Introducere.3 Capitolul I – Oferta turistica, componenta de baza a produsului turistic 1.1. Conceptul de oferta turistica si productie turistica.5 1.2. Particularitatile si structura ofertei turistice.7 1.3. Determinantii ofertei turistice.10 Capitolul II – Potentialul turistic al statiunii Calimanesti-Caciulata 2.1. Resursele naturale.18 2.2. Resursele antropice.20 2.3. Baza tehnico-materiala.23 2.4. Circulatia turistica.28 Capitolul III – Propuneri de diversificare si imbunatatire a calitatii ofertei turistice in Calimanesti-Caciulata 3.1. Determinarea atractivitatii statiunii Calimanesti-Caciulata.30 3.2. Posibilităţi de specializare turistică a ofertei staţiunii Călimăneşti-Căciulata .33 3.3. Promovarea şi dezvoltarea staţiunii .43 Concluzii.50 Bibliografie.51
Introducere Motto: “Turismul nu reprezinta doar o modalitate simpla pentru realizarea de activitati comerciale; el este, de asemenea, o schematizare ideologica a istoriei, a naturii si a traditiilor, o schematizare ce ar putea sa recontureze cultura si natura la adevaratele lor dimensiuni” Dean MacCannel Similar altor activitati economico-sociale, subiectul activitatii turistice il reprezinta omul. In calitatea sa de calator, explorator sau turist, deplasandu-se individual sau in grup, omul este centrul tuturor activitatilor, indiferent cat de mari sunt curiozitatea, dorinta sau interesul pentru aventura. Miscarea ce rezulta este cauza schimbarilor sociale, culturale si economice, a caror dinamica are o raza mare de actiune si un efect larg. De notat ar fi si faptul ca nu numai calatorul insusi, dar si oamenii si natiunile intre care el calatoreste sunt, de asemenea, influentate in acest proces. Astfel, intregul efort are in vedere activitatea calatoriilor, ca si a celor care urmaresc indeplinirea dorintelor si nevoilor lor, precum si cele ale societatii in general. Interesul pentru calatorie si turism s-a transformat de-a lungul anilor intr-un mare fenomen de masa, implicand milioane de oameni care viziteaza alte tari si multe alte milioane care calatoresc in interiorul tarii lor. Turismul reprezintă călătoriile de plăcere, pentru recreere. Aceasta a fost extinsă în ultimii ani pentru a include orice călătorie în afara zonei în care cineva trăieşte sau munceşte, de la călătorii de o zi până la vacanţe în străinătate. Turismul se numără printre cele câteva fenomene ce s-au impus în epoca contemporană, dezvoltarea sa spectaculoasă constituind o trăsătură caracteristică secolelor XX şi XXI. Turismul a fost, în timp, obiectul a numeroase studii, mulţi autori încercând să-l definească. În 1905, R. Guyer-Freuler arăta că “turismul, în sensul modern al cuvântului, este un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe creşterea necesităţii de refacere a sănătăţii şi schimbarea mediului de viaţă, pe naşterea şi dezvoltarea sentimentului de receptivitate pentru frumuseţile naturii”. Profesorul elveţian W. Hunziker a elaborat în 1940 o definiţie a turismului, acceptată pe plan mondial: “Turismul este ansamblul de relaţii şi fenomene care rezultă din deplasarea şi sejurul persoanelor în afara domiciliului lor, atâta timp cât sejurul şi deplasarea nu sunt motivate printr-o stabilire permanentă şi o activitate lucrativă oarecare”. Dicţionarul Enciclopedic Român propune următoarea definiţie a turismului: “Activitate cu caracter recreativ sau sportiv, constând din parcurgerea, pe jos sau cu diferite mijloace de transport, a unor distanţe, pentru vizitarea regiunilor pitoreşti, a localităţilor, a obiectivelor culturale, economice, istorice, etc.” Aşadar, prin turism se înţelege, în primul rând, ansamblul de activităţi prin care omul îşi petrece timpul liber călătorind în altă localitate sau ţară pentru a vizita oameni şi locuri, monumente şi muzee, pentru a-şi îmbogăţi cunoştinţele generale, pentru a se distra şi a face sport, pentru odihnă sau tratament etc., iar în al doilea rând industria creată pentru satisfacerea tuturor serviciilor solicitate de turişti la locul de destinaţie, la un înalt nivel calitativ, şi în condiţiile protecţiei şi conservării resurselor turistice, în special, şi a mediului înconjurător, în general. S-a dezvoltat o varietate de industrii, iar calatoria este in prezent cea de-a doua mare componenta a comertului international. Ea a ocupat primul loc inaintea crizei energetice si antreneaza un substantial schimb extern cu multe tari, ofera locuri de munca a milioane de oameni in intreaga lume. Turismul a devenit o afacere de miliarde de dolari, cu multe economii naţionale care depind de el. În ţările dezvoltate creşte anual mai rapid decât creşterile medii ale economiei. Aportul la PIB al veniturilor din turism ajunge la (sau chiar depăşeşte) 30%. Termenul turism este uneori folosit ca peiorativ, implicând cunoaşterea superficială a culturilor şi minunilor naturii pe care le vizitează turiştii.
1. Bran, Florina - “Economia turismului şi a mediului înconjurător”, Editura Economică, Bucureşti, 1998 2. Cristureanu, C. – “Economia si politica turismului international”, Editura ABEONA, Bucuresti, 1992 3. Cosmescu, Ioan – “Economia turismului”, Editura Alma Mater, Sibiu, 2005 4. Diaconu, Mihaela – “Management-marketing in turism”, Editura Independenta Economica, Braila, 1998 5. Diaconu, M., Hanciuc, N., Iordache, C.- “Marketing în turism”, Editura Independenţa Economică, 2003 6. Gherasim T., Gherasim D –“Marketing turistic”, Editura Economică 1997 7. Hurmuzescu, Dumitru – “Curs de tehnica turismului”, Editura Pan-Europe, Iasi, 1999 8. Minciu, Rodica si colaboratorii – “Economia turismului”, Editura Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, Bucuresti, 1991 9. Nistoreanu, Puiu – “Economia turismului - teorie si practica”, Editura ASE, Bucuresti, 2005 10. Olteanu, Valerica – “Marketingul serviciilor”, Editura Marketer&Expert, 1994 11. Snak, Oscar – “Economia si organizarea turismului”, Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1981 12. Stanciulescu, Gabriela si colaboratorii – “Tehnologia turismului”, Editura Niculescu, Bucuresti, 2004 13. *** - Anuarul statistic al României si al judetului Valcea – 2005 14. *** - Dezvoltarea durabilă a turismului, Institutul de Cercetare pentru turism, România, Bucureşti, 2001 15. *** - www.Infoturism. ro/balneare/ călimăneşti.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.