INTRODUCERE pag 4 Capitolul I Strategii de promovare prin intermediul reţelelor sociale pag 6 1.1 Marketing şi promovarea on-line pag 8 1.2 Social Media Marketing (SMM) pag 23 Capitolul II Prezentarea companiei Samsung pag 31 2.1 Prezentare generală Samsung pag 31 2.2 Samsung, companie multinaţională pag 32 2.3 Activitatea Samsung pe piaţa din România pag 37 2.4 Analiza SWOT a firmei pag 39 Capitolul III Promovarea brandului Samsung prin intermediul reţelelor de socializare (studiu de caz) pag 41 3.1 Analiza site-ului Samsung.ro pag 44 3.1.1 Analiza SWOT a site-ului pag 46 3.2 Samsung prin intermediul reţelelor sociale pag 48 Capitolul IV Concluzii şi propuneri pag 59 BIBLIOGRAFIE pag 61
Introducere Într-o eră a schimbărilor atât de rapide, precum era digitală, este necesar ca fiecare companie să îşi îndrepte privirea către viitor şi să intuiască ce schimbări trebuie să facă pentru a supravieţui şi prospera. În ultimul deceniu, strategia şi practica de marketing au trecut prin schimbări spectaculoase datorită marilor progrese tehnologice, mai ales datorită dezvoltării incendiare a Internetului. “Părintele” Kotler demonstrează în cartea sa, că fără Internet nu se mai poate: “pentru a putea prospera – de fapt, chiar a supravieţui – în această nouă eră digitală, marketerii trebuie să-şi gândească strategiile şi să le adapteze la noul mediu al zilei de azi”. Ca orice teorie, marketing-ul continuă să ţină pasul cu dezvoltările tehnologice. Ca urmare, după ce ne-a invadat cu mesaje pe toate canalele tradiţionale (audiovizual, presa scrisă, evenimente etc.), atacă mai nou şi în mediul virtual, în încercarea de a atrage şi mai ales, de a reţine noi clienţi. Maturizându-se repede, consumatorul român este obişnuit să selecteze media pe care doreşte să o acceseze. Astfel se constată continua schimbare a statutului consumatorilor din cea de “telespectatori” în cea de “navigatori de Internet”, fapt ce a dat de gândit companiilor de publicitate, cât şi clienţilor lor. În aceste condiţii marketing-ului tradiţional nu îi este diminuată deloc importanţa, însă se impune dezvoltarea unei noi componente, numită marketing on-line. În acest context, companiile care nu neglijează latura lor de marketing, îsi propun să fie prezente cât mai mult pe piaţa virtuală pentru diverse acţiuni care vizează fie o lansare de produs, fie întărirea unui brand existent, fie a unui serviciu, fie publicitatea acestora. Oricare din acţiunile de pe Internet generează comportamente de marketing pentru că acesta este de fapt scopul final: câţi mai mulţi oameni să ajungă la informaţie şi să ia o decizie. Costul ridicat al publicităţii tradiţionale a îndreptat paşii multor companii către Internet. Prin acesta, orice companie îşi poate asigura o prezenţă neîntreruptă, 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, pentru preţuri incomparabil inferioare. În plus, prin această prezenţă permanentă, compania îşi asigură un serviciu de suport şi informare continuu, rapid şi eficace către clienţi. Piaţa publicităţii on-line este în continuă expansiune, “vedetele” fiind reţelele sociale. Companiile din România au simţit şi ele care este noul trend. Atrase de potenţialul uriaş de promovare pe care îl oferă Facebook, Twitter, Google sau Yahoo!, companiile şi-au dezvoltat stategii care mizează pe apropierea de clienţi. Chiar dacă acum este mode on-line, specialiştii recomandă publicitatea multicanal, subliniind că nu este sănătos pentru ca politica de marketing pe Internet să o excludă pe cea de tip clasic. Următoarea lucrare este destinată înţelegerii cât mai profunde a noului fenomen în cadrul activităţii de marketing şi exemplificarea acestuia prin analiza aprofundată a brand-ului Samsung, atât pe plan internaţional, cât şi pe plan intern. Nou sau nu, cunoscut sau necunoscut, marketing-ul prin intermediul reţelelor sociale bate în pas de defilare pa bulevardul on-line-ului, atrăgând atât critici, cât şi aprecieri. Părerişe sunt pro şi contra, iar la nivel internaţional, toată lumea discută despre Social Media Marketing. Revoluţia, sau evoluţia social media, poate fi considerată în plină desfăşurare, rămânând de aflat care va fi deznodământul în care nu există o experienţă, nu există specialişti foarte mulţi în domeniul marketing-ului prin intermediul social media, iar în fiecare zi, diverşi specialişti de talie internaţională în Social Media Marketing, publică noi şi noi analize, noi şi noi modalităţi de exploatare optimă a noului mediu.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.