Promovarea prin brand a destinației turistice - România

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 57 în total
Cuvinte : 16068
Mărime: 279.82KB (arhivat)
Publicat de: Carmen I.
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAPITOLUL I
  3. POLITICA DE COMUNICAȚII ÎN TURISM
  4. 1.1. Politica de comunicații - concept și conținut
  5. 1.2. Elaborarea strategiei de comunicare
  6. 1.3. Strategii promoționale
  7. CAPITOLUL II
  8. ANALIZA PRICIPALELOR FORME DE PROMOVARE ÎN DOMENIUL TURISMULUI
  9. 2.1. Publicitatea în turism
  10. 2.2. Relațiile publice
  11. 2.3. Promovarea vânzărilor
  12. 2.4. Marketingul direct
  13. CAPITOLUL III
  14. PROMOVAREA PRIN BRAND A DESTINAȚIEI TURISTICE - ROMÂNIA
  15. 3.1. Poziționarea brand-ului
  16. 3.2. Personalitatea brand-ului
  17. 3.3. Identitatea vizuală și sloganul brand-ului
  18. 3.4. Brand-ul și strategia de comunicare a brand-ul
  19. CONCLUZII
  20. BIBLIOGRAFIE

Extras din licență

INTRODUCERE

Situată în rândul țărilor al căror potential turistic este divers și bogat, România nu a reușit să-l valorifice la adevărata sa valoare. Perioada după 1990 se caracterizează printr-un volum al circulației turistice interne și internaționale relativ scăzut, un volum al încasărilor, în principal al celor valutare, aproape nesemnificativ, comparativ cu celelalte țări receptoare din zonă. Dezvoltarea turismului în perioada actuală și atribuirea rolului de sector economic prioritar în contextul alinierii sale la nivelul cerințelor internaționale reprezintă un deziderat.

Una dintre cele mai încleștate și rafinate bătălii în materie de promovare, pe care o poartă toate țările lumii se duce în domeniul turismului, deoarece atragerea de turiști constituie cea mai avantajoasă afacere a acestui început de mileniu.

Până în decembrie 1989 a existat în România o adevărată industrie a genului, coordonată și finanțată de Ministerul Turismului, editarea în engleză, franceză și germană a unei reviste ,,Vacanțe în România’’, tipărirea de pliante în sute de mii de exemplare(există chiar și o tipologie specializată pe acest gen de lucrări), participarea regulată la târguri și expoziții internaționale de turism, invitarea a numeroși ziariști străini să viziteze România.

Practica vest-europeană și cea mondială au dovedit necesitatea creării unei structurii descentralizate, ca formă de parteneriat între sectorul public și cel privat. În țările comunitare promovarea în turism nu este realizată de minister. Aceasta trebuie să promoveze acte normative care să imprime un anumit ritm industriei turistice. Partea de promovare trebuie să fie detașată de cea de administrație, accentul să se pună pe realizarea de colaborări, de parteneriat între cele două sectoare public și privat.

În domeniul promovării, Ministerul turismului din România, a avut pe rând, relații de promotor, apoi o funcție de destinație în care s-a dezvoltat infrastructura turismului; a urmat al-III-lea stadiu, de intervenție, prin care se inițiau măsuri de protecție a consumatorului, de control al prețurilor și tarifelor. În prezent în România considerăm că s-a ajuns în stadiul IV (relevat și de un studiu al Organizației Mondiale a Turismului) în care statul este coordonator. În această etapă se pune accent pe eficiența cu care sunt gestionate resursele, iar această eficiență se probează prin găsirea soluțiilor în care să intre în parteneriat sectorul public, cel privat și autoritățile locale.

Specialiștii Organizației Mondiale a Turismului afirmă, că aproape nici o activitate din lume ,, nu are nevoie de o promovare mai activă, mai ingenioasă și mai agresivă ca turismul’’. Acest lucru se explică datorită faptului că industria ospitalității se adresează aproape unui miliard de beneficiari, care trebuie să afle totul și la timp despre oferta sa.

Explicabil, deci de ce în țările ,,importatoare’’ de turiști(Spania, Franța, Italia,Austria, Elveția...) se cheltuiesc sute de milioane de $ pentru promovare.

Țările foste socialiste din jur (Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia) s-au confruntat și se confruntă, ca și România, cu insuficiența fondurilor de promovare acordate de la buget. Dar toate au găsit soluții, inclusiv prin crearea unor holding-uri specializate în domeniul promovării.

Bibliografie

1. Balaure V, I. Catoiu, , C. Veghes, Marketing turistic , Editura: Uranus, 2005

2. Brandabur R., Puiu C., Stăncioiu A.-F., Marketing. Concepte fundamentale, Editura Scrisul Românesc, Craiova, 2001.

3. Bretcu A., Marketing strategic, Editura Eftimie Murgu, 2013

4. Bruhn M., Marketing, Editura Economică, București, 1999

5. Bucur Sabo M., Marketing turistic , Editura Irecson, 2006

6. Burke, F.F. și Resnick B.P., Marketing and Selling the Travel Product, South-Western Publishing, Cincinnati, Ohio, 1991;

7. David Ogilvy, Confesiunile unui om de publicitate, Editura Humanitas, 2007

8. Drayton B., Marketing direct pe intelesul tuturor, Editura Publica, 2008

9. Enache Elena (coord.), Marketing, Editura Independența Economică , 2008

10. Foltean F., Lădar L. (coord.) - Marketing, Editura Brumar, Timișoara, 2001

11. Holloway J. C. și Plant R. V. - ,,Marketing’’, Pitman, London, 1992.

12. Iordache M. C., Ciochină I., Tourism brand - the premise of a positive image for a tourist destination. Study case: Romania, International Journal of Information, Business and Management, Vol. 6, No.3, 2014

13. Iordache C. M., Iuliana Cebuc, Dorin Hoarcă, Tehnica operațiunilor de turism, Pitești, Editura Independența Economică, 2009

14. Ispas A., Marketing turistic, Editura Universitatii Transilvania, Brasov, 2011.

15. Meghișan Gh., Nistorescu T., Bazele marketingului, Editura Economică, București, 1998

16. Moise Zamfir C., Marketing. Ghid pentru participarea la targuri si expozitii, Editura Dacia, 2008

17. Morgan N., Pritchard A., Advertising in tourism and leisure, Butterworth-Heinemann, 2001

18. Nita I., Piața turistică a României, Editura: Economica, 2008

19. Skinner S.J., Marketing, Hoghton, Mifflin Company, U.S.A, 1990;

20. Stăncioiu A.F. (coord.), Marketing. Abordare Instrumentală, Editura Scrisul Românesc, Craiova, 2003.

21. * * * MDRT - România- Explorați grădina Carpaților, Valori de referintă și identitate vizuală, 2010

22. * * * www.business.ro

23. * * * www.mdrt.ro

24. * * * www.romania.online

Preview document

Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 1
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 2
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 3
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 4
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 5
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 6
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 7
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 8
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 9
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 10
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 11
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 12
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 13
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 14
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 15
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 16
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 17
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 18
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 19
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 20
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 21
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 22
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 23
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 24
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 25
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 26
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 27
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 28
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 29
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 30
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 31
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 32
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 33
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 34
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 35
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 36
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 37
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 38
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 39
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 40
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 41
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 42
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 43
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 44
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 45
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 46
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 47
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 48
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 49
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 50
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 51
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 52
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 53
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 54
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 55
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 56
Promovarea prin brand a destinației turistice - România - Pagina 57

Conținut arhivă zip

  • Promovarea prin brand a destinatiei turistice - Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Aplicarea tehnologiilor informaționale în activitatea hotelieră. Studiu de caz - Hotel Ambient Brașov

CAPITOLUL I: HOTELĂRIE ŞI INDUSTRIE HOTELIERĂ În prezent, hotelăria participă activ tot mai mult la viaţa economică şi socială; fiind o creaţie a...

Studiu de Caz al Portugaliei

INTRODUCERE Portugalia, ţară a contrastelor, combină modernul şi anticul, cultura latină şi obiceiurile europene, o arhitectură deosebită şi o...

Croația - perla Mării Adriatice - sejur de 8 zile pe Riviera Opatija

Cap.I Sejur de 8 zile pe Riviera Opatija 1.1 Titlul programului turistic internaţional Titlul programului, “Croaţia- perla Marii Adriatice. Sejur...

Potențialul turistic al Carpaților Românești

ROMANIA - LOCURI UNICE Potentialul turistic ar putea fi definit astfel: totalitatea factorilor de atractie apartinand cadrului natural sau...

Potențialul turistic al Transilvaniei

Introducere Turism este cuvantul utilizat cel mai frecvent. El exprima o activitate complexa care presupune deplasarea, stationarea de la cateva...

Patrimoniu și turism cultural în Italia

INTRODUCERE Turismul cultural reprezintă un domeniu de interes, care îmbină noţiuni şi cunoştinţe legate de elementele culturale şi de...

Dezvoltarea regiunii Clisura Dunării

Prezentare generala Descriere Clisura Dunării (sârbă Banatska Klisura, Банатска Клисура) este o regiune geografică situată de-a lungul malului...

Turismul Spaniei

Denumire oficiala: Regatul Spaniei Localizare: Insula Iberica, in sudul Franteti, intre marea Mediterana la est si la sud si Oceanul Atlantic la...

Te-ar putea interesa și

Posibilități de Relansare pe Piață a Hotelurilor de pe Litoral

INTRODUCERE Subiectul pe care această lucrare îşi propune să-l trateze în cele ce urmează îl constituie competitivitatea redusă a majorităţii...

Nevoia de promovare a turismului românesc pentru a diminua efectele crizei globale

INTRODUCERE Cunoscută încă din antichitate, publicitatea a devenit în lumea modernă un fenomen indispensabil. În contextul economiei de piaţă ea a...

Competitivitate economică

Programul operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice” (POS CCE) este unul dintre cele sapte programe operationale sectoriale...

Brand Turistic Brașov

Capitolul I Branding-ul şi destinaţia turistică I.1 Ce este turismul? Turismul modern s-a născut în secolul al XIX-lea, odată cu dezvoltarea...

Posibilități și resurse de punere în valoare a potențialului turistic din Valea Prahovei

Introducere Turismul reprezintă o activitate permanentă a omului modern, având implicații pe multiple planuri, de la cel economic la cel politic,...

Analiza Brandului Destinației Turistice Turcia

Introducere 1. Evaluarea situaţiei curente a destinaţiei turistice 1.1 Analiza macromediului de marketing Pământurile Turciei sunt situate în...

Servicii și Promovarea Turismului

Argument Industria hotelieră este o componentă a industriei turismului, fiind o activitate economică din sfera serviciilor şi, ca orice domeniu...

Promovarea României în străinătate

Paşii pe care îi face o ţară când îşi construieşte brandul variază de la caz la caz. Totuşi, una din marile agenţii globale de branding,...

Ai nevoie de altceva?