Protectia Marcilor in Uniunea Europeana

Extras din licenta Cum descarc?

Succesul produselor si implicit al companiilor pe pietele competitive nu poate fi explicat numai prin calitatea produselor, proiectarea lor ireprosabila, masuri de management financiar. Fiecare companie orientata spre piata si clienti a gasit un punct forte de diferentiere, utilizand estetica pentru a crea impresii generale pozitive, atat asupra produsului propriu-zis, cat si asupra serviciilor ce-l insotesc.
Importanta esteticii in viata consumatorilor asigura intreprinderilor posibilitatea de-a li se adresa printr-o varietate de experiente senzoriale benefice pentru ambele parti. Aceste oportunitati nu sunt limitate numai la sectoare de activitate, cum ar fi cel al modei, al articolelor cosmetice sau al produselor exclusive, de lux, pentru segmente de public ,,elitist". 
Camere de filmat, masini de scris, rasnite de cafea, perii de dinti, toate aceste banale obiecte aduc dovada ca produsul industrial nu poate fi si nu trebuie sa fie numai util, ci si frumos.
De asemenea, se pun mari sperante in designul si estetica desfacerii, a prezentarii si promovarii in activitatea comerciala moderna, reflectand si aici gusturile in schimbare ale consumatorilor. Si aceasta pentru ca, asemeni multor altor firme, si intreprinderile industriale isi creeaza imaginea in ochii clientilor, nu numai prin intermediul produselor, dar si prin ambalaje, brosuri, camionete de livrare, retea de distributie, publicitate comerciala etc.
Imaginea produsului din punct de vedere al inovatiei si al costului determina asteptarile consumatorului in materie de ambalare, noutatea ambalajului fiind practic un semnal pentru consumator in ceea ce priveste: preocuparea pentru echilibrul intre produs si ambalaj, grija pentru un aspect cat mai functional posibil, preocuparea estetica in crestere, dorinta de a fi cat mai bie informat, preocuparea pentru echilibru ecologic etc.
Initial rolul ambalajului a constat in protejarea marfii. Odata cu dezvoltarea productiei industriale s-a adaugat functia de transport si depozitare/logistica a ambalajelor.
Autoservirea ca forma de vanzare a produselor, consumul accentuat si concurenta au transformat ambalajul intr-un "purtator de informatie si reclama"; societatile actuale de prestari servicii impun ambalajului si indeplinirea functiei suplimentare referitoare la comoditate sau comfort.
Elementele de psihologie sociala, dorintele consumatorilor si importanta mesajului informational al ambalajului in asigurarea unei reale protectii a acestora, relatiile cu publicul si reclama, ecologia si, nu in ultimul rand, designul sunt factori ce determina complexitatea procesului de creare a ambalajelor. 
CAPITOLUL 1. ELEMENTE TEORETICE CU PRIVIRE LA MARCA SI LA MARCA ECOLOGICA
1.1.Conceptul de marca
Marcile sunt semne distinctive folosite de intreprinderi pentru a deosebi produsele sau serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi, semnele care pot fi folosite ca marci sunt urmatoarele:cuvinte, litere, cifre, reprezentari grafice, combinatii intre aceste elemente,una sau mai multe culori, prezentarea sonora sau alte asemenea elemente,forma produsului sau ambalajului acestuia. 
Conceptul de "marca"- cardinal in publicitate - rezuma destul de bine posibilitatile unui "limbaj" al consumului. Toate produsele (in afara celor alimentare, perisabile) se propun atentiei printr-o sigla impusa: orice produs "demn de acest nume" are o marca (care se substituie uneori numelui obiectului: frigider). Functia marcii e semnalarea produsului, iar functia ei secundara e mobilizarea conotatiilor afective: ,,In economia noastra, puternic concurentiala, putine produse isi pastreaza superioritatea tehnica". 
Ele trebuie sa primeasca rezonante care le individualizeaza si sa fie inzestrate cu asocieri si cu imagini, sa aiba semnificatii la niveluri numeroase, daca vrem sa se vanda bine si sa trezeasca un atasament afectiv ce se exprima prin fidelitatea fata de o marca.
Aparent, posibilitatea de alegere a marcilor este nelimitata, dar, asa cum arata inca din 1930 consilierul in brevete V. Evans (,,How to obtain a patent"), alegerea marcii nu este o problema usoara, el mentioneaza cateva din conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o marca de succes:
- sa fie usor de pronuntat; 
-sa fie usor de retinut;
- sa fie usor de reprezentat;
-sa fie atractiva in ceea ce priveste aspectul si pronuntia;


Fisiere in arhiva (1):

  • Protectia Marcilor in Uniunea Europeana.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!