Proiectarea unui Turbocompresor de Supraalimentare pentru un MAS

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap. 1. Calculul termic al motorului. 5
1.1 .Generalitati.5
1.2.Raportul de comprimare.7
1.3.Coeficientul de dozaj la putere nominala. 9
1.4.Cote de reglaj.10
1.5.Alezajul cilindrului.12
1.6-Cursa pistonului.12
1.7.Caracteristica combustibililor.12.
1.8Masa moleculara. 13
1.9 -Presiunea si temperatura mediului ambiant.13
1.10.Temperatura gazelor arse. 14
1.11.Coeficientul de utilizare a caldurii in procesul arderii.15
1.12-Presiunea gazelor arse. 16
1.13.Viteza amestecului in galeria de admisie.17
1.14 Exponentul mediu al politropei de comprimare.17
1.15-Exponentul politropic al procesului de destindere.19
1.16-Modificarea temperaturii amestecului in colectorul de aspiratie. 23
1.17.Coeficientul corectiei presiunii maxime de ardere.23
Cap.2. Parametri calculati ai motorului.24
2.1 .Programul calculeaza.24
2,1.1 Compozitia gazelor arse. -.24
2.1.2-Parametrii proceselor termice-.25
2.1.3-Parametri indicati si efectivi ai motorului. 26
2.1.4-Bilantul termic al motorului.26
2.2.Valori ale curse si presiunii in cilindru.27
2.3.Caracteristica de turatie.32
Cap. 3.Turbocompresorul. .43
3.1.Generalitati.43
3.2.Constructia turbocompresorului.45
3.3 .Lagarele turbocompresorului.50
3.4. Circuitele auxiliare ale turbocompresorutui.53
3.5. Insonorizarea turbocompresorului. 55
3.6.Solutii constructive pentru reglajul direct al turbocompresorului.57
3.6.1 .Supapa "waste-gate" . .57
3.6.2. Supapa "waste-gate" reglabila.62


Extras din licenta Cum descarc?

Tema proiectului
Sa se proiecteze un turbocompresor de supraalimentare pentru un M.A.S. destinat unui autoturism de clasa medie, utilizand urmatoarele date initiale:
o M.A.S. supraalimentat, policilindric (1=4);
o Alezajul: D=76 [mm];
o Cursa: S=77 [mm];
o Cilindreea: Vh-1397 cm3;
o Coeficientul de dozaj la putere nominala: a= 0.9;
o Presiunea de supraalimentare: P[=0.19 [Mpa];
o Raportul volumetric de compresie: E~9.2;
o Turatia normala: n =6400 [rot/mim];
o Avansul la deschiderea supapei de admisie inaintea PMI [?RAC] : 20?
o Intarzierea la inchiderea supapei de admisie dupa PME [?RAC] : 35?
o Avansul la deschiderea supapei de evacuare inaintea PME [?RAC] : 30?
o intarzierea la inchiderea supapei de evacuare dupa PMI [?RAC]: 20?
o Avansul la producerea scantei de aprindere [?RAC] : 40?
Cap.l.Calculul termic al motorului
1.1 Generalitati
Proiectarea unui motor modem de automobil necesita rezolvarea unui ansamblu fundamental de criterii functionale si economice. Exponentii acestui ansamblu sunt:
- puterea dezvoltata,
- consumul de carburant,
- gradul de poluare,
- durabilitatea,
- pretul de fabricatie,
Un alt criteriu important poate fi capacitatea cilindrica a motorului, care
influenteaza in mare masura succesul comercial in special prin prisma taxelor fiscale.
In mod evident rezolvarea optionala a tuturor criteriilor nu este posibila. De aceea, in functie de aplicatia si de sectorul de piata pentru care este destinat motorul, unul sau mai multe dintre aceste criterii devin predominante in defavoarea celorlalte.
Lucrarea abordeaza calcularea unui turbocompresor pentru un motor
supraalimentat cu aprindere prin scanteie, pentru care criteriul puterii este esential.
Inainte de a calcula turbocompresorul trebuie sa facem calculul unui motor cu ardere intema, care presupune determinarea, in etape succesive, a unor marimi diverse prin care se pot estima performantele energetice, solicitarile termice si mecanice din organele componente, nivelul de vibratii, tendintele de uzura, etc.
Se efectueaza calculul termic al motorului care consta in determinarea parametrilor fluidului de lucru in diverse momente caracteristice ale ciclului fimctional, ceea ce face posibila stabilirea evolutiei, in functie de pozitia pistonului, a presiunii gazelor din cilindru; prin prelucrarea acestor marimi se obtin parametrii indicati, efectivi si comparativi ai motorului. Dm parcurgerea acestei etape rezulta performantele energetice ale motorului, iar cunoasterea evolutiei presiunii gazelor din cilindru permite calculul fortelor si momentelor generate de aceasta asupra organelor mecanismului motor. In final se efectueaza bilantul energetic al motorului, pe baza caruia se pot intrevede eventualele imbunatatiri, dar care ofera si date concrete pentru compararea performantelor cu produse similare aflate deja in exploatare. Este deosebit de util ca in finalul calcului termic sa se stabileasca, pe baza unui algoritm adecvat, o caracteristica de utilizare a motorului iar cea mai reprezentativa fiind cea de turatie la sarcina totala.
Pentru efectuarea calcului termodinamic al motorului s~a folosit un program de calcul, datele initiale ale programului fiind stabilite conform capitolelor ce urmeaza.


Fisiere in arhiva (2):

  • motorul diploma.mcd
  • Proiectarea unui Turbocompresor de Supraalimentare pentru un MAS.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!