Lucrari de Licenta pentru Psihopedagogie

doc

Deficienta de Vaz

PRELIMINARII Ca si alte ramuri ale psihopedagogiei speciale tiflologia (gr. "tiflos"=orb, gr."logos"=stiinta) a cunoscut, in ultima perioada de timp, o dezvoltare mai accentuata, mascind caracterul interdisciplinar prin corelarea fenomenelor psihologice, pedagogice, sociologice si medicale in abordarea fenomenelor cu handicapul vizual. In activitate cu deficientii de vaz se iau in consideratienivelul si gravitatea handicapului, adoptindu-se metodologii speciale pentru acei subiecti de vedere (orbi) sau pentru cei cu resturi de vedere, careau o diminuare a acuitatii vizu... vezi detalii

docx

Dezvoltarea Competentelor de Comunicare a Scolarilor Mici prin Intermediul Lecturii

Introducere ,,Cultura unui om se formeaza, in primul rand, prin lectura. De aceea, din frageda copilarie, e bine sa iubim cartea, sa o citim, sa o pastram cu grija, ca pe un bun de pret" (Nicolae Iorga). Lectura este un instrument care dezvolta posibilitatea de comunicare intre oameni, facandu-se ecoul capacitatilor de gandire si limbaj. Importanta lecturii este data de aspectele educative pe care le implica: aspectul cognitiv: prin lectura elevii isi imbogatesc cunostintele despre lume, despre realitate; aspectul educativ: lectura contribuie esential la educarea copiilor in dim... vezi detalii

docx

Inteligenta Emotionala si Abilitatile de Comunicare la Adolescenti

INTRODUCERE Actualitatea temei. Multitudinea semnalelor venite dinspre sfera macrosociala, de crestere a ratei criminalitatii printre adolescenti, de coborare a limitei de varsta la care apar manifestarile deviante, precum si de diversificare a paletei actelor infractionale, este de natura sa aduca in actualitate, cu accente dintre cele mai severe, problematica devierilor de comportament. Fenomenul deviantei la tineri si adolescenti, a fost abordat de nenumarati autori, din diverse perspective: social, economic, sociologic, psihologic, psihosocial etc., fiecare incercand sa aduca diverse ... vezi detalii

doc

Fenomenele Sociale care Influenteaza Viata Scolii si Viata de Familie

Introducere In sociologie, prin fenomen social se defineste o relatie, un proces, un mod de organizare.( Dictionar de sociologie (coordonatori: Catalin Zamfir, Lazarb Vlasceanu), Bucuresti, Editura Babel, 1998, p. 246). Fenomenul social cuprinde o suita de fapte sociale sau, dupa formularea lui Emile Durkheim, un ansamblu de fapte sociale, precum norme juridice si morale, obiceiul, limbajul, reguli comportamentale, precepte religioases.a.m.d. Distinctia dintre fenomenul social si fapt social in spatiul de manifestare al sociologiei este mica, sociologii operand frecvent cu cei doi termeni... vezi detalii

doc

Problematizarea in Predarea Cunostintelor de Clima la Geografia Romaniei

INTRODUCERE Faptul ca trebuie sa invatam toata viata a devenit o necesitate pentru toti oamenii. Si aceasta mai ales pentru invatatori a caror activitate profesionala consta tocmai in a-i ,, invata bine"pe altii care au dreptul de a invata. Dreptul de a invata consta in dreptul de a citi si a scrie; dreptul de a intreba, a primi raspunsuri si a analiza; dreptul de a imagina si a crea; dreptul de a cunoaste lumea si a participa la scrierea istoriei; dreptul de acces la toate sursele de educatie; dreptul de a-ti dezvolta competentele individuale si colective. Dreptul de a invata nu cons... vezi detalii

doc

Abandonul Copilului - Specificul Serviciului de Asistenta Maternala

Iata observatii pentru lucrarea trimisa de dvs. dnei conf.univ.dr. Laura Goran - Lucrarea dvs. nu are obiective, ipoteze, lot de subiecti, metodologie. In lipsa acestor elemente, lucrarea nu poate fi acceptata. Incercati sa remediati asist.univ.drd. Loredana Banica INTRODUCERE In legislatia romanaa, serviciile sociale sunt definite drept "ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, in vederea prevenirii si depasirii unor situatii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenta pentru prezervarea autonomiei s... vezi detalii

doc

Importanta Activitatilor Practice pentru Educatia Ecologica la Ciclul Primar

INTRODUCERE In aceasta lucrare am cautat sa evidentiez importanta activitatilor practice pentru dobandirea unei educatii ecologice temeinice, in cadrul invatamantului primar. Coordonatele actuale ale vietii cotidiene impun abordarea in scoala, alaturi de alte elemente de educatie si probleme legate de educatia pentru calitatea mediului inconjurator. Astfel se evidentiaza prioritatea majora a noastra, a tuturor, de a cunoaste, proteja si conserva mediul de viata, conservarea naturii devenind eficienta si reala numai atunci cand aceasta va face parte integranta din filozofia si comportament... vezi detalii

doc

Fenomenul Migratiei Internationale

INTRODUC?R? Migratia p?ntru munca in strainatat? s-a int?nsificat din cauza instabilitatii socio-?conomic? si a tranziti?i int?rminabil? c??a c? a dus la un pronostic ingrijorator in urma ?f?ctuarii unor studii p?rtin?nt? aratand ca in pr?z?nt ?xista 350.000 d? copii orfani, dar cu parintii in viata. ?xista o probl?ma d?stul d? d?licata car? s? ridica: ar fi mai bin? sa ramana in Romania si parintii sa nu aiba bani, astf?l sa nu aiba posibilitat?a d? ?ducar?, ingrijir? sau ? mai bin? sa pl?c? ?liminandu-s? probl?m?l? financiar? iar copii sa ramana in grija altor p?rsoan? sau a tatalui. ... vezi detalii

doc

Formarea Deprinderilor de Ritm Muzical la Scolarii Mici

INTRODUCERE Manifestare a frumosului artistic, muzica a fost considerata dintotdeauna un mijloc esential de cultivare spirituala a omului, de edificare a unei personalitati integre si armonioase. Inca de la cea mai frageda varsta, chiar din leagan, copiii sunt impresionati de muzica si la auzul ei sunt tentati sa ingane si sa execute diferite miscari. Odata cu cresterea lor, posibilitatea de a insoti jocurile cu diferite miscari este data de perceperea elementelor de baza ale muzicii: ritmul si melodia. Dar oare orice copil cu aptitudini muzicale devine un adult cu deprinderi muzicale? C... vezi detalii

doc

Formarea Conduitei Moral - Civica la Varsta Scolara Mica

ARGUMENT ,,Educatia moral-civica este o componenta a educatiei in legatura cu care se poarta unele discutii controversate, unii autori pronuntandu-se in favoarea acestei formulari, in timp ce altii abordeaza separat educatia morala si separat educatia civica" (Marin C., 1996, p. 43). Ca si ceilalti autori, luand in considerare numeroasele interferente ce se stabilesc intre fenomenul moral si fenomenul civic al vietii sociale, optez pentru educatia moral-civica. Nu este intamplatoare asocierea comportamentului moral cu cel civic. Este evident ca cele doua comportamente se asociaza, se... vezi detalii

Hopa sus!