Lucrări de Licență pentru domeniul Psihopedagogie

doc

Evaluarea în Învățământul Primar Tradițional și Modern în Metodele de Evaluare

Motto: ,, Evaluarea este cel mai puternic instrument politic în educaţie.” ( P.Broadfoot ) Motto: ,, Atâta timp cât instrucţia şi educaţia vor necesita contact direct între om şi om, examenul şi notarea, aprecierea la un nivel înalt şi individual nu se vor putea efectua decât printr-un dialog direct şi uman între examinator şi examinat.” ( Vasile Pavelcu ) Motto: “A educa este mai greu decât a studia; de aceea sunt puţini educatori în mulţimea de învăţători.“ ( Vasile Conta ) REZUMAT Lucrarea abordează metodele de evaluare din perspectiva învăţământului primar, fiind structurat... vezi detalii

docx

Pregătirea preșcolarului pentru activitățile școlare

Introducere Negrovan spunea despre adaptarea scolara ca reprezinta trecerea de la un echilibru instabil la unul stabil in raport cu noile conditii. Pentru a trece de la mediul prescolar la cel scolar copilul depune eforturi mari de adaptativitate. Una din premisele dezvoltarii copilului este reprezentata de largirea cadrului relational cu obiectele, cu altii sau cu sine insusi. Se stie ca exista diferente intre solicitarile din familie si cele din gradinitei, de aceea sunt antrenate toate posibilitatile de adaptare a copilului si de diversificare a conduitelor lui. Am ales aceasta tema de c... vezi detalii

doc

Învățarea scrisului caligrafic clasa I

ÎNTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare rezidă din faptul că alfabetizarea reprezintă o etapă aparte în instruirea şcolară a copilului. Această etapă are menirea nu numai de a învăţa elevul din clasele primare să citească şi să scrie de a-l introduce într-o nouă sferă a vieţii, de a-i asigura o activitate şcolară reuşită, de a construi o bază solidă pentru stăpînirea disciplinelor şcolare atît în clasele primare, cît şi în cele care vor urma. Cu toată dezvoltarea fără precedent a mijloacelor de comunicare în masă, scrisul va rămâne unul dintre instrumentele indispensabile activităţii ... vezi detalii

doc

Problematizarea în predarea cunoștințelor de climă la Geografia României

INTRODUCERE Faptul că trebuie să învăţăm toată viaţa a devenit o necesitate pentru toţi oamenii. Şi aceasta mai ales pentru învăţători a căror activitate profesională constă tocmai în a-i „ învăţa bine”pe alţii care au dreptul de a învăţa. Dreptul de a învăţa constă în dreptul de a citi şi a scrie; dreptul de a întreba, a primi răspunsuri şi a analiza; dreptul de a imagina şi a crea; dreptul de a cunoaşte lumea şi a participa la scrierea istoriei; dreptul de acces la toate sursele de educaţie; dreptul de a-ţi dezvolta competenţele individuale şi colective. Dreptul de a învăţa nu constituie... vezi detalii

doc

Deficiență de văz

PRELIMINARII Ca şi alte ramuri ale psihopedagogiei speciale tiflologia (gr. "tiflos"=orb, gr."logos"=ştiinţă) a cunoscut, în ultima perioadă de timp, o dezvoltare mai accentuată, mascînd caracterul interdisciplinar prin corelarea fenomenelor psihologice, pedagogice, sociologice şi medicale în abordarea fenomenelor cu handicapul vizual. In activitate cu deficienţii de văz se iau în consideraţienivelul şi gravitatea handicapului, adoptîndu-se metodologii speciale pentru acei subiecţi de vedere (orbi) sau pentru cei cu resturi de vedere, careau o diminuare a acuităţii vizuale (AV) centrale cu... vezi detalii

docx

Reprezentările Sociale ale Internetului la Copii și Adolescenți

INTRODUCERE Internetul capătă o valoare tot mai mare, iar utilizarea sa de către adolescenţi şi preadolescenţi este tot mai frecventă. Pentru a evita posibilele efecte negative şi a accentua lor, este important să cunoaştem cum îşi reprezintă aceştia Internetul, ceea ce a constituit obiectivul acestei lucrări. Rezultatele studiilor realizate ne arată că reprezentarea socială la preadolescenţi şi adolescenţi se grupează în jurul unui nod central format din informare, prieteni, comunicare, amuzament şi messenger. Alte rezultate ne arată că există diferenţe semnificative între formele de u... vezi detalii

doc

Fenomenele sociale care influențează viața școlii și viața de familie

Introducere În sociologie, prin fenomen social se defineşte o relatie, un proces, un mod de organizare.( Dictionar de sociologie (coordonatori: Cătălin Zamfir, Lazărb Vlăsceanu), Bucureşti, Editura Babel, 1998, p. 246). Fenomenul social cuprinde o suită de fapte sociale sau, după formularea lui Emile Durkheim, un ansamblu de fapte sociale, precum norme juridice şi morale, obiceiul, limbajul, reguli comportamentale, precepte religioaseş.a.m.d. Distinctia dintre fenomenul social şi fapt social în spatiul de manifestare al sociologiei este mică, sociologii operând frecvent cu cei doi termeni... vezi detalii

doc, docx

Metode și tehnici de intervenție în cazul copiilor cu A.D.H.D.

ARGUMENT Un copil sare si topaie, lovindu-se de pereti, transformand sala de clasa sau propria casa intr-o arena. Un altul nu poate citi sau memora tabla inmultirii sau se rataceste adeseori pe coridoarele scolii pentru ca incurca stanga cu dreapta. Altul nu poate arunca sau prinde o minge si se impiedica la tot pasul, fiindu-i greu sa navigheze prin spatiul inconjurator. Apoi mai sunt si acei copii care au caderi nervoase si emotionale deoarece sunt cronic prea stimulati sau excitati de lumina si zgomot. Toti acesti copii sufera de ADHD. Hiperactivitatea cu deficit de atentie la copil (AD... vezi detalii

doc

Relația joc - învățare în învățământul preșcolar

Orice tanar, trecut prin gradinita / scoala, poarta amprenta formatorului, a generatiei care l-a educat si l-a pregatit pentru viata. Aceasta afirmatie atentioneaza indirect asupra responsabilitatii imense ce este implicata de exercitarea profesiei de formator al tineretului. Profesia - misiune, pe care o desfasoara educatoarea in gradinita de copii, ocupa un rol primordial. Ei i se atribuie sarcini complexe, cum sunt acelea de a stimula si deschide spre manifestare timpurie potentialitatile umane, de a contura arhitectura caracterului omului, de a trezi si directiona trebuintele copiilor i... vezi detalii

docx

Influența stilurilor parentale asupra motivației școlarilor mici

INTRODUCERE Cunoasterea scolarului mic din punct de vedere psihopedagogic, este o activitate stiintifica si presupune o mare responsabilitate din partea specialistilor interesati pentru formarea si dezvoltarea individului. Cunoasterea psihologica a scolarului mic este si necesara si importanta, ea venind in sprijinul cadrelor didactice care trebuie sa aplice principiul tratarii individuale a elevului, sporind astfel eficienta de comunicare cu elevii. De la aceasta premisa a eficientei porneste aceasta lucrare, urmarind influenta stilurilor parentale asupra motivatiei scolarului mic , care p... vezi detalii

docx

Dezvoltarea gândirii critice prin valorizarea strategiilor activ-participative în învățământul primar

INTRODUCERE Intr-un interviu pentru Hotnews.ro din 2016, Alfie Kohn spunea: ,,Ceea ce ne dorim cu adevarat este sa-i ajutam pe copii sa se indragosteasca de procesul de gandire, ne dorim ca ei sa fie creativi si sa invete sa puna intrebari profunde si cu sens. Copiii nostri vor fi capabili sa ia decizii bune si sa gandeasca critic atunci cand le vom permite sa ia decizii si sa gandeasca cu mintea lor, nu cand le vom cere sa urmeze instructiuni". Citind acest interviu, mi-am pus intrebarea: Oare cati dintre profesorii pentru invatamantul primar isi pun in discutie insasi autoritatea absoluta... vezi detalii

docx

Învățarea prin cooperare și învățarea competiție la școlarul mic

SUMMARY This paper intitled ,,Cooperative Learning And Competition Learning In Children" aims to highlight the use of active-participatory strategies using cooperative learning and competition learning in the process of education among young students belonging to the young school-age. The role of the above learning strategies is a major one, and the present paper will demonstrate this, presenting, comparing and investigating the methods and theories that formed the basis for the implementation of these two directions in education. On the one hand, cooperative learning teaches every student ... vezi detalii

doc

Artterapia și rolul ei în dezvoltarea socio-emotională a preșcolarilor

INTRODUCERE Motivarea alegerii temei: "Omul nu poate urca sau cobori decat prin sine insusi" H. Lovinescu Atunci cand definim educatia, in acceptiunea ei generala, este procesul (actiunea) prin care se realizeaza formarea si dezvoltarea personalitatii umane. Aceasta acceptiune generala a educatiei este este prezenta si in Curriculum pentru educatia timpurie a copiilor 3- 6/7 ani deoarece educatia timpurie, ca prima treapta de pregatire pentru educatia formala, asigura intrarea copilului in sistemul de invatamant obligatoriu (in jurul varstei de 6 ani), prin formarea capacitatii de a invata.... vezi detalii

doc

Jocul didactic - Metodă și formă de organizare a activităților instructiv-formative în grădinița de copii

ARGUMENTUL Perioada prescolaritatii este tot mai des apreciata ca fiind varsta ce cuprinde cea mai importanta experienta educationala din viata unei persoane. Pe tot parcursul ei, se inregistreaza ritmurile cele mai pregnante in dezvoltarea individualitatii umane si unele din cele mai semnificative achizitii cu ecouri evidente pentru etapele precedente ale dezvoltarii sale. Varsta prescolara reprezinta un moment important in evolutia omului. Realitatea este una foarte complexa si copilul nu poate sa o cunoasca decat prin intermediul jocului. De aceea unii psihologi considera jocul - ca o ac... vezi detalii

docx

Dezvoltarea vocabularului prin activități extracurriculare la nivelul învățământului primar

ARGUMENT Procesul instructiv-educativ presupune crearea unei relații temeinice între activitățile școlare și cele extracurriculare, cele din urmă având numeroase valențe formative, ce oferă oportunitatea elevilor să se manifeste creativ, iar cadrul didactic reușește astfel astfel să reverse asupra lor spiritul inovator. Dezvoltarea personalității elevilor constituie o sarcină primordială a învățătorului,condiționat fiind de scopul de a modela sufletele și mintea elevilor, a conduitei acestora în funcție de cerințele societății actuale. Activitățile extracurriculare sunt complementare celo... vezi detalii

Hopa sus!