Psihologia Educatiei
- Nota 9
- 75 pagini
- Psihopedagogie, Pedagogie
Cuprins licenta Cum descarc?
I. PSIHOLOGIA EDUCATIEI I.1. Invatarea si teoriile invatarii 6 I.2. Aplicatie 11 II. PEDAGOGIE II.A. Fundamentele Pedagogiei. Teoria si metodologia curriculum-ului II.A.1. Dimensiunile educatiei 19 II.A.2. Aplicatie 28 II.B. Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii II.B.1.Mijloace de invatamant 31 II.B.2. Aplicatie 38 III. DIDACTICA PREDARII STIINTELOR TEHNOLOGICE III.1. Proiect de lectie 40 IV. PRACTICA PREDAGOGICA IV.1. Proiect didactic 51 IV.2. Proiect didactic 59 V.INSTRUIRE ASISTATA DE CALCULATOR V.Instruire asistata de calculator 71 VI. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI VII.Rezolvarea unui conflict in clasa de elevi prin metoda SWOT 75
Extras din licenta Cum descarc?
I.PSIHOLOGIA EDUCATIEI I.1.INVATAREA SI TEORIILE INVATARII Conceptele de invatare si invatare scolara.Mecanisme si procesualitate. In sens extensiv,invatarea este un proces de achizitie ,in functie de experienta,gratie carora anumite activitati /conduite se formeaza ori se modifica sub influienta conditiilor repetitive si variabile ale mediului. Invatarea - este un proces evolutiv,de esenta formativ-informativa,ce consta in dobandirea,intr-o maniera explorativa,a experientei de viata,in modificarea selectiva si sistematica a conduitei,in ameliorarea si perfectionarea ei controlata si continua sub influenta actiunilor variabile ale mediului. Invatarea scolara-reprezinta o activitate sistematica,organizata,institutionalizata,avand un accentuat caracter informativ-formativ-educativ. In sens restrans ,invatarea este sinonima cu invatarea scolara,ea avand particularitati specifice pe care le sintetizam astfel: Se realizeaza intr-un cadru institutionalizat ,fiind reglementata de legi, principii,norme,structuri de organizare si functionare; Este dirijata din exterior de catre personal calificat,devenind treptat un proces autodirijat; Este un proces strict controlat ce tinde sa devina treptat autocontrolat; Este un demers constient ,presupunand stabilirea anticipata a scopului,mobilizarea voluntara a efortului etc.; Are un pronuntat caracter secvential; Are un caracter gradual; Este un proces rational mijlocit(bazat pe comunicarea profesor-elev); Este un proces actional(elevul percepe,actioneaya practic si mental); Are un accentuat caracter informativ-formativ-educativ; Invatarea poate fi abordata din tripla perspectiva:ca proces,ca produs si in functie de diversi factori Forme,tipuri si niveluri de invatare scolara. Studiile psihologice releva marea varietate a formelor de invatare umana,care nu se subsumeaza toate unui model unic;de aici si dificultatea de a formula o definitie unitara. Ca insusire de informatii si formare de operatii,invatarea se prezonta sub mai multe forme: Dupa continutul celor invatate-perceptiva,senzoriomotorie,motorie,verbala,cognitiva,creativa,afectiva,etc. Dupa modul de organizare a informatiilor putem vorbi de invatare-algoritmica,euristica,programata,creatoare,etc. Invatarea senzo-motorie-consta in formarea de priceperi si deprinderi motorii(invatarea scrisului,a manuirii unor aparate sau unelte,invatarea unor sporturi s.a.) Invatarea verbala cuprinde insusirea de cunostinte si formarea de capacitati(memorarea unor formule,legi si date,dobandirea posibilitatii de interpretare a unor texte,de solutionare a unor probleme,s.a.) Orientari principale in teoriile contemporane ale invatarii. Numeroase teorii ale invatarii,care s-au formulat in psihologie ar putea fi impartite in doua mari categorii: -teorii de tipul stimul-reactie sau asociationiste(Pavlov,Thorndike,Guthrie,Skinner,Hull); -teorii cognitive(Tolman,Osgood,Koffka,Kohler,Wertheimer),la care se adauga,dupa autori romani; -teoriile actionale(P.Janet,L.S.Vigotski,J.Piaget) Nu toate aceste teorii au relevanta pentru procesul instructiv-educativ,deoarece,unele dintre ele au fost formulate aproape exclusiv pornindu-se de la experimente pe animale,in timp ce altele au redus invatarea la mecanismele psihologice inferioare(senzorial-perceptive,motorii,mneyice etc.) a)Teoria operationala a invatarii-I.P.Galperin Caracteristici: -continutul invatarii:actiunile intelectuale si operatiile mintale; -mecanismele invatarii:mecanisme de orientare si interiorizare; Etape: -orientarea in sarcina de invatare -desfasurarea actiunii propriu-zise sau actiunea in plan material -controlul global al actiunii Implicatii practice: -propune un model activ al invatarii;
Fisiere in arhiva (1):
- Psihologia Educatiei.doc
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.