Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 14221
Mărime: 124.52KB (arhivat)
Publicat de: Mia Ispas
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conferenţiar universitar doctor Cosmin TILEAGĂ
UNIVERSITATEA “LUCIAN BLAGA” SIBIU FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA “MANAGEMENT”

Cuprins

  1. CUPRINS 2
  2. INTRODUCERE 4
  3. CAPITOLUL 1 5
  4. Consideraţii privind rolul protecţiei sociale în mecanismul pieţei concurenţiale 5
  5. 1.1. Politica socială în economia de piaţă 5
  6. 1.2. Economia concurenţială şi protecţia socială 6
  7. 1.2.1. Conţinutul, funcţiile şi formele de manifestare a concurenţei 6
  8. 1.2.2. Sfera protecţiei sociale – concept şi obiective 7
  9. CAPITOLUL 2 9
  10. Consumatorul şi protecţia sa în economia de piaţă 9
  11. 2.1. Locul şi rolul consumatorului în economia de piaţă 9
  12. 2.1.1. Consumul şi consumatorul 9
  13. 2.1.2. Relaţiile consumatorului cu producţia şi comerţul 10
  14. 2.1.3. Concurenţa şi consumatorii. Libertatea de alegere a consumatorilor 10
  15. 2.2. Protecţia consumatorului – componentă de bază a protecţiei sociale 12
  16. 2.2.1. Locul protecţiei consumatorului în sistemul protecţiei sociale 12
  17. 2.2.2. Structura câmpului de acţiune a protecţiei consumatorilor 13
  18. CAPITOLUL 3 15
  19. Drepturile fundamentale ale consumatorilor şi apărarea lor 15
  20. 3.1. Principii de bază ale protecţiei consumatorilor 15
  21. 3.1.1 Drepturile consumatorilor pe plan mondial 15
  22. 3.1.2. Drepturile consumatorilor în România 15
  23. 3.1.3. Etica în afaceri a ofertanţilor 17
  24. 3.2. Apărarea drepturilor consumatorilor 17
  25. 3.2.1. Mişcarea consumeristă 17
  26. 3.2.2. Apărarea drepturilor consumatorilor în calitate de beneficiari de bunuri de larg consum 18
  27. 3.2.3. Protecţia consumatorilor în calitate de beneficiari de servicii 19
  28. 3.3. Sistemul de protecţie a consumatorilor în România 20
  29. CAPITOLUL 4 25
  30. Comportamentul consumatorilor 25
  31. 4.1. Modele ale comportamentului consumatorului 25
  32. 4.2. Factorii care influenţează comportamentul de cumpărare 25
  33. 4.2.1. Factorii culturali 26
  34. 4.2.2. Factorii sociali 27
  35. 4.2.3. Factorii personali 27
  36. 4.2.4. Factorii psihologici 28
  37. 4.3. Procesul decizional de cumpărare 29
  38. 4.3.1 Conţinutul procesului decizional de cumpărare 29
  39. CAPITOLUL 5 30
  40. Studiu de caz: analiza efectelor procesului de protecţie a consumatorilor asupra manifestării comportamentului de consum 30
  41. 5.1 Rolul şi importanţa cercetării de marketing în cunoaşterea comportamentului de consum 30
  42. 5.1.1. Studierea efectelor procesului de protecţie a consumatorilor asupra manifestării comportamentului de consum 31
  43. 5.2. Cercetarea selectivă a comportamentului consumatorilor 31
  44. CONCLUZII 36
  45. BIBLIOGRAFIE 40
  46. ANEXE 41

Extras din licență

INTRODUCERE

În prezent, firmele sunt tot mai obligate să-şi restructureze radical obiectivele şi strategiile de piaţă. De unde ele anterior operau în condiţiile unei concurenţe şi clientele stabile, cunoscute, în prezent firmele activează în condiţiile unui adevărat război, în care au loc schimbări rapide ale concurenţei, apariţii de noi legi şi politici comerciale şi o scădere continuă a fidelităţii clientelei.

În zilele de glorie ale „afacerilor normale”, firmele puteau rezista concurenţei prin aplicarea unei politici agresive de vânzări şi reclamă a produselor. Este ceea ce s-a numit “marketing”. Aceasta viziune a omului obişnuit asupra conceptului de marketing rămâne valabilă şi astăzi. Din nefericire, există şi destui directori de firme care cred că “marketingul” înseamnă să-şi “prelucreze” agenţi de vânzări şi apoi să le facă vânt în stradă ca să-şi vândă produsele; aceasta este cea mai bună “reţetă” pentru dezastru.

Trebuie avut în vedere faptul că, astăzi, cumpărătorii sunt puşi în faţa unei game uriaşe de produse de tot felul. Nu trebuie, de asemenea, uitat că ei au reacţii şi cerinţe diferite faţă de preţul unui produs/servicii oferite. Nu în ultimul rând, cerinţele lor în ceea ce priveşte calitatea sunt în continuă creştere. Având posibilităţi nelimitate de a alege, ei se vor orienta către acele oferte care corespund ce mai bine aşteptărilor şi nevoilor lor; decizia de cumpărare se va baza pe capacitatea de percepţie a valorii.

Aşadar, nu este de mirare că firmele cele mai prospere sunt cele care reuşesc să ofere clienţilor satisfacţia scontată, înţelegând marketingul nu ca pe o funcţie separată, ci ca pe o filozofie de însuşit la nivelul întregii organizaţii. Ceea ce se cere compartimentului de marketing este identificarea categoriilor de consumatori şi a nevilor pe care firma le poate satisface în mod profitabil, precum şi a modalităţilor prin care acest obiectiv poate fi atins cu eficienţă sporită în comparaţie cu alţi concurenţi. Acest tip de firme îşi canalizează eforturile în direcţia satisfacerii la maximum a cerinţelor pieţei-ţintă. Intenţia lor nu este de a ocupa poziţia a treia sau a patra pe piaţă; dacă nu reuşesc să aducă ceva special pe piaţa-ţintă, ele nu vor rezista prea mult. Acestea nu sunt genul de firme orientate în principal către piaţă şi client şi nu către produs şi costuri. Ele acordă o atenţie deosebită calităţii şi serviciilor, înfruntă concurenţa şi ştiu cum să coopereze cu partenerii strategici din cadrul reţetelor de aprovizionare şi distribuţie.

Marketingul îşi propune să vină în întâmpinarea nevoilor şi dorinţelor consumatorilor. Marketeii au sarcina de a reliza dorinţele, modul de percepere, preferinţele şi comportamentul de cumpărare a consumatorilor vizaţi.

CAPITOLUL 1

Consideraţii privind rolul protecţiei în mecanismul pieţei

concurenţiale

1.1 Politica socială în economia de piaţă

Piaţa reprezintă o instituţie socială care a fost construită şi dezvoltată în curs de secole, prin acţiune umană conştientă, prezentându-se astăzi ca o reţea complexă de dispozitive de semnalizare, care priveşte întreaga structură a activităţilor umane. Piaţa este înglobată într-un context socio-economic de reglementări, relaţii şi aşteptări interumane. De aceea introducerea cu succes a mecanismului pieţei este posibilă numai în paralel cu construirea unui context socio-economic capabil să creeze o nouă condiţionare a comportamentului fiecărui cetăţean.

Referitor la conceptualizarea fenomenului de protecţie socială trebuie pornit, pe de o parte, de la necesitatea asigurării unui nivel de trai corespunzător pentru toate categoriile de populaţie, iar pe de altă parte, de la obligativitatea participării tuturor agenţilor economici la constituirea resurselor pentru susţinerea măsurilor de protecţie socială.

Primul aspect, respectiv cel referitor la implicarea factorilor de susţinere, constituie însuşi fundamentul conceptual al protecţiei sociale, apărând ca generator de cauze, ca modulator de efecte şi mijloc de ameliorare prin protecţie socială.

Referitor la cel de-al doilea aspect, specialiştii susţin că volumul şi structura resurselor ce urmează a fi alocate politicii sociale apar în mod firesc ca expresie a gradului de dezvoltare economică, a rezultatelor obţiunte în economie. Potrivit aceloraşi păreri, volumul resurselor alocate şi îndeosebi structura acestora, nu depind doar de rezultatele obţinute în sistemul economic, ci şi de modalităţile prin care se asigură fluxul circulatoriu în ambele sensuri, între sfera economică şi cea socială, precum şi de capacitatea lor de potenţare reciprocă. În scopul realizării unui asemenea deziderat, sunt necesare măsuri specifice pe categorii de populaţie.

În acest context, pot fi luate în considerare:

a) necesitatea unui venit minim garantat pentru toate persoanele ocupate, care să asigure celor în cauză un trai decent, civilizat, corelat în fiecare perioadă cu nivelul de trai propus a fi realizat;

b) crearea unui sistem adecvat de securitate socială, menit să asigure persoanelor aflate în incapacitate de muncă, din cauze naturale – boală şi vârstă – sau sociale – şomajul – o serie de alocaţii sociale, într-un cuantum situat peste cel necesar acoperirii minimului de trai. În această direcţie, este recomandabil a se lua drept premisă fixarea unui minim garantat, în cazul tuturor alocaţiilor de asigurări sociale (pensii, indemnizaţii de boală, ajutor de şomaj, etc.) pornind de la necesitatea asigurării nivelului minim de trai pentru familiile cărora le sunt adresate.

Preview document

Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 1
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 2
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 3
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 4
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 5
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 6
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 7
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 8
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 9
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 10
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 11
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 12
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 13
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 14
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 15
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 16
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 17
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 18
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 19
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 20
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 21
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 22
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 23
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 24
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 25
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 26
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 27
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 28
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 29
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 30
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 31
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 32
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 33
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 34
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 35
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 36
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 37
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 38
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 39
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 40
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 41
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 42
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 43
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 44
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 45
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 46
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 47
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 48
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 49
Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Protectia Consumatorului si Impactul asupra Comportamentului de Consum.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Euromarketing - țările membre UE

POLONIA Macromediul sau mediul international cuprinde un set complex de variabile care împreună formează un cadru guvernat de următorii factori :...

BRD - Mediul de Marketing

INTRODUCERE În cadrul sectorului financiar, băncile joacă un rol crucial, fiind un sistem indispensabil al sectorului economic fără de care...

Marketingul Serviciilor la Orange

PREZENATAREA FIRMEI ORANGE ROMANIA Orange România, societate înfiinţată în anul 1998 este cel mai mare operator GSM din România. Pana in aprilie...

Monografie BRD

Capitolul 1 Prezentarea firmei 1.1. Date generale Banca Română pentru Dezvoltare s-a înfiinţat în 1990 conform Hotărârii de Guvern nr. 1178 din...

Analiza Mediului de Marketing la Orange România

CAPITOLUL I CONTINUTUL MEDIULUI DE MARKEING In cadrul conceptului de marketing mediul in care actioneaza intreprinderile, organizatiile sau...

Dezvoltare Durabilă

INTRODUCERE Actualitatea temei. Aproape în orice domeniu al activităţii umane există preocupări privind disfuncţionalităţile care pot să apară în...

Dezvoltarea durabilă a Uniunii Europene

STRATEGIA DE DEZVOLTARE DURABILA A UE Dezvoltarea durabila a devenit în prezent un obiectiv la scara globala. În baza angajamentului luat la Rio...

Responsabilități sociale

Rezumat Cu toate ca scopul primar al fiecarei organizatii economice este acela de a obtine profit, acestea isi pot aduce contributia si la...

Ai nevoie de altceva?