Promovarea Conceptului de Marketing in Cadrul unei Firme

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In acceptiunea generala, marketingul reprezinta "stiinta si arta de a convinge clientii sa cumpere". Philip Kotler definea marketingul ca "un proces social si managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar si doresc prin crearea, oferirea si schimbul de produse si servicii avand o anumita valoare". Simplist, marketingul reprezinta "arta si stiinta de a vinde". Teoria si practica marketingului sunt justificate prin convingerea conform careia clientii folosesc un produs/serviciu pentru ca au o nevoie, sau pentru ca produsul/serviciu aduce un presupus beneficiu.
Marketingul este un subiect de preocupare majora pentru activitatea de turism intrucat el este principalul instrument de influentare a dimensiunilor si componentelor acestei uriase piete. Transporturile reprezinta un domeniu important al activitatii economico-sociale pentru ca prin intermediul lor se efectueaza deplasarea in spatiu a bunurilor si oamenilor in scopul satisfacerii necesitatilor materiale si spirituale ale societatii omenesti. Dezvoltarea, diversificarea si modernizarea transporturilor au fost determinate de extinderea si intensificarea productiei si a circulatiei marfurilor, de adancirea diviziunii internationale a muncii.
Avand in vedere necesitatea realizarii legaturilor dintre productie si consum,transporturile sunt acelea care deplaseaza bunurile obtinute in celelate ramuri ale productiei materiale din locul in care au fost produse la cel in care urmeaza a fi consumate in cadrul pietei interne si internationale.
Obiectul activitatii de transport il constituie deplasarea in spatiu a calatorilor si marfurilor. Insa nu toate deplasarile in spatiu constituie obiectul activitatii de transport supuse contractului de transport. Astfel, transportul informational, transportul de lichide si gaze prin conducte si alte activitati asemanatoare nu pot forma obiectul contractului de transport. Aceste activitati se realizeaza prin instalatii proprii si nu necesita operatiunile specifice pe care le presupune activitatea de transport, cum ar fi: preluarea de catre transportator a marfurilor, obligatia de paza si preluare a lor la destinatie.
Considerata sub aspectul continutului sau economic, activitatea de transport constituie mijlocul prin care se inlesneste schimbul de bunuri si deplasarea oamenilor, spre deosebire de deplasarea gandirii (transportul corespondentei, faxul, transmisiunile telefonice), transport ce este supus altor reguli. De asemenea, ramane in afara sferei noastre de preocupare transportul postal care, desi se realizeaza pe baza unor raporturi juridice intre transportator si unitatea de posta, nu se integreaza in contractul de transport. Mai mult, nici expeditorul, nici destinatarul nu au legaturi juridice cu unitatea de transport ce realizeaza activitatea de corespondenta.
Astfel, activitatea de transport poate fi definita ca actiunile prin care se organizeaza si se realizeaza deplasarea calatorilor si marfurilor in spatiu si timp.
Un rol important il are transportul in sfera productiei unde, printr-o mai buna organizare, poate contribui la: reducerea ciclului de productie, accelerarea vitezei de rotatie a mijloacelor circulante, imbunatatirea indicatorilor economico-financiari.
Productia unei intreprinderi este deservita nu numai de transportul intern, ci si de transportul care realizeaza legaturile externe ale acesteia cu celelate intreprinderi si cu intreaga economie nationala. De aici decurge functia importanta a transporturilor de a sustine legaturile de productie intre intreprinderi, comunicatiile intre marile centre industriale, intre cele industriale si agricole, etc. Acest rol este indeplinit de transporturile de utilitate publica, in componenta carora intra: caile ferate, fluviale si maritime, rutiere, transportul aerian si transportul de calatori. Acesta din urma deserveste procesul de productie prin deplasarea muncitorilor la si de la locul de munca.
Rolul transporturilor este evident, prin intermediul acestora asigurandu-se procesul de productie cu mijloace de productie si forta de munca.
Transportul marfurilor reprezinta un set de activitati logistice de baza, care se desfasoara in aproape orice canal de marketing si consta in crearea utilitatilor de loc si de timp. Definirea transportului nu trebuie sa se limiteze la simpla deplasare spatiala a marfurilor. In cazul apelarii la un transportator, utilizatorul cumpara un ansamblu de servicii.
Perspectiva limitata la deplasarea spatiala va conduce la alegerea firmei transportatoare care aplica cel mai scazut tarif de transport. Totusi, utilizatorul este interesat sa obtina serviciile dorite, in afara de miscarea spatiala a marfurilor, la cel mai bun pret. Astfel, tariful nu constituie unicul criteriu de akegere a unui transportator, deoarece firma utilizatoare urmareste sa indeplineasca cerintele proprii si pe cele ale clientilor sai, referitoare la nivelul de servire.
Primul capitol al lucrarii cuprinde o scurta prezentarea a semnificatiei marketingului afacerilor in etapa actuala a dezvoltarii economice din Romania. Tot in acest capitol am descris si cresterea economica durabila in momentul de fata.
Al doilea capitol cuprinde politicile si strategiile de marketing in care vom prezenta si analiza politicile si strategiile de marketing pe fiecare element al mixului de marketing in parte. Mixul de marketing este, probabil, sintagma cel mai des folosita in marketing. Orice companie care doreste sa aiba o strategie de marketing bine definita trebuie sa ia in considerare toate cele patru elemente ale mixului de marketing: produs, pret, distributie, plasare. 
Astfel, pe parcursul acestei lucrari vom incerca sa determinam in ce masura a reusit compania Euromax Logistic sa imbine aceste elemente, carui element i-a acordat o importanta mai mare si care au fost efectele strategiilor aplicate.
In capitolul trei al lucrarii am prezentat societatea Euromax Logistic, evidentiind istoricul firmei, flota societatii, aspectele competitive ale serviciului de transport Euromax.
Capitolul patru este o aplicare a politicilor di strategiilor de marketing in cadrul firmei Euromax Logistic.
Capitolul 1
Semnificatia marketingului afacerilor in etapa actuala a dezvoltarii economice din Romania
Marketingul este acea functie a organizatiei care identifica nevoile si dorintele clientilor, determina pietile care pot fi deservite cel mai bine si concepe produse, servicii si programe adecvate deservirii acestor piete. Totusi, marketingul nu este doar o functie aparte, ci mult mai mult - o filosofie care calauzeste intreaga organizatie. Scopul activitatii de marketing este de a-l satisface pe client intr-un mod profitabil, prin realizarea unor legaturi avantajoase cu acestia. Personalul de marketing nu poate atinge acest scop de unul singur, ci trebuie sa colaboreze strans cu alte categorii de personal din cadrul firmei si cu alte organizatii componente ale lantului de valori, pentru a oferii clientilor produse cu o valoare superioara. Multi considera ca marketingul este un sinonim cu vanzarea sau cu publicitatea. Acestia se inseala. In realitate activitatea de marketing nu se refera atat la vanzare, cat mai ales la cunoasterea a ceea ce trebuie produs! Nici publicitatea, nici vanzarea nu pot compesa o eventuala insatisfactie a clientului. 
Care este continutul termenului marketing? El trebuie inteles nu in sensul vechi, acela de a vinde-,,vanzare"-ci in cel nou, de satisfacere a nevoilor consumatorului. Multi studenti se arata surprinsi cand afla ca vanzarea este numai varful aisbergului numit marketing; ea este unu din multele functii ale marketingului si deseori, nu cea mai importanta. Daca operatorul de marketing va reusi sa identifice nevoile clientului, sa creeze produse de calitate la preturi corespunzatoare , sa le distribuie si sa le promoveze in mod eficient, aceste bunuri se vor vinde foarte repede. 
In fiecare zi a vietii noastre venim in contact cu marketingul. Dimineata ne trezim la sunetul alarmei produs de un radio cu ceas Sanyo. La el ascultam o piesa de pe album al lui Holograf si apoi o reclama la un concert al formatiei Iris. Ne spalam pe dinti cu Colgate, unii dintre noi se barbieresc cu un aparat de ras Gillette Sensor, isi clatesc gura cu Scope si folosesc articole de toaleta si aparate electronice realizate de producatori din intreaga lume. Ne punem blugii Levi's, ne luam pantofii de sport Nike si ne ducem la bucatarie, unde bem o cana de iaurt marca Danone si mancam un castron de Fruit'n'Fibre (fructe si cereale) produs de firma Kellogg, cu o ceasca de cafea Kenco. Consumam portocale produse in Grecia si ceai importat din Sri Lanka, citim un ziar facut din esenta lemnoasa provenita din Canada si ascultam la radio stiri din cele mai indepartate tari ale lumii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Promovarea Conceptului de Marketing in Cadrul unei Firme.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!