Publicitate Online. Identitate si Eficienta

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument 5
Capitolul I. Concept. Instrument. Realizare
1.1. Publicitatea in mediul online 10
1.2. Modele de publicitate online 20
1.2.1 Publicitatea prin bannere 13
1.2.2 Interstitialele 14
1.2.3 Publicitatea ,,indrazneata" 14
1.2.4 Publicitatea ,,plutitoare" 14
1.2.5 Scrolling ads 15
1.2.6 Legaturile text 15
1.2.7 Advertorialele 15
1.2.8 Legaturi sponsorizate 16
1.2.9 Microsite-ul 16
1.2.10 Background ad 16
1.2.11 Publicitate pe baza de cuvinte (keyword ad) 16
1.2.12 Filmele publicitare 16
1.2.13,,Companionii ecran" (screenmates) 17
1.2.14 Site-ul web 18
1.2.15 Publicitatea prin e-mail 19
1.2.16 E-mail-ul gratuit 20
1.3 Planificarea unei campanii online 24
Capitolul II. Elemente de eficienta online
2.1 Publicitatea traditionala(offline) versus publicitatea online 31
2.1.1 Spatiul 25
2.1.2 Timpul 26
2.1.3 Crearea imaginii 27
2.1.4 Directia comunicarii 27
2.1.5 Interactivitatea 28
2.1.6 Indemnul la actiune 28
2.1.7 Acoperirea 28
2.1.8 Selectivitatea 29
2.1.9 Publicul 29
2.2 Avantajele publicitatii online 33
2.2.1 Targetarea 31
2.2.2 Monitorizarea 31
2.2.3 Afisarea publicitatii si schimbarea acesteia 31
2.2.4 Interactivitatea 31
2.2.5 Avatajele consumatorului 33
2.3 Eficienta online 36
2.3.1 Eficienta campaniilor online 34
2.3.2 Indicatori de eficienta online 36
Capitolul III: studiul de caz: campania de promovare a marcii Cuculand,www.cuculand.ro 50
Concluzii 53
Bibliografie 55
Capitolul IV: Resurse
Dictionar 58
Anexe 70


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
,,Toata lumea a crezut ca este necesar sa fie cheltuite milione pentru a fi construit un
brand. In prezent, avem dovada ca succesul Internetului vine ca rezultat al eliberarii si
punerii in practica a ideilor. Nu vorbim de reclamele de la televizor, vorbim de ideile
transmise cu ajutorul mouse-ului." 
Seth Godin
In contextul dinamicii proceselor tehnologice si a unei realitati care face tot mai evidenta ideea conform careia totul este o marfa care trebuie vanduta, isi face remarcata prezenta publicitatea online.
Publicitatea online este o ramura a marelui domeniu numit publicitate, un domeniu nou, teoretizat pana la ora actuala de cativa autori, motiv pentru care am hotarat sa abordez acest subiect in cadrul lucrarii de licenta, nu doar pe motiv ca nu este un subiect foarte discutat si aborbat in lucrari de specialitate, cat ineditul acestui domeniu si descoperirea unui fenomen actual extrem de bine apreciat in randul publicitarilor.
Publicitatea online utilizeaza drept mijloc de comunicare Internetul, un instrument care ii ofera avantaje precum interactivitate, monitorizare, targetare, afisare continua, comunicare si feed-back in timp real, de aceea publicitatea online tinde sa se afla in topul preferintelor publisherilor atunci cand vine vorba despre promovarea marcii sau a produselor. 
Publicitatea online reprezinta obiectul cercetarii cuprinse in aceasta lucrare, cercetare desfasurata pe doua coordonate majore ale acesteia:identitatea si eficienta sa.
Punctul de plecare al tezei noastre este urmatorul: este mediul online corespunzator cerintelor si nevoilor de afirmare si eficientizare a publicitatii considerata preocupare de sinestatatoare?Cat de eficient este acest model de publicitate?Cum putem demonstra eficienta publicitatii online?Ce aduce nou aceasta ,,new media"?
Teza: Impactul publicitatii online asupra actiunilor de promovare a marcii/brand-ului sau a produselor companiilor, asupra civilizatiei printr-o proiectare interactiva a informatiei, oamenii recurgand foarte des la Internet in cautare de informatii, divertisment si cumparaturi online, dar si asupra publicitatii traditionale care pierde teren in fata ofertei deloc de neglijat prezentate de publicitatea online.
Lucrarea de fata isi propune sa defineasca publicitatea online, sa o caracterizeze prin prisma mediului in care se desfasoara dar si a instrumentelor sau modelelor de promovare si sa prezinte etapele conceperii unei campanii desfasurate exclusiv in mediul online. Aceste elemente teoretice se regasec detaliate in primul capitol al lucrarii noastre, ,,Concept, instrumente si realizare". In redactarea primului capitol am folosit, cu precadere, ca sursa bibliografica, cartea autorilor Iulian Veges-Ruff si Bogdan Grigore, ,,Relatiile publice si publicitatea online", Iasi, Editura Polirom, 2003, dar si informatii colectate din interviuri acordate de specialisti in domeniu si manageri, directori executivi ai unor agentii de publicitate online, la fel si informatii de pe site-ul www.IAB.net/www.iab.ro, site-ul oficial al publicitatii online daca luam in considerare faptul ca IAB(Internet Advertising Bureau) este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare. 
Al doilea capitol se axeaza pe demonstrarea teoretica a eficientei publicitatii online, motiv pentru care are ca titlu ,,Elemente de eficienta". In acest al doilea capitol trec in revista avantajele publicitatii online, ce aduce nou aceasta si motivele pentru care publicitatea online trebuie luata in considerare de catre publicitari, apoi, fac o scurta analiza comparativa a publicitatii online cu cea offline (traditionala), pentru ca mai apoi sa vorbesc despre eficienta online, indicatori de eficienta si modalitatile de masurare ale acesteia. Sursa bibliografica folosita in redactarea celui de-al doilea capitol este cartea autorilor Iulian Veges-Ruff si Bogdan Grigore, ,,Relatiile publice si publicitatea online", Iasi, Editura Polirom, 2003 si Janoschka Anja, ,,Web advertising: new forms of communication on the Internet", Amsterdam, Philadelphia, Editura John Benjamins, 2004.
Studiul de caz isi propune prin analiza unei campanii desfasurate online, campania de promovare a marcii si produselor(Ice Tea) Cuculand, sa verifice validitatea cuprinsului teoretic dar si pretentia de eficienta a publicitatii online. Informatiile cu privire la campanie au fost colectate de pe site-ul www.cuculand.ro si www.brandient.com.
Prin intermediul acestei lucrari doresc sa subliniez faptul ca publicitatea online este alternativa eficienta la care pot recurge publicitarii in promovarea produselor sau a serviciilor si in conturarea unui brand.
Capitolul I. Concept. Instrumente. Realizare
1.1 Publicitatea in mediul online
Traim intr-o lume virtuala, ne perindam intr-un spatiu fara delimitari geografice si bariere culturale, unde timpul dicteaza progresul incredibil al omenirii. Aparitia televiziunii in urma cu 40 de ani sau a televiziunii prin cablu in urma cu 15 ani a fost privita ca un boom al tehnologiei si a capacitatii creatoare a omului, insa aparitia Internetului venea ca o amenintare pentru audientele tv, lucru care in realitate s-a si intamplat, gratie popularitatii Web-ului si a multitudinii de facilitati pe care le oferea "noua media". Ceea ce consider mult mai spectaculos este ca Internetul nu este vazut doar ca un progres exceptional al tehnologiei, ci este perceput ca un mediu indispensabil de cautare a informatiei, un mediu de comunicare, de socializare, de divertisment si nu in ultimul rand un mediu in care iau nastere afaceri profitabile. 
Cine ar fi zis ca Internetul de la simpla sa functionalitate, aceea de a transmite informatii si date intre persoane si institutii urma sa devina: ,,o noua modalitate de prelucrare, prezentare si comunicare a informatiei ce permite implementarea unor noi modele si concepte pana acum de neimaginat: de la un alt mod de a parcurge informatia scrisa utilizind referinte incrucisate generate de hyperlinks, la prezentari multimedia ce includ text, imagini, animatii si sunete in aceeasi entitate; de la anchete sociale si statistici in timp real generate simultan cu schimbarea datelor de intrare, de la prezentarea informatiei la adaptarea ei la utilizatori." 
Aparitia Internetului a determinat transformari esentiale in publicitate. Reteaua Internet, ca mijloc de comunicare universal, cu servicii de posta electronica, transmisii de date (sunet, imagini statice si in miscare), concentreaza toate caracteristicile mediilor traditionale, de aceea, ea a fost rapid adoptata ca suport publicitar.
Internetul a fost vazut de publicitari ca o piata cu reale oportunitati de reusita, ca spre surprinderea lor sa afle ca acesta functioneaza, in acest caz, ca o ,,masinarie de facut bani".
In aceste conditii s-au pus bazele unei noi ramuri a publicitatii, publicitatea online (webvertising-eng ). 
O definitie unanim acceptata a publicitatii online nu a fost conturata pana acum.In cele ce urmeaza voi utiliza definitia avansata de autorii Iulian Veghes Ruff si Bogdan Grigore, deoarece este cea mai cuprinzatoare si concludenta.
Pulicitatea online este acel tip de publicitate afisata pe Internet, avand scopuri similare publicitatii traditionale, insa mijloace si metode de exprimare, comunicare si interactiune cu publicul-tinta specifice mediului electronic. Acest specific se manifesta in principal prin interactiune directa, comunicare si feedback in timp real si targetare restransa pana la nivel de individ.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitate Online. Identitate si Eficienta.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!