Cuprins
- Introducere
- CAP I Considerații generale privind site-urile de socializare
- 1.1 Scurt istoric
- 1.2 Noțiuni referitoare la rețelele de socializare
- 1.3 Clasificarea site-urilor de socializare
- 1.4 Influenta site-urilor de socializare asupra promovarii companiilor
- CAP II Utilizarea site-urilor de socializare în marketing
- 2.1 Marketingul pe site-urile de socializare
- 2.2 Tehnici de marketing pe site-urile de socializare
- 2.3 Instrumente de marketing pe site-urile de socializare
- CAP III Studiu de caz - promovarea companiei pe rețelele de socializare
- 3.1 Prezentarea companiei
- 3.2 Metodologie
- 3.2.1 Analiza situatiei actuale
- 3.2.2 Stabilirea obiectivelor
- 3.2.3 Stabilirea metodelor si strategiilor
- Concluzii
- Bibliografie
Extras din licență
Introducere
Am ales această temă deoarece consider că este extrem de important să abordez și să studiez modalitățile de promovare prin intermediul site-urilor de socializare. Actualitatea temei reiese din necesitatea studierii unui fenomen tot mai des întâlnit în prezent.
Lucrarea este împărțită pe 3 capitole semnificative ce abordează atât elementele teoretice cât și elementele practice privind subiectul abordat. În primul capitol am decis să studiez site-urile de socializare, începând prin a prezenta evoluția istorică și conceptul în sine și temrinand prin a prezenta impactul pe care îl au asupra procesului de promovare a companiilor.
În capitolul 2 am decis să analizez modalitatea de utilizare a marketingului pe site-urile de socializare. Aici am prezentat atât tehnicile și metodele utilizate pe site-urile de socializate, cât și metodele și strategiile implicate.
În capitolul 3 am decis să reaizez un studiu de caz prin care să pun în pracrica elementele teoretice prezentate în lucrare. Aici am ales să prezint modalitatea de promovare a unei companii, prin intermediul rețelelor de socializare principale.
Rețelele sociale au devenit unul dintre spațiile preferate ale brandurilor pentru a comunica cu consumatorii. Prin aceste spații, companiile care oferă servicii pentru clienți, de asemenea fac branding, generează gradul de conștientizare a mărcii, printre multe alte lucruri.
Marketingul în rețelele sociale sau marketingul social media este unul dintre cele mai populare servicii de marketing online. Promovarea în rețelele sociale se referă la un tip de marketing pe Internet care urmărește atingerea obiectivelor de comunicare și marketing ale mărcii prin participarea la diverse rețele media sociale.
Pe Internet, modurile în care promovam ceva sunt diferite - și uneori mai variate decât modalitățile obișnuite. O companie se poate promova prin e-mail, site-uri web, podcast-uri și filme, bloguri și rețele sociale, datorită extinderii Web-ului, prin intermediul telefoanelor mobile care se conectează la Internet. În concluzie, există o multitudine de moduri de promovare online și trebuie să le luăm pe toate în considerare.
Următorul detaliu special, care schimbă este ceea ce se promovează. Se poate promova o companie, marca, produsele și serviciile, dar se pot promova, de asemenea, site-urile proprii.
Marketingul web ne permite să abordăm aceleași persoane care pot fi abordate prin marketingul tradițional, într-un mod mai rafinat. Cu alte cuvinte, Web-ul ne permite să ne ajustăm obiectivele într-un mod care nu este posibil cu marketingul tradițional.
În marketing, ca și în orice altă activitate de afaceri, orice acțiune care este executată fără o planificare adecvată presupune cel puțin un risc ridicat de eșec sau o pierdere amplă de resurse și eforturi. În cazul în care o acțiune neplanificată are succes, ar trebui să ne întrebăm ce ar fi putut ieși dacă am fi lucrat în cadrul unui plan. Încercarea de a reuși un proiect fără a utiliza un plan de marketing este ca și cum am încerca să navigăm pe o mare furtunoasă, fără diagrame maritime sau destinații clare.
Planul de marketing oferă o viziune clară asupra obiectivului final și a ceea ce dorim să atingem pe calea către obiectiv, raportând în detaliu situația și poziționarea în care ne aflăm, marcând etapele care trebuie îndeplinite. Are avantajul că adunarea și dezvoltarea datelor necesare pentru realizarea acestui plan ne permite să calculăm cât timp va dura pentru a acoperi fiecare etapă, dându-ne o idee clară despre timpul pe care trebuie să-l folosim pentru activități, despre personalul pe care trebuie să-l alocăm pentru atingerea obiectivelor și despre resursele economice de care avem nevoie. Fără un plan de marketing nu vom ști niciodată cum am obținut rezultatele companiei noastre și, prin urmare, vom fi expuși riscurilor existente pe piață.
Marketingul digital și rețelele sociale permit un contact direct cu publicul țintă, astfel încât atunci când vine vorba de a promova, putem lua în considerare toate opțiunile care exista prin intermediul telefoanelor mobile, tabletelor, calculatoarelor și smart TV-ului, printre altele. Astăzi, în toate familiile există cel puțin un utilizator de rețele sociale cu profil Facebook, în care prezintă fotografii ale realizărilor lor personale, în care călătoriile au o importanță crucială, deoarece fotografiile acestora sunt cele care generează traficul sporit de comentarii și aprecieri între rețeaua de utilizatori.
Aici putem convinge utilizatorii de modalități indirecte de a ne păstra în minte atunci când aleg un produs ori un serviciu și de a ne recomanda prietenilor pentru a câștiga mai mulți adepți.
Un subiect de mare relevanță este conținutul postat. Cele mai multe dintre conținuturi sunt promoții, evenimiente, informări, dar se întâmplă ca aceleași informații să fie observate și la alte companii similare, pierzând diferența pe care fiecare companie o caută.
După cum vom vedea în lucrare, marketingul pe site-urile de socializare ocupa un loc semnificativ în rândul instrumentelor de promovare a unei companii. Astfel, prin realizarea studiului de caz voi pune în practică aspectele teoretice din lucrare. De asemenea, în urma realizării acestei lucrări am intenția de a-mi îmbogăți cunoștințele referitoare la promovarea prin intermediul site-urilor de socializare.
Bibliografie
Blanchard, Olivier, Social Media ROI, Ed. Pearson Education, Inc., 2011
Carter, Brian and Levy, Justin R., Facebook marketing: leveraging Facebook’s features for your marketing campaigns. 3rd ed. Indianapolis, 2012
Cismaru, Diana-Maria, Managementul reputației în mediul online, Ed. Tritonic, 2015
Fuchs, C., K. Boersma, A. Albrechtslund, and M. Sandoval, Internet and surveillance: The challenges of Web 2.0 and social media, Ed. Routledge, 2011
Horea M. Badalau, Tehnici de comunicare in social media, Ed. Polirom, 2011
Kotler, Philip, Maesincee, Suvit, Jain, Dipak, Marketingul în era digitală, București: Meteor Press, 2009
Lovett, John, Social Media Metrics Secrets, Ed. Wiley Publishing, Inc., 2011
Mark W. Schaefer, Retelele de socializare explicate, Ed. ACT si Politon, 2016
Robinson, Laura, The cyberself, the selfing project goes online, symbolic interaction in the digital age, New Media and Society, New York, 2007
Rotaru Ileana, Comunicarea virtuală. Impactul noilor tehnologii informaționale și comunicaționale în spațiul educațional contemporan, Ed. Tritonic, 2010
Simona Vinerean, Importance of Strategic Social Media Marketing, Expert Journal of Marketing, Sprint Investify, vol. 5(2), 2017
Preview document
Conținut arhivă zip
- Promovarea unei companii in mediul online.docx