Publicitatea - Factor de Crestere a Vanzarilor

Cuprins licenta Cum descarc?

EXPUNERE DE MOTIVE. 1
CAPITOLUL 1 
PUBLICITATEA COMPONENTA A MIXULUI DE MARKETING . .3
1.1.Natura si obiectivele publicitatii . 3
1.2. Structura si functiile publicitatii . 11
1.3. Rolul publicitatii in mixul de marketing . 15
CAPITOLUL 2 
PROMOVAREA VANZARILOR SI VANZARILE PERSONALE . 18
2.1. Promovarea vanzarilor . 18
2.2. Vanzarile personale . 35
CAPITOLUL 3 
COMUNICAREA CU CLIENTII . 41
3.1. Motive pentru comunicare . 41
3.2. Mijloacele de comunicare. 44
3.2.1. Mijloacele impersonale de comunicare . 44
3.2.2. Mijloacele personale de comunicare . 54
CAPITOLUL 4 
PROGRAMUL DE PUBLICITATE . 60
4.1. Agentia de publicitate . . 61
4.2. Intocmirea, executarea si evaluarea unui program de publicitate. 69
CAPITOLUL 5 
IMPACTUL ECONOMIC AL INDUSTRIEI PUBLICITARE IN ROMANIA . . 76
5.1. Generalitati . 76
5.2. Introducere . 77
5.2.1. Obiectivele studiului . 77
5.2.2. Metodologia de proiectare . 77
5.3. Presupuneri . . 79
5.4. Limitarile proiectului . 80
5.5. Impactul economic direct al publicitatii . 81
5.5.1. Cheltuielile totale anuale cu publicitatea in perioada 1996-1999 . 81
5.5.2. Cheltuieli totale cu publicitatea pe categorii de servicii si produse importante . 82
5.5.3. Venitul cumulat al agentiilor de publicitate de varf . 83
5.5.5. Angajari in industria publicitara. 84
5.5.5.1. Angajari totale in agentiile publicitare de varf. 84
5.5.5.2. Angajari totale in mass-media . 85
5.6. Impactul economic indirect al publicitatii . 86
5.6.1. Angajari in sectoarele adiacente. 86
5.6.2. Nivelul achizitiilor din sectorul adiacent de catre sectoarele importante . 87
5.7. Analiza implicatiilor economice si concluzii. 88
5.8. Auto-controlul o alternativa ? .90
CAPITOLUL 6 
STUDIU DE CAZ . 91
6.1. Denumirea produselor . 91
6.2. Prezentarea produselor . 91
6.3. Piata - abordari strategice . 92
6.3.1. Piata bauturilor alcoolice . 92
6.3.2. Piata tigarilor . 96
6.4. Programul de lansare al produselor . 99
6.5. Selectarea audientei . 100
6.6. Selectarea mass-mediei . 101
6.7. Evaluarea rezultatelor campaniei publicitare . 102
CONCLUZII GENERALE . 105
Proiect de lege privind publicitatea . 108
BIBLIOGRAFIE . 117


Extras din licenta Cum descarc?

EXPUNERE DE MOTIVE
In contextul integrarii Romaniei in Uniunea Europeana, activitatea de publicitate are un rol deosebit in ceea ce priveste promovarea concurentei loiale si protejarea intereselor consumatorilor.
In alegerea acestei teme, un rol important 1-a jucat faptul ca pana in prezent in noastra nu se poate discuta despre existenta unei publicitati de sine statatoare, deoarece, in primul rand, acest domeniu nu a fost reglementat juridic.
De aceea, alegerea acestei teme a constituit o provocare pe care mi-am lansat-o singur, pentru a putea intelege mai bine acest fenomen extrem de complex, fenomen care, spre satisfactia mea, capata pe zice ce trece mai multa amploare, devine mai activ, mai dinamic, mai provocator.
0 alta motivatie de alegere a acestei teme este aceea ca publicitatea este in prezent o mina de aur neexplorata, plina de bogatii, dar a carei exploatare nu este la indemana oricui. Publicitatea ascunde multe secrete, greu de gasit, dar cum mie imi place sa descopar intotdeauna lucruri interesante si in acelasi timp greu de explicat, m-am gandit ca prin alegerea acestei teme voi face un pas inainte in descifrarea acestor secrete.
In contextul evolutiei societatii romanesti, reglementarea publicitatii a fost determinata de necesitatea armonizarii legislatiei cu cea a Uniunii Europene, oferind un cadru juridic unitar care sa elimine abuzurile din acest domeniu, arbitrariul si concurenta neloiala. Desi fiecare agent economic sau institutie a desfasurat diverse actiuni publicitare pentru promovarea produselor sau serviciilor sale, totusi, aceasta activitate a avut loc in conditiile unui vid legislativ, principalele acte normative in domeniu fiind: Legea Copyright-ului, Legea Audiovizualului si Ordonanta Guvernamentala nr. 15/1999 privind taxa pe publicitate. 
In acest sens, insusi Guvernul Romaniei a actionat in directia elaborarii unei legi care sa reglementeze activitatea publicitara din tara noastra.
Proiectul de lege (anexa nr.1) isi propune sa reglementeze activitatea de publicitate, venind in completarea dispozitiilor existente in Romania, in domeniul protectiei concurentei loiale, audiovizualului si al protectiei consumatorilor, oferind o serie de criterii obiective pentru identificarea unei publicitati ca fiind inselatoare, solutionarea rapida si eficienta pe cale administrativa a oricarei plangeri intentate de orice persoana interesata impotriva unei astfel de publicitati. Proiectul de lege a fost elaborat avand la baza Directiva 84/450/CEE, completata cu Directiva 97/55/CE, privind publicitatea inselatoare si comparativa, precum si legislatia existenta in domeniul publicitatii in unele tari europene, beneficiind totodata de consultanta legislativa din partea unor specialisti ai Uniunii Europene. S-a urmarit, totodata, armonizarea activitatii organismelor de control existente si integrarea acestora intr-un sistem unitar de control al publicitatii. Continutul proiectului de lege se bazeaza pe concepte clare ale publicitatii inselatoare si comparative, acordandu-se deosebita atentie protejarii intereselor acestora.
In prezenta lucrare mi-am propus sa fac o prezentare teoretica generala a ceea ce inseamna publicitatea precum si o analiza profunda a impactului economic al industriei publicitare in Romania, in urma unei ample documentari in institutii specializate pe baza informatiilor furnizate de acestea.
Totodata, avand la baza datele obtinute de la unitatile de profil, am intocmit un studiu de caz care prezinta concret modul de abordare al unei campanii publicitare precum si rezultatele obtinute in urma desfasurarii acesteia. Fara a avea pretentia ca prezenta lucrare trateaza toate aspectele legate de aceasta activitate, avand in vedere complexitatea si evolutia problematicii, consider ca am adus o modesta contributie la clarificarea unor aspecte teoretice de baza precum si la evaluarea cat mai fidela a situatiei industriei publicitare din Romania in etapa actuala. 
CAPITOLUL 1
PUBLICITATEA - COMPONENTA A
MIXULUI DE MARKETING
Motto: "Reclama este sufletul comertului" 
Calvin Coolidge 
1.1. Natura si obiectivele publicitatii 
Marketingul constituie ansamblul activitatilor, metodelor si tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor si satisfacerea acesteia cu produse si servicii in conditii cat mai bune . Marketingul cuprinde in sfera activitatilor sale tot ceea ce inseamna comert: distributie, comercializare, studiul pietii, al motivatiei, vanzarea, promovarea vanzarilor, publicitatea, canale de distributie, stocare, puncte si forme de vanzare, pretul produselor si serviciilor, comportarea acestora in consum.
Mixul de marketing reprezinta rezultatul imbinarii ingredientelor de marketing: politica de produs, de pret, de distributie si promotionala intr-un intreg integrat pentru anumite perioade de timp prin angajarea planificata a tuturor acestor componente1.
Promovarea, componenta distincta a mixului de marketing, este canalul de comunicare care are ca scop informarea, convingerea sau reamintirea, in cadrul unei piete tinta aleasa de o organizatie, asupra produselor oferite de catre acea organizatie. Rolul promovarii este acela de a facilita schimburile directe sau indirecte si de a ajuta o organizatie sa mentina relatii favorabile in cadrul sau si in cadrul grupului din mediul de pe piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea - Factor de Crestere a Vanzarilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!