Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor

Licență
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 121 în total
Cuvinte : 31253
Mărime: 186.72KB (arhivat)
Publicat de: Carol Ciobotaru
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. EXPUNERE DE MOTIVE. 1
  2. CAPITOLUL 1
  3. PUBLICITATEA COMPONENTĂ A MIXULUI DE MARKETING . .3
  4. 1.1.Natura şi obiectivele publicităţii . 3
  5. 1.2. Structura şi funcţiile publicităţii . 11
  6. 1.3. Rolul publicităţii în mixul de marketing . 15
  7. CAPITOLUL 2
  8. PROMOVAREA VÂNZĂRILOR ŞI VÂNZĂRILE PERSONALE . 18
  9. 2.1. Promovarea vânzărilor . 18
  10. 2.2. Vânzările personale . 35
  11. CAPITOLUL 3
  12. COMUNICAREA CU CLIENŢII . 41
  13. 3.1. Motive pentru comunicare . 41
  14. 3.2. Mijloacele de comunicare. 44
  15. 3.2.1. Mijloacele impersonale de comunicare . 44
  16. 3.2.2. Mijloacele personale de comunicare . 54
  17. CAPITOLUL 4
  18. PROGRAMUL DE PUBLICITATE . 60
  19. 4.1. Agenţia de publicitate . . 61
  20. 4.2. Întocmirea, executarea şi evaluarea unui program de publicitate. 69
  21. CAPITOLUL 5
  22. IMPACTUL ECONOMIC AL INDUSTRIEI PUBLICITARE ÎN ROMÂNIA . . 76
  23. 5.1. Generalităţi . 76
  24. 5.2. Introducere . 77
  25. 5.2.1. Obiectivele studiului . 77
  26. 5.2.2. Metodologia de proiectare . 77
  27. 5.3. Presupuneri . . 79
  28. 5.4. Limitările proiectului . 80
  29. 5.5. Impactul economic direct al publicităţii . 81
  30. 5.5.1. Cheltuielile totale anuale cu publicitatea în perioada 1996-1999 . 81
  31. 5.5.2. Cheltuieli totale cu publicitatea pe categorii de servicii şi produse importante . 82
  32. 5.5.3. Venitul cumulat al agenţiilor de publicitate de vârf . 83
  33. 5.5.5. Angajări în industria publicitară. 84
  34. 5.5.5.1. Angajări totale în agenţiile publicitare de vârf. 84
  35. 5.5.5.2. Angajări totale în mass-media . 85
  36. 5.6. Impactul economic indirect al publicităţii . 86
  37. 5.6.1. Angajări în sectoarele adiacente. 86
  38. 5.6.2. Nivelul achiziţiilor din sectorul adiacent de către sectoarele importante . 87
  39. 5.7. Analiza implicaţiilor economice şi concluzii. 88
  40. 5.8. Auto-controlul o alternativă ? .90
  41. CAPITOLUL 6
  42. STUDIU DE CAZ . 91
  43. 6.1. Denumirea produselor . 91
  44. 6.2. Prezentarea produselor . 91
  45. 6.3. Piaţă – abordări strategice . 92
  46. 6.3.1. Piaţa băuturilor alcoolice . 92
  47. 6.3.2. Piaţă ţigărilor . 96
  48. 6.4. Programul de lansare al produselor . 99
  49. 6.5. Selectarea audienţei . 100
  50. 6.6. Selectarea mass-mediei . 101
  51. 6.7. Evaluarea rezultatelor campaniei publicitare . 102
  52. CONCLUZII GENERALE . 105
  53. Proiect de lege privind publicitatea . 108
  54. BIBLIOGRAFIE . 117

Extras din licență

EXPUNERE DE MOTIVE

În contextul integrării României în Uniunea Europeană, activitatea de publicitate are un rol deosebit în ceea ce priveşte promovarea concurentei loiale şi protejarea intereselor consumatorilor.

În alegerea acestei teme, un rol important 1-a jucat faptul că până în prezent în noastră nu se poate discuta despre existenţa unei publicităţi de sine stătătoare, deoarece, în primul rând, acest domeniu nu a fost reglementat juridic.

De aceea, alegerea acestei teme a constituit o provocare pe care mi-am lansat-o singur, pentru a putea înţelege mai bine acest fenomen extrem de complex, fenomen care, spre satisfacţia mea, capătă pe zice ce trece mai multa amploare, devine mai activ, mai dinamic, mai provocator.

0 altă motivaţie de alegere a acestei teme este aceea că publicitatea este în prezent o mină de aur neexplorată, plină de bogăţii, dar a cărei exploatare nu este la îndemâna oricui. Publicitatea ascunde multe secrete, greu de găsit, dar cum mie îmi place să descopăr întotdeauna lucruri interesante şi în acelaşi timp greu de explicat, m-am gândit că prin alegerea acestei teme voi face un pas înainte în descifrarea acestor secrete.

În contextul evoluţiei societăţii româneşti, reglementarea publicităţii a fost determinată de necesitatea armonizării legislaţiei cu cea a Uniunii Europene, oferind un cadru juridic unitar care să elimine abuzurile din acest domeniu, arbitrariul şi concurenţa neloială. Deşi fiecare agent economic sau instituţie a desfăşurat diverse acţiuni publicitare pentru promovarea produselor sau serviciilor sale, totuşi, aceasta activitate a avut loc în condiţiile unui vid legislativ, principalele acte normative în domeniu fiind: Legea Copyright-ului, Legea Audiovizualului şi Ordonanţa Guvernamentală nr. 15/1999 privind taxa pe publicitate.

În acest sens, însuşi Guvernul României a acţionat în direcţia elaborării unei legi care să reglementeze activitatea publicitară din ţară noastră.

Proiectul de lege (anexa nr.1) îşi propune să reglementeze activitatea de publicitate, venind în completarea dispoziţiilor existente în România, în domeniul protecţiei concurentei loiale, audiovizualului şi al protecţiei consumatorilor, oferind o serie de criterii obiective pentru identificarea unei publicităţi ca fiind înşelătoare, soluţionarea rapidă şi eficientă pe cale administrativă a oricărei plângeri intentate de orice persoană interesată împotriva unei astfel de publicităţi. Proiectul de lege a fost elaborat având la bază Directivă 84/450/CEE, completată cu Directivă 97/55/CE, privind publicitatea înşelătoare şi comparativă, precum şi legislaţia existentă în domeniul publicităţii în unele ţări europene, beneficiind totodată de consultanţa legislativă din partea unor specialişti ai Uniunii Europene. S-a urmărit, totodată, armonizarea activităţii organismelor de control existente şi integrarea acestora intr-un sistem unitar de control al publicităţii. Conţinutul proiectului de lege se bazează pe concepte clare ale publicităţii înşelătoare şi comparative, acordându-se deosebită atenţie protejării intereselor acestora.

În prezenta lucrare mi-am propus să fac o prezentare teoretică generală a ceea ce înseamnă publicitatea precum şi o analiză profundă a impactului economic al industriei publicitare în România, în urma unei ample documentari în instituţii specializate pe baza informaţiilor furnizate de acestea.

Totodată, având la bază datele obţinute de la unităţile de profil, am întocmit un studiu de caz care prezintă concret modul de abordare al unei campanii publicitare precum şi rezultatele obţinute în urma desfăşurării acesteia. Fără a avea pretenţia că prezenta lucrare tratează toate aspectele legate de această activitate, având în vedere complexitatea şi evoluţia problematicii, consider că am adus o modestă contribuţie la clarificarea unor aspecte teoretice de bază precum şi la evaluarea cât mai fidelă a situaţiei industriei publicitare din România în etapa actuală.

CAPITOLUL 1

PUBLICITATEA - COMPONENTĂ A

MIXULUI DE MARKETING

Motto: ”Reclama este sufletul comerţului”

Calvin Coolidge

1.1. Natura şi obiectivele publicităţii

Marketingul constituie ansamblul activităţilor, metodelor şi tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor şi satisfacerea acesteia cu produse şi servicii în condiţii cât mai bune . Marketingul cuprinde în sfera activităţilor sale tot ceea ce înseamnă comerţ: distribuţie, comercializare, studiul pieţii, al motivaţiei, vânzarea, promovarea vânzărilor, publicitatea, canale de distribuţie, stocare, puncte şi forme de vânzare, preţul produselor şi serviciilor, comportarea acestora în consum.

Mixul de marketing reprezintă rezultatul îmbinării ingredientelor de marketing: politica de produs, de preţ, de distribuţie şi promoţională intr-un întreg integrat pentru anumite perioade de timp prin angajarea planificată a tuturor acestor componente1.

Promovarea, componentă distinctă a mixului de marketing, este canalul de comunicare care are ca scop informarea, convingerea sau reamintirea, în cadrul unei pieţe ţintă aleasă de o organizaţie, asupra produselor oferite de către acea organizaţie. Rolul promovării este acela de a facilita schimburile directe sau indirecte şi de a ajuta o organizaţie să menţină relaţii favorabile în cadrul său şi în cadrul grupului din mediul de pe piaţa.

Preview document

Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 1
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 2
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 3
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 4
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 5
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 6
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 7
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 8
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 9
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 10
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 11
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 12
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 13
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 14
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 15
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 16
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 17
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 18
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 19
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 20
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 21
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 22
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 23
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 24
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 25
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 26
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 27
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 28
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 29
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 30
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 31
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 32
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 33
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 34
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 35
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 36
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 37
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 38
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 39
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 40
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 41
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 42
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 43
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 44
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 45
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 46
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 47
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 48
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 49
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 50
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 51
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 52
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 53
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 54
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 55
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 56
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 57
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 58
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 59
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 60
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 61
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 62
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 63
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 64
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 65
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 66
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 67
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 68
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 69
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 70
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 71
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 72
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 73
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 74
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 75
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 76
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 77
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 78
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 79
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 80
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 81
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 82
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 83
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 84
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 85
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 86
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 87
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 88
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 89
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 90
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 91
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 92
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 93
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 94
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 95
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 96
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 97
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 98
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 99
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 100
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 101
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 102
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 103
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 104
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 105
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 106
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 107
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 108
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 109
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 110
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 111
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 112
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 113
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 114
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 115
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 116
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 117
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 118
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 119
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 120
Publicitatea - factor de creștere a vânzărilor - Pagina 121

Conținut arhivă zip

  • Publicitatea - Factor de Crestere a Vanzarilor.doc

Alții au mai descărcat și

Evaluarea eficienței activităților promoționale la firma Cream Line SA

Capitolul 1. Comunicarea în marketing şi politica de promovare a organizaţiei 1.1 . Conceptul de comunicare La început de mileniu, comunicarea...

Comunicare și promovare. rolul out-door în publicitatea stradală. abordări ale publicității stradale în Municipiul Oradea

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în patru capitole după cum urmează: - capitolul 1 Aspecte ale politicii de produs, - capitolul 2...

Promovarea unui Brand prin Intermediul Rețelelor Sociale

Introducere Într-o eră a schimbărilor atât de rapide, precum era digitală, este necesar ca fiecare companie să îşi îndrepte privirea către viitor...

Prezentarea și Promovarea Mixului de Marketing pentru Bunuri Agroalimentare

CAPITOLUL I: PROMOVAREA, COMPONENTĂ A MIX-ULUI DE MARKETING AL FIRMEI I.1. IMPORTANŢA ŞI FORMELE PROMOVĂRII Tehnicile de promovare sunt foarte...

Marketingul prin Culoare

Introducere Culorile reprezintă un important instrument de marketing, ele făcând diferenţa între mărci şi produse. Adesea se vorbeşte despre...

Marketing direct în comerțul electronic

1. ESENTA SI PARTICULARITATILE MARKETINGULUI DIRECT ÎN COMERTUL ELECTRONIC Conform Asociatiei de Marketing Direct, marketingul direct este un...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Publicitatea - Factor de Creștere a Vânzărilor

CAPITOLUL I PUBLICITATEA - DEFINIŢIE ŞI TRĂSĂTURI Plecând de la sensul original al cuvântului: „acţiunea de a face public”, publicitatea şi-a...

Tehnici promoționale în comerțul electronic

INTRODUCERE Am ales să abordez tema „Tehnici promoționale în comerțul electronic” în cadrul acestei lucrări deoarece sunt două domenii tot mai...

Analiza firmei de comerț SC Ambient SRL

1. Conceptul de promovare Promovarea cuprinde ansamblul activitatilor prin care sunt comunicate informatii despre produsele sau serviciile unei...

Logistica mărfurilor - La Fântâna

Caracterizarea firmei La Fântâna – Date de identificare Bazele companiei La Fântâna au fost puse la inceputul anului 2001, printr-o investie...

Analiza comparativă a dimensiunii și structurii resurselor financiare publice în România și Polonia în perioada 2007-2011

Capitolul I Structura resurselor financiare publice conform clasificaţiei oficiale Prin conceptul de resurse financiare publice se înţelege...

Marketing internațional - berea Stejar

1.1. Bere – prezentare succinta Berea a fost bautura populara de mult timp. Tablele babiloniene de lut prezinta retete detaliate de bere, ce se...

Mixul de Marketing - Baby Monitor

Cap.I. Introducere În cadrul acestui proiect vom face o scurtă descriere a produsului baby monitor,a pieţei acestui produs destinat în special „...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru Lancome Paris - Max Factor

Partea I: Analiza comunicării de marketing pentru marca A LANCÔME Demersurile comunicaţionale ale mărcii LANCÔME în perioada 2009 - 2010...

Ai nevoie de altceva?