Proiectia Dezvoltarii unui Produs Turistic in Contextul Atragerii de Fonduri Europene. Studiul de Caz - Pensiunea Pinul Negru Baile Herculane

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere
1 Politica de marketing intreprinderii 5
1.1 Coordonatele politicii de marketingul intreprinderii 5
2 Politica de produs 6
2.1 Semnificatii ale produsului in optica de marketing 6
2.2 Particularitatile serviciilor 7
2.3 Definirea produsului turistic 7
2.4 Clasificarea produsului turistic 8
2.5 Pozitionarea produsului turistic 9
2.6 Ciclul de viata al produselor 10
2.7 Strategii privind produsele turistice 11
2.7.1 Strategii privind produsele turistice existente 12
2.7.2 Strategii privind produsele turistice noi 12
3 Politica de pret 14
3.1 Pretul in cadrul mixului de marketing 14
3.2 Factorii luati in considerare la stabilirea pretului 14
3.2.1 Factori interni care influenteaza deciziile de pret 15
3.2.2 Factori externi care influenteaza deciziile de pret 16
3.3 Determinarea pretului 17
3.3.1 Metode bazate pe costuri 17
3.3.2 Metode bazate pe valoare 18
3.3.3 Metode bazate pe concurenta 18
3.4 Strategii de pret 18
3.4.1 Strategii de stabilire a pretului pentru noi produse 18
3.4.2 Strategii de stabilire a pretului in cadrul gamei sortimentale 19
3.4.3 Strategii reactive la preturile concurentilor 19
3.5 Modalitati de ajustare a preturilor in turism 20
3.6 Problema consumatorului in privinta pretului 21
4 Politica de distributie 23
4.1 Conceptul de distributie 23
4.2 Canalele de distributie 23
4.3 Functile canalului de distributie 23
4.4 Tipuri de intermediarii in turism 23
4.4.1 Tur-operatorii 26
4.4.2 Agentiile de turism distribuitoare 26
4.4.3 Agentiile receptive 26
4.4.4 Alti intermediarii 26
4.4 Strategii de distributie 27
5 Politica de promovare 29
5.1 Sistemul de comunicatie al intreprinderii moderne 
si activitatea sa promotionala 29
5.2 Formele promovarii 29
5.2.1 Publicitatea turistica 30
5.2.1.1 Continut, obiective, etape 30
5.2.1.2 Mesajul publicitar 30
5.2.1.3 Formele publicitatii 31
5.2.1.4 Promovarea vanzarilor 31
5.2.2 Relatii publice si sponsorizarea 34
5.2.2.1Targul de turism 34
5.2.3 Fortele de vanzare 35
6 Studiul de caz Pensiunea Pinul Negru Baile Herculane 36
6.1 Analiza indicatorilor economico financiar previzionati 37
6.2 Implementarea programului de marketing privind realizarea
indicatorilor prognozati 46
6.3 Concluzii 55
7 Bibliografie 56


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1. POLITICA DE MARKETING A INTREPRINDERII
1.1 Coordonatele politicii de marketing a intreprinderii
In prezent, firma isi desfasoara activitatea intr-un mediu instabil si dinamic, rezultand astfel necesitatea unei adaptari permanente a activitatii intreprinderii la cerintele mediului sau extern, la cerintele si restrictiile care se manifesta pe pietele pe care firma este prezenta. Adaptarea intreprinderii la conditiile concrete ale mediului sau extern nu se poate face in conditiile absentei marketingului.
Integrarea functiei de marketing in cadrul functiilor intreprinderii presupune desfasurarea unor activitati specifice, cum ar fi: selectia personalului implicat in activitatile de marketing, elaborarea politicii si a strategiilor de marketing concrete, cuantificarea interdependentelor intre activitatea de marketing si toate celelalte activitati desfasurate in cadrul intreprinderii.
Necesitatea abordarii tuturor problemelor intr-o viziune de marketing a fost sintetizata foarte sugestiv de catre Guy Serraf: ,,intreprinderile bogate nu fac marketing pentru ca au bani, ci au bani pentru ca fac marketing". Politica de marketing a intreprinderii defineste cadrul general de actiune al acesteia, in vederea realizarii intregii sale activitati. Politica de marketing este alcatuita dintr-o suma de strategii si instrumente concrete de actiune (tactici). Politica globala de marketing a intreprinderii este alcatuita dintr-un numar de patru politici de baza, si anume: politica de produs, politica de pret, politica de distributie si politica promotionala.
Strategia de marketing - componenta a politicii de marketing - include mijloacele pe care intreprinderea urmeaza sa le utilizeze in vederea realizarii obiectivelor de piata pe care si le-a propus, in concordanta cu coordonatele generale ale politicii de marketing. Strategia de marketing poate fi elaborata in diverse momente si cu diverse ocazii: in cazul lansarii pe piata a unui nou produs, odata cu fundamentarea programelor, planurilor sau bugetelor intreprinderii etc.
Specialistii recomanda elaborarea, la nivelul intreprinderii, a unui set de strategii de marketing, set care sa includa si strategii ,,de rezerva", pe care intreprinderea sa le poata aplica in situatiile de criza, in situatiile neprevazute. In functie de segmentul caruia i se adreseaza, strategia de marketing poate imbraca forme concrete: strategie de piata, strategie de produs, strategie promotionala etc. In general, o strategie de marketing este alcatuita din urmatoarele strategii ,,partiale": strategia de actiune, strategia rezultatelor si strategia angajarii. 
Strategia de actiune stabileste: produsele sau gama de produse care urmeaza sa fie produse in intreprindere; nivelul preturilor practicate la beneficiar; regiunea si respectiv pietele pe care se va comercializa produsul; canalele de distributie utilizate etc.
Strategia rezultatelor motiveaza actiunile intreprinderii prin abordarea prioritara a
unor domenii cum ar fi: utilitatea sociala a produselor; utilizarea completa a capacitatilor de productie sau a fortei de munca; prioritatile tehnice etc. 
Prin strategia angajarii se stabileste cine, cand si unde va executa actiunile concrete cuprinse in strategia in cauza.
Tactica de marketing realizeaza transpunerea efectiva in practica a strategiilor de marketing ale unei intreprinderi. Relatia intre strategia si tactica de marketing este de la intreg la parte.
Figura 1.1 Relatia intre strategia si tactica de marketing
Specialistii considera ca politica de marketing a intreprinderii este determinata, in mod hotarator, de doua categorii distincte de factori, si anume: factori exogeni si factori endogeni. In categoria factorilor exogeni se situeaza acei factori asupra carora intreprinderea poate exercita un control mai redus si care sunt caracterizati prin eterogenitate; intre acesti factori putem include: cererea de produse; practicile comerciale; concurenta; conjunctura; cultura; tehnologia; legislatia etc.
In categoria factorilor endogeni se situeaza, de regula, cei 4 P, si anume: produsul, pretul, plasarea si promovarea.
CAPITOLUL 2. POLITICA DE PRODUS
2.1 Semnificatii ale produsului in optica de marketing
Multiplicarea trebuintelor umane a gasit correspondent in cresterea exponentiala a bunurilor materiale si a serviciilor chemate sa le satisfaca, determinand totodata sporirea preocuparilor specialistilor pentru aflarea raspunsurilor la intrebari de genul: "ce este un produs?", "care sunt elementele purtatoare ale noutatii?", "cum este judecata aceasta de catre beneficiarul ei?", etc.
Notiunea de produs a facut de-a lungul timpului obiectul unor multiple abordari astfel produsul poate fi definit ca: "ansamblul elementelor care declanseaza cererea, ansamblul care inglobeaza pe langa forma materiala a acesteia, o serie de componente acorporale". Specialistii in marketing definesc produsul ca un pachet de beneficii. Aceasta inseamna ca produsul e mult mai mult decat o insumare a caracteristicilor sale fizice; el include elemente suplimentare, cum ar fi: imaginea marcii, modul de ambalare si livrare a produsului, chiar si culoarea cutiei. Caracteristicile primare sunt acele beneficii esentiale ale produsului, pe care le au in comun cu cele ale concurentei; caracteristicile auxiliare sunt particularitatile si beneficiile unice pentru produs.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectia Dezvoltarii unui Produs Turistic in Contextul Atragerii de Fonduri Europene. Studiul de Caz - Pensiunea Pinul Negru Baile Herculane.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!