Introducere CAP I Consideratii generale privind site-urile de socializare 1.1 Scurt istoric 1.2 Notiuni referitoare la retelele de socializare 1.3 Clasificarea site-urilor de socializare 1.4 Influenta site-urilor de socializare asupra promovarii companiilor CAP II Utilizarea site-urilor de socializare in marketing 2.1 Marketingul pe site-urile de socializare 2.2 Tehnici de marketing pe site-urile de socializare 2.3 Instrumente de marketing pe site-urile de socializare CAP III Studiu de caz - promovarea companiei pe retelele de socializare 3.1 Prezentarea companiei 3.2 Metodologie 3.2.1 Analiza situatiei actuale 3.2.2 Stabilirea obiectivelor 3.2.3 Stabilirea metodelor si strategiilor Concluzii Bibliografie
Introducere Am ales aceasta tema deoarece consider ca este extrem de important sa abordez si sa studiez modalitatile de promovare prin intermediul site-urilor de socializare. Actualitatea temei reiese din necesitatea studierii unui fenomen tot mai des intalnit in prezent. Lucrarea este impartita pe 3 capitole semnificative ce abordeaza atat elementele teoretice cat si elementele practice privind subiectul abordat. In primul capitol am decis sa studiez site-urile de socializare, incepand prin a prezenta evolutia istorica si conceptul in sine si temrinand prin a prezenta impactul pe care il au asupra procesului de promovare a companiilor. In capitolul 2 am decis sa analizez modalitatea de utilizare a marketingului pe site-urile de socializare. Aici am prezentat atat tehnicile si metodele utilizate pe site-urile de socializate, cat si metodele si strategiile implicate. In capitolul 3 am decis sa reaizez un studiu de caz prin care sa pun in pracrica elementele teoretice prezentate in lucrare. Aici am ales sa prezint modalitatea de promovare a unei companii, prin intermediul retelelor de socializare principale. Retelele sociale au devenit unul dintre spatiile preferate ale brandurilor pentru a comunica cu consumatorii. Prin aceste spatii, companiile care ofera servicii pentru clienti, de asemenea fac branding, genereaza gradul de constientizare a marcii, printre multe alte lucruri. Marketingul in retelele sociale sau marketingul social media este unul dintre cele mai populare servicii de marketing online. Promovarea in retelele sociale se refera la un tip de marketing pe Internet care urmareste atingerea obiectivelor de comunicare si marketing ale marcii prin participarea la diverse retele media sociale. Pe Internet, modurile in care promovam ceva sunt diferite - si uneori mai variate decat modalitatile obisnuite. O companie se poate promova prin e-mail, site-uri web, podcast-uri si filme, bloguri si retele sociale, datorita extinderii Web-ului, prin intermediul telefoanelor mobile care se conecteaza la Internet. In concluzie, exista o multitudine de moduri de promovare online si trebuie sa le luam pe toate in considerare. Urmatorul detaliu special, care schimba este ceea ce se promoveaza. Se poate promova o companie, marca, produsele si serviciile, dar se pot promova, de asemenea, site-urile proprii. Marketingul web ne permite sa abordam aceleasi persoane care pot fi abordate prin marketingul traditional, intr-un mod mai rafinat. Cu alte cuvinte, Web-ul ne permite sa ne ajustam obiectivele intr-un mod care nu este posibil cu marketingul traditional. In marketing, ca si in orice alta activitate de afaceri, orice actiune care este executata fara o planificare adecvata presupune cel putin un risc ridicat de esec sau o pierdere ampla de resurse si eforturi. In cazul in care o actiune neplanificata are succes, ar trebui sa ne intrebam ce ar fi putut iesi daca am fi lucrat in cadrul unui plan. Incercarea de a reusi un proiect fara a utiliza un plan de marketing este ca si cum am incerca sa navigam pe o mare furtunoasa, fara diagrame maritime sau destinatii clare. Planul de marketing ofera o viziune clara asupra obiectivului final si a ceea ce dorim sa atingem pe calea catre obiectiv, raportand in detaliu situatia si pozitionarea in care ne aflam, marcand etapele care trebuie indeplinite. Are avantajul ca adunarea si dezvoltarea datelor necesare pentru realizarea acestui plan ne permite sa calculam cat timp va dura pentru a acoperi fiecare etapa, dandu-ne o idee clara despre timpul pe care trebuie sa-l folosim pentru activitati, despre personalul pe care trebuie sa-l alocam pentru atingerea obiectivelor si despre resursele economice de care avem nevoie. Fara un plan de marketing nu vom sti niciodata cum am obtinut rezultatele companiei noastre si, prin urmare, vom fi expusi riscurilor existente pe piata. Marketingul digital si retelele sociale permit un contact direct cu publicul tinta, astfel incat atunci cand vine vorba de a promova, putem lua in considerare toate optiunile care exista prin intermediul telefoanelor mobile, tabletelor, calculatoarelor si smart TV-ului, printre altele. Astazi, in toate familiile exista cel putin un utilizator de retele sociale cu profil Facebook, in care prezinta fotografii ale realizarilor lor personale, in care calatoriile au o importanta cruciala, deoarece fotografiile acestora sunt cele care genereaza traficul sporit de comentarii si aprecieri intre reteaua de utilizatori. Aici putem convinge utilizatorii de modalitati indirecte de a ne pastra in minte atunci cand aleg un produs ori un serviciu si de a ne recomanda prietenilor pentru a castiga mai multi adepti. Un subiect de mare relevanta este continutul postat. Cele mai multe dintre continuturi sunt promotii, evenimiente, informari, dar se intampla ca aceleasi informatii sa fie observate si la alte companii similare, pierzand diferenta pe care fiecare companie o cauta. Dupa cum vom vedea in lucrare, marketingul pe site-urile de socializare ocupa un loc semnificativ in randul instrumentelor de promovare a unei companii. Astfel, prin realizarea studiului de caz voi pune in practica aspectele teoretice din lucrare. De asemenea, in urma realizarii acestei lucrari am intentia de a-mi imbogati cunostintele referitoare la promovarea prin intermediul site-urilor de socializare.
Blanchard, Olivier, Social Media ROI, Ed. Pearson Education, Inc., 2011 Carter, Brian and Levy, Justin R., Facebook marketing: leveraging Facebook's features for your marketing campaigns. 3rd ed. Indianapolis, 2012 Cismaru, Diana-Maria, Managementul reputatiei in mediul online, Ed. Tritonic, 2015 Fuchs, C., K. Boersma, A. Albrechtslund, and M. Sandoval, Internet and surveillance: The challenges of Web 2.0 and social media, Ed. Routledge, 2011 Horea M. Badalau, Tehnici de comunicare in social media, Ed. Polirom, 2011 Kotler, Philip, Maesincee, Suvit, Jain, Dipak, Marketingul in era digitala, Bucuresti: Meteor Press, 2009 Lovett, John, Social Media Metrics Secrets, Ed. Wiley Publishing, Inc., 2011 Mark W. Schaefer, Retelele de socializare explicate, Ed. ACT si Politon, 2016 Robinson, Laura, The cyberself, the selfing project goes online, symbolic interaction in the digital age, New Media and Society, New York, 2007 Rotaru Ileana, Comunicarea virtuala. Impactul noilor tehnologii informationale si comunicationale in spatiul educational contemporan, Ed. Tritonic, 2010 Simona Vinerean, Importance of Strategic Social Media Marketing, Expert Journal of Marketing, Sprint Investify, vol. 5(2), 2017
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.