CAPITOLUL I Marketing-baza promovării 3 1.1. Conceptul şi mixul de marketing în domeniul turismului 3 1.2. Marketingul – mix şi calitate în turism 5 1.2.1. Politica de produs – definiţie, componente, particularităţi, strategii de produs în domeniul turismului 6 1.2.2. Politica de distribuţie – canale de distribuţie, tipuri de variante strategice utilizate în distribuţia produsului turistic 7 1.2.3. Politica de preţ - componente, metode de stabilire a preţului, strategii de preţ 7 1.2.4. Politica de promovare - publicitate, relaţii publice, marketingul direct, promovarea vânzărilor 8 1.3. Mediul de marketing al firmei turistice 9 1.3.1. Componentele mediului de marketing 10 1.4. Piaţa turistică - noţiuni de bază şi prospectarea pieţei turistice 16 1.4.1. Analiza S.W.O.T 17 1.4.2. Analiza cash-flow-ului 18 CAPITOLUL II Promovarea vânzărilor agenţiilor de turism 20 2.1. Agenţia de turism 20 2.1.1. Tipologia agenţiilor de turism 21 2.1.2. Tipologia reţelelor de agenţii 25 2.2. Promovarea turistică 26 2.3. Obiectivele promovării vânzărilor în turism 27 2.4. Reguli privind promovarea vânzărilor 30 2.5. Motivele promovării vânzărilor in turism 31 2.6. Formele de promovare a vânzărilor în turism 33 2.7. Instrumentele promovării vânzărilor 36 2.8. Strategii de promovare 36 CAPITOLUL III Analiza activităţii agenţii de turism “Micomis Travel Tour” Braşov 41 3.1. Prezentarea agenţiei “Micomis Travel Tour” 41 3.2. Promovarea produsului „Sejur cultural în Franţa” în cadrul agenţiei de turism “Micomis Travel Tour” Braşov 55 3.2.1. Elaborarea circuitului turistic 55 3.2.2. Programul publicitar ales pentru agenţia Micomis Travel Tour Braşov 66 3.2.3. Delimitarea pieţelor şi a segmentelor de piaţă vizate 68 3.2.4. Stabilirea temei mesajului publicitar şi alegerea tehnicii de promovare 69 3.2.5. Selecţionarea materialelor documentare 71 3.2.6 Pregătirea şi realizarea campaniei publicitare 71 3.2.7 Elaborarea planului de apariţie pe piaţa vizată a mesajelor publicitare 72 CONCLUZII 75 BIBLIOGRAFIE 77
Capitolul I Marketing-baza promovării 1.1. Conceptul şi mixul de marketing în domeniul turismului Termenul de marketing (de origine anglo-saxonă) derivă din participiul trecut al verbului “to market” care înseamnă a desfăşura o tranzacţie pe piaţă, a vinde. Marketingul este un proces social şi managerial prin care grupurile şi indivizii obţin ceea ce le trebuie şi ceea ce doresc prin crearea şi schimbarea de produse sau valori cu alte grupuri şi indivizi. Managementul a fost definit şi ca o “realizare prin alţii a obiectivelor propuse”, evident într-o firmă sau întreprindere, ceea ce a atras autorului şi unele critici, pentru că un novice în domeniu ar putea înţelege că “lucrul trebuie făcut de alţii”, adică “trecut altora, deoarece conducătorul nu ar fi vrut să execute singur”. În definirea marketingului s-au abordat de-a lungul timpului două viziuni: viziunea managerială asupra marketingului şi viziunea relaţională. Abordarea denumită „marketing management” are în vedere procesul de adoptare al deciziilor şi de rezolvare a problemelor din perspectiva marketingului axat pe un suport analitic conştient din teoria economică, sociologie şi statistică. Abordarea manageriala este legată de conceptul de mix - marketing şi de o tratare analitică a conducerii de marketing ce presupune secvenţele analiză, planificare, implementare şi control. Marketing management este procesul de planificare şi realizare a concepţiei, preţului, promovarea şi distribuirea ideilor, bunurilor şi serviciilor, proces care creează schimbările ce satisfac obiectivele indivizilor şi organizaţiilor. Astfel aspectele esenţiale ale viziunii de marketing sunt - Marketingul este abordat dintr-o perspectivă managerială, fiind considerată o funcţie specializată a firmei ce impune planificare şi realizare de activităţi care au în vedere satisfacerea cerinţelor consumatorilor; - Marketingul este un ansamblu de activităţi specifice desfăşurate nu numai de producător dar şi de către anumite categorii de intermediari şi chiar de către cumpărători; - Marketingul are în vedere bunuri, servicii, idei; - Marketingul creează şi promovează relaţia de schimb reciproc avantajoasă; - Marketingul poate fi promovat de către persoane şi organizaţii, indiferent dacă urmăresc sau nu să obţină profit. Având în vedere că relaţiile sunt considerate esenţa marketingului putem vorbi de marketingul relaţional care pune accent pe raporturile sau relaţiile dintre părţile implicate într-un proces de schimb şi în realizarea momentană a tranzacţiei în sine. Într-o lucrare prezentată la Conferinţa Anuală a Academiei Europene de Marketing se sublinia că marketingul constă în stabilirea, menţinerea şi întărirea raporturilor cu consumatorii şi alţi parteneri, având în vedere un profit, astfel încât obiectivele părţilor să se realizeze. Aceasta se îndeplineşte prin schimb mutual şi îndeplinirea promisiunilor. Marketingul este privit ca fiind o adevărată luptă, fiind o modalitate de acţiune pentru a ieşi câştigător, câmpul de bătălie fiind considerat piaţa, obiectivele fiind cucerirea consumatorilor (prin atragerea şi satisfacerea cerinţelor acestora). În cadrul activităţii de marketing câmpul de luptă este reprezentat de piaţa pe care firma îşi va desfăşura activitatea iar ţinta este reprezentată de consumatori. Consumatorul poate fi considerat elementul central al eforturilor de marketing. Toate activităţile firmei sunt desfăşurate luând în considerare consumatorul. Conceptul care stă la baza activităţii de marketing este acela de nevoie umană. O nevoie umană este conştientizarea unui sentiment de lipsă, oamenii având nevoi fizice de bază, nevoi sociale, de apartenenţă, nevoi personale, de cunoaştere şi auto exprimare.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.