Protectia Consumatorului in Industria Textila

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I
EVOLUTIA PROTECTIEI CONSUMATORILOR PE PLAN MONDIAL SI IN ROMANIA
1.1 Evolutia protectiei consumatorilor pe plan mondial
1.2 Evolutia protectiei consumatorilor in Romania
CAPITOLUL II 
CONSUMATORUL, CONSUMERISMUL SI PROTECTIA CONSUMA-TORULUI
2.1 Consumatorul. Necesitatea protejarii acestuia in economia de piata
2.2 Importanta activitatii de promovare si protectie a consumatorilor in economia de piata
2.3 Consumatorismul si consumerismul. Drepturile consumatorilor in economia de piata
2.3.1 Consumatorismul in economia de piata
2.3.2 Drepturile fundamentale ale consumatorilor in economia de piata
2.3.3 Dimensiuni ale miscarii consumeriste pe plan mondial
CAPITOLUL III 
PROTECTIA CONSUMATORILOR IN INDUSTRIA TEXTILA
3.1 Produsele textile si razele ultraviolete
3.2 Etichetarea produselor textile
3.3 Vanzarea cu pret redus a produselor textile
3.3.1 Vanzarea cu prime
3.3.2 Vanzarea de lichidare
3.3.3 Vanzarea de soldare
3.4 Publicitate inselatoare a produselor textile
CONCLUZIE
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Termenul de "protectia consumatorului", intalnit din ce in ce mai mult in vocabularul romanesc in ultimii ani, reflecta, prin definitie, pozitia si rolul pe care il ocupa consumatorii in buna functionare a pietei, acestia trebuind sa fie in permanenta protejati, atat pe termen mediu cat si lung de o serie de riscuri ale caror consecinte pot fi, nu de putine ori, devastatoare. Consumatorii au nevoie de informatii si de educatie, ei trebuie sa inteleaga diferenta dintre o necesitate reala si una imaginara, ei trebuie sa invete sa devina selectivi pentru a putea cu adevarat sa-si satisfaca nevoile. 
Lumea in care traim s-a schimbat si se va schimba si in viitor intr-un ritm uluitor. Viteza cu care aceasta lume se modifica este atat de mare incat adesea ne depaseste capacitatea de intelegere. Practic, zi de zi suntem pusi in fata unor fenomene noi si uluitoare pe care cu greu le putem intelege si foarte dificil le asimilam. Ca urmare, am ajuns deja in fata unui punct critic deterrminat de cresterea "vitezei de acceleratie" a istoriei, deoarece ea este o stiinta a schimbarilor. Aceasta schimbare rapida a evenimentelor este detrminata nu numai de dezvoltarea fara precedent a stiintei si tehnologiei ci si de ecuatia inca nerezolvata pe care se bazeaza intreaga stiinta economica, si anume inegalitatea tot mai profunda dintre cerintele in crestere ale umanitatii si limitele sistemelor naturale ale Terrei.
Aceste ritmuri ale dezvoltarii contemporane au provocat probleme extrem de grave, conflicte si drame dintre cele mai profunde - cum ar fi cele dintre solicitarile cresterii economice si resursele limitate ale pamantului, pe de o parte si deteriorarea factorilor de mediu cu influente incalculabile asupra climei, pe de alta parte.
Nevoile umane sunt numeroase si vor fi din ce in ce mai multe pe masura trecerii timpului, in timp ce resursele naturale sunt deja in scadere. Practic, necesitatile umane care evolueaza in spirala au inceput sa depaseasca nevoile de resurse ale sistemelor naturale ale Terrei. Odata cu cresterea nevoilor umane, cerintele pentru consumul de bunuri si servicii au devenit tot mai acute. Consumatorul contemporan nu se mai multumeste cu achizitionarea ca si in trecut a unor produse/servicii pur si simplu necesare insa indiferent de calitatea acestora. Consumatorul, in calitate de purtator al cererii de bunuri joaca un rol important in mecanismul petei, constituind un element de referinta al tuturor actiunilor intreprinse atat de producator cat si de intermediar ori de comerciant. Pe masura ce o tara se dezvolta cunoscand o anumita stare de prosperitate, rolul consumatorului devine mai complex si un numar crescand de agenti economici sau institutii pot fi afectate de comportamentul acestuia.
Calitatea produselor si serviciilor a devenit un factor determinant al competitivitatii producatorilor si ofertantilor. Pe piata concurentiala contemporana, asigurarea satisfactiei consumatorilor prin produse/servicii de calitate in conditiile respectarii drepturilor acestora si a asigurarii protectiei mediului inconjurator sunt deziderate spre care tind strategiile de management ale tuturor companiilor.
Pe piata bunurilor si serviciilor nu predomina o situatie de echilibru. Realizarea unei corelatii aproape perfecte de tip: calitate - satisfacerea consumatorilor - protejarea mediului - etica in afaceri, este destul de dificila a fi atinsa in practica. Chiar daca scopul corelatiei mai sus amintite vizeaza imbunatatirea calitatii produselor si asigurarea securitatii consumatorilor, dezechilibre pe aceasta piata vor mai exista, ele persistand de la inceputurile comertului. Aceste dezechilibre ii afecteaza pe consumatori sub multiple aspecte: economic, educational, siguranta sanatatii etc. Proverbul latinesc "cumparatorul sa se pazeasca" exprima realitatea existentei unei vulnerabilitati a consumatorului in afacerile incorecte cu furnizorii de bunuri si servicii.
Protectia consumatorilor imbraca o serie de aspecte in conditiile in care consumatorul se confrunta cu o mutitudine de probleme legate de oferta de produse, capacitatea de a procura produsele si calitatea acestora, sistemul de informare prin care se asigura transparent pietei, sistemului de comercializare a produselor si calitatea acestora etc. In aceste conditii, protectia consumatorilor imbraca ata forma unei miscari generale care sa militeze pentru respectarea intereselor consumatorilor (consumerismul) cat si sub forma unor actiuni speciale (politici) ce au drept scop promovarea intereselor consumatorilor, avand programe si obiective bine determinate in timp si spatiu (consumatorismul). O asemenea stare de fapt impune anumite interventii sociale menite sa ofere cadrul unei stari de echilibru, bazat pe produse/servicii care sa nu reprezinte nici un risc, dar si promovarea corecta, echitabila si sustinuta a dezvoltarii economice.
"Industria" de protectie a consumatorilor nu este un domeniu de neglijat. Din aceasta cauza, pe baza cerintelor economice obiective si a evolutiilor structural din tarile cu economie de piata dezvoltata, noile forme si tipuri de organizare economic-sociala statornicite in special pe temeiul proprietatii private trebuie sa asigure cadrul optim pentru functionarea strategiilor de protejare a consumatorilor elaborate de organismele din domeniu si in acelasi timp, sa ridice consumatorismul la nivelul de dezvoltare si implicare cerut de tarile care au construit cu scucces pe teritoriul lor economia libera, de piata.
Deoarece problemele legate de protectia consumatorilor trebuie abordate in context national si international, sprijinirea si orientarea de catre stat a dezvoltarii acestei ramuri ramane o necesitate.
Consumatorul contemporan trebuie sa stie ca in raporturile pe care le are cu agentii economici - producatorii sau comerciantii - legea ii confera o serie de drepturi si il apara impotriva oricarui abuz care putea sa-i puna in pericol viata si sanatatea sau sa-i lezeze interesele patrimoniale ori nepatrimoniale. Toate dezideratele prezentate mai sus pot fi realizate doar prin schimbarea mentalitatii agentilor economici producatori si comercianti, de a trece de la un mod de gandire egocentric la unul altruist si, in acest fel sa ofere pe piata produse de calitate superioara, dorite de consumatori, produse fara vicii ascunse care sa riste sa puna in pericol sanatatea si activitatea nu in directia: "a vinde ceea ce se produce" ci: "a produce ceea ce se cere si va fi vandut", completat cu urmarirea modului in care produsul achizitionat satisface la cel mai inalt nivel necesitatile consumatorului dupa ce produsul a fost consumat.
Analiza protectiei consumatorilor nu se poate face decat tinand cont de cerintele contemporane ale dezvoltarii durabile. Criza mediului este o realitate incontestabila care se manifesta la nivel planetar, fiind in stransa corelatie cu dezvoltarea economica. Cresterea exigentelor societatii actuale privind protejarea mediului inconjurator este determinat de multiplicarea efectelor negative ale dezvoltarii economice asupra mediului ambient, efecte care dobandesc o dimensiune planetara. Dezvoltarea durabila presupune abordarea sistematica a fenomenelor economice si asigurarea unei stranse corelatii intre subsistemul economic, social, tehnologic si ambiental, astfel incat sa fie satisfacute in egala masura nevoile generatiilor prezente si viitoare.
Ca latura importanta a protectiei sociale pe care trebuie sa o promoveze o societate democratic si ca o componenta de baza a programelor de protectie sociala, protectia consumatorilor reprezinta un ansamblu de dispozitii privind initiativa publica sau privata, destinat a asigura si a ameliora continuu respectarea intereselor consumatorilor.
Consumatorul va fi protejat pe deplin daca afecerile din mediul socio-economic vor pastra mediul inconjurator intact, astfel ca acesta sa furnizeze omenirii toate elementele necesare vietii, de cea mai buna calitate si volum, si prin aceasta sa nu prejudicieze sanatatea, integritatea si securitatea umana. Indiferent de domeniul in care un agent economic activeaza, acesta, prin produsele si serviciile pe care le furnizeaza pietei, trebuie sa asigure satisfactie maxima consumatorilor. Cresterea gradului de satisfactie a consumatorilor presupune nu doar a-i furniza produse/servicii de calitate ci si informarea lor competenta, corecta, fidela. 
Aceasta lucrare analizeaza in prima parte cadrul general al politicii de protectie a consumatorilor pe plan mondial si in Romania, dupa care aprofundeaza modul de functionare a institutiilor de protectie a consumatorilor din tara noastra, pentru ca, in a doua parte sa abordeze implementarea acestei politici in industria textila si in final sa ofere recomandari utile consumatorilor adesea supusi la numeroase pericole si riscuri pe care utilizarea unor bunuri in gospodaria proprie le pot genera asupra sanatatii si securitatii lor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Protectia Consumatorului in Industria Textila.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!