INTRODUCERE CAPITOLUL I POLITICA DE COMUNICATII IN TURISM 1.1. Politica de comunicatii - concept si continut 1.2. Elaborarea strategiei de comunicare 1.3. Strategii promotionale CAPITOLUL II ANALIZA PRICIPALELOR FORME DE PROMOVARE IN DOMENIUL TURISMULUI 2.1. Publicitatea in turism 2.2. Relatiile publice 2.3. Promovarea vanzarilor 2.4. Marketingul direct CAPITOLUL III PROMOVAREA PRIN BRAND A DESTINATIEI TURISTICE - ROMANIA 3.1. Pozitionarea brand-ului 3.2. Personalitatea brand-ului 3.3. Identitatea vizuala si sloganul brand-ului 3.4. Brand-ul si strategia de comunicare a brand-ul CONCLUZII BIBLIOGRAFIE
INTRODUCERE Situata in randul tarilor al caror potential turistic este divers si bogat, Romania nu a reusit sa-l valorifice la adevarata sa valoare. Perioada dupa 1990 se caracterizeaza printr-un volum al circulatiei turistice interne si internationale relativ scazut, un volum al incasarilor, in principal al celor valutare, aproape nesemnificativ, comparativ cu celelalte tari receptoare din zona. Dezvoltarea turismului in perioada actuala si atribuirea rolului de sector economic prioritar in contextul alinierii sale la nivelul cerintelor internationale reprezinta un deziderat. Una dintre cele mai inclestate si rafinate batalii in materie de promovare, pe care o poarta toate tarile lumii se duce in domeniul turismului, deoarece atragerea de turisti constituie cea mai avantajoasa afacere a acestui inceput de mileniu. Pana in decembrie 1989 a existat in Romania o adevarata industrie a genului, coordonata si finantata de Ministerul Turismului, editarea in engleza, franceza si germana a unei reviste ,,Vacante in Romania'', tiparirea de pliante in sute de mii de exemplare(exista chiar si o tipologie specializata pe acest gen de lucrari), participarea regulata la targuri si expozitii internationale de turism, invitarea a numerosi ziaristi straini sa viziteze Romania. Practica vest-europeana si cea mondiala au dovedit necesitatea crearii unei structurii descentralizate, ca forma de parteneriat intre sectorul public si cel privat. In tarile comunitare promovarea in turism nu este realizata de minister. Aceasta trebuie sa promoveze acte normative care sa imprime un anumit ritm industriei turistice. Partea de promovare trebuie sa fie detasata de cea de administratie, accentul sa se puna pe realizarea de colaborari, de parteneriat intre cele doua sectoare public si privat. In domeniul promovarii, Ministerul turismului din Romania, a avut pe rand, relatii de promotor, apoi o functie de destinatie in care s-a dezvoltat infrastructura turismului; a urmat al-III-lea stadiu, de interventie, prin care se initiau masuri de protectie a consumatorului, de control al preturilor si tarifelor. In prezent in Romania consideram ca s-a ajuns in stadiul IV (relevat si de un studiu al Organizatiei Mondiale a Turismului) in care statul este coordonator. In aceasta etapa se pune accent pe eficienta cu care sunt gestionate resursele, iar aceasta eficienta se probeaza prin gasirea solutiilor in care sa intre in parteneriat sectorul public, cel privat si autoritatile locale. Specialistii Organizatiei Mondiale a Turismului afirma, ca aproape nici o activitate din lume ,, nu are nevoie de o promovare mai activa, mai ingenioasa si mai agresiva ca turismul''. Acest lucru se explica datorita faptului ca industria ospitalitatii se adreseaza aproape unui miliard de beneficiari, care trebuie sa afle totul si la timp despre oferta sa. Explicabil, deci de ce in tarile ,,importatoare'' de turisti(Spania, Franta, Italia,Austria, Elvetia...) se cheltuiesc sute de milioane de $ pentru promovare. Tarile foste socialiste din jur (Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia) s-au confruntat si se confrunta, ca si Romania, cu insuficienta fondurilor de promovare acordate de la buget. Dar toate au gasit solutii, inclusiv prin crearea unor holding-uri specializate in domeniul promovarii.
1. Balaure V, I. Catoiu, , C. Veghes, Marketing turistic , Editura: Uranus, 2005 2. Brandabur R., Puiu C., Stancioiu A.-F., Marketing. Concepte fundamentale, Editura Scrisul Romanesc, Craiova, 2001. 3. Bretcu A., Marketing strategic, Editura Eftimie Murgu, 2013 4. Bruhn M., Marketing, Editura Economica, Bucuresti, 1999 5. Bucur Sabo M., Marketing turistic , Editura Irecson, 2006 6. Burke, F.F. si Resnick B.P., Marketing and Selling the Travel Product, South-Western Publishing, Cincinnati, Ohio, 1991; 7. David Ogilvy, Confesiunile unui om de publicitate, Editura Humanitas, 2007 8. Drayton B., Marketing direct pe intelesul tuturor, Editura Publica, 2008 9. Enache Elena (coord.), Marketing, Editura Independenta Economica , 2008 10. Foltean F., Ladar L. (coord.) - Marketing, Editura Brumar, Timisoara, 2001 11. Holloway J. C. si Plant R. V. - ,,Marketing'', Pitman, London, 1992. 12. Iordache M. C., Ciochina I., Tourism brand - the premise of a positive image for a tourist destination. Study case: Romania, International Journal of Information, Business and Management, Vol. 6, No.3, 2014 13. Iordache C. M., Iuliana Cebuc, Dorin Hoarca, Tehnica operatiunilor de turism, Pitesti, Editura Independenta Economica, 2009 14. Ispas A., Marketing turistic, Editura Universitatii Transilvania, Brasov, 2011. 15. Meghisan Gh., Nistorescu T., Bazele marketingului, Editura Economica, Bucuresti, 1998 16. Moise Zamfir C., Marketing. Ghid pentru participarea la targuri si expozitii, Editura Dacia, 2008 17. Morgan N., Pritchard A., Advertising in tourism and leisure, Butterworth-Heinemann, 2001 18. Nita I., Piata turistica a Romaniei, Editura: Economica, 2008 19. Skinner S.J., Marketing, Hoghton, Mifflin Company, U.S.A, 1990; 20. Stancioiu A.F. (coord.), Marketing. Abordare Instrumentala, Editura Scrisul Romanesc, Craiova, 2003. 21. * * * MDRT - Romania- Explorati gradina Carpatilor, Valori de referinta si identitate vizuala, 2010 22. * * * www.business.ro 23. * * * www.mdrt.ro 24. * * * www.romania.online
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.