Publicitatea ca Act Antisocial

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 5
1. DATE GENERALE REFERITOARE LA PUBLICITATE. LEGISLATIE 7
1.1 SCURT ISTORIC 7
1.2 DEFINIREA PUBLICITATII 10
1.2.1. Evaluarea campaniei de publicitate 10
1.2.2.Publicitatea la scara mondiala 13
1.3 LEGISLATIA 18
1.3.1. Legislatia privind publicitatea 18
1.3.2. Consiliul National al Audiovizualului 24
2. CONSIDERATII ECONOMICE ASUPRA LEGISLATIEI MODERNE (UE) 28
2.1 DIN PERSPECTIVA UNIUNII EUROPENE. 28
2.2 CONCEPTUL DE PRODUS 30
2.2.1. Cadrul conceptual al clasificarii produselor 30
2.2.1. Definirea procesului sau actului de publicitate: 32
2.2.2. Scopul Publicitatii: 32
2.2.3. Avantajele agentiei de publicitate 33
2.2.4. Dezavantajele agentiei de publicitate 34
2.2.5. Tipuri de publicitate 34
2.3. LEGISLATIA MUNCII SI CONDITIILE DE MUNCA 35
3.PUBLICITATEA DE PRODUS CA ACT SOCIAL 37
3.1. PUBLICITATEA CA ACT SOCIAL 37
3.2. ASPECTE LEGALE IN PUBLICITATE 39
3.2. PROTECTIA CONSUMATORULUI 44
3.2.1. Dispozitii generale 44
3.2.2. Protectia vietii, sanatatii si securitatii consumatorilor 45
3.2.3. Protectia intereselor economice ale consumatorilor 46
3.2.4. Informarea si educarea consumatorilor 47
3.2.5. Sanctiuni 49
3.2.6. Dispozitii finale si tranzitorii 52
4.PUBLICITATEA DE PRODUS CA ACT ANTISOCIAL 53
4.1. REGIMUL PRODUSELOR SI SUBSTANTELOR NOCIVE 53
4.1.1. DISPOZITII GENERALE 53
4.1.2. ATRIBUTIILE AUTORITATILOR PUBLICE IN REGLEMENTAREA PROBLEMELOR CE TIN DE REGIMUL PRODUSELOR SI SUBSTANTELOR NOCIVE 54
4.1.3. REGIMUL PRODUSELOR SI SUBSTANTELOR NOCIVE 57
4.1.4. CONTROLUL ASUPRA RESPECTARII LEGII SI RASPUNDEREA PENTRU INCALCAREA EI 60
4.1.5. ACORDURILE INTERNATIONALE 60
4.1.6. DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII 60
4.2. EXPERTIZA ANTICORUPTIE 61
4.2.1. Acceptiuni generale 61
4.2.2. Domeniile de expertizare 61
4.2.3. Proceduri preparatorii (cercetarea prealabila) 62
5.CONCLUZII 67
BIBLIOGRAFIE 71


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Noutatea pe care publicitatea o constituie in Romania alimenteaza numeroase confuzii. Cea mai importanta dintre ele priveste insasi realitatea acoperita de termenul publicitate si de alti termeni din aceeasi sfera semantica. Destui oameni spun: ,,Nu vorbesc despre acest lucru, nu vreau sa se spuna ca fac reclama." Sau: ,,Daca m-as referi la asa ceva, as face publicitate mascata." 
Aceste confuzii se datoreaza faptului ca limba romana foloseste un singur termen pentru realitati diferite. Limba engleza distinge intre publicity si advertising. Primul termen are o semnificatie mai bogata; iata cateva dintre acceptiunile lui: notorietate, faptul de a fi sau de a deveni public; informatie menita sa promoveze interesele unor indivizi, institutii etc.; atentia sau interesul publicului, castigat(a) printr-o metoda oarecare. American Marketing Association (Asociatia Americana de Marketing) defineste advertising drept ,,orice forma platita de prezentare si promotiune non personala de idei, bunuri si servicii pe care o foloseste o firma specifica" . Este usor de inteles, pe de-o parte, ca advertising este un caz particular de publicity, pe de alta parte, ca atunci cand laudam o carte, un film, un autor, o haina etc. Unei persoane sau unui grup de persoane nu facem publicitate in sensul comercial al termenului. 
In definitia data de American Marketing Association merita sa zabovim asupra catorva termeni. Non personal priveste lipsa contactului direct intre emitatorul mesajului comercial si destinatarul lui. Cine suna la usa sa propuna persoanei care deschide sa cumpere un set de cutite sau un uscator de par face promotiune, dar nu publicitate (advertising). Se intelege de aici ca publicitatea se desfasoara prin intermediul mass-mediilor , numite si suporturi publicitare: radio, televiziune, presa scrisa, panouri etc. Platit semnaleaza faptul ca firma care vrea sa informeze publicul despre produsele pe care le vinde trebuie sa verse o suma oarecare suporturilor publicitare pentru difuzarea mesajelor. In fine, sintagma firma specifica arata, pe de-o parte, ca destinatarii mesajelor trebuie sa poata identifica emitatorii acestora (pentru a sti ce produs ar putea sa cumpere dintr-o intreaga categorie), pe de alta parte, ca emitatorii mesajelor poarta responsabilitatea acestora. 
In aceste pagini termenul publicitate va fi folosit drept corespondentul romanesc al termenului advertising.
Este de semnalat si faptul ca, pe langa acceptiunea gresita care i se atribuie adesea si pe langa acceptiunea corecta si foarte precisa deja mentionata (data de American Marketing Association si de cei care lucreaza in publicitate sau se ocupa intr-un fel sau altul de ea), termenul romanesc publicitate cunoaste inca una, mai larga decat a doua; conform celei de-a treia acceptiuni, publicitate ar acoperi si alte operatii, de complexitate variabila: definirea categoriilor de public-tinta, cercetarea comportamentului cumparatorului, elaborarea mesajelor publicitare, stabilirea planului mediatic, masurarea eficientei reclamelor etc., operatii cuprinse in activitatea de marketing , in campaniile de promovare a diverselor produse si servicii. In acceptiunea foarte precisa mentionata (a doua), publicitatea este o parte componenta a marketingului; in acceptiunea largita, publicitatea tinde sa se confunde cu marketingul (printr-o metonimie: parte pentru intreg).
Publicitatea este un camp de complexitate ridicata al practicii sociale. Se intalnesc aici fenomene si procese care fac obiectul de cercetare al unor discipline stiintifice de mare traditie: sociologie, psihologie, mitologie, estetica etc. Aceasta complexitate face ca incercarea de a da o definitie publicitatii sa fie sortita esecului; nici o definitie nu poate cuprinde bogatia de caracteristici ale campului care ne intereseaza. 
Definitia susmentionata este o definitie din perspectiva activitatii de marketing. Iata una din perspectiva comunicationala: in legatura cu idei, produse si servicii, publicitatea reprezinta informarea si persuadarea controlate si identificabile prin intermediul mass-mediilor. In aceasta definitie, termenii de interes sunt controlat, identificabil si mass-medii. Primul are in vedere faptul ca firma producatoare hotaraste in totalitate continutul, timpul si locul, directia mesajului de transmis catre public; al doilea: faptul ca destinatarul mesajului poate identifica sursa si scopul acestuia; al treilea: faptul ca, pentru transmiterea mesajului, firma producatoare are la indemana o serie intreaga de canale, de mare diversitate expresiva.
Publicitatea mai poate fi - si a fost - definita ca ,,psiho-sociologie a informatiei aplicata la obiective comerciale" , ca ,,activitate persuasiva complexa care ataseaza bunurilor si serviciilor ansambluri simbolice pentru a determina diverse categorii de public sa le achizitioneze" etc.
1. DATE GENERALE REFERITOARE LA PUBLICITATE. LEGISLATIE
MOTTO:
In opinia lui Zig Ziglar "TOATA LUMEA LUCREAZA IN VANZARI; TOTI LUCRAM IN DOMENIUL VANZARILOR; trebuie sa intelegem ca toti, indiferent de profesie suntem agenti de vanzari." Aceasta, deoarece in final ne vindem forta de munca si suntem direct interesati sa o vindem cat mai convenabil atat pentru noi cat si pentru cumparator.
1.1 SCURT ISTORIC
3000 - 500 i.e.n - Firma exterioara, una dintre primele forme de publicitate, era de obicei un semn, pictat foarte atragator pe peretele unei cladiri. Cele mai vechi semne au fost descoperite in ruinele Babilonului, Romei Antice si ale orasului Pompei. 500 de ani mai tarziu, comerciantii egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice bucati de stanca in care erau sculptate diverse mesaje in scopul informarii calatorilor in legatura cu produsele sau serviciile oferite. Era debutul a ceea ce numim acum "publicitate outdoor". In perioada anilor 500 i.e.n., in vechea Roma, mesajele erau pictate pe pereti in scopul promovarii jocurilor publice, a afacerilor locale sau pentru a chema alegatorii la vot.
Perioada medievala se caracterizeaza prin aparitia unor noi forme de publicitate, simpla, dar eficienta: folosirea asa-numitilor "strigatori". Acestia erau cetateni, angajati de catre comercianti, care laudau prin strigate calitatile marfurilor acestora. Mai tarziu, ei au devenit figuri familiare si pe strazile asezarilor coloniale americane. Acesti "strigatori" sunt predecesorii crainicilor moderni care difuzeaza reclame radio sau TV.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea ca Act Antisocial.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!