Publicitatea - Componenta a Politicii de Promovare

Cuprins licenta Cum descarc?

Publicitatea - componenta a politicii de promovare
1.1. Considerente generale
1.2.Tipuri de publicitate
1.3. Publicitatea in Romania, un domeniu pentru care ,,Pasii vor fi mici, dar siguri" 
CAPITOLUL II
Agentia de publicitate
Specialistul in comunicare si promovare
2.1. Rolul agentiei de publicitate
2.2. Tipuri de agentii
2.3. Pricipalii concurenti
CAPITOLUL III
Agentia de publicitate-ADVISER
3.1. Scurt istoric
3.2.Obiectul de activitate
3.3. Departamente
3.4. Modul de lucru
3.5. Insrtumente specifice
CAPITOLUL IV
Campania "Sara Merkur"
4.1. Sara Merkur - Scurt istoric
4.2. Obiective 
4.3. Desfasurarea campaniei
4.4. Concluzii 
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
Publicitatea - componenta a politicii de promovare
1.1. Considerente generale
1.1.1. Istoria publicitatii
Publicitatea ,variabila importanta a politicii promotionale a intreprinderii moderne, reprezinta unul din mijloacele cele mai utilizate in activitatile de piata-unii specialisti considerand-o nervul politicii de comunicatie a intreprinderii. Ea constituie unul din mijloacele prin care intreprinderea se implica si se raporteaza la evolutia pietei, imbratisand o intreaga paleta de tehnici, proprii mai multor discipline (sociologie,psihologie,grafica etc).
Marketingul este mai mult decat simpla distributie a bunurilor catre consumatorul final. Acesta cuprinde toate etapele dintre creatia produsului si serviciile post-vanzare. Una din aceste etape este publicitatea. Etapele sunt precum verigile unui lant, iar lipsa oricareia dintre ele duce la ruperea lui. Publicitatea este, deci, la fel de importanta ca orice alta etapa in acest proces, depinzand de celelalte in atingerea succesului produsului.
Produsul sau serviciul, impreuna cu numele sau, ambalajul, pretul si distributia se reflecta in publicitate. Fara publicitate, produsele sau serviciile nu pot parcurge drumul pana la distribuitor sau mai departe catre consumatorul final.
Avand un asemenea rol si desfasurandu-se in conditiile unui mediu extern tot mai dinamic, ea serveste intreprinderii atat ca instrument strategic cat si ca mijloc tactic. Actiunile de publicitate sunt antrenate in scopuri diferite, se adreseaza marelui public sau unor segmente determinate ale pietei. Judicios organizata si dirijata, publicitatea poate contribui efectiv la stimularea cererii de marfuri si de servicii. Practica demonstreaza ca, de regula, comunicatia publicitara constituie unul din mijloacele de transformare, pe termen lung, a cererii de consum in comportament de cumparare efectiv. Ea trebuie insa conjugata cu actiunea altor mijloace de comercializare sau promotionale intrucat, singura, desi necesara si chiar indispensabila, actiunea sa nu poate fi niciodata suficienta pentru promovarea intereselor comerciale ale firmei, pentru sporirea eficientei activitatii sale.
O economie nationala de succes depinde de promovarea vanzarilor prin publicitate, pentru ca ea asigura mentinerea nivelului de productie in fabrici, si implicit a angajatilor acelei intreprinderi. Atata timp cat oamenii vor avea un loc de munca, ei vor putea cheltui bani si cumpara produse pe care le produc altii, astfel inchizandu-se cercul economic. Cand acest proces se intrerupe, are loc o recesiune. De aceea, tarile dezvoltate sunt acelea in care si acest domeniu - publicitatea - isi indeplineste rolul.
Publicitatea apartine lumii industriale moderne si mai ales acelor tari care se dezvolta si devin mai industrializate. In trecut, cand un proprietar de magazin sau un vanzator nu trebuia decat sa-si prezinte marfa trecatorilor, cu greu putem spune ca exista publicitate. Unele din cele mai primitive forme de publicitate au fost semnul cu numele unui hotel, sticluta cu lichid colorat a farmacistului ce se afla in fata farmaciei sau roata expusa in fata atelierului unui fierar, iar unele dintre ele au supravietuit chiar si pana astazi.
Nevoia de publicitate a crescut o data cu expansiunea populatiei si dezvoltarea oraselor in care existau magazine, cu productia de masa in fabrici, cu aparitia si dezvoltarea drumurilor si a cailor ferate pe care se transportau produsele, cu aparitia ziarului local in care se puteau promova produsele. Prin intermediul publicitatii, cantitatile mari de produse erau promovate potentialilor consumatori aflati la mari distante si care nu mai auzisera de ele. Acest proces a inceput sa se dezvolte acum 200 ani in tarile industrializate.
Publicitatea a crescut odata cu dezvoltarea mediilor de promovare - ziarele din cafenele din secolul 17, odata cu aparitia marilor agentii de publicitate - cum ar fi "Reynell and Son" - care se ocupa de promovarea loteriilor organizate de catre guvernul Angliei.


Fisiere in arhiva (2):

  • 290_Cuprins.doc
  • Publicitatea - Componenta a Politicii de Promovare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Philip Kotler, Management, Prentice Hall, 
2. Media & Advertising 2001
3. David Ogilvy, Ogilvy on Advertising, Vintage Books, 1983, 
4. Media&Advertising Club, revista editata de Mediafax, numerele 15, 20, 25, 26, 27, 28, anul 2001
5. Revista BIZ, numarul din octombrie 2000
6. C. Florescu - Marketing, editat de Marketer S.R.L., Bucuresti,1992
7. Valerica Olteanu - Marketingul Serviciilor, Ed Uranus, Bucuresti 1999 
8. V. Balaure (coordonator), V. Adascalitei, C. Balan, St. Boboc, I. Catoiu, V. Olteanu, N. Al. Pop, N Teodorescu: ,,Marketing", Ed. Uranus, Bucuresti, 2000. 
9. C. Florescu (coordonator), V. Balaure, St. Boboc, I. Catoiu, V. Olteanu, N. Al. Pop: ,,Marketing", Ed. Marketer, Bucuresti, 1992.
10.Ph. Kotler: ,,Managementul marketingului - analiza, planificare, implementare, control", Ed. Teora, Bucuresti, 1997.
11. V. Olteanu: ,,Marketingul serviciilor - o abordare manageriala", Ed. Ecomar, Bucuresti, 2003.
12. Gh. M. Pistol: ,,Marketing", Ed. Fundatiei ,,Romania de Maine" Bucuresti, 1999.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!