Lucrari de Licenta pentru Psihopedagogie

doc

Rolul activitatilor liber alese in socializarea copiilor din gradinita

ARGUMENT Educatia se realizeaza in institutii formative, gradinite si scoli. De mici, copiii pornesc in viata cu un bagaj de cunostinte asimilate in familie, dar acestea isi gasesc orizontul de largire si se intiparesc mult mai bine in mintea copiilor prin desfasurarea activitatilor din institutiile mentinate anterior cu ajutorul cadrelor didactice. Gradinitele fiind rampa de lansare spre educatie si spre mediul de socializare a celor mici, trebuie sa nu uitam un lucru: jocul indeplineste in viata copilului rolul necesar si important, asa cum munca indeplineste in viata omului acelasi ro... vezi detalii

doc

Jocul

INTRODUCERE Actualitatea temei. Cerintele mereu crescande ale societatii contemporane impun invatamantului actual sarcini importante care sa determine cresterea calitatii lui. Este necesar, pentru aceasta, sa se utilizeze, in desfasurarea procesului de invatamant, cele mai eficiente cai, cele mai variate metode si mijloace care sa asigure si sa stimuleze, in acelasi timp, ceresterea ritmului de insusire a cunostintelor. Unul dintre aceste mijloace atit de frecvent in procesul de instruire si educare a prescolarilor care si-a dovedit eficienta din ce in ce mai mult in ultimul timp, este jo... vezi detalii

doc

Pregatirea profesionala si dezvoltarea carierei functionarilor publicii

INTRODUCERE Actualitatea si importanta problemei abordate. Implementarea si perfectionarea activitatii functionarilor publici in administratia locala din Republica Moldova are o prioritate indiscutabila in cadrul oricarei guvernari statale. Reformarea cardinala in domeniile politice sociale si economice, pronuntarea relatiilor dintre administratiile nationale ale Republici Moldova si administratia Comunitatii Europene, afirmarea tot mai activa a acestui stat in relatiile cu organizatiile internationale presupun implicit o viziune noua asupra administratiei publice locale si, in conseci... vezi detalii

doc

Comunicarea didactica in invatamantul prescolar

INTRODUCERE Actualitatea si gradul de cercetare a temei. Volumul imens de informatie de care dispune azi omenirea si ritmul alert in care aceasta sporeste pun cu acuitate in fata scolii sarcina formarii unor capacitati pentru ca educatii - copii si tineri - sa devina apti de autoinformare si autoformare permanente. Intregul proces de organizare si desfasurare a activitatilor la prescolari este reglementat de educator prin comunicare. Urmarind fixarea comportamentelor dezirabile ale prescolarilor si modificarea celor indezirabile, prin comunicare educatorul vizeaza, in acelasi timp si cu p... vezi detalii

doc

Agresivitatea - Ca forma de adaptare in relatiile conflictuale parinti - adolescenti

INTRODUCERE Actualitatea si importanta problemei abordate. Pentru a face parte urmatoarei provocari privind educatia copilului in cercul familiar, apare urmatoare intrebare - ,,oare impactul educativ dintre parinti si adolescenti e cel constructiv sau distructiv si aparitia agresivitatii in urma impactului ?" Raspunsul la intrebarea data il putem cunoastem, daca stim cum se dezvolta personalitatea. Societatea asigura individului cadrul dezvoltarii personalitatii sale modele de gindire si de comportament, relatii interpersonale si mijloace de trai, toate acestea reunite intr-un ansamblu... vezi detalii

doc

Relatia joc - invatare in invatamantul prescolar

Orice tanar, trecut prin gradinita / scoala, poarta amprenta formatorului, a generatiei care l-a educat si l-a pregatit pentru viata. Aceasta afirmatie atentioneaza indirect asupra responsabilitatii imense ce este implicata de exercitarea profesiei de formator al tineretului. Profesia - misiune, pe care o desfasoara educatoarea in gradinita de copii, ocupa un rol primordial. Ei i se atribuie sarcini complexe, cum sunt acelea de a stimula si deschide spre manifestare timpurie potentialitatile umane, de a contura arhitectura caracterului omului, de a trezi si directiona trebuintele copiilor i... vezi detalii

docx

Influenta stilurilor parentale asupra motivatiei scolarilor mici

INTRODUCERE Cunoasterea scolarului mic din punct de vedere psihopedagogic, este o activitate stiintifica si presupune o mare responsabilitate din partea specialistilor interesati pentru formarea si dezvoltarea individului. Cunoasterea psihologica a scolarului mic este si necesara si importanta, ea venind in sprijinul cadrelor didactice care trebuie sa aplice principiul tratarii individuale a elevului, sporind astfel eficienta de comunicare cu elevii. De la aceasta premisa a eficientei porneste aceasta lucrare, urmarind influenta stilurilor parentale asupra motivatiei scolarului mic , care p... vezi detalii

doc

Jocul didactic - Metoda si forma de organizare a activitatilor instructiv-formative in gradinita de copii

ARGUMENTUL Perioada prescolaritatii este tot mai des apreciata ca fiind varsta ce cuprinde cea mai importanta experienta educationala din viata unei persoane. Pe tot parcursul ei, se inregistreaza ritmurile cele mai pregnante in dezvoltarea individualitatii umane si unele din cele mai semnificative achizitii cu ecouri evidente pentru etapele precedente ale dezvoltarii sale. Varsta prescolara reprezinta un moment important in evolutia omului. Realitatea este una foarte complexa si copilul nu poate sa o cunoasca decat prin intermediul jocului. De aceea unii psihologi considera jocul - ca o ac... vezi detalii

docx

Invatarea prin cooperare si invatarea competitie la scolarul mic

SUMMARY This paper intitled ,,Cooperative Learning And Competition Learning In Children" aims to highlight the use of active-participatory strategies using cooperative learning and competition learning in the process of education among young students belonging to the young school-age. The role of the above learning strategies is a major one, and the present paper will demonstrate this, presenting, comparing and investigating the methods and theories that formed the basis for the implementation of these two directions in education. On the one hand, cooperative learning teaches every stu... vezi detalii

docx

Dezvoltarea gandirii critice prin valorizarea strategiilor activ-participative in invatamantul primar

INTRODUCERE Intr-un interviu pentru Hotnews.ro din 2016, Alfie Kohn spunea: ,,Ceea ce ne dorim cu adevarat este sa-i ajutam pe copii sa se indragosteasca de procesul de gandire, ne dorim ca ei sa fie creativi si sa invete sa puna intrebari profunde si cu sens. Copiii nostri vor fi capabili sa ia decizii bune si sa gandeasca critic atunci cand le vom permite sa ia decizii si sa gandeasca cu mintea lor, nu cand le vom cere sa urmeze instructiuni". Citind acest interviu, mi-am pus intrebarea: Oare cati dintre profesorii pentru invatamantul primar isi pun in discutie insasi autoritatea abs... vezi detalii

Hopa sus!