Propuneri de Dezvoltare a Activitatii Turistice din Calimanesti-Caciulata

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.3
Capitolul I - Oferta turistica, componenta de baza a produsului turistic
1.1. Conceptul de oferta turistica si productie turistica.5
1.2. Particularitatile si structura ofertei turistice.7
1.3. Determinantii ofertei turistice.10
Capitolul II - Potentialul turistic al statiunii Calimanesti-Caciulata
2.1. Resursele naturale.18
2.2. Resursele antropice.20
2.3. Baza tehnico-materiala.23
2.4. Circulatia turistica.28
Capitolul III - Propuneri de diversificare si imbunatatire a calitatii ofertei turistice in Calimanesti-Caciulata
3.1. Determinarea atractivitatii statiunii Calimanesti-Caciulata.30
3.2. Posibilitati de specializare turistica a ofertei statiunii 
Calimanesti-Caciulata .33
3.3. Promovarea si dezvoltarea statiunii .43
Concluzii.50
Bibliografie.51


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Motto:
"Turismul nu reprezinta doar o modalitate simpla pentru realizarea de activitati 
comerciale; el este, de asemenea, o schematizare ideologica a istoriei, a naturii si a traditiilor,
o schematizare ce ar putea sa recontureze cultura si natura la adevaratele lor dimensiuni"
Dean MacCannel
Similar altor activitati economico-sociale, subiectul activitatii turistice il reprezinta omul. In calitatea sa de calator, explorator sau turist, deplasandu-se individual sau in grup, omul este centrul tuturor activitatilor, indiferent cat de mari sunt curiozitatea, dorinta sau interesul pentru aventura. Miscarea ce rezulta este cauza schimbarilor sociale, culturale si economice, a caror dinamica are o raza mare de actiune si un efect larg. De notat ar fi si faptul ca nu numai calatorul insusi, dar si oamenii si natiunile intre care el calatoreste sunt, de asemenea, influentate in acest proces. Astfel, intregul efort are in vedere activitatea calatoriilor, ca si a celor care urmaresc indeplinirea dorintelor si nevoilor lor, precum si cele ale societatii in general.
Interesul pentru calatorie si turism s-a transformat de-a lungul anilor intr-un mare fenomen de masa, implicand milioane de oameni care viziteaza alte tari si multe alte milioane care calatoresc in interiorul tarii lor. Turismul reprezinta calatoriile de placere, pentru recreere. Aceasta a fost extinsa in ultimii ani pentru a include orice calatorie in afara zonei in care cineva traieste sau munceste, de la calatorii de o zi pana la vacante in strainatate.
Turismul se numara printre cele cateva fenomene ce s-au impus in epoca contemporana, dezvoltarea sa spectaculoasa constituind o trasatura caracteristica secolelor XX si XXI.
Turismul a fost, in timp, obiectul a numeroase studii, multi autori incercand sa-l defineasca. In 1905, R. Guyer-Freuler arata ca "turismul, in sensul modern al cuvantului, este un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si schimbarea mediului de viata, pe nasterea si dezvoltarea sentimentului de receptivitate pentru frumusetile naturii". Profesorul elvetian W. Hunziker a elaborat in 1940 o definitie a turismului, acceptata pe plan mondial: "Turismul este ansamblul de relatii si fenomene care rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor in afara domiciliului lor, atata timp cat sejurul si deplasarea nu sunt motivate printr-o stabilire permanenta si o activitate lucrativa oarecare". Dictionarul Enciclopedic Roman propune urmatoarea definitie a turismului: "Activitate cu caracter recreativ sau sportiv, constand din parcurgerea, pe jos sau cu diferite mijloace de transport, a unor distante, pentru vizitarea regiunilor pitoresti, a localitatilor, a obiectivelor culturale, economice, istorice, etc."
Asadar, prin turism se intelege, in primul rand, ansamblul de activitati prin care omul isi petrece timpul liber calatorind in alta localitate sau tara pentru a vizita oameni si locuri, monumente si muzee, pentru a-si imbogati cunostintele generale, pentru a se distra si a face sport, pentru odihna sau tratament etc., iar in al doilea rand industria creata pentru satisfacerea tuturor serviciilor solicitate de turisti la locul de destinatie, la un inalt nivel calitativ, si in conditiile protectiei si conservarii resurselor turistice, in special, si a mediului inconjurator, in general.
S-a dezvoltat o varietate de industrii, iar calatoria este in prezent cea de-a doua mare componenta a comertului international. Ea a ocupat primul loc inaintea crizei energetice si antreneaza un substantial schimb extern cu multe tari, ofera locuri de munca a milioane de oameni in intreaga lume. 
Turismul a devenit o afacere de miliarde de dolari, cu multe economii nationale care depind de el. In tarile dezvoltate creste anual mai rapid decat cresterile medii ale economiei. Aportul la PIB al veniturilor din turism ajunge la (sau chiar depaseste) 30%.
Termenul turism este uneori folosit ca peiorativ, implicand cunoasterea superficiala a culturilor si minunilor naturii pe care le viziteaza turistii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Propuneri de Dezvoltare a Activitatii Turistice din Calimanesti-Caciulata.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Bran, Florina - "Economia turismului si a mediului inconjurator", Editura Economica, Bucuresti, 1998
2. Cristureanu, C. - "Economia si politica turismului international", Editura ABEONA, Bucuresti, 1992
3. Cosmescu, Ioan - "Economia turismului", Editura Alma Mater, Sibiu, 2005
4. Diaconu, Mihaela - "Management-marketing in turism", Editura Independenta Economica, Braila, 1998
5. Diaconu, M., Hanciuc, N., Iordache, C.- "Marketing in turism", Editura Independenta Economica, 2003
6. Gherasim T., Gherasim D -"Marketing turistic", Editura Economica 1997
7. Hurmuzescu, Dumitru - "Curs de tehnica turismului", Editura Pan-Europe, Iasi, 1999
8. Minciu, Rodica si colaboratorii - "Economia turismului", Editura Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, Bucuresti, 1991
9. Nistoreanu, Puiu - "Economia turismului - teorie si practica", Editura ASE, Bucuresti, 2005
10. Olteanu, Valerica - "Marketingul serviciilor", Editura Marketer&Expert, 1994
11. Snak, Oscar - "Economia si organizarea turismului", Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1981
12. Stanciulescu, Gabriela si colaboratorii - "Tehnologia turismului", Editura Niculescu, Bucuresti, 2004
13. *** - Anuarul statistic al Romaniei si al judetului Valcea - 2005
14. *** - Dezvoltarea durabila a turismului, Institutul de Cercetare pentru turism, Romania, Bucuresti, 2001
15. *** - www.Infoturism. ro/balneare/ calimanesti.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!