucuresti, 1981, 1982 6. Filipoiu I.D., Raseev M., Voica I.," Organe de masini", vol. 1, Editura "Universitatea Politehnica", Bucuresti, 1996 7. http://www.industriealimentara.ro/utilaje-industria-alimentara/112-amestecarea-in-industria-alimentara/amestecarea-materialelor-p%C4%83stoase/malaxoare-cu-ac%C8%9Biune-discontinu%C4%83/40-malaxorul-cu-cuva-rabatabila.html?showall=1
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.