Proiectarea unui Autoturism cu Cinci Locuri Avand un Motor cu Aprindere prin Scanteie

Cuprins licenta Cum descarc?

CAP. I. STUDIUL DE NIVEL AL AUTOTURISMELOR EXISTENTE DIN 
GAMA CELUI CERUT PRIN SARCINA DE PROIECTARE 5 
CAP. II. STUDIU PRIVIIND SISTEME DE SIGURANTA PENTRU AUTOVEHICULE RUTIERE 8
CAP. III. DINAMICA AUTOVEHICULULUI 42
1. Calculul de tractiune 42
1.1. Stabilirea parametrilor geometrici generali 42
1.2. Stabilirea si repartizarea greutatii pe punti 42
1.3. Alegerea pneului si stabilirea razei dinamice 42
1.4. Calculul caracteristicii externe a motorului 43
1.4.1 Stabilirea vitezei maxime 46
1.5. Determinarea raportului de transmitere a reductorului central (i0) 46
1.6. Determinarea raportului de transmitere din cutia de viteze 47
1.6.1. Determinarea raportului de transmitere pentru treapta I din cutia de viteze. 57
1.6.2. Determinarea raportului de transmitere pentru celelalte trepte din cutia 
de viteze 48
1.6.3. Determinarea vitezei maxime pe trepte 48
2. Performantele autovehiculului 49
2.1. Caracteristica de tractiune 49
2.2. Caracteristica dinamica 54
2.3.1. Acceleratia 56
2.3.2. Inversul acceleratiei 58
2.3.3. Timpul si spatiul de demaraj 59
2.4. Bilantul de putere 63
2.5. Franarea autovehiculului 67
2.5.1. Spatiul de franare minim 67
2.5.2. Spatiul de franare minim tinand cont de rezistenta aerului 67
2.5.3. Spatiul de oprire 70
2.6. Calculul de stabilitate 73
2.6.1. Stabilitatea transversala la derapare 73
2.6.2. Stabilitatea de rasturnare 73
2.7. Economicitatea automobilului 58
CAP. IV. CALCULUL AMBREIAJULUI 78
1.Rolul ambreiajului 78
2.Alegerea tipului de ambreiaj. Justificarea schemei consctuctive 79
3. Calculul propriu-zis al ambreiajului 80
3.1. Calculul momentului de frecare 80
3.2. Calculul razelor suprafetei de frecare. 80
3.3 Calculul arcului central tip diafragma 81
3.4. Calculul arborelui ambreiajului 84
3.5. Calculul elementelor de fixare si de ghidare 86
3.6. Calculul elementului elastic 87
3.7. Calculul presiunii specifice 88
3.8. Calculul lucrului mecanic specific de patinare 88
3.9. Calculul termic al ambreiajului 89
4. Sistemul de actionare 90
CAP. V. CALCULUL CUTIEI DE VITEZA 95
CAP. VI. PROCESUL TEHNOLOGIC DE FABRICATIE A ARBORELUI SECUNDAR 114
CAP. VII. JUSTIFICAREA ECONOMICA A SOLUTIILOR ADOPTATE 116
BIBLIOGRAFIE 120


Extras din licenta Cum descarc?

Din studiul de nivel al autovehiculelor din gama de cinci locuri, reiese ca tendintele actual duc la realizarea unui autoturism cu urmatoarele caracteristici:
- Caroseria este prevazuta cu patru usi si in interior cu cinci scaune si are o forma cat mai aerodinamica si mai compacta pentru ca fortele de rezistenta ale aerului sa fie cat mai mici.
- Puntea motoare e dispusa in fata avand o suspensie McPherson, brat suspensie, bara stabilizatoare.
- Puntea spate are o suspensie multibrat, arc elicoidal, bara stabilizatoare.
- Cutia de viteze se tinde sa fie manuala, in cinci trepte si nu automata pentru aceasta cutie are o fiabilitate scazuta si se pierde placerea de a conduce un autoturism.
- Franele autovehiculului tind sa fie cu discuri ventilate fata si tambur spate.
- Anvelopele se aleg tinand cont de aderenta cursorului si de amortizare cat mai buna a oscilatiilor si a vibratiilor ce apar in sistemul de rulare al autoturismului.
CAP. II. STUDIU PRIVIIND SISTEME DE SIGURANTA PENTRU AUTOVEHICULE RUTIERE
Volvo Cars continua cercetarile in domeniul sigurantei auto pe sosele: un nou sistem de avertizare in caz de coliziune si frana automata, un sistem Cruise Control si un sistem de avertizare pentru soferii ce sunt prea obositi la volan au fost dezvoltate.
Compania Volvo a dezvoltat un sistem in caz de coliziune cu un automobil din fata ce stationeaza sau este in miscare. Acesta ne avertizeaza acustic si va frana automat pentru a evita coliziunea. Sistemul Cruise Control va adapta viteza in functie de automobilul din fata automat sau ne va atentiona atunci cand suntem prea aproape de el. Aceste sisteme vor fi disponibile pe noile versiuni ale modelelor Volvo S80, V70 si CX70 incepand cu sfarsitul anului 2007.
La mai mult de 50% din accidentele intamplate din cauza coliziunii din spate cu un alt autovehicul, soferii vinovati nu franeaza destul de mult pentru a evita accidentul. Acest sistem intervine automat, previne soferul, il avertizeaza si in caz contrar actioneaza sistemul de franare in functie de viteza avuta pentru a evita cat se poate de mult coliziunea si ranirea ocupantilor din vehicul. 
Primul sistem introdus pe Volvo S80 foloseste unde radar pentru a detecta potentialii factori de accident. Noul sistem foloseste si unde radar dar si o camera video. Raza undelor radar este de 150 de metri in fata autovehiculului iar cea a camerei video este de 50 de metri. Sistemul prelucreaza datele si daca cumva ceva este in neregula intervine. Daca soferul nu observa obstacolul din fata sistemul il previne vizual cu un semnal rosu de avertizare si unul sonor, "incarca" sistemul de franare. Acestea ajuta soferul sa reactioneze si sa franeze. O reducere a vitezei de la 60 la 50 km/h in momentul impactului reduce cu 30% energia produsa, deci mai putine daune automobilului si mai putine rani pasagerilor. 
Fig.2.1
Fig.2.2
Adaptive Cruise Control ne permite reglarea vitezei si mentinerea sa intre 30 si 200 km/h. Dar aceasta se poate adapta automat in functie de vehiculul care ruleaza in fata automobilului. Daca acesta din fata are o viteza mai mica sistemul va frana automat mentinand o distanta suficienta pentru evitarea oricarui pericol. Sistemul are si el limitele sale: daca soseaua este slab iluminata sau ceata, fumul, ninsoarea o acopera nu poate opera la capacitatea sa maxima si atunci trebuie sa facem totul manual.
Un alt sistem introdus de Volvo va fi Driver Alert Control. Acesta atentioneaza soferii care nu sunt destul de concentrati la volan din cauza oboselii. Lane Departure Warning functioneaza atunci cand soferul depaseste marcajele de pe sensul sau de mers fara nici un motiv intemeiat sau fara sa semnalizeze.
Compania Volvo a analizat modul in care se comporta in spatele volanului soferii in diferite conditii de stres si oboseala. In fiecare an din cauza soferilor care adorm la volan se produc peste 100000 de accidente in Statele Unite ale Americii, din care 1500 sunt mortale si peste 70000 de pasageri si soferi sunt raniti. Aceeasi situatie este similara si in Europa.
Sistemele Driver Alert Control si Lane Daparture Control sunt unice. Acestea analizeaza toti parametrii automobilului si cei ai soferului. O camera instalata in interior masoara permanent distanta intre autovehicul si marcajele de pe sosea. Astfel se afla daca soferul face miscari bruste ale volanului fara nici un motiv anume si il avertizeaza printr-un semnal sonor si luminos si un text pe ecranul din bord "Driver alert - Time for a break" (Alerta pentru sofer - este timpul pentru o pauza). Aceste sisteme nu pot functiona in parametrii normali daca soseaua nu este marcata corespunzator sau daca conditiile meteo sunt nefavorabile (ceata, ninsoare, polei).
Audi are cel mai rapid super-computer pentru simularile de crash-test. Clusterul - format din 320 de servere ce lucreaza in paralel - are o putere de calcul de 15 teraflops (15 miliarde de calcule pe secunda), fiind cel mai rapid sistem din industria auto si unul dintre cele mai rapide 150 super-calculatoare din lume.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectarea unui Autoturism cu Cinci Locuri Avand un Motor cu Aprindere prin Scanteie.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!