Protectia Speciala a Persoanelor cu Dizabilitate Intelectuala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE .4
CAPITOLUL 1 - Conceptele .6
1.1 Dizabilitate, deficienta si handicap .6
1.2 Definirea protectiei speciale .10
1.3 Dizabilitatea intelectuala .13
CAPITOLUL 2 - Protectia speciala pentru persoanele cu dizabilitate intelectuala.20
2.1 Persoanele cu handicap din Romania - trecut si prezent.20
2.2 Istoricul persoanelor cu dizabilitate intelectuala.30
2.2.1 La nivel mondial.33
2.2.2 La nivel European .35
2.2.3 La nivel national.35
2.3 Cadrul legislativ si institutional de protectie a persoanelor cu dizabilitate Intelectuala .35
CAPITOLUL 3 - Institutionalizarea, dezinstitutionalizarea si integrarea sociala a persoanelor cu dizabilitate intelectuala .39
3.1 Institutionalizarea persoanelor cu dizabilitate intelectuala .39
3.2 Dezinstitutionalizarea persoanelor cu dizabilitate intelectuala .46 
3.3 Integrarea si incluziunea sociala a persoanelor cu dizabilitate intelectuala49
3.3.1 Integrarea educationala.53
3.3.2 Integrarea pe piata muncii.58
CAPITOLUL 4 - Elemente de cercetare .67
4.1. Metodologia cercetarii.67
4.1.1. Obiectivele si ipotezele cercetarii .67
4.1.2. Prezentarea lotului.68
4.1.3. Descrierea probelor.70
4.2.Rezultatele cercetarii.73
4.2.1. Prezentarea rezultatelor probelor aplicate.73
4.2.2. Analiza si interpretarea rezultatelor.128
4.2.3 Studii de caz .130
CONCLUZII GENERALE SI RECOMANDARI .134
ANEXE .136
BIBLIOGRAFIE .143


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei este reprezentata de problema persoanei cu dizabilitate intelectuala care reprezinta o categorie a populatiei cu o pozitie evident dezavantajata fata de alte categorii de oameni, care poate fi solutionata numai prin efortul comun al tuturor oamenilor.
Gradul de civilizare a societatii in mare masura este determinat de atitudinea fata de aceste persoane cu dizabilitate intelectuala. Crearea conditiilor pentru educatie si invatamint, adaptare socio-profesionala si integrare sociala a persoanelor respective constituie si un obiectiv principal al oricarui stat si al comunitatii mondiale in general.
Tema mai poate fi actuala si prin stringenta diferentiere a persoanelor cu dizabilitate intelectuala, care este determinata de particularitatile individual-tipologice a persoanelor cu nevoi speciale si asigura realizarea maximala a posibilitatilor de cunoastere a acestora. Diferentierea persoanelor cu dizabilitate intelectuala este o problema fundamentala a fundamentelor psihopedagogiei speciale, o actiune complexa care se realizeaza interdisciplinar (medicina, psihologie, pedagogie, etc.) axindu-se pe particularitatile dezvoltarii psiho-fizice individuale. Problema deficientei in randurile copiilor si tinerilor este una dintre cele mai acute, nu numai in domeniul de ocrotire a mamei si a copilului, dar si in viata sociala a tarii.
Actualitatea temei mai este determinata si de un numar mare de factori:
a) nivelul inalt al deficientei si tendinta generala de crestere a acesteia cu implicatii asupra starii de sanatate a tinerilor cu dizabilitate mintala si resursele muncitoare ale societatii.
b) aparitia in familie a unui copil ce are o deficienta si mai ales o dizabilitate mintala ; in 20% din cazuri afecteaza planurile profesionale a parintilor, dar mai ales a mamelor, in 80% din cazuri mamele ce cresc si educa copii cu dizabilitate neuro-psihica renunta la activitatea lor de munca.
c) se deregleaza climatul psihologic in familie: 3% din familii se destrama, 9,2% din tati incep sa faca abuz de alcool.
d) se maresc cheltuielile statului pe contul pensiilor, subventiilor, serviiciilor medicale acordate copiilor ce au o dizabilitate mintala.
e) intr-o masura oarecare persoanele ce au o dizabilitate mintala, cat si celalalte categorii de persoane ce au alte tipuri de dizabilitati influienteaza situatia demografica .
Scopul lucrarii consta in studierea problemei legata de protectia persoanelor cu dizabilitate intelectuala, atat in plan social, cit si in plan legislativ, la fel si determinarea particularitatilor specifice de dezvoltare a psihomotricitatii, a integrarii lor sociale si profesionale si a capacitatilor de munca a acestor persoane.
Obiectivele lucrarii sunt:
? studierea aprofundata a problemei ce tine de protectia persoanelor cu dizabilitate intelectuala prin consultarea literaturii de specialitate a fundamentelor psihopedagogiei speciale, a fundamentelor protectiei speciale privind persoanele cu dizabilitate intelectuala si a altor materiale stiintifice;
? investigarea, cercetarea unui lot de persoane (20 de profesori, 20 de parinti ai persoanelor cu dizabilitate intelectuala) care intra in contact permanent cu acestia privind opinia parintilor despre nevoia de sprijin in raport cu diagnosticul persoanei cu dizabilitate intelectuala si modul in care site-ul DGASPC Constanta, publica informatii privind serviciile care pot fi oferite persoanelor cu dizabilitate intelectuala, venind in sprijinul familiilor si profesorilor acestora. 
Metodele si tehnicile de studiu 
Studierea problemei abordate se va realiza prin aplicarea unui complex de metode: studierea si analiza literaturii stiintifice de specialitate (analiza documentara), cat si cercetare, prin alegerea unui lot de persoane care vor sustine anumite probe 
( chestionar; studiul documentelor). 
CAPITOLUL 1
CONCEPTELE
1.1 DIZABILITATE , DEFICIENTA SI HANDICAP
Organizatia Mondiala a Sanatatii a realizat doua definitii ale termenilor de baza, in ultimul sfert de secol. In anul 1980 a fost definit grupul terminologic "Deficienta - incapacitate - handicap" care a guvernat timp de doua decenii problematica domeniului. Definitia a fost controversata si tot mai amplu criticata, in principal pentru faptul ca era influentata predominant de modelul medical, care nu reflecta in suficienta masura drepturile omului. 
Deficienta (engl. 'impairment', franc.'deficience') = absenta, pierderea sau alterarea unei structuri ori functii (leziune anatomica, tulburare fiziologica sau psihologica). Deficienta poate fi rezultatul unei maladii, a unui accident , dar si a unor conditii negative din mediul de crestere si de dezvoltare a unui copil, cu deosebire carente psiho-afective.
Regulile Standard (1993) nu mai considera acest termen ca fiind unul de baza, analizandu-l inglobat in cel de 'dizabilitate (incapacitate)'.
Dizabilitatea (incapacitatea) (engl.'disability', franc.'incapacite'') insumeaza un numar de limitari functionale, ce pot fi intalnite la orice populatie, a oricarei tari din lume. Dizabilitatea (incapacitatea) depinde, dar nu in mod obligatoriu si univoc de deficienta. Dizabilitatile pot fi cauzate de deficiente (fizice, senzoriale sau intelectuale), de conditii de sanatate (boli mintale/neuropsihice) sau de mediu. Dizabilitatile (ca si deficientele) pot fi vizibile sau invizibile, permanente ori temporare, progresive ori regresive.


Fisiere in arhiva (1):

  • Protectia Speciala a Persoanelor cu Dizabilitate Intelectuala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!