Lucrari de Licenta pentru Psihopedagogie

doc

Dezvoltarea Personalitatii Copilului de Varsta Prescolara

INTRODUCERE Fiecare perioada de varsta isi are insemnatatea ei in evolutia fiintei umane si in conturarea personalitatii, cred ca perioada prescolara este esentiala in formarea omului.De aceea, cei ce lucreaza cu copilul prescolar, indeosebi educatoarele, trebuie sa cunoasca in detaliu psihologia copilului de varsta prescolara si a fiecarui copil in parte pentru a contribui astfel la formarea si dezvoltarea personalitatii lui. In acest sens, gradinita este o oaza educativa, este spatiul paradisului copilariei in care copilul traieste si isi incarca rezervele energetice si psihice, un tara... vezi detalii

doc

Statutul Epistemologic al Pedagogiei ca Stiinta

 Scopul educatiei nu este de a forma copilul pentru o functie anumita sau de a-l modela dupa un conformismoarecare, ci de a-l maturiza si de a-l inarma (cateodata de a-l dezarma) cat mai bine posibil pentru descoperireaacelei vocatii, care reprezinta insasi fiinta sa si centrul de unire a tuturor responsabilitatilor sale de om E.MOUNIER Referindu-se la omul suficient siesi si umanismului, Platon spunea ca  Nu este nimic mai dumnezeiesc decat educatia: prin educatie omul ajunge cu adevarat om. Cap.I COMPLEXITATEA SI UNITATEA PEDAGOGIEI: 1.1. Educatia: pretexte, contexte, interpretari... vezi detalii

doc

Tulburarile de Limbaj la Scolarul Mic

INTRODUCERE Motivatia alegerii temei Comunicarea orala este o metoda cardinala in dezvoltarea personalitatii prescolarilor. Limbajul ii cofera copilului prescolar autonomie si posibilitatea de a se misca cu usurinta in mediul inconjurator. Dobandind inca de la varsta prescolara capacitatea de a comunica cu cei din jur, de a-si exprima in mod inteligibil gandurile, ideile, impresiile, copilul isi formeaza o baza pentru activitatea scolara si pentru viata sociala de mai tarziu. In procesul instructiv-educativ limbajul reprezinta un mijloc de comunicare, dar si un mijloc de cunoastere, ... vezi detalii

doc

Bazele Pshiopedagogice ale Stimularii Creativitatii Copiilor Prescolari de 6-7 Ani

Introducere.3 Capitolul I. Repere conceptuale ale creativitatii la prescolarii de 6 - 7 ani.9 1.1 Conceptul de creativitate si delimitarile ei esentiale.9 1.2 Creativitatea - dimensiune a formarii personalitatii copiilor de 6-7 ani.21 Capitolul II. Metodologia de dezvoltare a creativitatii copiilor de 6 - 7 ani.30 2.1 Repere psiho-pedagogice ale creativitatii in dezvoltarea personalitatii copiilor de 6-7 ani.30 2.2 Asigurarea didactica a procesului instructiv-educativ in dezvoltarea creativitatii.41 2.3 Modalitati de dezvoltare a creativitatii in cadrul activitatilor de literatura ar... vezi detalii

doc

Stimularea Dezvoltarii Psihomotricitatii prin Joc

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. Psihomotricitatea Viata psihica a individului se exprima ca o unitate a fenomenelor subiective cu manifestarile de conduita. In interactiunea individului cu realitatea iau nastere, pe de o parte, fenomene subiective, in marea lor majoritate procese reflectorii, iar pe de alta parte, manifestari comportamentale, ca si veriga activa a carei forma concreta este data de calitatea reflectarii. Unitatea functiilor psihice cu actele comportamentale indreptateste utilizarea termenului de psihocomportament pentru a indica viata sau activitatea psihica in ansamblu si p... vezi detalii

doc

Aspiratii Profesionale la Copiii cu Dislexie

ARGUMENT Atunci cand ne alegem profesia trebuie sa tinem cont de ceea ce ne place, ce ne ofera satisfactii, sa fim constienti pe ce drum pornim, ce oportunitati ni se deschid in functie de profesia pentru care optam. Astfel, atunci cand ne alegem profesia este necesar sa ne facem un plan, o idee despre domeniile pentru care avem afinitati, apoi sa ne informam amanuntit despre ce implica alegerea unei profesii. Secvential ne revin in atentie felurite aspiratii din copilarie ,cum ca vom fi aviatori ,politisti ,sefi ,doctori ,profesori ,ingineri Toate acestea ne dadeau la acea vreme sentimen... vezi detalii

docx

Modelul Parental asupra Formarii Comportamentului Indecent la Copii

INTRODUCERE Asa cum stie familia constituie cea mai consistenta si functionala forma de comunitate umana, care, prin functiile ei extrem de importante, contribuie la intarirea spiritului de solidaritate sociala a membrilor oricarei societati. Dincolo de functiile ei de reproducere biologica si sociala, orice familie "normala" si "functionala" asigura socializarea descendentilor, ofera continuitate structurilor sociale si modelelor culturale care caracterizeaza o anumita societate, si nu in ultimul rand, permite membrilor ei evitarea agresiunilor existente in spatiul p... vezi detalii

doc

Formarea Abilitatilor - Receptare Mesaj Scris

INTRODUCERE Actualitatea si importanta problemei abordate decurge din realizarile teoretice ale stiintelor educatiei, de demersurile si conditiile practicii pedagogice. Fiecare cadru didactic selecteaza din combinatiile metodologice calea de a realiza cel mai bun mod de organizare a invatarii. Metodologia evolueaza in timp, astfel profesorul are oportunitatea de a alege metode clasice, traditionale sau metode moderne. In functie de talentul didactic al fiecarui dascal, aceste metode se pot corela, combina, completa reciproc, astfel o metoda traditionala poate evolua spre modernitate sau d... vezi detalii

doc

Rolul Psihopedagogului in Prevenirea si Combaterea Delicventei Juvenile

,,Rolul psihopedagogului in prevenirea si combaterea delicventei juvenile" este titlul lucrarii mele de licenta, prin care mi-am propus sa evidentiez cat de importanta este cunoasterea de catre toate persoanele implicate in dezvoltarea copilului, a factorilor care determina acest fenomen. Copilul delicvent ajunge sa comita o anumita infractiune datorita mai multor conjuncturi nefavorabile unei dezvoltari optime ca persoana (ex.: familie, colectiv, grup, educatie defectuoasa etc.) fiind in primul rand o victima a sistemului in care s-a dezvoltat. De aceea subliniez aici in primul rand i... vezi detalii

doc

Modificarea Comportamentelor Deviante la Varsta Scolara Mica prin Terapii Educationale

INTRODUCERE Eforturile ce se depun in perioada actuala pentru perfectionarea si modernizarea procesului educational constituie pe de o parte un proces al integrarii tot mai profunde de catre societate a rolului pe care educatia este chemata sa il joace, iar pe de alta parte, o dovada a necesitatii restructurarii sale de esenta pentru a face fata cu succes noilor si permanentelor solicitari. Lumea moderna, cu ritmul sau accelerat de evolutie si transformare, ridica in fata educatiei si implicit a reeducarii sarcini din ce in ce mai complexe. In prezent, tineretului, ca puternica forta cre... vezi detalii

Hopa sus!