Publicitatea - Factor de Crestere a Vanzarilor

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I: Publicitatea - definitii si trasaturi
Capitolul II:Strategia de comunicare
2.1. Trasaturi ale strategiei de comunicare
2.2. Componentele strategiei de comunicare
2.3. Utilitatea strategiei de comunicare
2.4. Principiile evaluarii strategiei de comunicare
Capitolul III: Obiectivele publicitare
3.1. Trasaturi si elemente ale obiectivelor publicitare
3.2. Obiectivele publicitatii in cadrul strategiilor concurentiale
3.3 Obiectivele publicitatii in strategiile de dezvoltare a cererii globale
3.4. Obiectivele publicitatii in strategiile de fidelizare
3.5. Obiectivele publicitatii institutionale
Capitolul IV: Destinatarii publicitatii
4.1. Consumatorii si conceptul de marketing
4.2. Consumatorii si cei patru ,,P" ai mixului de marketing
4.3. Consumatorii si segmentarea pietii
4.4. Consumatorul si promovarea
Capitolul V: Teoriile de comunicare
5.1. Teoriile atentiei si perceptiei
5.2. Teoriile convingerii
Capitolul VI: Publicitatea in cadrul companiei Procter & Gamble. Studiu de caz
Capitolul VII: Propuneri si concluzii


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
PUBLICITATEA - DEFINITIE SI TRASATURI
Plecand de la sensul original al cuvantului: ,,actiunea de a face public", publicitatea si-a capatat semnificatia moderna in secolul XIX. Aceasta perioada are o importanta deosebita pentru ca ea leaga dezvoltarea publicitatii de aceea a industrializarii si de avantul pietelor de consum. Definitiile clasice ale publicitatii, cele pe care le intalnim in dictionarele cele mai raspandite, nu sunt deloc satisfacatoare.
Iata doua exemple:
- Petit Larousse: Publicitatea: Ansamblul de mijloace intrebuintate pentru a face cunoscuta o intreprindere industriala sau comerciala, pentru a lauda un produs etc.
Nu putem reduce publicitatea la actiunea de a !,,face cunoscuta" sau de a ,,lauda". Aceasta definitie nu diferentiaza publicitatea de celelalte mijloace de comunicare a intreprinderii cum sunt: relatiile publice si comerciale (departamentul comercial), care fac cunoscute intreprinderile lor si le lauda, evident, produsele.
- Petit Robert: Publicitatea: Faptul, arta de a exercita o actiune psihologica asupra publicului in scopuri comerciale.
Aceasta definitie este totodata prea larga, caci ea se extinde la intreaga arta a vanzarii, si in acelasi timp, prea ingusta, caci scopurile publicitatii pot sa fie numai comerciale.
Aker si Mayers sunt mai inspirati in cartea lor ,,Advertisino management". Ei definesc publicitatea, ca pe o ,,comunicare de masa, facuta in contul unor interese identificabile. Aceste interese sunt acelea fac ca un anunciator sa plateasca un media pentru a difuza un mesaj care este in general creat de o agentie de publicitate".
Aceasta definitie are meritul de a diferentia intre ei pe participantii la functia publicitara, dar ea ramane inca neprecisa asupra modurilor de influenta ale publicitatii asupra publicului, cat si asupra felului in care ea se diferentiaza de celelalte surse de informatii ale consumatorului.
Salacrou care era un mare publicitar avea o definitie personala: ,,Publicitatea este tehnica care inlesneste fie propagarea unor idei, fie raporturile de ordin economic intre anumiti oameni care au o marfa sau un serviciu de vanzare si alti oameni susceptibili sa utilizeze aceasta marfa sau acest serviciu".
Aceasta definitie este destul de apropiata de ceea ce gandim noi, dar ea reduce publicitatea la o simpla tehnica, fara introducerea partilor intuitiv artistice si evident fara introducerea imaginarului, oniricului, fac ca definitia sa nu fie satisfacatoare.
Cum reiese din acestea, publicitatea nu este facuta pentru definitiile lapidare, tocmai din acuza diverselor forme pe care poate sa le ia si a cauzelor pe care poate sa le serveasca.
Publicitatea este o comunicare de masa partizana. In acest sens ea nu poate fi confundata cu informatia (in sensul strict al cuvantului). Adaptata economiei de piata, ea devine un instrument al concurentei, dar nu este exclusiv comerciala, caci ea poate sa apere institutiile, cauzele sociale sau politice. Ea poate face mult, dar nu poate face miracole. Se recurge la ea intr-un mod variabil in functie de sector, de activitate umana, de conjunctura economica, de anotimpuri.
Publicitatea este o comunicare partizana
Publicitatea nu este ,,informatie" in sensul obisnuit al cuvantului. Ea este platita de catre anunciator si nu de catre destinatarul ei. In consecinta ea este interesata in serviciul unei cauze, adeseori comerciale, dar care cateodata poate fi sociala sau politica. Ea se distinge de informatie atat prin fond, cat si prin forma. 
Prin fond este mai aproape este mai aproape de stilul avocatului decat cel al jurnalistului. Scopul ei nu este obiectivitatea, ea fiind unilaterala si subiectiva. Ea incearca sa influenteze atitudini sau comportamente, nu numai sa transmita fapte. Publicitatea este diferentiata de informatie si prin forma. Mesajele ei sunt dense, scurte si selective, incercand sa fie atragatoare si seducatoare, amestecand in doze variabile si rationalul si afectivul. Ea procedeaza prin ,,flash" - uri, aluzii, prin lipse, deci nu putem sa o confundam cu o fisa descriptiva, un mod de intrebuintare sau o eticheta informativa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea - Factor de Crestere a Vanzarilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!