Protectia Consumatorului si Impactul asupra Comportamentului de Consum

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS 2
INTRODUCERE 4
CAPITOLUL 1 5
Consideratii privind rolul protectiei sociale in mecanismul pietei concurentiale 5
1.1. Politica sociala in economia de piata 5 
1.2. Economia concurentiala si protectia sociala 6
1.2.1. Continutul, functiile si formele de manifestare a concurentei 6
1.2.2. Sfera protectiei sociale - concept si obiective 7 
CAPITOLUL 2 9
Consumatorul si protectia sa in economia de piata 9
2.1. Locul si rolul consumatorului in economia de piata 9
2.1.1. Consumul si consumatorul 9
2.1.2. Relatiile consumatorului cu productia si comertul 10
2.1.3. Concurenta si consumatorii. Libertatea de alegere a consumatorilor 10
2.2. Protectia consumatorului - componenta de baza a protectiei sociale 12
2.2.1. Locul protectiei consumatorului in sistemul protectiei sociale 12 
2.2.2. Structura campului de actiune a protectiei consumatorilor 13 
CAPITOLUL 3 15
Drepturile fundamentale ale consumatorilor si apararea lor 15
3.1. Principii de baza ale protectiei consumatorilor 15
3.1.1 Drepturile consumatorilor pe plan mondial 15
3.1.2. Drepturile consumatorilor in Romania 15
3.1.3. Etica in afaceri a ofertantilor 17
3.2. Apararea drepturilor consumatorilor 17
3.2.1. Miscarea consumerista 17
3.2.2. Apararea drepturilor consumatorilor in calitate de beneficiari de bunuri de larg consum 18
3.2.3. Protectia consumatorilor in calitate de beneficiari de servicii 19
3.3. Sistemul de protectie a consumatorilor in Romania 20
CAPITOLUL 4 25
Comportamentul consumatorilor 25
4.1. Modele ale comportamentului consumatorului 25
4.2. Factorii care influenteaza comportamentul de cumparare 25
4.2.1. Factorii culturali 26
4.2.2. Factorii sociali 27
4.2.3. Factorii personali 27
4.2.4. Factorii psihologici 28
4.3. Procesul decizional de cumparare 29
4.3.1 Continutul procesului decizional de cumparare 29
CAPITOLUL 5 30
Studiu de caz: analiza efectelor procesului de protectie a consumatorilor asupra manifestarii comportamentului de consum 30
5.1 Rolul si importanta cercetarii de marketing in cunoasterea comportamentului de consum 30
5.1.1. Studierea efectelor procesului de protectie a consumatorilor asupra manifestarii comportamentului de consum 31
5.2. Cercetarea selectiva a comportamentului consumatorilor 31
CONCLUZII 36
BIBLIOGRAFIE 40
ANEXE 41


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In prezent, firmele sunt tot mai obligate sa-si restructureze radical obiectivele si strategiile de piata. De unde ele anterior operau in conditiile unei concurente si clientele stabile, cunoscute, in prezent firmele activeaza in conditiile unui adevarat razboi, in care au loc schimbari rapide ale concurentei, aparitii de noi legi si politici comerciale si o scadere continua a fidelitatii clientelei.
In zilele de glorie ale ,,afacerilor normale", firmele puteau rezista concurentei prin aplicarea unei politici agresive de vanzari si reclama a produselor. Este ceea ce s-a numit "marketing". Aceasta viziune a omului obisnuit asupra conceptului de marketing ramane valabila si astazi. Din nefericire, exista si destui directori de firme care cred ca "marketingul" inseamna sa-si "prelucreze" agenti de vanzari si apoi sa le faca vant in strada ca sa-si vanda produsele; aceasta este cea mai buna "reteta" pentru dezastru.
Trebuie avut in vedere faptul ca, astazi, cumparatorii sunt pusi in fata unei game uriase de produse de tot felul. Nu trebuie, de asemenea, uitat ca ei au reactii si cerinte diferite fata de pretul unui produs/servicii oferite. Nu in ultimul rand, cerintele lor in ceea ce priveste calitatea sunt in continua crestere. Avand posibilitati nelimitate de a alege, ei se vor orienta catre acele oferte care corespund ce mai bine asteptarilor si nevoilor lor; decizia de cumparare se va baza pe capacitatea de perceptie a valorii.
Asadar, nu este de mirare ca firmele cele mai prospere sunt cele care reusesc sa ofere clientilor satisfactia scontata, intelegand marketingul nu ca pe o functie separata, ci ca pe o filozofie de insusit la nivelul intregii organizatii. Ceea ce se cere compartimentului de marketing este identificarea categoriilor de consumatori si a nevilor pe care firma le poate satisface in mod profitabil, precum si a modalitatilor prin care acest obiectiv poate fi atins cu eficienta sporita in comparatie cu alti concurenti. Acest tip de firme isi canalizeaza eforturile in directia satisfacerii la maximum a cerintelor pietei-tinta. Intentia lor nu este de a ocupa pozitia a treia sau a patra pe piata; daca nu reusesc sa aduca ceva special pe piata-tinta, ele nu vor rezista prea mult. Acestea nu sunt genul de firme orientate in principal catre piata si client si nu catre produs si costuri. Ele acorda o atentie deosebita calitatii si serviciilor, infrunta concurenta si stiu cum sa coopereze cu partenerii strategici din cadrul retetelor de aprovizionare si distributie.
Marketingul isi propune sa vina in intampinarea nevoilor si dorintelor consumatorilor. Marketeii au sarcina de a reliza dorintele, modul de percepere, preferintele si comportamentul de cumparare a consumatorilor vizati.
CAPITOLUL 1
Consideratii privind rolul protectiei in mecanismul pietei
concurentiale
1.1 Politica sociala in economia de piata
Piata reprezinta o institutie sociala care a fost construita si dezvoltata in curs de secole, prin actiune umana constienta, prezentandu-se astazi ca o retea complexa de dispozitive de semnalizare, care priveste intreaga structura a activitatilor umane. Piata este inglobata intr-un context socio-economic de reglementari, relatii si asteptari interumane. De aceea introducerea cu succes a mecanismului pietei este posibila numai in paralel cu construirea unui context socio-economic capabil sa creeze o noua conditionare a comportamentului fiecarui cetatean.
Referitor la conceptualizarea fenomenului de protectie sociala trebuie pornit, pe de o parte, de la necesitatea asigurarii unui nivel de trai corespunzator pentru toate categoriile de populatie, iar pe de alta parte, de la obligativitatea participarii tuturor agentilor economici la constituirea resurselor pentru sustinerea masurilor de protectie sociala.
Primul aspect, respectiv cel referitor la implicarea factorilor de sustinere, constituie insusi fundamentul conceptual al protectiei sociale, aparand ca generator de cauze, ca modulator de efecte si mijloc de ameliorare prin protectie sociala.
Referitor la cel de-al doilea aspect, specialistii sustin ca volumul si structura resurselor ce urmeaza a fi alocate politicii sociale apar in mod firesc ca expresie a gradului de dezvoltare economica, a rezultatelor obtiunte in economie. Potrivit acelorasi pareri, volumul resurselor alocate si indeosebi structura acestora, nu depind doar de rezultatele obtinute in sistemul economic, ci si de modalitatile prin care se asigura fluxul circulatoriu in ambele sensuri, intre sfera economica si cea sociala, precum si de capacitatea lor de potentare reciproca. In scopul realizarii unui asemenea deziderat, sunt necesare masuri specifice pe categorii de populatie.
In acest context, pot fi luate in considerare:
a) necesitatea unui venit minim garantat pentru toate persoanele ocupate, care sa asigure celor in cauza un trai decent, civilizat, corelat in fiecare perioada cu nivelul de trai propus a fi realizat;
b) crearea unui sistem adecvat de securitate sociala, menit sa asigure persoanelor aflate in incapacitate de munca, din cauze naturale - boala si varsta - sau sociale - somajul - o serie de alocatii sociale, intr-un cuantum situat peste cel necesar acoperirii minimului de trai. In aceasta directie, este recomandabil a se lua drept premisa fixarea unui minim garantat, in cazul tuturor alocatiilor de asigurari sociale (pensii, indemnizatii de boala, ajutor de somaj, etc.) pornind de la necesitatea asigurarii nivelului minim de trai pentru familiile carora le sunt adresate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Protectia Consumatorului si Impactul asupra Comportamentului de Consum.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!